Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Pakko laittaa nyt omaa mielipidettä kehiin kun kerrankin voi olla tyytyväinen valintaansa..

    Ilman mitään rengastestien tavaamista ja voorumien selaamista vaan lähinnä kaverin suosituksella hommasin Bleidiin (ei kiloinen RääRää vaan sen vajaatehoisempi veli) molemmiksi kumeiksi Metz Sportec M3:t, edessä 120 ja takana 190 levee tassu. Kaveri on ajanu sillä kiihdytystä ja kehunu sen pitoa...testaamatta oli vaan enää kulutuskestävyys.

    Uusilla kumeilla vetelin varmaan kolmisenkymmentä kiihdytyslähtöä itsekin, sen jälkeen matka-ajoa Norja-Ruotsi-Suomi vaihtelevilla nopeuksilla parikymmentä kiloa ylimääräistä tavaraa mukana. Eilen vedin 100 kilsaa rataa MotoParkissa renkaan reunatkin hyväksi käyttäen keskinopeassa ryhmässä. En kuitenkaan vetänyt "eniten".

    Havaintoja:

    *aivan tautinen pito kuivalla. Ei juuri sudi myöskään kaverin viritetyssä Kilo-Gixussa stripillä. No omassa siitä nyt tuskin olisi puhettakaan.
    *myöskin tautinen pito märällä? Aiemmilla kumeilla kuten Ensiasennus-Misukka ja sittemmin käytetty PIrellin Diablo sutivat kostealla tiellä aika helposti. Kiihdytttäesä siis. Sivuttaispidosta en sano mitään kun en ole kovin kantillaan käyny märällä. Tätä nakkia vaan en oikeesti ole saanu sutimaan kertaakaan. Ennemmin nousee keula kuin loppuu pito.
    *matkalla ei kulunu juuri yhtään vaikka nopeudet oli paikoin koviakin eli "parhaalla vääntöalueella" mentiin.. Pari takatassua on oikeesti sulanu Norjan karkeille teille..
    *Radalla ei mitään ongelmia vaan käyttäytyi todella hyvin. Paineet laskin muistaakseni edessä 2.0:aan ja takana 2.3:een. Ei luisumista eikä mitään muutakaan hälyttävää, tietty lämpötila oli korkea joten en osaa sanoa miten käyttäytyy radalla kylmänä. Nuo paineet laitoin ihan mutulla, jälkeenpäin tarkastellen renkaissa oli sellaisia pienehköjä kumiklimppejä mitä Diablossa ei kyl ollu. Johtuneeko liian pienistä tai suurista paineista?

    *hintaa satsille kertyi 350 € alennuksella, en muista mitä ovh oli.


    5000 kilsaa nyt takana ja näillä mennään vielä helpoosti tää kesä. Suosittelen..
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  2. #2
    No Norskeissa oli kyl hyvin kylmää + märkää = inhottavaa eikä se sielläkään sutinu tai luistellu mutta tietty en vastaa seurauksista jos joku nyt nuo tämän perusteella hommaa ja pannuttaa...
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  3. #3
    Lainaa (MadMan @ Elo. 10 2006,23:58) kirjoitti
    En muista nyt varmasti oliko mulla alla M3 vai M4, mutta se oli ainaki kylmänä pirun liukas. Muuten piti hyvin. Kylmänä liukkauden ansiosta kyllä kului aika nopsasti, työmatkat kun tuli ajettua joka risteys sladissa

    Kannattaa siis olla varuillaan kylmän renkulan kanssa, pienenä varoituksena tämän kirjoitin. Lämpimänä se kyllä piti kuin räkä.
    Toi M3 on uutuuskumi. Varmaan tarkoitat Z4:sta. Itsellä ollut tuo M3 pari tonnia takana ja ainakin tähän mennessä ei ole pahaa sanottavaa. Tiedä sitten kuinka kauan kestää. Ei ehkä yhtä helposti käänny mutkaan kuin edellinen Pilot Power, mutta on kyllä loistava rengas.
    Dixi et animam levavi
  4. #4
    Itselläin on kans suikassa (1100W) nuo M3 renkaat, oon ajanu niillä nyt sen 1500 km ja ei oo vielä tullu pahaa sanottavaa. Muuttui pyörän ajo-omituisuudet ajo-ominaisuuksiksi kun nuo alle sain. Kun tuon nykyisen pyörän laitoin niin siinä oli alla Z4:set, eikä nuita renkaita pysty edes vertaamaan minusta keskenään.
    Kaverilla on 1000RR bleidissä tuo M3 takanen ja meinas että liukas kylmänä mutta kun sen saa lämpimäksi niin sitten aika jees kumi.. Sillä renkaalla varmaan ajettu jotain 7000 km ja näkyi pintaa olevan jonkinverran..
    B-King K8, The Black One.
  5. #5
    Lainaa (ek@ @ Elo. 11 2006,00:41) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Elo. 10 2006,23:58) kirjoitti
    En muista nyt varmasti oliko mulla alla M3 vai M4, mutta se oli ainaki kylmänä pirun liukas...
    Toi M3 on uutuuskumi. Varmaan tarkoitat Z4:sta. Itsellä ollut tuo M3 pari tonnia takana ja ainakin tähän mennessä ei ole pahaa sanottavaa. Tiedä sitten kuinka kauan kestää. Ei ehkä yhtä helposti käänny mutkaan kuin edellinen Pilot Power, mutta on kyllä loistava rengas.
    Joo, Z4 mulla oli, ihan totta. Kiitos korjauksesta. Poistin siis tuon edellisen viestini
  6. #6
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Laitoin traktorin takarenkaaksi tuon M3:sen ja huomasin toissa päivänä Mopoparkissa klimppien ilmestymisen renkaan pintaan. Kun katselin erään toisen pyörän Diabloja, niin samanlaisia klimppejä oli sielläkin. Fundeerasin siinä, että kuuma keli vaikuttanee asiaan.

