Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Kertokaapa GSR 600 kokemuksianne. Putkistoista , Power Commanderista , penkityksestä , välitysten muuttamisesta ym.ym . Entä onko kokemuksia suorituskyvystä , huippuja , varttimailiaikoja .Itselläni on alla *2 viikon ikäinen GSR ja kilometrejä on kertynyt 1300 km . Edellinen pyörä oli GSX R 1100 W jolla ajelin 3 kesää.Kypäräkin tuntuu nyt tosi hiljaiselta kun kaikki tuulenpaine kohdistuu koko kehoon , edellisissä pyörissä katteen lasi ohjasi ne aina suoraan kypärään. GSR tuntuu uskomattoman sitkeältä myös alakierroksilla ja sillä tulee ajeltua kuutosvaihteella kaupunkinopeuksista ylöspäin. Sillä pystyy etenemään jopa suht ripeästi vaikka ei yli 8000 kierrättäisikään ja punainen alue alkaa sentään vasta 14000 kohdalla . *Ajoasento on mielestäni tosi mukava, vaihteet , kytkin ja muutkin hallintalaitteet tosi herkkiä ja keveitä käyttää. Pyörä on tosi hauska ajaa ja taittuu vanhan "isolohkogixserin" jälkeen mutkiin kuin itsestään. Jarrut on tehokkaat ja upeet .Mittaristo on selkeä ja monipuolinen ja vaihdenättö tosi hyvä ja tarpeellinen varuste. Mittarivalaistus on lisäksi tosi upee pimeällä . Vakio äänet on ihan ok. * Tuntuu siis mainiolta peliltä kurvatie ajeluun . Mihinkään jatkuvaan 200 km/h ajoon moottoritielle tätä ei tietenkään ole tarkoitettukaan . Miinuksina lähinnä peilien sumeneminen ja tietynlainen värinä ohjaustangossa joillakin kerrosluvuilla. Voimansiirron on/off ilmiö tuntui aluksi kiusalliselta mutta siihen on osannut "mukautua" kilometrien myötä .Kulutus on ollut sisäänajon aikana noin 5l/100km .

R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Eipä taida GSR:ää olla kovin montaa yksilöä ORG:n porukassa...

Itselläni 3tkm mittarissa (työ haittaa harrastusta) ja voin vain kertoa, että kiva mopo ajella, mutta virittämään en ole vielä ehtinyt. Äänekkäämmät torvet kyllä harkinnassa!

Ehkä vielä joskus päästään tekemään sliparivertailua
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
    Täytyy yhtyä GSR600 kommenteihin pyörästä, tosin olen vasta tonnin ajanu parissa kuukaudessa (ne lomat, ne lomat...) Äänet on mielestäni vakionakin suht ok, ei ole täys singer.
    Ainoa asia mikä jurpii on toi peilien sumentuminen 5 tuhannen kiekan jälkeen, etenkin oikean puoleinen vetää kuvan kahdeksi.
    kumma juttu, miten toinen puoli stongasta voi täristä/väristä kovempaa?
    Välitykset ovat toisaalta aika tiuhat kun kattelee kiekkoja 6:lla ajaessa, mutta silti menee vähällä bensalla.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Itselläni on kertynyt tässä parin kuukauden aikana noin 6500 kilsaa mittariin. Kokemukset ovat todella positiivisia myös: mukava kytkin, tarkka vaihteisto, hyvät jarrut ja helppo käsiteltävyys.

Miinuksena voisi sanoa puhdittomuuden alle 6000 kiekan ja tosiaan tuo peilien värinä. Motarilla pitää aina ottaa peilin varresta kiinni jos haluaa tarkistaa takana tulevan menopelin merkin Äänistä ei voi oikein sanoa mitään, kun ei niitä kuulu Niin ja mutkassa kaasua laitettaessa pitää muistaa se, että nykäys on aikamoinen jos kääntää kaasun nopeasti päälle. Eli ei kannata päästää kaasua ennen mutkaa

Huippuja tuo kelaa Saksassa ajettuna 240 mittariin. Sekin on kyllä jo liian luja vauhti ajella nakulla. 190 tuntui hyvältä vauhdilta ajella pidempiäkin matkoja, mutta siinä vaiheessa kulutus on jo aikamoinen.

Juu tyytyväisä ollaan oltu

Vai tuntui 190km/h hyvältä ? Viikonloppuna ajelin 200km moottoritieajoa ja kyllä meikäläisellä tuo 140km/h jatkuvaa nopeutta alkoi olemaan aika maksimivauhti. Minulla GSR:n perusnakuajoasento tuntui aika väsyttävältä +140km/h vauhdissa, mutta hitaammassa vauhdissa se on erinomainen.Tosin tuuli oli pirun puuskaista ja pyörivää.

