Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Pyörässäni on ensiasennusrenkaina Bridgestonen Battlax BT015 renkaat. Mitä eroa noilla on BT014:iin? BT015:sta ei tunnu löytyvän mistään mitään infoa, joten oletan kysessä olevan moottoripyörätehtaalle suoraan valmistettava "erikoismalli ensiasennuksiin".

    Millainen BT015/014 on suhteessa Pirellin Diabloon? Diabloihin siirryn taas, mutta vähän aikaa pitänee ajella sekarengastuksella.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  2. #2
    Lainaa (Athene @ Elo. 22 2006,10:50) kirjoitti
    Pyörässäni on ensiasennusrenkaina Bridgestonen Battlax BT015 renkaat. Mitä eroa noilla on BT014:iin? BT015:sta ei tunnu löytyvän mistään mitään infoa, joten oletan kysessä olevan moottoripyörätehtaalle suoraan valmistettava "erikoismalli ensiasennuksiin".

    Millainen BT015/014 on suhteessa Pirellin Diabloon? Diabloihin siirryn taas, mutta vähän aikaa pitänee ajella sekarengastuksella.
    BT014 verrattuna ainakin Diablo Corsaan on paska Siinäpä se on kiteytettynä.

    Diablo Corsa hakkasi Gixxerin ensiasennus BT014 -renkulat kevyesti joka osa-alueella. Pito selvästi parempi. Parempi tuntuma, runko on jotenkin mukavampi. Kääntyy paremmin, kestää paremmin. Tuntuma verrattuna BT014 on sellainen, että pyörä on kuin liimattu katuun.

    Laitoin viime syksynä alle Corsat. Nyt niillä on vedetty kohta 7tkm ajoa, johon sisältyy 3 strippikeikkaa burn-outteineen.

    Vieläkin on pintaa Kohta alkaa olee loppu kyllä.. Kai sä meinasit niitä Corsia etkä tavan Diabloja?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    Ihan normidiablot. Enimmäkseen matka-ajoa mun ajo. Ehkä 1-2 kertaa kokeilua radalla.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  4. #4
    Lainaa (Athene @ Elo. 22 2006,12:06) kirjoitti
    Ihan normidiablot. Enimmäkseen matka-ajoa mun ajo. Ehkä 1-2 kertaa kokeilua radalla.
    Toi Diablo Corsa on siihenkin ajeluun just passeli. Ne nimittäin kestää paremmin kuin nuo BT014..

    En näe syytä miksi laittaa normi Diablot tonniseen kyykkyyn? Jos Corsat lämpenis huonosti kadulla, ei pitäisi märällä tai kestäisivät huonosti, niin ymmärtäisin. Mutta kun näin ei ole, niin miksi suotta tinkiä pidosta, jos meinaa joskus radallakin käydä?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 22 2006,12:36) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Elo. 22 2006,12:06) kirjoitti
    Ihan normidiablot. Enimmäkseen matka-ajoa mun ajo. Ehkä 1-2 kertaa kokeilua radalla.
    Toi Diablo Corsa on siihenkin ajeluun just passeli. Ne nimittäin kestää paremmin kuin nuo BT014..

    En näe syytä miksi laittaa normi Diablot tonniseen kyykkyyn? Jos Corsat lämpenis huonosti kadulla, ei pitäisi märällä tai kestäisivät huonosti, niin ymmärtäisin. Mutta kun näin ei ole, niin miksi suotta tinkiä pidosta, jos meinaa joskus radallakin käydä?
    Syy; siksi, että pari kesää jo normidiabloilla tonnisella kyykyllä olen ongelmitta ajellut ja ominaisuuksiin tyytyväisenä ollut. Kestää edessä melkein 15 tonnia ja takanakin 10 tonnin verran. Ja pito riittää mutkateille ja maanteille (lapinreissuille yms.) loistavasti .

    ... Ei ehkä kuitenkaan tämän topicin tarkoitus ollut perustella miksi Diablot, eikä Diablo Corsat tms.?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #6
    Lainaa (Athene @ Elo. 22 2006,13:20) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 22 2006,12:36) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Elo. 22 2006,12:06) kirjoitti
    Ihan normidiablot. Enimmäkseen matka-ajoa mun ajo. Ehkä 1-2 kertaa kokeilua radalla.
    Toi Diablo Corsa on siihenkin ajeluun just passeli. Ne nimittäin kestää paremmin kuin nuo BT014..

