pari viikkoa sitten sutsuki alkoi käymään vaan kolmella.no mopo varikolle ja tulpat auki. yksi kynttilä olikin sitten pimahtanu(alle kuukauden vanhat tulpat kyseessä) ja eikun vaihtamaan tuoreita tilalle.tänään lähdin töistä ajelemaan himaan ja matkan puolivälissä alkoi taas tuntumaan siltä että ei käy kaikilla.perkele taas sieltä on yks tulppa sökönä,kyllä se jotain kipinää antaa mutta ei sieltä mistä pitäis.mistähän mahtaa johtua tällänen? vai olisko mahdollista että on vaan sattunu jotain maanantai kappaleita![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Yleensä rikkoo tuluppia, jos käypi liian rikkaalla.
Btw: Peite meni nippanappa, mutta ajaa asiansa. Pinkeellä on ku uimapipo
ei ainakaan tulpan värin perusteella käy rikkaalla.voihan se tietysti johtua myös ryypyn käytöstä,vaikka aika varovasti tulee huikkaa annettua,menny nimittäin joskus tulpat ku liikaa antanu hörppyä
ps.hyvä kun sait mahtumaan mopon sinne kuplan sisälle![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Olikos se toinen pimahtanu tulppa saman pytyn vai toisen?
TL1000R
samasta pytystähän se.voisko olla sitten puolassa vika
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
viime kesänä tuttavan 2-pyttyinen virago pimensi 300 km välein etummaisen tulpan...kaikki muut temput kun oli tehty viimeisenä tarkastettiin kaasareiden balanssit... no siinähän ilmeni ettei laite käynyt ollenkaan etummaisella pytyllä tyhjäkäynnillä...tietenkin pielessä myös kierroksilla... ei kun säätöihin ja sen jälkeen ei ole mennyt yhtään tulppaa vaan
![]()
<p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 > GS 400 > XJ 900 > F6C</p>
Tuntematta mopoa olettaisin et siin on kahdelle tulpalle sama puola. Silloin vois olettaa et puolavika olis käräyttänyt ennemminkin sen vanhan tulpan.. ja harvemmin kaiketi puola rikkoo tulpan.(Salmon @ Elo. 14 2006,16:55) kirjoitti
Yleisimmin nuo tulppaongelmat Suzukeissa tuntuis olevan kaasarien säädöistä peräisin, joten lähtisin etsimään ongelmaa sieltä. Olikos ko mopossa kaasarit?
Iridiumit, platinat yms hifistelytulpat kuulemma kestävät paremmin epäideaaleja olosuhteita..
TL1000R
kyllähän tuossa vanhassa äffässä kaasarit on.ja pitäis olla synkattu ja säädetty kun pajalta vasta kk sitten haettu,tosin sen huolto reissun jälkeen jouduin itte vielä tiputtamaan neuloja yhden pykälän että alkoi toimimaan.eli voi olla säädöt vieläkin päin persettä
no ei muuta ku huomenna aukomaan
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Mulla GSX600F-88,
koko ajan kuluttanut tulppia solkenaan.
Kastelee ne pilalle erittäin helpolla.
Omat kokemukset tähän asti:
10% "parannusta" asiaan, kun synkkasin kaasarit
20% "parannusta" asiaan, kun vaihdoin kerralla molemmat puolat
30% "parannusta" asiaan, kun vaihdoin iridium-tulpat!
Tuo tulppajuttu oli tosiaan uskomaton, että sillä oli suurin vaikutus. Erityisesti ne ovat sen puoleen hyvät, että eivät säikähdä pientä kastumista vaan lähtevät uudelleen tulille.
Esim. tänään aamulla, kun mopo oli seisonut pe ilta - ma aamun koskematta arvasin, että käyntiin saanti on lähes epätodennäköistä. Ja kolmellahan se lähtikin. Mutta vähän matkaa ajettuani otti parilla rykäisyllä neljännenkin mukaan ja toimi ainakin tämän päivän muutamat ajot jälleen kuten ennenkin.
Mutta epäilen, että lopusta 40% pois saadakseni pitäisi vielä: kunnostuttaa kaasarit kunnolla, vaihtaa imukurkut. Ja sitten vielä olisi syytä tarkistuttaa pytyistä paineet sekä ainakin vaihtaa venttiilin ohjurin kumit.
Vaan enpä nyt hosu, kun taasen mopo liikkuu.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Minkäslainen sytkäsysteemi tossa mahtaa olla? Eli tuleeko puolille jatkuva virta ja ohjausyksikkö pätkii maata vai pätkiikö se puolille tulevaa virtaa?
Tellussa ecu pätkii maata ja puolille tuleva jatkuva virta kiertää maat ja taivaat menettäen jännitettä. Kun vaihtaa puolien jatkuvan virran tulemaan suoraan akulta releen kautta niin suuri osa kipinä ongelmista katoaa.
TL1000R
Millä muilla tavoin kuin ajotuntuman perusteella voi päätellä onko tulppa rikki? Jos tulppa antaa edes vähän kipinää niin kuumeneeko pakosarja juuri sen pytyn kohdalta?
..Taitaa mennä vähän off-topic mutta pitäis saada tietää
Honda CBR600F2
mulla ainakin kuumeni huomattavasti vähemmän se ykköspytyn käyrä kun muut.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Mopoajoilta jäi mieleen kun rikkinäinen tulpanhattu hajotti tulppia jostain syystä. Ärsyttävä vika, jonka löytyminen kesti liian kauan.
Tämän kun olisin tietänyt, en olisi vaihtanut varmuuden vuoksi molempia puolia omaani.(Zergio @ Elo. 15 2006,15:21) kirjoitti
Mutta nytpähän sitten on molemmat vaihdettu.
Mielenkiinnolla kuulisin, josko tuohon olisi jotain järkevän hintaista mittaria olemassa?
Tosin sekään aika huonosti taitaa tuota puolaongelmaa määrittää, koska sillä tuntui olevan taipumus korostua moottorin ollessa erittäin kuuma.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
En tiedä pystyykö tuota oikein mittarilla mittaamaan. Näppituntumalla minä olen kokeillut onko putki kylmä vai kuumakirjoitti
Honda CBR600F2
sain vihdoin vaihdettua uudet tulpat mopoon ja taas toimii.samalla kun tulppien parissa näpräilin niin tsekkailin puolat tai siis johdot jotka niille menee.no sieltähän löytyi huono liitos ja nimenomaan siitä puolasta josta annetaan ykköselle ja neloselle.liittimessä oli enää pari karvaa kiinni.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80