^ tuliko vastaus väärään ketjuun, ainakaan mun jarrukahva ei välitä mitään ohjausrajottimesta![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Hola,
miten porukka on nostanut keulaa ilmaan(ei etupumpuista)?
Olen tätä miettinyt
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tin-2000040771
Nuo "tukipalkit" taitaa olla vaan turhan lyhyet, että saisi nostettua lohkosta, joten nostin osuu pakoputkeen.
Uskaltaako tuosta pakoputkesta nostaa pyörän keula ilmaan? Vai onko porukalla muita ratkaisuja?
Alakolmion reiästä nostava bilteman pukki. Ainoa vaan että mulla pitää ottaa etukate ensin pois. Auttaiskohan jos sorvauttais jollain erilaisen tapin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Alakolmiosta nostaa, joten ei käänny vapaasti. Edellisessä viestissä mainitsit, että ei pumpuista niin sillä laitoin tuon.
Ja ihan ensimmäisen alotat tuon selvittelyn sillä, että löysäät molempien iskariputkien klamppipultit yläkolmiosta sekä yläkolmion keskimutterin. Lisäksi etuakseli ja sen lukitusruuvit löysälle. Sen jälkeen pumppaat keulaa muutaman kerran ja kiristät yläkolmion paikoilleen. Tämän pitäisi pyöräyttää ohjauskolmiot suoraan, jos epäilet niiden kääntyneen. Jos haluat olla 100% varma niin nostat yläkolmion kokonaan pois, pumppaat pari kertaa ja laitat kolmion takaisin paikoilleen. Jos tuon jälkeen ei ole ohjaus suorassa niin sitten etupumput irti ja heittokellolla mittaamaan, että onko sisä- vai ulkoputki kiero. Putkien kieroutta voi testat myös sillä, että avaa iskarin yläkorkin, jolloin pääset liikuttamaan käsin koko liikematkan ja tunnustelemaan tahmaako liike jossain kohtaa. Kiero putki ei liu tasaisesti.
Superbike #7
Ja onhan putket samalla korkeudella?(ulkonema yläkolmion yläpinnasta)
Varmaan on, ja millin heitto ei paljoa tunnu, mutta varmuus on paras.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Potilas zx6-r 2000-luvun taitteesta, kaasari peli. Kytkin alkanut ääntämään ja ennen ajokauden alkua pitäisi selvittää/korjata vika. Oireet seuraavanlaiset kone käyntiin kytkin hiljainen, mutta kun painan kytkinkahvan pohjan alkaa laakerirallatus. Jos olisi auto kyseessä sanoisin painelaakeri viaksi, mutta onko kawassa jonkinlainen painelaakeri mikä ääntää vai miten syvältä vikaa pitää lähteä etsimään?
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
On siinä sellainen painelaakeri, eli neulalaakeri missä neulat säteittäin keskeltä ulkokehälle. Hyvin helppo vahtaa vaikka ensikertalaisen kotimekaanikon. Pikku räikkäsarja riittää jolla kytkinkoppa auki ja kytkinjouset pois. Painelevy veks ja uus laakeri ja kasaan. Kytkinjousien pultit on aika pienellä momentilla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Riittää kun tapin kulmaa saa vähän erilaiseksi, sitten ei enää ota katteeseen kiinni. Eli siitä yläputkesta, minkä päässä tappi on, ajaa rälläkällä pienen viipaleen alapuolelta pois. Sitten taittaa putkenreunat yhteen je Kempin kuumaliimalla kiinni, niin jo mahtuu pukki ja etukate samaan mopoon.
1835
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mm'mh, tappi on väärän paksuinen, muutenkin niin ajattelin että joskus jos joku vois sorvata oikean paksuosen ja samalla vähän pidemmän niin ei vääntäis ninjalta nenää ylös. Mutta mulla tää nyt ei ole ihan akuutti.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mulla on sorvi. Ihan koto tallissa.
Ja vinyylileikkuri kans![]()
Oulu
En tiedä sitten, mulla nyt ekaa kertaa betonilattiallinen tallinkaltainen, joten voi olla että nousee tolla perussetilläkin kun pukki on tasaisella. Se kerran kun koitin nostaa niin just siinä kun alkoi tuntua painoa, alkoi kate nousta/vääntyä ja kuului pieni räks – luovutin. Mitää halkeamisia ei ram-airista kuitenkaan löytynyt kun keulan purin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Toi Biltsun pukki ottaa samalla tavalla kiinni C-mallin kymppiärrään ja tohon C-mallin kuusärrään, eivät vaan sovi keskenään. Sen pukin mukana tulee repullinen niitä tappeja, mutta erikseen ei näyttäisi saavan. Jos jostain löytyy sopivan kokoinen tappi, niin tuota yläputkea muokkaamalla siitä pukista saa toimivan.
