Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    tietääkö joku mikä on denson iridium tulpan malli joka käy -89 750 äffään. muistelisin että se malli on IU27.meinasin tilata eikä viittis arviosta alkaa kuitenkaan tilailemaan
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  2. #2
    Miksi Denson?

    Jos NGK:n iridiumit kelpaa, niin muuntotaulukon löydät mm. Stormin kuvastosta.
    Itselleni katsoin sieltä vastaavuuden ja tilautin paikalliseen autovaraosaliikkeeseen ja sain huomattavasti halvemmalla.

    Jos sulla on vakiotulppana NGK:n mallistosta: DR8ESL, niin sitä vastaa DR8EIX.

    ps. Salmon:
    ot kysymys,
    Viitsitkö jossakin vaiheessa kontata pyöräsi takavannetta ihmettelmään. Siinä varmaan, kun omassanikin lukee kaiverrettuna siinä rataspakan puoleisella kehällä jossakin kohtaa sen vanteen leveys tuumina.

    Ja vielä jos viitisit laittaa sen vaikka tähän ketjuun tiedokseni.
    Olen ko. asiaa parissa paikassa yrittänyt selvittää, kun tarvitseisin vain vähän leveämmän vanteen taakse omaan pyörääni.

    Omassa 600:ssa on 3 tuumaa leveä ja se rajoittaa liian paljon rengasvalikoimaa.



    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  3. #3
    siksi Denso kun ei löydy NGK:lta. Nyt on käytössä NGK JR9C ja sille ei ole löydyny vastinetta iridiumina.oon kyllä yrittäny metsästää
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    Itseasiassa ihan mielenkiintoinen ristiriita:
    Stormin kuvasto suosittaa GSX750F-89 pyörään
    - DR8ESL tulppaa,
    jota vastaa heidän muuntotaulukossaan tuo mainitsemani EIX-päätteinen iridium. Vasta 91 ja siitä uudempiin suosittaa käyttämääsi JR9C (samaa suosittaa myös 88-89 R-malliinkin)

    Sitten Allrigtin kuvasto suosittaa samaan GSX750F-89.. 92 pyöriin X27ETR

    Sitten kun taasen katsoo Allrigtin kuvaston Denso muuntotaulukosta meneekin jo ristiin:
    X27ETR vastaa sen mukaan NGK:n JR9C, kuten olet käyttänyt
    ja siis Stormi suosittaa samaan pyörään NGK:n DR8ESL.

    Nyt siis heräsi epäilys, kuinka tarkana tuossa asiassa on oltava? Siis jos kierre ei käy, niin sehän on selvä poissulkeva ja helppo todeta.

    Mutta jos kierre käykin, mutta sitten muuten onkin sopimaton. No kierteen pituuden olen aina tarkistanut vertaamalla, että saman pituinen.

    Mutta jos kierre on saman kokoinen kaikinpuolin eli tulppa käy, niin voiko olla jotain muuta sopimattomuutta?
    Voiko vääränlainen tulppa esim. rikkoontua koneen käydessä sinne sisään helpommin?

    Siksi mielenkiintoinen kysymys, kun joka kauppa tarjoaa omaan pyörääni eri tulppaa, kuin olen siinä käyttänyt, ja jonka ed. omistaja oli kirjannun Haynesin kuvastoon.

    Vai onko noissa suositustaulukoissa myös sitä, että suositellaan kalliimpaa vain lisämyynnin toivossa? Nimittäin ainakin NGK:lla tuo DR tulppa on noin 4e/kpl ja tuo JR tulppa yli kympin kappale! Aika iso hintaero, jos halvempi ajaa saman asian.

    Onko kenelläkään oikeasti tietoa näistä tulppa asioista?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  5. #5
    Katso Sparkplug.com liikkeestä,löytyy tulppia sopuhintaan ja suht. laaja soveltuvuustaulukko.
  6. #6
    Lainaa (sarkka @ Elo. 15 2006,21:17) kirjoitti
    Itseasiassa ihan mielenkiintoinen ristiriita:
    Stormin kuvasto suosittaa GSX750F-89 pyörään
    - DR8ESL tulppaa,
    jota vastaa heidän muuntotaulukossaan tuo mainitsemani EIX-päätteinen iridium. Vasta 91 ja siitä uudempiin suosittaa käyttämääsi JR9C (samaa suosittaa myös 88-89 R-malliinkin)

    Sitten Allrigtin kuvasto suosittaa samaan GSX750F-89.. 92 pyöriin X27ETR

    Sitten kun taasen katsoo Allrigtin kuvaston Denso muuntotaulukosta meneekin jo ristiin:
    X27ETR vastaa sen mukaan NGK:n JR9C, kuten olet käyttänyt
    ja siis Stormi suosittaa samaan pyörään NGK:n DR8ESL.

    Nyt siis heräsi epäilys, kuinka tarkana tuossa asiassa on oltava? Siis jos kierre ei käy, niin sehän on selvä poissulkeva ja helppo todeta.

    Mutta jos kierre käykin, mutta sitten muuten onkin sopimaton. No kierteen pituuden olen aina tarkistanut vertaamalla, että saman pituinen.

    Mutta jos kierre on saman kokoinen kaikinpuolin eli tulppa käy, niin voiko olla jotain muuta sopimattomuutta?
    Voiko vääränlainen tulppa esim. rikkoontua koneen käydessä sinne sisään helpommin?

    Siksi mielenkiintoinen kysymys, kun joka kauppa tarjoaa omaan pyörääni eri tulppaa, kuin olen siinä käyttänyt, ja jonka ed. omistaja oli kirjannun Haynesin kuvastoon.

    Vai onko noissa suositustaulukoissa myös sitä, että suositellaan kalliimpaa vain lisämyynnin toivossa? Nimittäin ainakin NGK:lla tuo DR tulppa on noin 4e/kpl ja tuo JR tulppa yli kympin kappale! Aika iso hintaero, jos halvempi ajaa saman asian.

    Onko kenelläkään oikeasti tietoa näistä tulppa asioista?
    joo tämän asian kanssa oon paininut aikaisemminkin.
    Haynes kertoo näin:

    GSX750F model
    Spark plugs type
    Standard NGK JR9C
    Hot type NGK JR8C
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  7. #7
    no jatketaan aiheesta tai sen vierestä.onko joku laittanu noita
    NGK DR8ESL tulppia 750äffään.olis aika houkuttelevan halvat



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  8.  
  9. #8
    sain ongittua tiedon tolle denson tulpalle,
    eli 750äffään sellainen malli kun IU27A.siis iridium
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80