    On aika yllättävää, jos M3 pitää selvästi paremmin märällä kuin Diablo. En saanut VFR:ää suttaamaan sateella muuten kuin ottamalla ykkösellä kaiken ulos. Aiempi 020-ikimakkara (mitä en mihinkään moottoripyöräksi katsottavaan suosittele) suttasi ihmeen vähästä ja sen jälkeen Diablo tuntui lähinnä liimakumilta.
    1000
  7. #7
    Lainaa (Hannula @ Elo. 11 2006,14:32) kirjoitti
    Laitoin traktorin takarenkaaksi tuon M3:sen ja huomasin toissa päivänä Mopoparkissa klimppien ilmestymisen renkaan pintaan. Kun katselin erään toisen pyörän Diabloja, niin samanlaisia klimppejä oli sielläkin. Fundeerasin siinä, että kuuma keli vaikuttanee asiaan.

    On aika yllättävää, jos M3 pitää selvästi paremmin märällä kuin Diablo. En saanut VFR:ää suttaamaan sateella muuten kuin ottamalla ykkösellä kaiken ulos. Aiempi 020-ikimakkara (mitä en mihinkään moottoripyöräksi katsottavaan suosittele) suttasi ihmeen vähästä ja sen jälkeen Diablo tuntui lähinnä liimakumilta.
    Olikos siulla minkälaiset paineet radalla?

    Juu, kyl se vaan pitää ja pitääääää...
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  8. #8
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jäi tsekkaamatta tarkka lukema paikan päällä kun päivä meni suurimmaksi osaksi hyväntekeväisyyteen, mutta suunnilleen 2,7 bar kylmänä. Mutta tuntui tosiaan olevan pitoa, ei lipsunut yhtään. Ilmiselvää yrityksen puutetta...
    1000
  9. #9
    Enempi kantilleen vaan.....
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  10. #10
    miten tuo rinkula eroaa M-1:stä...
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  11. #11
    Ei pysty tietään muuta kuin sen että tää M3 on uutuuskumi jota piti jopa vähän metsästää ainakin pohjoisessa..

    Täällä kai tiedetään enemmän.
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  12. #12
    Lainaa (paradox @ Elo. 11 2006,15:25) kirjoitti
    miten tuo rinkula eroaa M-1:stä...
    oon saanu sellasen käsityksen että tämä m3:nen ois vähän niinkuin rennsportin ja m-1:sen "risteytys/välimuoto" *

    itellä ollu jo useamman tuhannen kilomeetterin verran alla ja kyllä vaan on hyvä rengas..pitoa riittää *
    04 Buell xb12s

  13. #13
    Noi kumiklöntit ainakin häviää kun nostaa mutkanopeuksia, mut kaipa se on indikaattori siitä kans, että rengas toimii, kun on tarrannu noita klönttejä mukaan.
  14. #14
    Tilasin juuri etu- ja takarenkaaksi 10:ärrään nuo m kolmoset. Mynetmotosta postikuluineen 279 euroa, halpaa, elämä on.
    Lopettakaahan kaikki tuo Suomesta renkaiden osto, kun nämä hinnat on ihan järjettömiä. Mynetmotosta voi tilata myös ilman luottokorttia, tekemällä tilisiirron etukäteen.
    Toimitusaika yleensä noin kuusi arkipäivää ja tulee kotiovelle. *
  15. #15
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Malminkartanosta olisit saanut ihan samalla hinnalla.
    1000
  16. #16
    Lainaa (Hannula @ Elo. 15 2006,09:41) kirjoitti
    Malminkartanosta olisit saanut ihan samalla hinnalla.
    Joopa joo.. *

    Kyllä Malminkartanonkin hinnaksi näyttää tulevan 302 euroa + kierrätysmaksut.
    Vrt. esim. M1 "kesätarjous" 144.67 Malminkartanossa, Mynetmoto 108 euroa.
    Hintaero on kuitenkin vielä Saksalaisiin 15-25 %
  17. #17
    Kannattaakin alkaa kaikki kamat ostamaan ulkomailta niin kohta meillä on vaan liikkeitä jotka myy autotallista uusia prätkiä.Eikä sit muuta myykään.

    Itse koen harrastamisen kannalta mielekkäänä että löytyy liikkeitä joissa on hyvät valikoimat tavaraa esillä ja asiantuntevaa palvelua, se edellyttää myös ostoksia Suomen mp-liikkeistä. Tukeehan siinä samalla suomalaista työtä.

    Ja eihän kukaan ole sanonut että tää olis persaukisten harrastus...

    Tiukasti tinkaamalla(hymyn kera) olen saanut renkaat hankittua kotimaasta silleen sopivasti, että kun vaihtotyön hinnan vielä huomioi, niin olen maksanut "ylihintaa" reilu 35 egee. Ei paha.
  18.  
  19. #18
    Lainaa (Duster @ Elo. 15 2006,06:02) kirjoitti
    Lopettakaahan kaikki tuo Suomesta renkaiden osto, kun nämä hinnat on ihan järjettömiä.
    Suomalaisten yritysten kannattaa myös ehdottomasti siirtää kaikki toimintansa ulkomaille. Mitä järkeä on maksaa suomalaisille työntekijöille korkeampaa palkkaa, kuin esimerkiksi Virossa, Intiassa tai Kiinassa joutuu maksamaan. Haluatko, että työnantajasi palkkaa pienen kiinalaisen tekemään sinun työsi halvemmalla?
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.