Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Mistähän saattaisi johtua kaverin pyörästä fatzer 1000 wm 2005
    ajettu 10.000 kulunut eturengas vasemmalta puolen jo melkein kuvion pois, alla metzelerin ensiasennus pyörät.
  2. #2
    Varmaa joku perustelee tän hienosti mutta jostai saanu semmosen päähän että ne tuppaa toiselta puolen kulumaan enemmän

    Mutta, ei tuo 10tkm kilometreinä nyt hirveän vähältä kuullosta. Vaihtamallahan tuosta selviää.
  3. #3
    Joku perusteli joskus tien kallistuksella. Tiedä sitten mikä on totuus mutta olen saman kulumisilmiön havainnut itsekkin
    Z1000 -08
  4. #4
    Tien kallistus ja se, että moni ajaa vielä kaistan keskikohdan oikealla puolen ajouran reunalla missä kaltevuuskin on jyrkin.

    e: Jykällä on sit kaikkee...



    TL1000R
  5. #5
    samoin on Catin etukumi kulunut... Tien kallistusten lisäksi epäilen, ainakin itelläni, kurveissa kallistelua. OIkealle uskaltaa kallistaa enempi mut vasemmalle kallistus jää pienemmäksi, mitä ilmeisemmin aina samaan maksimi kulmaan, joten siitä kumi sitten kuluu... oikealle kun enempi kallistaa on rengasta enempi kulutettavaksi.
  6. #6
    Uskoisin että johtuu just siitä että ajaa tien urassa toisessa laitaa uraa joten tavallaan kallistuksessa koko aika.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  7. #7
  8. #8
    Johtuu maapallon pyörimisestä ja coriolis voimasta.
    Taivas saa odottaa
  9. #9
    samanlail kulunu katis ja sama paska metzeleri alla...lisäks kevääl oli viel alipaineiset renkaat, ni söi viel enempi.. kannattaa ne ilmapaineetki tarkastaa..
  10. #10
    Lainaa (Teppis @ Elo. 25 2006,21:51) kirjoitti
    . kannattaa ne ilmapaineetki tarkastaa..
    Paineet = TOTTA.

    Lisäksi: kerro vähän mutkavauhdistasi!
    ... jotain piti muistaa
  11. #11
    Paineet, ajotapa/tyyli tärkeitä. Onhan vielä semmonenki mahdollista ettei mopottimen akselilinja ookkaan suora, ja sehän on takuuhomma.

    Kovat kundit ei tanssi.
  12. #12
    Olen laittanut merkille että monet istuvat satulassa
    hieman sivussa keskilinjasta ja samalla pyörä kompensoi
    "kenollaan" oloa vääntäytymällä toiseen suuntaan.
  13. #13
    Tuon tien ulospäin kaltevuuden lisäksi, oikeanpuoleisesta liikenteestä johtuen, vasemmalle kääntyvät kurvit ovat pidempiä ja keskimäärin vauhdikkaampi.
    Dixi et animam levavi
  14. #14
    Lainaa (Janste @ Elo. 25 2006,21:17) kirjoitti
    Olen laittanut merkille että monet istuvat satulassa
    hieman sivussa keskilinjasta ja samalla pyörä kompensoi
    "kenollaan" oloa vääntäytymällä toiseen suuntaan.
    Tämä on pitkälti vaikuttava tekijä. Samasta syystä pyörä yleensä lähtee puoltamaan jompaan kumpaan suuntaan, kun kädet irroitetaan tangosta, vaikka alla olisi laserilla tasoitettu Bonnevillen suola-aavikko ja sivutuuli nolla. Tämä yhdessä muitten mainittujen kanssa saa helposti toispuoleista kulumista aikaiseksi.
  15. #15
    Juu itellä vaihtu ensiasennus-metzi alta tossa jokunen viikko sitten ja juuri noin oli kulunut, eli vasen puoli ihan sileä, oikealla oli vielä puolitoista milliä pintaa. En omasta mielestä sen erityisemmin aja urissa "tietyllä tavalla" tai noudata muutenkaan mitään tiettyä ajorutiinia, kuittasin koko homman vaan sillä, että uskallan kantata vasemmalle enemmän, entä oikealle.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  16.  
  17. #16
    Renkaan vaihdon yhteyssä kannattaa tasapainottaa....
    Mitä?