Minkälaista ajoasentoa käytit "kovemmissa" nopeuksissa ?
    - GSX1300R Hayabusa -
    Lainaa (-69- @ Elo. 14 2006,20:12) kirjoitti
    Hivuttautui tankin ja moottorin väliin
    Noh, ehkä ei sittenkään.

Yks juttu vielä mikä ihmetyttää, kuuluukos muilta sellaista omituista ääntä keulan puolelta kun ajelee, rahinan/kohinan sekoitusta, alkaa melkein heti kun vauhti vähän nousee, mutta ääni ei muutu vaikka vauhti kasvaa. Vaikee kuvailla, vähän sellainen "muovinen kohina", joka hiljeni kun ajoin pikipaikkauksen päällä, mutta toisaalta kuuluu jopa hiekkatiellä ?
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    joo olen huomannut saman ja mun mielestä ne on rengasäänet eturenkaasta
    - GSX1300R Hayabusa -
    Samanlaista "kahinaa" olen ollut kuulevinani hiljaisessa nopeudessa mutta en ole pystynyt paikallistamaan mistä tulee. Lienee ominaisuus joka kuuluu tähän pyörään. Jos nakupyörällä pitää matkavauhtina 190 niin varmaankin ajomukavuuteen aika oleellisesti vaikuttaa ajovarusteet . Itse olen huomannut että kun on tiukasti istuva nahkapuku niin tällöin ei muodostu takkiin pussia ja kuski ei näytä "Michelin ukolta" ja ajo on kaikin puolin mukavampaa kuin isohkolla kangastakilla ajellessa . Tiukan nahkapuvun kanssa voi 190 matkavauhtikin olla nakupyörällä tosiaan mahdollinen .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Joo ääni tulee eturenkaasta, eron huomaa hyvin kun ajaa kaistamerkkien tai suojatien tms yli. No hätä

Mulla käy aika usein, varsinkin jos kone ei ole vielä kunnolla lämmennyt, että vaihteita alaspäin kelattaessa pykälää ei löydykkään! Eli vaihdenäytössä ei näy mitään eikä vaihteita saa vaihdettua(kytkin siis kokoajan pohjassa). Heti kun vähän keventää kytkintä niin pykälä taas löytyy. Lämmenneellä koneella en muista tätä tapahtuneen...
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
    Mistäs muuten olette pyörän ostaneet, siis maahantuojalta vai pieneltä myyjältä, itse ostin Giantmotorsista, manuaali on vain Uk-versio (+ muita euroopan maita) ja huoltokirjaa ei ollu ollenkaan ?
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Ihan viralliselta Suzuki jälleenmyyjältä ostin Nakkilasta ja tosi tyytyväinen olen palveluun ollut. Vaikka pyörää ei hyllyssä ollutkaan oli toimitus tosi nopea = Keskiviikko aamusti tein kaupat , torstai iltana oli pyörä noudettavissa kasattuna , luovutushuollettuna , rekisteröitynä . Koeajopyörä siellä toki oli jolla ajoin kahteenkin otteeseen . Koeajoin saman lenkin "lennossa" vaihtaen GSF 1200 , GSX R 600 , GSX 1300 R , FZ6 S , R6 , FJR 1300 ja päädyin tämän jälkeen GSR kuussataseen = tuntui hauskimmalta ja se yllätti tosiaan että katteettomuus tuntui mukavalta ja kypärä hiljaiselta jopa FJR 1300 jälkeen .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    Lainaa (-69- @ Elo. 14 2006,20:12) kirjoitti
    Asentona oli mahdollisimman makaavana tankkilaukkua vastaan Yli 200 km/h alkaa niskassa tuntumaan niin ikävältä ettei viitsi pidempää ajella.

Tuo juttu vaihteiden kanssa on käynyt myös itselleni. Se tosin varmaan johtui siitä, että pysähdyin valoihin vahingossa 6-vaihde päällä ja kylmällä koneella. Vähän kun nosti kytkintä ja liikutti pyörää niin taas toimi kuin unelma. Nykyään tuntuu oudolta ajella jotain toista pyörää missä ei ole vaihdenäyttöä

Niin ja ostin pyörän Espoon R.M. Heinolta. Muuten hyvä palvelu, mutta vaikka ostin kaikki varusteet samalla, en saanut niistä kuin naurettavasti alennuksia. Varusteiden hinta tietysti kerrottiin vasta kun olin hakemassa pyörää ja kamoja. Aikaisemmin vaan vakuuteltiin: "lähtee tosi halvalla nyt pyörän kanssa. Katotaan tiukka hinta kun tuut hakemaan pyörää." Yritin siinä vängätä, mutta ei auttanut.

