Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Olisiko kellään vinkkiä mistä VFR:ään löytäisi käsikirjan? Huoltomanuaali kyllä löytyi, mutta esim. täältä löytyvistä linkeistä ei ainakaan enää löydy eikä Brandtin sivuilla ole kuin uuteen VFR:ään.

Olis kiva saada vähän taustatietoa miten pyörästä tarkistetaan vaikkapa öljyt, jäähdytysneste, ketjujen kiristys jne. Tuo huoltomanuaali ei kerro näistä juuri mitään.
    Onkohan Haynesin manuaalissa kerrottu ns. tavanomaiset huoltotoimenpiteet?

Ketjujen kiristämiseen näyttäisi tarvittavan joku erikoistyökalu, onkohan se tässä näkyvän kuvan työkalu numero 8? Ja mistähän sen saisi ostettua, Suomesta siis?

Tuo 8 se on, ketjujen kiristykseen. Muistaakseni niitä saa hankittua Hondan (brandt) kautta.

Haynesin kirja on hyvä opus. Siinä on kaikki tarvittavat ihan perushuolloista ja vastaavista lähtien. Jos englantia ymmärtää voi tehdä vaikka koko konerempan sen avulla..
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Kumpi opas muuten on oikea, H2101 vai CM458 Tuo H2101 viittaisi enemmän moottorin kuin pyörän oppaalta mutta Stormin luettelossa oli muistaakseni vain se.
    Mulla oli just tuo eka, eli se missä on vihreän vifferin kuva. Kyllä siinä on myös -90-93 malli. Tosin kun mukana on myös vanhempi ja uudenpi 750 on kirja paikoin hieman sekava ja täytyy tarkkaan tutkia onko kyse omasta mallista. Myös kuvat ovat pääosin uudemmasta 750:stä.
    Edit; jälkimmäisestä ei ole kokemusta, joten en osaa arvioida hyvyyttä.

Edit2; ja huoltotaulukot ja huolto-ohjeet ja kiden irrotus jne. kuvattu. Ihan ok.

Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Mulla on virallisen huoltomanuaalin lisäksi tuo Haynesin kirja. Ihan turha ostos oli; en ole avannutkaan sen jälkeen kun sain joskus ladattua huoltomanuskan.

Hondan Common Service Manual löytyy pdf:änä myös. Siinä on sitten kaikenlaisia yleisohjeita erinäisiin perushuoltoihin. Huoltomanuaalissa viitataankin usein tähän "Yleiseen huoltomanuskaan". VFR:än erikoisuudet sitten käsitelläänkin omassa huoltomanuskassa.

Haynesin valokuvat ovat minusta liian tummia monessa tapauksessa. Sitäpaitsi räjäytyskuvissa on paljon tarkemmin esitetty asennusjärjestys ym.

Mutta kukin tyylillään...
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Aika @ Elo. 15 2006,14:22) kirjoitti
    Ketjujen kiristämiseen näyttäisi tarvittavan joku erikoistyökalu, onkohan se tässä näkyvän kuvan työkalu numero 8? Ja mistähän sen saisi ostettua, Suomesta siis?
    Mulla on skannattu kuva tosta työkalusta. Itseltäni puuttui sama työkalu, sain lainaan yodalta (kiitos vielä) ja tein itse samanlaisen tukevasta pellistä. Toimii hyvin.

Uusi olisi maksanut 25euroa, ja toimitusaika oli pitkä.

itse laitoin joskus takavuosina sähköpostia Brandtin suuntaan, josko heiltä löytyis omistajan käsikirjaa ko. pyörään...
    Yhteydenotosta kului pari päivää ja postilaatikkooni tipahti semmoinen, ja ilman mitään kuluja. Ihmeellistä.
    S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
  8.  
    Moi,

Mulla on service manuska (netistä löytyy), suomenkielinen ohjekirja, Haynes ... Service manuska on selkeämpi kuin Haynes.

Jos haluat kopsut tuosta ohjekirjasta niin laita privaa - voin lähettä kopsut. Jollekkin skannasin sen alku kesästä mutta siirto oli aika tuskaista kun ei ollut riittämiin serveri tilaa.

Ja tosiaankin ei ole kummoinen tuo työkalu jolla ketjuja kiristeään. Silti tarpeellinen.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND