Pyörä on piikkipaskiainen Honda NSR ´91. Pyörä nostaa tyhjäkäynnillä kierrokset tuonne 2000-3000 rpm. Ilmaantui ihan yks-kaks, aikaisemmin kierrokset olleet kuten pitääkin, 1400 rpm. Jotenkin tuli mieleen imuvuoto ilmapuolella, mutta kun ei näy mitään olevan irti. Pakoputken alkukäyrän kiinnitys vähän arveluttaa? Jos se alkukäyrästä vuotaisi, voisiko aiheuttaa em. asian?
Kronoby Racing Team
tuskin se pakopuolen vuoto sitä tekee. ilma vuoto jossain vois olla mahdollinen. yks keino tarkistaa asia on starttipilotti. sitä ku tuhauttaa kaasarin kurkulle ja kampiakselin juuriin ni kierrokset nousee jos vuotoa on. se on ainaki helppo konsti.
Onko venttiilien välykset tarkistettu?
Itsellä pakoventtiilin nollavälys aiheutti venttiilin kantamista ja tyhjäkäyntikierrosten nousua varsinkin kuumalla koneella.![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
ei taida olla vaikutusta 2-tahti koneessa noilla venanvälyksillä..![]()
Totta puhut
Oma moka *![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Jos kaasarin ja koneen välissä on kuminen "kurkku", niin kuin luulisin olevan, siinä saattaa olla pieni halkeama joka ei välttämättä näy paikallaan ollessa. Eräällä italialaisella automerkillä tapaa olla nimittäin samanlaisia oireita ja ne johtuu juurikin noiden kumien halkeamista.
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Ettei vain olisi Alfa Romeo kyseessä? Tosin tuollainen ominaisuus viittaisi enemmän Fiatiin(Nelli @ Elo. 08 2006,09:17) kirjoitti
Joo-o, kyllähän siellä kumikurkku on. Pitääpä tsekata, kiitti vinkeistä kaikille.
Kronoby Racing Team
Mulleki tulee ensimmäisenä mieleen että ottaisi ylimääräistä ilmaa jostain. kokeile jarrunpuhdistamissprayllä tai vaikkapa hiuslakalla, suikuhta kaasarin alueella kun pyörä on käynnissä (varsinkin imukurkun alueelle) ja jos kierrokset nousee, niin se on siinä.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Nyt vittuilee vielä enemmän, nostat kierroksia ajossa, niin pyöräpä ei tahdo laskea niitä enää muuta kuin piiiitkän viiveen ehkä n. minuutti jälkeen, eikä siltikään laske niitä kuin 3-4 krpm kohdille. Saatana soikoon. No, viikonloppuna purkuun.
Kronoby Racing Team
Ihan totaalisen OT, kyllä se Alfan vikoja on. Lähes yksinomaa 164 2-litranen TS-kone jossa ilmenee(Juhana N @ Elo. 08 2006,10:20) kirjoitti
![]()
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Eka asia mitä tekisin (sytytyssprayn jälkeen, itse löysin autossa vuodon aikoinaan Eau de toiletin avulla) on kaasari irti, puhdistus, säätö alkuperäissäätöihin ja samalla tarkistaa kumikurkun. Uusi kurkku ei ole kallis tarvikeosana, joten jos siinä on vuotoja niin eikun uusi tilalle.
<br />
Mä nyt lähden siitä gummikurkusta liikkeelle, kun huhti-toukokuussa jo oli kaasari purussa, uusittu neulaventtiili ja koho, liotettu bensassa viikkotolkulla ja putsattu niin maan perusteellisesti.![]()
Kronoby Racing Team
Itsellä oli sama vika 125cc moottorisahassa, otti ilmaa kampiakselin juuresta, stefat/laakerit oli loppu.
Olisko mahdollista että vauhtipyörän puolelta hörppää ilmaa??
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Kiitos kaikille! Vika oli tosiaan kumikurkussa, uusi on tilauksessa. Vanha korjattu väliaikaisesti silikonilla
Täytyyhän sitä päästä hetikun kestää kuitenkin se viikko ennenkuin osa tulee.
Kronoby Racing Team