En ole kaatunut
Paikaltaan
1-20 km/h
20-50 km/h
50-80 km/h
80-130 km/h
130-200 km/h
yli 200 km/h
Aloin tätäkin miettiä, kun yleisenä tietona pidetään että useimmiten kaadutaan paikaltaan tai "kävelyvauhdista". Näinhän tästäkin saadaan näppärästi tilasto aikaan, eikös juu?
Toivottavasti nuo vaihtoehdot nyt ovat jotenkin loogisissa haarukoissa
Oma tuore kokemus oli vähän reilut 80 km/h
Ai niin, jos on kaatunut monta kertaa niin pankoon sitten kovimman vauhdin vastaukseksi
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
no ihan mopomopolla oon kaatunut jostain 40-50vauhista. Sitten isommilla pyörillä ei muitakokemuksia oo ku pitty ryppäys 250cc kotarilla enduroreitillä lähes nollavauhdissa
600rr
sellasen 100km\h lähti kankaalle![]()
Juupajuu jarru on vaudin surmahttp://jariklemetti.tarinoi.fi/
Riippuen mistä kohtaa katotaan. Mutkaan reippaasti sisään, tiukkajarrutus, taitto ja n. 20kmh nopeudesta lähti pyörä alta kun oja tuli liian lähelle. Et kai sitten toi 20...
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Viimonen näköhavainto oli 60km/h kun etunen oli kiinni ja lähti alta... Tosin jolis ollu, jos tilanne olisi ollut jonkin matkan päässä pyörän talviteloilta oton jälkeen... Äärttömän helppo tilanne, mutta kun se paniikki iskee... Nooh, siitä selvittiin mustemmilla, eikä pakettiauton takakoristeena![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
R6 tuli aikoinaan kipattua parkkipaikalle. Enskalla tais vauhtia olla joku 30 km/h, kun metsähallitus esitti vastustamattoman kutsun![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Tarvis neljää nappia painaa - ei osaa päättää mitä niistä.
-hh-
edit: Oh... kantsis lukee ennen kuin kirjoittaa... ruksattu on.
Varmaan se eka kaatuminen oli vuonna 1980 talvella Honda XL:n kanssa kun eturengas lähti varottamatta alta jossain 40-50 vauhdissa. Sen jälkeen olen kaatanut kolme kertaa ja kaikki joko paikaltaan tai melkein. Onneksi noi kovemman vauhdin kaatumiset ovat pysyneet loimolla.
Jostain satasesta kaaduin kerran ilman minkäänlaisia ajokamoja *Kauhee tuuri kävi, ettei juuri muuta käynyt kuin kämmenet ja käsivarret paskamaisesti auki..
Kaatumisia on tullut kadulla about 5... Viimeksi kuitenkin kaaduin viime viikolla, mutta se oli crossipyörällä metsässä, joten sitä ei lasketa
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
On perskeleskolome kertaa pyllähdettyä. Pari kertaa unohtu levyjarrulukko ja saurauksena mitätön pyllähdys mutta kerran meni 70-80 kh/h tunnissa highsiderilla ja sillon koski ja matka jatku piipaa autolla.
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Yhden kerran olen kaatunut, edellis viikonloppuna ja mittaria en huomannut katsoa, mutta koska oli melkein heti risteyksen jälkeen, veikkaisin maks 50 olleen vauhtia.
Maastossa konttaamisia ei ole täällä ainakaan lasekettu... Niitä on tsiljoona ja siitä johtuukin tämä herkkyys. *(Tylyttäjä @ Touko. 25 2008,21:39) kirjoitti
Mitään muuta ei ole jäänyt jääljelle kuin pelko *
Ajetaan silti *
Toisaalta kadehdin näitä "uusia" kuskeja, jotka eivät ole päässeet nauttimaan erilaisten lajien tuomia puitteita.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Vauhtia oli reilut 80 km/h kun hiekka kurvissa ei antanut armoa...
Does this bike make my ass look fast?
Laitoin rastin kohtaan 1-20km/h. Toissakesänä Italian vuoristossa neulansilmä mutkassa pyllähdin... V***tus oli kovempi kuin vauriot.
Warm and tender Devil's soul.
Honda CBR 600 F
En hyppisi riemusta vaan olisin varovainen, tiedethän että on niitä jotka ovat lipanneet ja jotka tulevat lippaamaan, ei muita(asgo @ Touko. 25 2008,21:42) kirjoitti
![]()
Pahin kaato on satasesta ulos ja kolmen metrin pudotus pellolle. Mopo pysähtyi rumpuun ja ite jatkoin vielä parikymmentä metriä. Yksi sormi palasina, "muutama" mustelma ja farkut vähän paskasena. Niin ja kypärästä tuli entinen. Ja mopottimesta.
Kaikkea 0-150km/h välillä ja varmaan satoja kaatoja... siis kuralingoilla
Kerran maantielläkin... bambin kylkeen.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Mun pitää sit vissiin lipata vielä vauhdistakin että toi pitää paikkansa! *(xs2jammu @ Touko. 26 2008,09:16) kirjoitti
*...vak!!! Vai riittääkö että kumpikin mopo on pyllähtänyt pihalla paikallaan.
Ekaa kertaa tuli kaaduttua töihin mennessä liikennevaloissa olleeseen öljyläikkään, vauhtia ehkä 15 km/h.
