Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Nyt arvoisa raati apuja!

    Eli totaalisen kyllästynyt bandit1200s asvaltilla köröttelyyn. Tahtois ajella/tutkiskella alueen soratietkin ja bandit ei siihen hommaan kovin hyvin tunnu soveltuvan. Metässäkin voisin joskus piipahtaa

    Olen surffaillut ja lukenut eri tyyppisistä matkaenduroista juttuja mutta en silti ole vielä oikein vakuuttunut mistään/minkään merkkisestä laitteesta.
    BMW F 650 GS vaikuttaisi kaikin puolin ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta pelottaisi siirtyä "vain" 50hv omaavaan pyörään, (Vauhti nyt ei ole kuitenkaan itsetarkoitus ja voihan toi 50hv riittää hyvinkin mutta... ...) kun toi eukkokin änkee aika useasti kyytiin Ja tonniset bemut maksaa tuplasti...



    Eli hakusessa pyörä.
    -Kaikella pinnalle.
    -Tehoja viedä 2 päällä.
    -Suhteellisen uusi 02-> Hinta katto jossain 12k tietämillä.
    -Kestävää tekniikkaa...

    Kehukaa omianne ja auttakaa miestä mäessä...


    Nimimerkillä: Harrastuksen vaihto ei tule kyseeseen!
  2. #2
    Yamahan 750super Tenere, Hondan750 Africa Twin ja Varadero 1000, Cagiva Navigator ja olikohan se vanhempi Elephant 900, Suzuki Dr 800 ja V-strom 1000... Tossahan noita muutamia mitä tuli mieleeni ja eiköhän 600 tai 650 kuutioinenkin jaksa viedä kahta ihmistä, jos ei tarvi kahtasataa ajella Mulla ei tosin ole kokemusta asiasta, kun emäntä ei tule kyytiin kirveellä uhkaamallakaan (en ole kyllä vielä kokeillut) 650 Dr on ainakin mun mielestäni ollut hyvä hankinta katuvehkeen jälkeen. Kilometrejä on tullut ajettua entistä enemmän ja kivaa on ollut
  3. #3
    Lainaa (kale @ Elo. 15 2006,17:15) kirjoitti
    Yamahan 750super Tenere, Hondan750 Africa Twin ja Varadero 1000, Cagiva Navigator ja olikohan se vanhempi Elephant 900, Suzuki Dr 800 ja V-strom 1000... Tossahan noita muutamia mitä tuli mieleeni ja eiköhän 600 tai 650 kuutioinenkin jaksa viedä kahta ihmistä, jos ei tarvi kahtasataa ajella * Mulla ei tosin ole kokemusta asiasta, kun emäntä ei tule kyytiin kirveellä uhkaamallakaan (en ole kyllä vielä kokeillut) 650 Dr on ainakin mun mielestäni ollut hyvä hankinta katuvehkeen jälkeen. Kilometrejä on tullut ajettua entistä enemmän ja kivaa on ollut *
    Tossahan tuli kiitettävästi listaa. Kiitos! Täytyypä vielä surffata noita 750/800 härpättimiä myös..

    Alkaa vaaka kääntyä noihin tonnisiin V-stromiin ja Varaderoon luulis noissa mopoissa voimaa riittävän. Suzuki taitaa tällä hetkellä "johtaa" ulkonäön (Emäntä antoi pisteet edellisestä) ja toi suskutin on vähän kevyempi ja ja näyttää sirommalta, nooh täytyy mennä kokeilemaan niin saa nähdä muuttuuko mielipiteet. Mut vaikuttais siltä että ainakin 650 bmw on pudonnut tältä kierokselta. *

    Minkälaisella katuvermeellä liikuit ennen kuramopoihin siirtymistä? ja onko alkanut vanha suola janottaa missään vaiheessa?

    Kuume on kova...

    Laittelin vaihtokauppa kyselyjä jo liikkeitten suuntaa ;)
  4. #4
    Vaihdoin itse toissakesänä juurikin samanlaisen banditin tuohon BMW dakariin, menettelee yks päällä, mut kyllä se aika aneeminen on. Itse kyllästyin tuohon melko nopeesti ja vaihdoin sitten KTM:ään (625 SXC) ja se on kyllä kiva peli. Tosin sillä ei sitten ketään kuljetella, ei ole edes takatappeja. Tuohon sun hintahaitariin ja tarpeeseen katselisin jotain 2003-2004 mallista KTM 950 Adventurea, siinä on ihan riittävästä potkua kaks päällä matkusteluun sekä asfaltille ja sillä on mukava ajella sopivalla rengastuksella varustettuna myös hiekkateillä.



