Semmoinen oli puhe ettei pölytiivisteet tuohon hintaan sisälly, näytti äkkiseltään päällisinpuolin ehjältä.
Mites tuo avaimen teettäminen, onko kellään tietoa sisältääkö tuo sirua vai ei ?
1. Oisko kellään myydä servo eliminatoria zx-6r -05 :een?
2. Onko keulaöljyjen vaihto vaikea operaatio? Jos ei, niin mistä kannattaa ostaa kolmiosta nostava etupukki?
1. Pistä yvtä nimimerkille jarska
2. On ja ei. Katso manuaalista? http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mistä nettikaupasta ulkomailta on porukka tilannu Kawasakin osia?
Kuika pitkät toimitusajat jne?
Onko mitään mitä suositella?
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
melkein kattosin eby uk, tai sitten uk sta http://www.wemoto.com
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Itselläkin keularemppa tässä ajankohtainen, alkuviikosta kävin hakemassa motonetistä tuommoisen kolmiosta nostavan keulapukin. Pienellä varauksella, kolmioon menevä tappi vääntyi hieman nostettaessa, mut on tuo pärrä nyt pari päivää ainakin kestäny ilmassa. 60€ makso. Ja aiheestahan löytyy hyviä ohjeita, ainakin englanniksi, niin keskustelufoorumeilta kuin juutupestakin
Arvaankin miten avaimet ovat saatu mutkalle. Tankin korkin kiinni pistämiseen pitää sekä painaa korkkia että vääntää avainta. Jos ei paina toisella kädellä, avain vääntyy mutkalle. En vääntänyt ZX6Rn avainta mutkalle koska opin tämän asian erään toisen lukon kanssa kantapään kautta käätämällä avaimen vastaavasti mutkalle kun koitin vaan avaimella runtata ja samalla vääntää.
ZX6R & KTM Enduro
Ekat lenkin kkävin motarilla ajelees äsken.. Heti löyty jotai vikaa eli pyörä rupee niinku nykii ja booailee satkun vauhdissa.. Uskoisin että sillä on jotain tekemistä asian kanssa kun vaihdoin änkkärin tohon pyörää talvella. Putki on poikkastu pyörän alta ja hitsattu uus putki tilalle.. Ainut vaan että se uus putki on halkasijaltaan pienempi kun orginaali.. Eli oisko tämä sitte syynä? Änkkäri setti oli 03vm pyörään mutta modattiin se -98vm:een. Mistä muusta vika vois johtua?
edit: Tarkennuksena että kierrokset on 5k--> ylöspäin nii tökkii ja nykii..
Viimeksi muokannut: Jezper90; 10.06.2013 klo 16:45.
Pumput irroitan ite ja vien liikkeeseen vaihdatettavaksi tässä viikolla, kunhan osat vain sinne saapuu.
Keulapukkia ei itseltä löydy, joten pitää nostaa auton moottorinostimella tuo keula ylös.
Varmastikkin juurikin tankinkorkkiin avaimet väännetty mutkalle. Itsellä tulee kyllä automaattisesti painettua kädellä korkkia pyörässä kuin pyörässä.
Osaako joku suositella xenon-etuvaloa -03 636:een? Näköjään edeltäjästä on henki lähtenyt, nyt joutuu ajelee pitkillä kunnes saa uuden hankittua ja laitettua..
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
Itsellä uusi yritys bixenon projektin kanssa, viimeksi kun myyjä laittoi kaksi erilaista tulemaan eikä suostunut palautuksiin niin tilasin nyt eri myyjältä kaksi lamppua josko niistä saisi projektorit väännettyä. Odotellaan.
Edit.
Samalla voisin kysyä minkälaisia jousituksen säätöjä porukka käyttää 03-04 vuoden kawoissa? Alkuperäisenähän tuo on aivan liian kova.
Viimeksi muokannut: juu-zo; 14.06.2013 klo 18:04.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Kawa amatööri kyselee.
Kilvetöntä kawaa harkitsemassa.
Kuinka suuri kokoero on 05 ja 07 kusiaisessa??
Ja esim ajettavuus erot????
Ainakin toi 07 seiska on mulle sopivan pieni alla ja melko kiva ajettava.
Paljonko toi 05 siitä eroaa????
Pikkusen oon huono lontooks hakemaan speksejä mutta oliko 07 mallissa jo luistokytkintä????
Auttakaa ja houkutelkaa kawa klaaniin he he![]()
Luistokytkin löytyy 07 mallista.07 on jo nykygeometrian pyörä. Huomattavasti ketterämpi kuin 05 malli.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Ja sen huomaa jo siitäkin miten hidas Scuuba on radalla...![]()
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Meillä on molemmat. 05/06 on vähän isomman tuntuinen kuin 07/08 ja ei ehkä ketterästi mutkaan kääntyvä kuin 08, mutta taas moottorin tehonanto on vähän särmikkäämpää 05ssa, 08 tuntuu antavan tehon vähän jouhevammin ulos. 08n 16500 rpm redline on aika mageen korkealla ja kuulostaa aika hienolta kieltämättä kun on 14000+ rpmää mittarissa. Tykkään molemmista mutta tykkään 08n ohjaustuntumasta Härkätien mutkissa. Olen ajanut noilla vaan kadulla toistaiseksi joten ei kokemuksia rataominaisuuksista eikä suorituskyvystä äärirajoilla kun en ole hurjastellut hirveästi kun maantiellä on noita ikäviä nopeusrajoituksia. Kiihdytellyt tosin olen molempia isoille kierroksille saakka. Paikaltaan mitattuna 08 jää 05selle jos lähdetään viivalta kiihdyttämään vakiovälityksillä, alkukiihtyvyys on aika pyöreä 08ssa, häviää jopa kotiloille ekat metrit. Moottori alkaa vasta hieman heräämään kun on 50 vauhtia ykkösellä. Jos tekee startin jossa molemmat pyörät ajaa 50 ja siitä kiihdyttää (case esimerkkiä kadulla ästä on Turun moottoritiellä kun työmaarajoitus 50 muuttuu 120eksi), niin sitten 08 ei enään niin jääkään 05lle.