1835
Noniin, ongelman syy varmaankin selvisi. Eli otin tuon yläkolmion irti ja huomasin, että toinen etupumpuista ei ole "linjassa". Eli esimerkiksi kun asetan kolmion vasemman etupumpun ja keskiakselin kanssa linjaan, niin oikean puolimmainen etupumppu on noin 5 milliä taaempana. Vastaavasti taas jos laitan oikean puolen kanssa linjaan niin vasen puoli heittää.
Eli, mistä lähteä selvittämään pumpuista on väärässä asennossa ja mistä syystä? Onko pakko ottaa pumput irti?
Ja teit tämän tarkistuksen etuakseli löysällä vai kokonaan irti? Osuuko etuakselin reiät pumppujen alapäässä kohdilleen?
Vaihtoehtoina tuossa on, että toinen tai molemmat etuputket on kierot tai alakolmio vääntynyt propellille. Onko pyörän historiasta tietoa, että onko kaaduttu isommin joskus?
Superbike #7
ZXR:n keskiputki oli niin iso että hitsasin putkenpätkän jonkun mukana tulevan tapin päälle, alko nousee ihan hyvin.
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VF 500F
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda VF 1000F II
Honda CB 750K
Noniin kirjoitellaans taas kun meikäläiseltä keinot loppuu. Eli ei auttanut tuo etuakselin ja klamppipulttien löysäys, vaikka kuinka pumppaili
Hommasin moottorin alta nostavan pukin ja sen kanssa tein seuraavan huomion: Kun eturengas on ilmassa, niin myös pumput ovat suorassa/yläkolmio menee nätisti paikalleen!Eli toisin sanoen voitaisiin sanoa, että kun edessä on "painoa", niin pumppujen yläosat eivät kohtaa.
Otin koko etuakselin ja renkaan irti, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Jos lasken pelkät pumputkin alas ilman akselia, niin alkaa yläpäässä heittää. Apuja?
Tarkastitko tuon?
http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6606173
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jeps noniin, tutkailin pyörää vielä tallissa ja tuo ohjauslaakerihan se taitaa olla syypää. Tuossa keskialueen tuntumassa on selkeästi tunnettavissa "lovi/pykälä". Eli varmaan kun painoa tulee keulalle, niin laakeri ohjautuu tuohon "loveen".
Onko ihan siedettävä homma vaihtaa tuo itse?
EDIT. Taitaahan se kyllä olla ihan helppo homma, lisää purettavaa
Viimeksi muokannut: alib0b; 08.03.2019 klo 20:07.
Terve. Itsellä vuoden 04 zx-6r. Viime kesänä alkoi tekemään sellaista et pätkäsee kierrosten ollessa jossain 11-12000 paikkeilla. Pätkäsee kerran ja sit antaa kiertää loppuun asti.joka kerta ei sitä tee mutta usein kuitenkin ja on aika häiritsevää. Tulpat vaihdoin mutta ei vaikutusta. Olisko jollain foorumilaisella ideoita vian selvittämiseen tai omakohtaista kokemusta kyseisestä viasta?
Mä äänestän sivujalan katkaisijaa. Pari vuotta uudemmassa kymppiärrässä sama oire oli tuon katkaisijan aiheuttama. Saa helposti testattua kun kolvaa piuhat yhteen, jos meno sillä muuttuu niin uutta katkaisijaa vaan tilaukseen.
1835
joo elikkäs minulla on kawasaki z6r 2004 vuosimallinen kyseisessä pyörässä on semmonen ongelma että se ei kierrä yli 12tuhatta sinne asti menee ihan hienosti onkohan kenelläkään ollut vastaavanlaisia oireita pyörissä?
pyörästä on suuttimet käytetty huollossa, kokeiltu toisella polttoainepumpulla, toisilla puolilla,
nyt pyörä on moottoripyöräkorjaamolla ja siellä ovat sitä mieltä että he eivät tiedä syytä siihen penkissä ovat ajaneet sitä ja saaneet 98 hevosvoimaa takarenkaalta mutta siihen vikaan eivät muuta kun nosteleevat käsiä ylös että ei he siihen tolkkua saa...
^Siis onko tilanne sama huolimatta siitä onko moottorilla kuormaa tai jos kaasutellaan vaihde vapaalla?