Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Kun tiessä on sellaista pientä jatkuvaa nyppyä niin etupää nypyttää käsille koko ajan ja tuntuu et paikat tippuu leegoista. Ja sit kun ajaa oikein huonokuntoista tietä, routamonttua ym. pintavikaa, niin on sellainen tuntuma että eturengas on ilmassa koko ajan.
    Mitä mun pitää säätää? Vaimennusta, paluuvaimennusta vai esijännitystä ja mihin suuntaan?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  2. #2
    Rataosiosta löytyy perusteet alustan säätöön Austan säädöistä



    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  3.  
  4. #3
    voisivat sinun pumppusi kaivata huoltoa ja uusia öljyjä jotta herkkyyden saisi takaisin. ensiavuksi väännä (kun et pyörää kertonut niin oletan että täysin säädettävä keula) kaikki compressio ja rebound ruuvit täysin auki. eli keulan alapäässä olevat ruuvit (compressio) vastapäivään kunnes ei enää käänny, ja keulaputkien yläpään ruuvit (rebound) vastapäivään täysin auki. -> käy testaamassa hävisikö nypytys. pitäisi hävitä täysin tai tuo keula huoltoon/vaihda itse öljyt.
    jousivoima olisi kätevä katsastaa tässä vaiheessa. ellet pysty mittaamaan painumaa (googlesta ohjeet esim öhlins sivuilta muistaakseni löytyy) niin väännä esijännitys suunnilleen puoliväliin (esim 3-rengasta näkyy). laita etupumpun liukuputken ympärille nippuside ja käy jarruttelemassa varovasti ja tarkasta kuinka syvälle keula painuu. jos compressio on kokonaan auki niin todennäköisesti keulan saa pohjaamaan, joka on huono asia. ala kääntää compressio ruuvia 2-naksua kerrallaan myötäpäivään eli kireämmälle. käy testaamassa ja jatka tätä kunnes keula jarrutettaessa ei koskaan mene 2:ta senttiä lähemmäs maksimijoustoa eli pohjakosketusta. kun saat tämän tehtyä (veikkaus voisi olla että compressio on noin 4 pykälää auki täysin kiinni asennosta) niin käy testaamassa pyörää motarilla. koska rebound ruuvit ovat täysin auki niin pyörä on "levoton" kovemmassa vauhdissa ja tuntuu siltä että se "leijailee". koska rebound kuitenkin on suurin tekijä siinä että pyörä tuntuu kovalta ja nypyttävältä on rebound katupyörässä jonkinnäköinen kompromissi liian kovan/liian pehmeän ja leijailevan pyörän välillä. paras ratkaisu tähän on se että merkitset muistiin pehmeän "katusäädön asetukset" ja toisaalta kovemman "mutkapätkäsäädön asetukset". säätöön ei tarvita kuin penkin alla oleva ruuvimeisseli joten saat nopeasti käännettyä asetukset siihen jossa toivot niiden olevan kulloisellakin ajoreissulla. voit myös merkitä muistiin compressiosäädön asetukset sillä kadulla normaalisti ajettaessa voi keulaa huoletta pitää hieman "liian löysällä".

    kuitenkin.... voisi olla erittäin hyvä ajatus huollattaa keula! öljyt menevät kuraksi yhdessä, viimeistään kahdessa vuodessa. silloin säädöt eivät toimi niinkuin niiden pitäisi, vaimennusteho heikkenee ja pyörä tuntuu oudolta. stefat ja liukulaakerit kannattaa vaihtaa aina jos putket ovat irti ja auki.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland