^
Niin juu... tuostahan sai askin ulos vaikka kone rungossa vissiin....
Ei mee mahottoman kalliiks teettää esmes Sipillä, jos ei itse tohdi. Irtokoneelle tietty huokein.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
1+1 kaavalla laskien rungossa kiinni olevassa koneessa on kampiakseli kaputt, joten koneen vaihdoksi menee joka tapauksessa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tosiaan siinä irtokoneessa tosiaan oli nesteet sisällä. Ja pelkkänä vetenä. Sehän tästä paskan jutun tekeekin kun ei ole mitään takeita, että siellä pysyy nesteet omilla puolillaan.
Ja edittinä tässä vehkeessä ilmeisesti tarttee kone halkaista jos meinaa vaihteistoa korjailla.
Työnhinnasta en osaa kyllä sanoa mitään.
2005:ssa vaihdelaatikko on lohkojen välissä, eli alakerta pitää halkaista.
Samassa tasossa on myös kampiakseli. Että melko sama vaihdatko vaihdelaatikon toiseen vai kiertokankeen uudet laakerit
Jos vaihdat vaan vaihdelaatikon motista toiseen, niin uusia osia ei tarvitse oikein mitään. Tosin ehkä itse vaihtaisin sieltä samalla laakereita, kun se motti nyt on halki. Jotain tiivisteitä kannattaa kanssa vaihtaa.
Ja jos vaihtaa vain kampiakselin laakerit ja tiivisteet, niin hinta varmaan aika sama.
CMSNL:ssä kampiakselin laakerin hinta on 13€/kpl. Näitä menee 8 kpl kaiken kaikkiaan kampiakseliin.
https://www.cmsnl.com/kawasaki-zx636...l#.Yg5VI99ByUk
Jos vaihtaa myös kiertokangen laakereita, niin niiden hinta on kanssa noin 13€/kpl. Näitä menee taas 8 kpl (neljään kiertokankeen yhteensä). Sitten pitäisi vaihtaa myös kiertokankien pultit ja mutterit, kun ne ois manuaalin mukaan kertakiristeisiä. Ne venyy jonkin verran, kun kirstää oikeaan kireyteen.
Kansipahvia ei tarvitse vaihtaa, jos ei ole avannut ylälohkon ja sylinteriryhmän väliä.
Mutta tuo operaatio vaatii kyllä sitten aikaa ja vähän tietotaitoa
Jos siellä motissa on ollut vedet sisällä pakkasella, niin kyllähän se jää laajenee ja laajetessaan rikkoo paikkoja. Mutta voi olla, että tuurilla on löytynytkin tilaa laajeta eikä mitään ole rikki.
Braaaaap
Joo, riippuu kuinka tiiviinä pakettina toi jäähytys on ollut, ja kuinka paljon vettä irtokoneessa on ollut sisällä.
Itsellä kaksi kokemusta jäätymisestä, vuonna miekka ja kirves Skodan takatuuppari jäätyi pelkillä vesillä, jäät työnsi kannesta yhden pakkapropun ulos (sieltä venttiilikoneiston alta), remppa maksoi tuon pakkaspropun ja venttiilikopan tiivisteen, tosin taisin silloin purkaa pihalla pakkasessa koko kannen irti ja uusia myös kansipahvin.
Toinen jäätymnen tuli E39 -bemarilla, kun nesteet kesti jonkun -10 astetta, ja mittari tippui alle kolmenkympin. Auto käynnistyi ilman lohkolämppäriä, ja oli ajettavissa tuohon vajaan kilometrin päähän pajalle sulamaan. Kustannus se muutama litra pakkasnestettä ja sen vaihtotyö. Tosin, parin vuoden jälkeen siitä antautui vesipumppu, siipi murtui, jumitti pumpun ja särki automaattikiristimen ja venytti hihnan käyttökelvottomaksi, liekkö peruja tuosta jäätymisestä. Mutta ei mikään korjaamaton paikka tuokaan.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kova vaihtokoneen etsintä päällänsä. Briteistä löytyi mutta taitaa olla niin että pitää käytetystä motistakin maksaa 24% alvi mikä pompauttaa hinnan liika korkealle. Onneksi kesään on vielä aikaa.
Tsekkaa facebookista sellainen sivu kuin Baltic Road Racing community. Siellä myyvät kaikennäköistä, vanhempaa tavaraa usein hyvään hintaan.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vaihdoin tuossa mun kawaan yhden letkun kun vuoti. Letku lähtee jäähdyttimestä, sellainen ohuempi letku.
Nyt käy niin, että jäähdytinnestettä ei pysty lisäämään tarpeeksi. Se neste jää siis jäähdyttimeen, eikä valu enää jäähdytinnestesäiliöön. Eli pinta ei siellä itse säiliössä nouse, vaan tarpeeksi kun kaataa niin tulee jäähdyttimen täyttöaukosta yli.
Voiko olla, että on jäänyt ilmaa sen verran väliin, ettei neste pääse jouhevasti liikkumaan?
Olen ajanut sen jälkeen, eikä kone ole ainakaan ylikuumentunut. Mutta nestettä pitäisi päästä lisäämään. Pinta on säiliön alamerkin alapuolella.
Vuosimalli on 2006. Laitan pari kuvaa liitteeksi.
Kaada sitä suoraan sinne paisuntasäiliöön niin, että on alarajalla?
Superbike #7
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Selvä homma, paan kokeiluun. Kiitokset vinkeistä!
Laite toimii niin, että moottorissa jäähdytysjärjestelmä on täynnä kun jäähdyttimen korkista ei saa enempää nestettä sisään, moottori pitää ehkä käynistää parikertaa että ilmakuplat tulee pois. "Jäähdytysnestesäiliö" on paisuntasäiliö, minne nestettä ei saa lisättyä jäähdyttimen korkin kautta. Paisuntasäiliöön lisätään nestettä paisuntasäiliön korkin kautta sen verran että nestepinta on ala- ja ylämerkin välissä.
Kun moottori lämpenee, tapahtuu jäähdytysnesteessä lämpölaajenemista, jonka vuoksi jäähdytysjärjestelmän paine nousee, kun paine nousee tarpeeksi, jäähdyttäjän korkissa oleva venttiili päästää nestettä ohuen letkun kautta paisuntasäiliöön. Kun moottori jäähtyy, paine laskee ja nestettä imeytyy paisuntasäiliöstä takaisin jäähdyttimeen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Myös sillä on eroa, onko vehje sivujalalla vai takapukilla, jos liruttelee jäähyn täyttöaukon kautta.
Vehje on perseestä siinä suhteessa että paisari on tankin alla.
Mutta jos haluaa kikkailla, niin sen pikkuletkun kautta voi täyttää paisarin esim tiskiainepullon tms ruiskupullon avulla.
Alakautta ei tod näk onnistu koska paisarin kumikorkki tod näk poksahtaa auki, ja sit joutuu aukomaan/ nostamaan tankin että saa sen kiinni.
Sitten paikoillaan käyttää konetta huolella kuumaksi sen verran että flekti lähtee muutaman kerran pyörimään, niin lämpö työntää ylimääräset paisarista ulos.
Älä tee lämmityskäyttöä ajamalla, sit on nesteet takarenkaalla ja mopo ehkä nurin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Voiskos joku ystävällinen kertoa mitä kuuluu -07 ninjan 54 tkm huoltoon ja millasessa hintahaarukassa pyörii?![]()
Jos huolto-ohjelmaa on aiemmin noudatettu, kyseessä on ns. pieni huolto eli välihuolto, lähinnä öljy+suodattimet. Vanhoissa Kwaakuissa on 12tkm iso huoltoväi, 6 tkm ns. pieni huoltoväli. Mutta noin iäkkäässä laitteessa huoltotarve tulee sen mukaan mitä on tehty ja kuinka pidetty, mitä pitäisi fixailla noiden perustoimenpiteiden ohella.
Lataa itsellesi internetistä huoltomanuaali ja myös omistajan käsikirja jos paperiset on kadonneet matkan varrella.
Esim. tosta voi aloittaa https://issuu.com/163215/docs/2007_k...x-6r_service_r
Merkkihuollossa pikkuhuolto maksaa n. 300€. Itse tehtynä <100€ tarvikkeisiin.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Mites tuollaisen 2005-2006 Kawa 6R keulan stefojen vaihto...
Nopeesti tässä silmäillyt nettiä ja siis eihän tuota nilkan alapulttia tarvi aukaista ja ottaa cartridgeä irti, eikö ne rojut saa jäädä sinne sisäputkeen ja vaan vedetään ulkoputki pois ja siihen uusi stefa?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei tartte avata alapulttia, kaikki hoituu yläpään kautta. Jonkun työkalun tarvitset millä painaa jousi kasaan, että saa korkin kierrettyä irti, eli ihan ilman erikoistyökaluja ei selviä.
1835
Tukeva jaska_73 tekemä jousipuristin jo löytyy. Joo näinpä se näyttää menevän kun kattoo räjäytyskuvaakin. Jollain videolla joku vaihtoi stefat korkkeja aukomatta, ampui pyssyllä sen pultin auki ja veti sisäputken veks, uus stefa ja takaisin nippuun. Taisi kellottaa 4 minuuttiavai mitä siinä luki, edes öljyjä ei siinä vaihdettu.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Taitaa muuten sitten olla samanlainen puristin kuin mullakin, eli sillä hoituu puristelu vaivatta. Aiemmin turasin itse putkenpätkästä ja pulteista tekemäni erikoisamatiittityökalun ja räikkäliinan kanssa, ekaa kertaa puristimen kanssa tehdessä oli homma yhtä juhlaa.
1835
Öm..ööh... en oo...MotoVillen jäljiltä ne on vuodelta 2018. Pariin kertaan öljyt olen vaihtanut.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
https://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/3019433
uusi zx-6r on ihan siisti. Eikö 600 luokka vielä kuollutkaan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ilmeisesti ei.
https://www.motorcycle.com/bikes/new...-look-44596348
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Uudet litraset ovat kadonneet ihan sfääreihin. Ei ole enää mitään sporttipyörän välimuotoa A2-kelpoisten ja 200 heppaisten hirmujen välillä.
Teknologia on kehittynyt, niin ehkä noita voi hetken leipoa välimallin hintaan taas, kunnes Greta ne kieltää.
Valmistajat ovat nyt sitä mieltä, että markkina on vielä olemassa. Katsotaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kuinkas kaamee tommone 2004 zx-6RR olis huoltaa. Tulppien vaihdot, vennojen säädöt ja muut normihuollot. Ja nimenomaan 600cc 6RR. Kundin puolesta kyselen (niin siis tietysti itseni, minä sen joudun aluksi tekee kuitenkin).
Semmonen tossa tähtäimessä ja jos maanantaina tarttuu matkaan ni sitä joutuu keväällä hommiin. Stefat pitää kans vaihtaa.
Nimimerkillä "epätoivoinen"![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>