Lainaa (Kärppä @ Elo. 15 2006,12:31) kirjoitti
    Mulla käy aika usein, varsinkin jos kone ei ole vielä kunnolla lämmennyt, että vaihteita alaspäin kelattaessa pykälää ei löydykkään! Eli vaihdenäytössä ei näy mitään eikä vaihteita saa vaihdettua(kytkin siis kokoajan pohjassa). Heti kun vähän keventää kytkintä niin pykälä taas löytyy.
    mulla kävi sama juttu koeajo pyörässä. säikähdin liikennevaloissa seistessä että mitäs he*vettiä kun vaihdenäyttö ei näytä mitään,eikä vaihteet tunnu löytyvän. sit vähän aikaa kun siinä kerkes ihmetellä nii löytyhän ne numerot/vaihteet sieltä näytöstä/laatikosta. loppujen lopuks aika mukava plussa tollanen vaihdenäyttö vakiona.
    Juu tuo vaihdenäytön numeron "häviäminen" tapahtuu minulla usein kun hiljentää vauhtia nopeasti esim. liikennevaloihin eikä kerkiä naputella vaihteita alas tai se alasvaihtaminen jää ikäänkuin kesken ennen kuin pysähtyy... Esim. jos 6 vaihteelta vaikka 2:lle naputtelee suoraan ettei vapauta kytkintä välillä, niin usein vaihdenäyttö näyttää "tyhjää". Olisko jollain välivapaalla silloin. Silloin ei parane mitään näytellä, jos vaihde ei ole silmässä Anyway kun hieman vapauttaa kytkintä niin vaihde napsahtaa paikoilleen.. Eli ihan normaalia käyttäytymistä. Tuo vaihdenäyttö vaan korostaa tuota efektiä

Niin ja tuosta nopeuksilla ajosta. Tosiaan mulla on tekstiilit ajoasuna ja varsinkin näin lämpimillä keleillä ei ole vuorta takissa , joten ajoviima tarttuu herkästi kledjuihin ja sitä kautta aiheuttaa hieman epämielyttävämpää menoa kovemmilla nopeuksilla (+140km/h). Nahoilla on varmasti kivempi ajella suurilla nopeuksilla.

Nakkilasta GisSeRin ostin ja olin erittäin tyytyväinen palveluun. Teen varmasti jatkossakin sieltä hankintoja.
    - GSX1300R Hayabusa -
    Vaihdenäyttö ei mulla ole ainakaan vielä sekoillut mutta ilmeisesti olen hyvissä ajoin kelaillut vaihteita pienempään ennen pysähdystä. Ketjut tuntuivat löystyvän/venyvän melkoisesti ainakin ensimmäisen 1000 km aikana , nyt kilsoja runsas 1600 mittarissa. Tonnin huollossa kirsitivät , itse en vielä kajonnut . Istuimen alle kaipaisi vähän enemmän säilytystilaa . Oottekos nähneet livenä paikalleen asennettuna esim. Arrowin tai Yoshimuran vaimentimia ? Ainakaan kuvissa ei välttämättä ole niin hyvän näköset kuin alkuperäiset .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    Minkä kokosia (pituus) kuskeja ootte? Eli kuinka 'ahdas' peli. GSR myös harkinnassa, ei vielä koeajettu.

Ja miten taipuu radalla?

/Jukka

Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
    mitä koeajon perusteella voin sanoa niin hyvältä se tuntui ku oon tällänen 175cm ja hyvin oli tilaa. tosin ajoasento olis saanut olla omasta mielestä vähän agressiivisempi.
    luultavasti se asia korjaantuisi jos vaihtais crossi-tangon tilalle?
    mitens muuten on, onko kukaan vaihtanut suorempaa tankoa, eli riittääkö vaijereissa pituus ilman muokkauksia?
    Pituutta 178 ja *painoa 80 , ajoasento ei ainakaan tunnu millään tavalla "ahtaalta" , *vaan pikemminkin hyvin mukavalta varsinkin kun vertaa edelliseen pyörään (GSX R) . Ohjaustangon vaihdosta en ole vielä kuullut kokemuksia.

Radalla en vielä ole käynyt ajamassa sisäänajosta johtuen mutta katukokemusten perusteella on tullut sellanen käsitys että kyllä taipuu radalla .

R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    177cm ja ei ongelmia ajoasennon kanssa.

Ennenkuin vaihtaa tankoa kannattais kokeilla ensin säätää sitä originaali tankoa. Sillä saa hieman muutosta ajoasentoon ja voi kokeilla kuinka myös ajettavuus muuttuu.

