Mulla myös User manual kertoo et rpm raja 2500.
Vaihoin kaavion takasi vakioksi ja rupes QS pelaamaan. Menin sinne liikkeeseen ja sano ettei ole mitään tehtävissä, paitsi kääntää koko shifteri toisinpäin. Siks ei homma toiminu ku mulla oli kaavio käännetty mut anturi ei. Irroitin koko setin, käänsin anturin selkä meno suuntaan päin ja sitten vielä käänsin kaavion. Tuntu sillä toimivan. Eli tein pull mallisesta push mallisen.
Joo, tota sensorin kääntöä mä aattelin mut en kehdannut noin yksinkertaista esittää julkisesti
Hyvä että peli soi!
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Onko kukaan askarrellut 2000 (tai vastaavaan) vuosimalliin digitaalista/puolidigiä mittaristoa? Kiinan ihmeen sais muutamalla kympillä, mutta ei viittis viritellä uutta nopeussensoria pyörään. Mahtaakohan toimia alkuperäisen sensorin kautta? Uudemman 6ärrän mittariston sais kawiforumin mukaan asennettua melko kivuttomasti.
Mistä kantaa kysellä kawasaki zx-6r kateitta 98 v pöyrä
Kari niemi
Mikäli ei ohjauslaakerin ääntely mene pelkällä kiristyksellä ohitse, niin taitaa olla koko keulan purku edessä. Ajattelin että voisi olla kätevä jarrut ja etupään jousitus huoltaa siinä samalla. Nämä varmasti onnistuu service manualin avulla, mutta jos jollakulla on ko. operaatioihin jotakin "kiva tietää"-vinkkejä, niin otetaan vastaan! Vm. 2008.
Mitens ku askartelin paskartelin itte mökäpöntön 2000 vuoden 6ärrään (kaasarikone), niin onko säädätyksen paikka? Yrittääkö mopo kertoa jotain, kun se ei meinaa lähteä ilman pientä kaasun antoa käyntiin? Vanhalla Yoshimuran rs3 vaimentimella tätä ongelmaa ei ollu. Uudessa änkässä ei mitään ylimääräistä sisällä, eli pääsee puhaltamaan käytännössä suoraan läpi.
Oliko pyörä säädetty sille Yoshimuralle, vai vakiosäädöt? Monet vanhemmat japsimopot kaasareilla käy jo vakioputkella ja putsarilla laihalla. Jos laittaa suorat röörit niin kakkua tarvitaan todella lisää. Varmaan tämän tiesitkin. Täällä on paljon enemmän tietotaitoa asiasta kuin minulla. Itsekin tämän asian sisäistänyt kunnolla vasta nyt oman mopon kanssa touhutessa. Vakioputkellakin kone vain tykkää, kun antaa sille lisää kakkua ja sitten tietysti vielä viinabensan laihentava vaikutus.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Säädöistä ei oo hajuakaan, ku ostin ton tänä keväänä ja edellinen kaveri ei tiennyt mitään huoltohistoriasta. Nätisti se toimi Yoshin kanssa, mutta nyt tolla uudella tuntuu vähän ehkä tehottomalta varsinkin kunnolla repiessä.
Onko suosituksia säätö/synkki länsi-uusimaa/pk-seutu?
Eli siinä on vakiosäädöt, veikkaan. Siihen ei nyt ihan pelkät säädöt enää riitä, vaan tarttee ostaa isommat pääsuuttimet ja mahdollisesti neulat, jos vanhoja ei voi nostaa. Itsekin voit nuo aika helposti vaihtaa kun otat jonkun Haynesin manuskan tueksi, jos haluat. Isommat pääsuuttimet, neuloja ylös ja seosruuveja auki. Noin karkeasti.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Näin mä vähän epäilinkin, että uusiks menee. Kyllähän noi kilkkeet ite vaihtaa, mutta vähän hankala alkaa perstuntumalta valitsemaan uusia suuttimia ja neuloja, kun ei oo mitään hajua millä alueella pyöritään. Sen takia ajattelin jättää sen ammamiehelle.
Jos kuitenkin kokeilen millanen vaikutus pelkän seoksen säätämisellä on, niin synkkaus ei muutu, jos säädän jokaista kaasaria saman verran ko?
Kokemusta on vaan ykspyttysistä, niin tää on ihan uus maailma meikäläiselle ja ei oikeen uskalla mihkään koskea ettei mee särki.
Periaatteessa noin, mutta ei se seosruuvit vaikuta kuin etupäässä tyhjäkäyntiin ja ala-alueelle.Neulat vaikuttaa jo vähän laajemmin. Tsekkaa mitä suuttimia sun pyörään esim joku Dynojet on myynyt virityssatseissaan mitä on niin ei mene ainakaan pahasti metsään.
"ZX-6R stage jet kit", yms hakusanat, vuosimalli.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Ohjauslaakerien tarkastukseen liittyen vielä; miten ootte nostanut etupään ilmaan? Käytössä olisi perus huoltopukit eteen ja taakse sekä auton tunkki. Kestääköhän pakoputkisto kun siitä alta tunkkaa ilmaan? Peittää aika tehokkaasti moottorin tuossa pyörässä..
Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Noista dynojet suuttimista, tosta linkin sivulta kun etit oman mallin(voi olla parikin) niin sen pdf tiedoston kun napsauttaa auki niin siellä on vinkkiä minkä kokoiset suuttimet vakiopöntön kanssa, tai sliparin...