    En näe syytä miksi laittaa normi Diablot tonniseen kyykkyyn? Jos Corsat lämpenis huonosti kadulla, ei pitäisi märällä tai kestäisivät huonosti, niin ymmärtäisin. Mutta kun näin ei ole, niin miksi suotta tinkiä pidosta, jos meinaa joskus radallakin käydä?
    Syy; siksi, että pari kesää jo normidiabloilla tonnisella kyykyllä olen ongelmitta ajellut ja ominaisuuksiin tyytyväisenä ollut. Kestää edessä melkein 15 tonnia ja takanakin 10 tonnin verran. Ja pito riittää mutkateille ja maanteille (lapinreissuille yms.) loistavasti .

    ... Ei ehkä kuitenkaan tämän topicin tarkoitus ollut perustella miksi Diablot, eikä Diablo Corsat tms.?
    Ok Tosiaan sitä vaan koitan sanoa, että tuo Diablo Corsakin kestää about saman, moni vetää silläkin 10tkm takasella. Pito on vaan sitten vielä aika paljon parempi..

    Mutta laittakoon kukin mitkä haluaa, tuo on vaan mun mielipide
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #7
    Juuh eipä toi Diablo Corsa tosiaankaan paljoo häviä kestävyydessä tolle perus-Diablolle.

    Itse laittaisin Pilot Power 2CT:t Kohtuu loistavat renkulat...
    Pain is just weakness leaving the body
  8. #8
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    "The performance of new-generation race-bike replicas with power-to-weight ratios greater than 1 hp/kg makes tyre design especially critical. This is why Bridgestone has introduced the new Battlax BT-015 series: a range with the flexibility to be fine-tuned to each new model emerging from the world’s major motorcycle manufacturers.

    This latest Battlax for the OEM (original equipment market) features an underlying technology platform providing the advanced characteristics needed to maximise sensation and safety with the latest 1000 cc full-spec replicas under all conditions. However, for the ultimate in rider-appeal, each front and rear tyre is purpose-developed for a specific machine.

    One of the first BT-015 tyre-sets to emerge from production at Bridgestone is that for the 2006MY Honda CBR1000 RR.

    The front 120/70ZR17 BT-015 is constructed with one rayon ply and a single belt. Its tread pattern, with a minimum negative ratio, ensures the largest possible contact patch for dry grip – while the groove pattern is optimised for balanced all-round handling.
    At the rear, a 190/50ZR17 BT-015 incorporates two nylon plies and a steel Mono Spiral Belt. Here, the tread pattern contributes to excellent traction, combined with dry grip and balanced stiffness.

    After homologation in the sizes required by other major Japanese motorcycle manufacturers, BT-015 tyres for the replacement market will progressively become available at European dealerships throughout 2006."

    http://www.biker247.com/news/4761.asp



    1000
  9.  
  10. #9
    Lainaa (Hannula @ Elo. 23 2006,10:06) kirjoitti
    "The performance of new-generation race-bike replicas with power-to-weight ratios greater than 1 hp/kg makes tyre design especially critical. This is why Bridgestone has introduced the new Battlax BT-015 series: a range with the flexibility to be fine-tuned to each new model emerging from the world’s major motorcycle manufacturers.

    This latest Battlax for the OEM (original equipment market) features an underlying technology platform providing the advanced characteristics needed to maximise sensation and safety with the latest 1000 cc full-spec replicas under all conditions. However, for the ultimate in rider-appeal, each front and rear tyre is purpose-developed for a specific machine.

    One of the first BT-015 tyre-sets to emerge from production at Bridgestone is that for the 2006MY Honda CBR1000 RR.

    The front 120/70ZR17 BT-015 is constructed with one rayon ply and a single belt. Its tread pattern, with a minimum negative ratio, ensures the largest possible contact patch for dry grip – while the groove pattern is optimised for balanced all-round handling.
    At the rear, a 190/50ZR17 BT-015 incorporates two nylon plies and a steel Mono Spiral Belt. Here, the tread pattern contributes to excellent traction, combined with dry grip and balanced stiffness.

    After homologation in the sizes required by other major Japanese motorcycle manufacturers, BT-015 tyres for the replacement market will progressively become available at European dealerships throughout 2006."

    http://www.biker247.com/news/4761.asp
    Mainosteksti on vaikuttavaa, mutta valitettavasti todellisuus on karumpi. Sattuu olemaan tällä hetkellä nuo BT-015:t alla, ja takarengas on pari kertaa sen verran nuljunut kurvista ulos tullessa, että ei ole paljon naurattanut. Heti kun nykyinen takarengas on loppu, hankin tilalle joko Pirellin Diablo Corsan (jonka pidosta minulla on hyviä kokemuksia) tai Supercorsan.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.