Sitten ah niin ihan SA-int kausi toi tullessaan useita kaatumisia/heittäytymisiä/suohukkumisia, vauhdikkaimmat 70-80km/h.. Onneksi ehjänä oon selvinnyt.
Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
Pallukka meni 80-130 km/h...radalla...mitä siellä nyt kurviin ajetaan, tota luokkaa. Pikkasen (tosi vähän) teki kipiää fyysisesti jälkeenpäin, henkisesti heti.
Liikenteessä on tullut kaaduttua n. 30-50 km/h nopeudesta >>> törmäyksen välttämiseksi, ajovirheen vuoksi ja kolarin vuoksi...siis kaikki nuo syyt konttailuihin. Yhdessäkään tapauksessa vauriot eivät kovin suuria; pyörässä tai kuskissa...ehkä![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Paikallaan meni pötkölleen eilen kun vedin mopoa keskituelle
Mutta olihan pikkasen joulu kun kattelin jälkiä!
2 kpl 3mm naarmuja sivukatteessa ja pakoputken alapinnassa 5mm naarmu... Täytyy sanoa että kävi kaverilla pikku säkä![]()
Sääli on sairautta!
Ketkä v*tun muut?
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.
Busa L1
Bk K-9
Piikillä meni joskus etunen alta vauhtia jotakuinkin 50-70. Sen jälkeen on pystyssä pysytty.![]()
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
200+ km/h Motoparkissa takasuoralla.
Ois jännä kuulla että keitä noi muut 200+ kaatajat on.![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
...liityin viime lauantaina kipanneitten joukhon: onneksi Ahvenistolla ratalla ja hitaimmassa mutkassa (ainaki minulle) elikkäs se viimenen oikia ennen ku alakaa kauhia kiihytys lähtösuoralle.(xs2jammu @ Touko. 26 2008,09:16) kirjoitti
Edellinen vasen meni kanttareille (liikaa vauhtia) eikä ennään tällä ossaamisella ehtiny kääntää riittävästi kun kaasua piti kuitenki käyttää auki ennen sitä oikialle kääntyvää...siitä sitten pieni ajolinjalta ulosmeno ja hartialukko kun alko asvaltti loppumhan. No, *pyörä ylös, jarrutus ja kun meni hiekalle niin etunen alta ja nurmikkoa pitkin nätisti pikkuhilijaa nurin...sain roikutettua 250kg painavaa pyörää sen verran pystyssä, kun jalka ei pettäny, että nätisti kaatu vasemmalle kyljelle 30cm ennen kaiteita...isoin vahinko muutenki surkialle rata-egolle *Ja revähtäny rintalihas kun piti Busaa pittää sen verran maasta irti ettei asvaltille tai hiekalle kaatunu...auts.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Mopolla on tullut vedettyä talvella parikin kertaa oikein kunnolla nurin, ei sentään sairaalaan ole tarvinnut lähteä, mutta Yhdestä Tunturista vääntyi runko oikein kunnolla, kaato kun oli varmaan ratapyöräilystä tuttujen kaatojen näköinen. Onneksi itse päätyi suht pehmeään lumikinokseen. Vauhtia oli semmoinen 50, eli täysillä.
Kumma kun kesällä on tullut pysyttyä pystyssä.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Kevarilla joskus osus eturengas reunakivetykseen ja poks. Vauhtii oli onneks vaan maltilliset 40-45km/h. Muistaakseni kääntysin kattomaan jotain parkis ollutta pärrää ja thats it.![]()
Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
periaatteessa en kai ole (vielä) kaatunut mitenkään "kopkopkop" kerran huoltoaseman pihassa sillosen piikkini päällä kahvia juodessa (molemmat jalat sesontatuen puolella) satulaan nojaillen lähti mopotin kaatumaan itsestäni poispäin
tapahtumien kulku
1. huomasin että nyt lähtee...
2. heitin kuuman kahvin kokonaan itseni päälle.
3. työnsin mopottimelle vahingossa vielä vähän lisää vauhtia.
4. onnistuin pelastamaan kypärän peilistä.
5. yritin pitää pyörästä kiinni (väärällä puolella kun olin niin...).
6. kaaduin itsekkin mopottimen päälle ja "pelastettu" kypäräkin
tietysti lens ja sai naarmuja.
7. huusin v*ttua ja otin vastaan taksikuskien nauruja!!
kyllä v*tutti
lopputulos oli että Suzuki RG125F "katekyykästä" meni peili, vilkut ja katteisiin + putkeen tais tulla naarmua. jalkatappin kiinnityskin vääntyi vähän siitä rungon korvakkeista!
eli mopotin ihan paskaks sen takia että join kahvia sen päällä
jälkeenpäin ymmärrän kyllä hyvin miksi niillä taxikuskeilla tosiaan oli niin perkeleen hauskaa
![]()
GSXR-1000 Limited
Kerran tähän mennessä kaatunut, joskus 90 tai 91 soramontulla DT:llä. (0-20km/h) FZS600 kaatui kerran paikallaan tallissa, kun olin talviteloille ja keskituelle laittamassa sitä. Sen verran sain pidettyä vastaan, että ainoastaan tankin korkin viereen tuli noin 1x2mm painuma. 10tkm ensin ongelmitta ja sitten viimeisenä päivänä tuollainen. Olisi harmittanut, mutta kun mopo säilyi käytännössä täysin kunnossa (olin uutena laitteen ostanut 2002), niin mitäpä moisesta.
Retired