Ei kannata numeroiden hämätä jos dynojet tarjoaa pienempi numeroista kuin vakio, ne numerot eivät vastaa toisiansa, toisin sanoen eivät ole vertailukelpoisia. (Vertailu taulukoita kyllä löytyy)
http://www.dynojet.com/jetkits/motor...le&vm=kawasaki
Muistaako kukaan ulkoa käykö 2009 ZX-6R:ään myös vahnemman mallin vanteet suoraan?
Ainakin 2009 -> taitaa olla täysin samat, mutta niitä on kovin vähän tarjolla.
GAAAAAZ!!!!
Tuolla jotain mutua: http://www.mprata.fi/index.php?topic=930.0
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Moro.
Potilas on 2005 ZX6R 636 koneella ja ajettu vähän päälle 17000km, yli puolet radalla.
Tuo rupes Alastarolla viime keskiviikkona hylkimään kolmosta huolellisesti. Aiemminkin on oireillut, mutta epäilin shifteriä, no nyt juurisyy selvisi. Ilmeisesti tyyppivika.
Tarjouksenkin sain liikkeestä siten että vien koneen irrallaan, osat 1000€ ja työt 700+€, kallista, en ottanut.
Tuollaisen räjäytyskuva sivun olen täältä joskus tallentanut. Osaisko joku (scuuba) kertoa mitä pitää tilata ja onko kuinka vaikea homma loppupeleissä.
https://www.motorcyclespareparts.eu/...6r-motorcycles
Kiitos jo etukäteen.
Terv. Juha
Oisko vaihtomoottorin hommaaminen helpoin vaihtoehto?
Homma ei oo vaikee/ perus ruuvaamista tuntitolkulla.
Jos alat vaihteistoa vaihtamaan, niin halkase moottorin alakerta eli:
Poista öljyt ja jäähyt
Irrota moottori
Aukase muutama pultti päältä
Käännä moottori ympäri
Irrota koneenposket
Irrota öljypohja
(en muista pitikö kytkinkin irrottaa jotta sai sen takaa osat irti)
Aukase muutama pultti
Kampea lohkon alapuolikas irti
...niin pääset käsiksi vaihteistoon.
Ratavehkeissähän vaihteisto kuluu normaalia enemmän, joten jossain vaiheessa laatikko rupee yleensä hylkimään jotain tiettyä vaihdetta ensin. Ja kyseisessä mopossa se on kolmosvaihde, johtuen sen vaihteen kytkentärattaiden välyksistä. Shimmaamalla kyseiset välykset eri tavalla kolmonenkin voi toimia hieman pitempään, mutta silti, kun laatikko kuluu, niin se vaan ei enää toimi.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitos vastauksesta.
Minä luulin, että vaihteensiirtäjässä on vikaa eli niissä haarukoissa.
Pitääkös tässä tapauksessa vaihtaa rataspari eli linkinssä olevasta luettelosta rattaat 13262A ja 13262B. Tuosta rattaiden shimmaamisesta en oikein ole selvillä. Meniskö pellkillä rattailla?
-Juha
Ja Kawasakin servicemanuaalissa on selitetty joka ruuvin vääntö kuvien kdra. tietty momentit ja muut. Tsekkaa joku Zx6r.com vai mikä se oli. siellä on linkit high-res servicemanuaaleihin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kysellääns taas tyhmiä, kun kuuklettamalla ei löydy vastausta.
Elikkä mun J1 mallissa on pakosarjan alla, sylinteriosaston kyljessä numerosarja "012207328" ja sen vieressä kirjoitettu valkoisella maalilla/tussilla "15:32".
Toi numerosarja ilmeisesti osan numero?, mutta onko toi valkoisella kirjoitettu jo tehtaalta lähtöisin ja mitä mahtaa tarkoittaa?
Ilmeni tuossa jokin aika sitten vm. 08 pyörässä pientä heittoa tyhjäkäynnissä. Tuntuu vaihtelevan jonkinverran, eli välillä tyhjäkäynti ihan OK, välillä taas nousee ja välillä laskee. Johtaa esim siihen, ettei pysy käynnissä kun paikallaan nostaa kierrokset korkeammalle ja antaa laskea tyhjäkäyntiin, kun tyhjäkäynti pudonnut alemmas normaalista.. Olisiko siis jotain ilmavuoto-ongelmaa?
Ti & To liput varattu ratapäiville, ja ehdin maksimissa päivän mopoa tutkia ennen noita. Mietin että voiko tuosta olla jotain hallaa pyörälle, jos tuon kanssa käy ratailemassa? Epäilen että tämä alkoi hieman ennen viime Ahvenistoa, jossa rataa kiertäessä en huomannut ongelmia. Muutama tuhat sitten vaihdettu venttiilinkannen tiiviste, täytyypi varmaan sielä kurkkia ensimmäisenä. Vinkkejä otetaan vastaan mitä muuta kannattaa tutkia![]()
Moron,
Pyörä vuosimallia -05, robleemana on, että pyörä pätkäisee rajusti, ja paikoin monesti juuri ennen rajoitinta. Tekee näin kaikilla vaihteilla suurilla kierroksilla. Löytyykö joltain suoraan ajatusta mistä päästä alkaa pyörää laittamaan atomeiksi? Meinasin että healtechin shifteri lähtee ekana mäkeen, mutta jos ei tuosta tokene?
Edit: kymppiärrä puolta ja googlea lueskeltuani koitan vaan kieltää iteltäni ajatuksen mahdollisesta lootarempasta