Voikos ton 190/50 nakin heittää 5,5"vanteelle?alkuperäinen koko on 170/60,nyt180/55 ja toimii erittäin hyvin,mutta onko toi 190/50 liian leveä/muuttaako ajo-omituisiiksia?Onko mitään eroa kuluvaisuuteen leveemmällä nakilla?kantsiiko vaan pysytellä suosiolla tolla hyväksi havaitulla 180/55 linjalla ettei menisi ylenpalttisuuksiin...![]()
Periaatteessa tuolle 190/55 nakille pitäisi olla 6" vanne, mutta ovat kai laittaneet 5,5" vanteellekin noita. Ei kylläkään toimi ainakaan paremmin kuin 180/55..
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Ei ne ajoominaisuudet ainakaan parane makkaralla,menee ainakin sport-renkailla profiili ihan perseelleen.Yleensä paras koko on se tehtaan ilmoittama,pyörän runko/ohjausgeometria sille tehtaalla suunniteltu.Poikkeuksiakin tietysti löytyy,eräs tietty tykki toimii paljon paremmin pykälää kapeammalla kuin tehtaan ilmoittama.
Toisekseen ajatellen,mitä suurempi rengas sitä suurempi kehämassa ja huonmpi kiihtyvyys,teoriassa ainakin.Sama kääntäen,painavampi vauhtipyörä vaatii pysähtyäkseen suuremman jarruvoiman.
Kulutuksen kannalta sillä ei ole mitään ainakaan positiivista vaikutusta,kuvitella voisi asian päinvastaiseksi.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
jos käyt radalla useammin kuin nakkikioskilla huomaat eron. ylilevee joka se tuossa tapauksessa just on kääntyy paljon huonommin kun kaponen. Ellet käy radalla niin katuajossa tuskin on haittaa kuin äärikallistuksissa
Kyllä sen donitsin saa väännettyä vanteelle, mutta jos se siinä pyörii vaikka yhden kesän, sen pois väänteleminen saattaa laittaa huoltomiehen repimään hiuksia päästään. Olen muutaman ylileveen saanut vetää rälläkällä irti tänä kesänä, tosin meilläpäin nuo hommat ei ole senteistä kiinni....olikos se pyörä kawasaki
![]()