noniin elikkä oon ostelemassa joko vanhempaa mallia -02-05 tai uutta fz1-s -06. Puhuuko vanhemman mallin puolesta kuin hinta? FZ1-s on kyllä reteen näkönen!![]()
blue busa -> black äffä
FZS1000: teho tulee alempaa ja kyytiläisen tilat taitaapi olla vanhassa fasussa luokkaa paremmat. Bensatankki on 3 litraa isompi. Nuo tuli nopeesti mieleen
..kettu kuittaa
Tää on helppo. Vanha tietenkin jos vehkeellä haluaa tehdä myös reissua laukkujen kera ja kyydittää emäntää ja olla kyllästymättä kahden kesän jälkeen jolloin koko harrastus saattaa jäädä tauolle tyyliin kaikki on nähty. Ihan turhaa maksaa maltaita kapeamman käyttöalueen ehkä munakkaan näköisestä ja kuuloisesta pelistä jos sitä ei voi käyttää kuin siihen itseensä. Uutuus viehättää mutta tylsyys voi tappaa. Ugh olen puhunut![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Meikä komppaa kans näitä mielipiteitä. Yhden kaverin olen jo saanut hankkimaan ton vanhemman mallin.
FZS1000:
+ Matkustajan (ja kuskin) tilat
+ Alavääntö (toisaalta lyhyemmät välitykset vakiona)
+ Halvempi
+ Vanhaan malliin paremmin kilkettä saatavilla
+ Mun pyörä o paras!
FZ1-S
+ Ulkonäkö
+ Äänet vakiona hiukan rouheammat
+ Keula (marginaalisesti?) parempi
+ Ruiskukone
+ Hiukka kevyempi
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mites toi runko? En varsinaisesti jammuista juurikaan mitään tiedä, mutta eikös vanhassa mallissa ollut teräsputkikonstruktio ja tässä uudessa alumiinirunko? Saatan todellakin olla väärässä, mutta jos näin on, niin siinä yksi aika helv*tinmoinen plussa tälle uudelle tulokkaalle.
Treellä KX-Centerissä oli muuten -06 FZ1S kokokatteella, eli myös lisävarusteena saatava alakate oli kiinni. Todella upean näköinen laite.
Otsikon kysymystä mietin paljonkin kuukausi sitten. ´Vanhoja´Fasuja sai huomattavan halvalla.Tarjoukset verrattuna uutuuten olivat todella hyviä. Aikani pähkäiltyäni ostin kuitenkin FZ1-S:n.
Perustelut: Oma täydellinen kädettömyys eli ajattelin jotta uusimman mallin ostajana saan parasta mahdollista tekniikkaa ja apua mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Omaan kauppaani sisältyivät muuten touring-plexi ja kokokate.Jotka ehkä joskus saan...
Itse pyörästä en vielä ole huonoa puolta löytänyt.Aamulla pitkä maantielenkki ja juuri äsken naurettavaa- vaan niin ihanaa- diivailua kesäkuteissa kotikaupunkini keskustassa. Kaikkeen se taipuu.
Kymppitonni on tullut uudella FZ-1s pyörällä päristeltyä ja ei voi pyörää juurikaan moittia. Sopii monenlaiseen ajoon ja satsiakin on ihan sopivasti, ei tietenkään liikaa. Yhden pitemmän reissun (2300km) olen pyörällä tehnyt (yks päällä) ja hyvin pelitti eli pystyy tarvittaessa ajaa myös pitempää matkaa, ei puudu paikat. Vanhemman mallin fasusta ei ole kokemuksia, mutta ainakin ulkonäössä tää uudempi vie 6-0. Miinuksena voi mainita samat jotka mainittiin uusimman Biken testissä eli kylmänä ruisku hieman nykii ja keskikierrroksilla moottori on vähän turhan laiska. Jalkoihin sillä ei kuitenkaan jää. Lisäksi pyörä on kevyt sekä vaivaton ja helppo ajaa. Suosittelen !
Onhan siinä uudessa (v)alurunko, muttei vanhankaan Fazerin putkirunko mitään "letkua" ole. Suurimmat parannuksen paikat vanhassa on mielestäni jousituksen komponentit, varsinkin takaiskari...(Kraap @ Elo. 18 2006,18:00) kirjoitti
En kyllä (lyhyen) koeajon perusteella osaa sanoa onko uusi kyykympi, parempi siinäkään suhteessa...
Vanha fazu on kyllä tosiaan monipuolisempi ainoaksi pyöräksi.
Ja minun mielestäni myös räväkämpi koneen puolesta.... voipi tosin olla että minuakin on "kustu silmään" elikkä harhauttanut se lyhyempi vakiovälitys....
Mutta jammun koeajolla ei kyllä peräkkäin kokeiltuna uusi fz-1 kone tuntunut Rykköseen verrattuna muuta kuin kuristetulta versiolta, eli mitään keskialueen teholisää ei huomannut, huipputehon leikkaamisen kyllä
Minua Wanha miellyttää kyllä enemmän, jos johonkin vaihtuu niin ei ainakaan fz-1seen vaan ennemmin vaikka R-ykköseen
matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
Omassa nakuversiossa auttoi putki ja commander jonkin verran molempiin ongelmiin..(Mice @ Elo. 22 2006,23:18) kirjoitti
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Muutaman vuoden vanhoja saa todella huokeaan hintaan verrattuna uuteen kun vähän etsii.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Vanha ehdottomasti jos MOOTTORIPYÖRÄÄ hakee, uusi mikäli muovi kiihoittaa...
Eikun joo, uudessa mua lähinnä kiehtoo USD keula. Muuten koko härpäke on mielestäni liian "nykyaikainen" ja muotoilu on pikemminkin rumaa/muovisen oloista. Olisivat edes säilyttäneet putkirungon, mutta sekin piti vetää sitten kyykkytyyliin... Eijei![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Taitaa tuo FZ1s olla pikkainen pettymys kumminkin ja vanhan fasun manttelin perijäksi ja maineen jatkajaksi huono esitys.
Ulkonäkö kyllä noin suurinpiirtein mukiin menevä, mutta moottorin ominaisuudet ei. Tehoa olisi tullut kasvattaa rajusti enempi ja puhumattakaan että alavääntöä on moitittu vaisuksi verrattuna vanhaan malliin.
Joten en näkisi mitään syytä satsata paljon suurempaa rahamäärää uuteen malliin. Jos 20-30hv olis tullut lisää niin menekki olis taattu, mutta miksi näin?
"oikeassa momentissa"
Taitaa uus ja vanha olla samanlaisia, kun vaihtaa pykälää tai kahta pienemmälle. VOIMAA on riittävästi keulimiseen ja sutimiseen yhtä paljon, joillekin jopa liikaakin. Eipä oo moitittavaa![]()