Radalle tekisi mieli... ehkä Ahvenistolle vois mennä vielä kokeilemaan. En ole pyörällä koskaan radalla ollutkaan. Autolla olen Ahveniston kiertänyt aikaan 1.44 ja risat. Tuskin pyörällä niihin aikoihin pääsen veilä pitkään aikaan....
    - GSX1300R Hayabusa -
    Tuli tosiaan käytyä tuolla GSR:llä Alastaron radalla heinäkuussa. Ajokokemusta moottoripyörällä oli silloin vain noin kuukauden verran, joten vauhti päätä huimannut. Takapäätä olisi kyllä voinut hiukkasen kiristää, sillä se alkoi elämään loivassa vauhdikkaassa mutkassa.

Valitettavasti ajot jäivät silloin vähiin alkaneen sateen vuoksi, mutta ihan kivaa siellä oli ajella tuolla pyörällä.
    Mä olen sellaiset 170 pitkä ja painookin vain n.63, eli ei ahdista koko
    Ajo asento oli mulla kyllä aluksi "agressiivinen", koska tanko oli pistetty aika etukenoon kasausvaiheessa, kääntelin sitä sitä itseeni päin ja sain mukavan asennon sillä, ihmeen paljon pienikin stongan asennon muutos vaikuttaa.
    ketjut kyllä tuntuu muuten myös minulla venyneen tän ekan tonnin aikana, ens viikolla huolto, eiköhän ne siinä kiristetä.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Tangon säätämistä en ole kokeillut koska ajoasento tuntuu varsin passelilta mutta pitääpä kokeilla pientä hienosäätöä . Tanko on nimittäin minunkin pyörässä laitettu kasausvaihessa hieman eteenpäin.

Ajattekos muuten ysivitosella vai käytättekö korkeaoktaanisempaa. Itse oon käyttäny lähinnä vanhasta tottumuksesta (GSX R ) 99 V-Poweria , lienee sinänsä täysin turhaa .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    Lainaa (GSR600 @ Elo. 18 2006,16:43) kirjoitti
    Itse oon käyttäny lähinnä vanhasta tottumuksesta (GSX R ) *99 V-Poweria , lienee sinänsä täysin turhaa .
    Vanhasta tottumuksesta V-Poweria?

Niin asiaan, ihan ysivitosta olen käyttänyt. Enpä ole huomannut mitään eroa 95, 98, 99 tai 100 -oktaanisissa.
    Lainaa (-69- @ Elo. 16 2006,20:26) kirjoitti
    Radalle tekisi mieli... ehkä Ahvenistolle vois mennä vielä kokeilemaan. En ole pyörällä koskaan radalla ollutkaan. Autolla olen Ahveniston kiertänyt aikaan 1.44 ja risat. Tuskin pyörällä niihin aikoihin pääsen veilä pitkään aikaan....
    Veikkaisinpa enneminkin että pyörällä kierrät affen tuohon 1.44 aikaan, kunhan vaan kurvailet radan ympäri...

Noin niinkuin jotakin osviittaa ko. radan kierrosajoista: Itse en ole mikään nopea kuski, mutta kyllä minunkin vauhdeilla kiertää ko. radan ympäri autolla muistaakseni jotakin 1.30-1.31 aikaan(katukilvellisellä 1.32), ja pyörällä 1.27.
    Tosin ahvenistolla ei pyörällä kyllä uskalla ihan mitenkään "limitillä vetää"

ZX-10R + ZX-6RR
    No uusi tuotehan tuo Shellin V-power on mutta ehdin sitä
    käyttämään edellisessä pyörässäni 5-10 tankillista ennen GSR: hankintaa. GSR rekisteröitiin 27.7 .

Ennen V-poweria käytin 98:a .
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
  26.  
    Lainaa kirjoitti
    Veikkaisinpa enneminkin että pyörällä kierrät affen tuohon 1.44 aikaan, kunhan vaan kurvailet radan ympäri...

Noin niinkuin jotakin osviittaa ko. radan kierrosajoista: Itse en ole mikään nopea kuski, mutta kyllä minunkin vauhdeilla kiertää ko. radan ympäri autolla muistaakseni jotakin 1.30-1.31 aikaan(katukilvellisellä 1.32), ja pyörällä 1.27.
    Tosin ahvenistolla ei pyörällä kyllä uskalla ihan mitenkään "limitillä vetää"
    Nopee auto sulla ja todella kovaa menet pyörälläkin. Olet tainnut kiertää affea oikein tuelta kun tuollaisia aikoja saavutat. Itse kellotin radalle.com tapahtumassa yhdelle Ducatille jotain 1.31 aikoja ja se meno näytti jo niin kovalta, ettei GSR:llä varmaan pääse edes niin lujaa
    - GSX1300R Hayabusa -