  5. #5
    Kerkisit jo kirjoitella tuossa välissä ja sanoisin, että ainakaan itselle ei ole tullut kaipuuta Banditiin.
    Jos meinaat ajella vähän enemmän soralla niin unohda noi varaterot, v-stormit, yms. vehkeet, ne on katupyöriä.
    KTM Adventuressa on kunnon alusta, ihan tarpeeks paukkua, pinnavanteet ja se vielä kevyempikin kuin noi ym.
  6. #6
    Lainaa (petebandit @ Elo. 15 2006,17:58) kirjoitti
    Kerkisit jo kirjoitella tuossa välissä ja sanoisin, että ainakaan itselle ei ole tullut kaipuuta Banditiin.
    Jos meinaat ajella vähän enemmän soralla niin unohda noi varaterot, v-stormit, yms. vehkeet, ne on katupyöriä.
    KTM Adventuressa on kunnon alusta, ihan tarpeeks paukkua, pinnavanteet ja se vielä kevyempikin kuin noi ym.
    KTM 950 adventure tuntuu olevan aika hinnoissaan, ja suthkoht huono saatavuus. Muuten vaikuttaisi aika näppärältä peliltä, ja tuntuis olevan aika moni käyttöinen...

    Olen mietiskellyt vähän lisää mihin tarkoitukseen seuraava pyörä tulee.
    Sorateitä noin 30% loput asvalttia ja satunnaisesti myös metsään.Eukon kanssa pidempi reissu kerran kesässä. Yks päällä rälläämiseen jossain kivoilla hiekkateillä.

    Viime kesänä reissussa lähdettiin "oikaisemaan" (kiitos navicoren)reitiltä ja oli aika
    tuskaa ajella 30km hiekkatietä 30 asteen helteessä eukko/laukut kyydissä 15km tunnissa! ja hiekka oli vielä aika pehmiää. Luulisin että tuommoinen V-strom veisi suht mukavasti vähän pidempääkin hiekkatietä?
  7. #7
    Kyllä Strommi on kiva peli kun on asfaltti/sora"TIE" alla, eli jos haluat ajella poluilla/metsässä niin kandee kattella KTM:mää.

    Ite olen pöristelly tänä suvena jo 15tkm isolla Strommilla kaikenlaisilla teillä, ja tykkään ku hullu puurosta...
    1000 Strommi
  8. #8
    Lainaa (JaniR @ Elo. 15 2006,17:49) kirjoitti
    Minkälaisella katuvermeellä liikuit ennen kuramopoihin siirtymistä? ja onko alkanut vanha suola janottaa missään vaiheessa?
    Kulkupelinä oli Honda Revere, joten eipä sitä tehoilla päässyt rehvastelemaan ennenkään Välillä moottoritiellä ja pikatiellä ajellessa tuntuu, että tehoa sais olla enempikin, mutta kun jono alkaa kerääntymään rekka-auton taakse, totean tehoa olevan aivan riittävästi jättämään kotilot jonottamaan rekan taakse
    Hiekkatiet varsinkin ovat omiaan poistamaan turhia vanhan suolan janotuksia. Ehkä jossain vaiheessa hommaan tehokkaamman mopon, mutta sekin tulee olemaan aika suurella todennäköisyydellä matkaenska
  9. #9
    [QUOTE= (JaniR @ Elo. 15 2006,18:22)]
    Lainaa petebandit,Elo. 15 2006,17:58 kirjoitti
    Luulisin että tuommoinen V-strom veisi suht mukavasti vähän pidempääkin hiekkatietä?
    V-Stromilla (= katu- / matkapyörä) ei ole mitään asiaa metsään!

    En edes ymmärrä miksi tuota tai Varaderoa kutsutaan matkaenduroksi.
  10. #10
    [QUOTE= (SpeedyG @ Elo. 17 2006,12:39)]
    Lainaa (JaniR @ Elo. 15 2006,18:22) kirjoitti
    Lainaa petebandit,Elo. 15 2006,17:58 kirjoitti
    Luulisin että tuommoinen V-strom veisi suht mukavasti vähän pidempääkin hiekkatietä?
    V-Stromilla (= katu- / matkapyörä) ei ole mitään asiaa metsään!
    Samaa mieltä. Soratiellä on vielä kiva ajaa, mutta sen pienemmille poluille ei V-Stromilla ole mitään asiaa.
  11. #11
    Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaveri on joskus sanonut että isot pyörät ei ole niin mukavan helppoja viedä siellä hiekka tiellä raskaita ja kuitenkin tehty enemmän asfaltille. Tosin kyllähän se tonninenkin varmaan ihan mukavasti taittuu, mutta jos haluaa sladissa viedä ja vieläpä jalkaa käyttää niin viiskutäkiloakin on jo lisä painoa jonkun verran.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  12. #12
    [QUOTE= (Wasserschwein @ Elo. 17 2006,12:41)]
    Lainaa (SpeedyG @ Elo. 17 2006,12:39) kirjoitti
    Lainaa (JaniR @ Elo. 15 2006,18:22) kirjoitti
    Lainaa petebandit,Elo. 15 2006,17:58 kirjoitti
    Luulisin että tuommoinen V-strom veisi suht mukavasti vähän pidempääkin hiekkatietä?
    V-Stromilla (= katu- / matkapyörä) ei ole mitään asiaa metsään!
    Samaa mieltä. Soratiellä on vielä kiva ajaa, mutta sen pienemmille poluille ei V-Stromilla ole mitään asiaa.
    No ovatkina all-road pyöriä, paino sanalla road, eivätkä mitään sellaista jonka etuliitteen jälkeen voi lisätä sanan "enduro".
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  13. #13
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    advriderin forumilla oli joskus mielenkiintonen tekele, pikku-stromi iso-adventuren etuvanteella. Se olis ehkä sopiva tohon touhuun.