ZX6R & KTM Enduro
Eilen tuli havaittua että saapas tuohon 08 ZX6Rään (pehmeän) tankkilaukun sittenkin jotenkuten - tuli yllättävä tarve kuljettaa tavaraa ja liian painavaa reppuun (lennokin akun latauslaitteita x 2). Tankkilaukkua sitten paikalleen sovittamaan. Asettamalla tavarat tankkilaukun etuosaan ja tankkilaukku niin eteen kuin menee, pyörällä pystyi ajamaan ok. Se että yläkroppa koskettaa tankkilaukun takaosaa ja hieman haittaa liikkumista, ei loppujen lopuksi haitannut niin paljoa rauhallista maantieajamista kuin aluksi tuntui. Mutkapätkällä mielellään tankkilaukku siis pois mutta siirtymä mökille meni ihan ok vaikka tankkilaukku oli paikallaan. Vähän pienempi tankklaukku menisi paremmin, tuo on vanhan pyörän (97 ZX6R) mukaan sopivaks mitoitettu laukku kun siinä on tuollainen enemmän relaxed ajoasento ja yläkropan ja tankin väliin jää tilaa vanhan tyyppisessä pyörässä.
ZX6R & KTM Enduro
Itsellä saman vuosimallin pyörä ja kiinnostais myös kuljettaa vähän enemmän tavaraa mukana välillä. Eli minkälaisen tankkilaukun hommasit ja mistä? Ja kuinka paljon sinne saa tukittua sitä tavaraa?
Meneekö esim. kengät + farkut nätisti (vielä sillai että pystyy ajaa hyvin).
Tankkilaukku on Givi. Mallia en muista, eikä laukussa lue (kävin äsken tutkimassa asiaa). Koko on sellainen että iPad mahtuu kannessa olevaan karttataskuun, eli pienin mihin menee iPad taskuun. Käytin iPadia karttana vanhassa pyörässä, mutta tuossa 08-mallissa ei toimi koska ajoasennossa ei pysty lukemaan mitä siinä lukee/on.
En ole kokeillut sovittaa sinne vaatteita, mutta kyllä sinne jotain vaatetta mahtuu. Riippuu kengistä - sandaalit varmasti sopii, vaelluskengät tuskin, ajokengät varmasti ei. Farkut ovat tilaavieviä mutta en ole kokeillut mahtuisiko vai ei. Ohutta materiaalia olevia vaatteita saa taiteltua todennäköisesti ihan kohtuullisesti. Pidän melko todennäköisenä että perään tarttisi saada jonkinlaiset (pehmeät) laukut myös (kovia tuskin malliin saa) jos pidemmälle matkalle menee. Tosin toki viikonloppumatkan varmaan pärjää pelkällä selkärepulla ja tankkilaukulla, painavampi tavara tankkilaukkuun ja kevyempiä vaatteita reppuun - painavan repun kanssa ei ole kiva ajaa, kokeiltu on, S-marketista kotiin (~1 km).
ZX6R & KTM Enduro
Tommoseen oon ite törmänny: http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-09-1...item46102a7ebc
Mutta sen verran hirveän näkönen, että ei tuota kehtaa perään laittaa.
Itsekkin olen repun kanssa yleensä ajellut jos on tarvinnut tavaraa kuljettaa ja kyllä sinne ~5kg saa nätisti selkään, eikä tunnu missään (joku bilteman mp reppu tais olla ~45€)
No tankkilaukku on vielä rumempi. Laukkusysteemit ei vaan tyylillisesti oikein sovi sporttipyörän lookkiin. On tuossa sentään aerodynaamisesti muotoiltu perä (tylpästi katkeavat muodot aiheuttavat suuren ilmanvastuksen ja hännälliset pienemmän, ideaali on n. 1:3.5 pisaran muoto niin että terävä reuna on takana. Matkalla voi vähän kompromissata lookkia sen takia että saa tavarat mukaan.
Saakohan tuon kiinni 07/08 -malliin, kun tuossa lukee 09-12. Jos tuo on Genuine Kawasaki perälaukku, sitähän voi kysäistä vaikka Villeltä.
ZX6R & KTM Enduro
Olisiko kellään käyttökokemuksia delvac (15w40 MX) öljyistä uudemmissa ninjoissa? Pikkasen tuo 09 tuntuu shell advance vsx 10w-40 litkuilla laatikkomaiselta ja vaihtaessa 2->1 tai 1->2 niin menee välillä vahingossa vapaalle jos on vähänkin huolimaton polkaistessa.
Aiheen vierestä on toki paljon juttua foorumilla ja suurin osa positiivista mutta en nyt oikein löytänyt haulla pyöräni omistajilta kokemuksia, lähinnä voiteluominaisuudet kierroskoneen moottorissa näille dieselkoneille mainostetuille öljyille olisi kiinostanut hieman.
Ei ole kyseisestä öljystä kokemusta, mutta ääni tälle: http://www.ebay.de/itm/CASTROL-POWER...item3cd1a48254 (Suomessa hintaa ~70€/4l joten kannattaa Saksasta tilata).