Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kun tuolla parisssakin (tai useammassakin) ketjussa todetaan että öljy niin ja niin vanhaa että sen huomaa niin mistä tunnistatte milloin öljy on vaihdettava? Onko se väri? Juoksevuus? Vai ihan mutu pohjalta.
    edit: Jos väristä niin onko huono öljy mustaa vai liian vaaleaa?
    Lisäkysymys, kumpaan suuntaan viskositeettii muuttuu eli ohenee vai paksuneeko öljy?



    Taivas saa odottaa
  2. #2
    Väristä, koneen käyntiäänestä ja etenkin vaihdelaatikon toiminnasta, vaihteet takertelee ja kolahtelee enemmän kun normaalisti.

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  3. #3
    edellistä lainaten laatikon käytöksestä ja vaihteiden toiminnasta.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  4. #4
    Auringon valossa heijastellen kuin flakemaali.
  5. #5
    Väri on aika hyvä merkki ja toinen käytännön testi, pieni tilkka sormien valiin ja tunnustelee öljyn liukkautta. Huonon öljyn kyllä huomaa helposti liukkaus asteesta.
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  6. #6
    Kyllä sen huomaa vaihdelaatikon toiminnasta.
    Edellyttäen että on ajanut joskus sillä prätkällä uusillakin ölkeillä..
    Ja jos se on vielä kovin mustaa niin vaihtoon oitis.





    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  7. #7
    Kuinkas kauan teillä muilla kestää nuo delvacit hyvänä? tuntuu että tuossa kusiaisessa (cbr600f) ne ei kestäis edes tuhatta kilometriä ja johan alkaa laatikko käyttäytymään kummasti..



  8. #8
    eipä ole delvakkia tullu kokeiltua mutta kyllä se 5000km pitää pysyä hyvänä. itte vaihdan viimeistään 6tkm välein enkä ole huomannu mitään oireita vaihteissa vielä siinä vaiheessa.
  9.  
  10. #9
    Delvac ei kestäkkään prätkässä kauaa, eihän se tosin mitään maksakkaan.
    Shell Advance ultra4, 10000km välein...