    Mut jos ei tarkotus oo ajaa missään umpimettässä niin kai se pikku-strom ihan kaupan varusteilla vois sopia.

    Mut mitä kevyempi pyörä, sitä nopeemmin sillä pystyy vaihtaan suuntaa. Suosittelen siis hankkimaan mahdollisimman kevyen kulkineen.



  14. #14
    [QUOTE= (Wasserschwein @ Elo. 17 2006,12:41)]
    Lainaa (SpeedyG @ Elo. 17 2006,12:39) kirjoitti
    Lainaa (JaniR @ Elo. 15 2006,18:22) kirjoitti
    Lainaa petebandit,Elo. 15 2006,17:58 kirjoitti
    Luulisin että tuommoinen V-strom veisi suht mukavasti vähän pidempääkin hiekkatietä?
    V-Stromilla (= katu- / matkapyörä) ei ole mitään asiaa metsään!
    Samaa mieltä. Soratiellä on vielä kiva ajaa, mutta sen pienemmille poluille ei V-Stromilla ole mitään asiaa.
    Soratie riittää.. Meen sitten kävellen metsäteille jos siltä tuntuu.
  15. #15
    Lainaa (Karban @ Elo. 17 2006,21:21) kirjoitti
    advriderin forumilla oli joskus mielenkiintonen tekele, pikku-stromi iso-adventuren etuvanteella. Se olis ehkä sopiva tohon touhuun.

    Mut jos ei tarkotus oo ajaa missään umpimettässä niin kai se pikku-strom ihan kaupan varusteilla vois sopia.

    Mut mitä kevyempi pyörä, sitä nopeemmin sillä pystyy vaihtaan suuntaa. Suosittelen siis hankkimaan mahdollisimman kevyen kulkineen.
    Kevyen pyörän haluisinkin, mutta se tahtoo tarkoittaa vähemmän tehoa..
    Pitää käydä ajelemassa kumpaakin versiota yks sekä kaks päällä.
  16. #16
    Itse olen ajatellut KTM 950SM:ää sopivalla rengastuksella. Ajoa tulee noin 25% hiekalla ja loput asfaltilla. Käytettynä ei oikein ole saatavilla, mutta uutena hinta alle 15ke. Voimaa riittää ja muutenkin tuntui erinomaiselta kyykyn jälkeen.
    KTM 950SM -07
  17. #17
    Lainaa (Karban @ Elo. 17 2006,21:21) kirjoitti
    advriderin forumilla oli joskus mielenkiintonen tekele, pikku-stromi iso-adventuren etuvanteella.
    TransAlp on tuota valmiina. Lisäksi siinä on pinnavanteet, jotka kestävät kolhuja mahdollisesti valuvanteita paremmin. Mikään keijukainen noista pyöristä ei ole kumpikaan, mutta jos vähänkin on tarkoitus tehdä reissua kahden hengen kuormalla, niin ainakin itselläni lähtökohta olisi kaksi sylinterinen moottori. Painoa se tuo väistämättä lisää. TransAlpilla pisin retki tehtiin eukon kanssa Norjaan kaksi vuotta sitten. Neljä laukkua tavaran kuskaamista varten. Ihan mukavasti se jaksaa vääntää niitäkin mäkiä ylös. Matkavauhtina maksimi on 140km/h sen jälkeen alkaa täristä melkoisesti. Mielestäni tuo vauhti riittää joka paikkaan.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  18.  
  19. #18
    Lainaa (juicy @ Elo. 18 2006,08:38) kirjoitti
    Itse olen ajatellut KTM 950SM:ää sopivalla rengastuksella. Ajoa tulee noin 25% hiekalla ja loput asfaltilla. Käytettynä ei oikein ole saatavilla, mutta uutena hinta alle 15ke. Voimaa riittää ja muutenkin tuntui erinomaiselta kyykyn jälkeen.
    Samasta pyörästä haaveilen tällä hetkellä.. Tuntuisi olevan tehty mun ajoihin ;) Mites tuollaisella voisi emäntää kuskata?
    Aika hinnoissaan nuo tuntuu olevan ja ei käytettynä montaa ole edes myynnissä.