Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Pyörä on piikkipaskiainen Honda NSR ´91. Pyörä nostaa tyhjäkäynnillä kierrokset tuonne 2000-3000 rpm. Ilmaantui ihan yks-kaks, aikaisemmin kierrokset olleet kuten pitääkin, 1400 rpm. Jotenkin tuli mieleen imuvuoto ilmapuolella, mutta kun ei näy mitään olevan irti. Pakoputken alkukäyrän kiinnitys vähän arveluttaa? Jos se alkukäyrästä vuotaisi, voisiko aiheuttaa em. asian?
    Kronoby Racing Team
  2. #2
    tuskin se pakopuolen vuoto sitä tekee. ilma vuoto jossain vois olla mahdollinen. yks keino tarkistaa asia on starttipilotti. sitä ku tuhauttaa kaasarin kurkulle ja kampiakselin juuriin ni kierrokset nousee jos vuotoa on. se on ainaki helppo konsti.
  3. #3
    Onko venttiilien välykset tarkistettu?
    Itsellä pakoventtiilin nollavälys aiheutti venttiilin kantamista ja tyhjäkäyntikierrosten nousua varsinkin kuumalla koneella.
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  4. #4
    ei taida olla vaikutusta 2-tahti koneessa noilla venanvälyksillä..
  5. #5
    Totta puhut
    Oma moka *
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  6. #6
    Jos kaasarin ja koneen välissä on kuminen "kurkku", niin kuin luulisin olevan, siinä saattaa olla pieni halkeama joka ei välttämättä näy paikallaan ollessa. Eräällä italialaisella automerkillä tapaa olla nimittäin samanlaisia oireita ja ne johtuu juurikin noiden kumien halkeamista.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  7. #7
    Lainaa (Nelli @ Elo. 08 2006,09:17) kirjoitti
    Jos kaasarin ja koneen välissä on kuminen "kurkku", niin kuin luulisin olevan, siinä saattaa olla pieni halkeama joka ei välttämättä näy paikallaan ollessa. Eräällä italialaisella automerkillä tapaa olla nimittäin samanlaisia oireita ja ne johtuu juurikin noiden kumien halkeamista.
    Ettei vain olisi Alfa Romeo kyseessä? Tosin tuollainen ominaisuus viittaisi enemmän Fiatiin Joo-o, kyllähän siellä kumikurkku on. Pitääpä tsekata, kiitti vinkeistä kaikille.
    Kronoby Racing Team
  8. #8
    Mulleki tulee ensimmäisenä mieleen että ottaisi ylimääräistä ilmaa jostain. kokeile jarrunpuhdistamissprayllä tai vaikkapa hiuslakalla, suikuhta kaasarin alueella kun pyörä on käynnissä (varsinkin imukurkun alueelle) ja jos kierrokset nousee, niin se on siinä.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  9. #9
    Nyt vittuilee vielä enemmän, nostat kierroksia ajossa, niin pyöräpä ei tahdo laskea niitä enää muuta kuin piiiitkän viiveen ehkä n. minuutti jälkeen, eikä siltikään laske niitä kuin 3-4 krpm kohdille. Saatana soikoon. No, viikonloppuna purkuun.
    Kronoby Racing Team
  10. #10
    Lainaa (Juhana N @ Elo. 08 2006,10:20) kirjoitti
    Lainaa (Nelli @ Elo. 08 2006,09:17) kirjoitti
    Jos kaasarin ja koneen välissä on kuminen "kurkku", niin kuin luulisin olevan, siinä saattaa olla pieni halkeama joka ei välttämättä näy paikallaan ollessa. Eräällä italialaisella automerkillä tapaa olla nimittäin samanlaisia oireita ja ne johtuu juurikin noiden kumien halkeamista.
    Ettei vain olisi Alfa Romeo kyseessä? Tosin tuollainen ominaisuus viittaisi enemmän Fiatiin * *
    Ihan totaalisen OT, kyllä se Alfan vikoja on. Lähes yksinomaa 164 2-litranen TS-kone jossa ilmenee
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  11. #11
    Eka asia mitä tekisin (sytytyssprayn jälkeen, itse löysin autossa vuodon aikoinaan Eau de toiletin avulla) on kaasari irti, puhdistus, säätö alkuperäissäätöihin ja samalla tarkistaa kumikurkun. Uusi kurkku ei ole kallis tarvikeosana, joten jos siinä on vuotoja niin eikun uusi tilalle.
    <br />
  12. #12
    Mä nyt lähden siitä gummikurkusta liikkeelle, kun huhti-toukokuussa jo oli kaasari purussa, uusittu neulaventtiili ja koho, liotettu bensassa viikkotolkulla ja putsattu niin maan perusteellisesti.
    Kronoby Racing Team
  13. #13
    Itsellä oli sama vika 125cc moottorisahassa, otti ilmaa kampiakselin juuresta, stefat/laakerit oli loppu.

    Olisko mahdollista että vauhtipyörän puolelta hörppää ilmaa??
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  14.  
  15. #14
    Kiitos kaikille! Vika oli tosiaan kumikurkussa, uusi on tilauksessa. Vanha korjattu väliaikaisesti silikonilla

    Täytyyhän sitä päästä heti kun kestää kuitenkin se viikko ennenkuin osa tulee.
    Kronoby Racing Team