Sivu: 125 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2575115123124125126127135 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3721:stä 3750:een 4602:sta
  1. #3721
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    Pitää testata ja ruuvata tuo vakiotuuba paikalleen. Kumma kun edellinenkin omistaja väitti ettei huomannut mitään eroa kulutuksesa kun vaihtoi tuon änkän. Väitti päässeensä tankilla 250-300km ja minulla syttyy jo bensavalo siinä 160-170km kohdalla.
    Kurkkaa samalla onko ilmansuodatin kunnolla paikoillaan ja tyhjä hyönteisistä ym. tauhkasta. Viime talven huollossa löytyi putsaristani ampiasia ja kärpäsiä ihan kiitettävästi. Vanhassa matkapyörässäni nousi kulutus pikkuhiljaa 8 l/100 km arvoon ja tippui takaisin 6 l/100km, kun laitettiin uusi ilmanpuhdistaja. Ilmanottoon liittyy myös moottorin alipainetahdistus, joka tehdään määräaikaishuolloissa. Onkohan se tehty?
  2. #3722
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Kurkkaa samalla onko ilmansuodatin kunnolla paikoillaan ja tyhjä hyönteisistä ym. tauhkasta. Viime talven huollossa löytyi putsaristani ampiasia ja kärpäsiä ihan kiitettävästi. Vanhassa matkapyörässäni nousi kulutus pikkuhiljaa 8 l/100 km arvoon ja tippui takaisin 6 l/100km, kun laitettiin uusi ilmanpuhdistaja. Ilmanottoon liittyy myös moottorin alipainetahdistus, joka tehdään määräaikaishuolloissa. Onkohan se tehty?
    alipainetahdistus
    Eli siis ruiskujen synkronointi suomeksi sanottuna
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  3. #3723
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Kurkkaa samalla onko ilmansuodatin kunnolla paikoillaan ja tyhjä hyönteisistä ym. tauhkasta. Viime talven huollossa löytyi putsaristani ampiasia ja kärpäsiä ihan kiitettävästi. Vanhassa matkapyörässäni nousi kulutus pikkuhiljaa 8 l/100 km arvoon ja tippui takaisin 6 l/100km, kun laitettiin uusi ilmanpuhdistaja. Ilmanottoon liittyy myös moottorin alipainetahdistus, joka tehdään määräaikaishuolloissa. Onkohan se tehty?
    Ilmanputsari tarkistettiin venttiiliensäädön yhteydessä muutama sata kilometriä sitten. Onko tuo alipainetahdistus sama asia kuin kaasaripeleissä synkkaus, siitä en nimittäin tiedä milloin on tehty.
  4. #3724
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    Onko tuo alipainetahdistus sama asia kuin kaasaripeleissä synkkaus, siitä en nimittäin tiedä milloin on tehty.
    On, se ei ole ruiskujen synkkaus.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #3725
    Lainaa Cure kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko tämä pyörämalli mitenkään ajettava suuremmille kavereille(188cm), vai kyykkypyörämäiseen tapaan paras pätkille?
    Oon 186cm ja -06 mallilla ajellut jo muutaman kesän. Myös -03 malli on ajoasennolta mukava, joskin hieman vielä rajumpi


    636 -06
  6. #3726
    Koittanu tässä tutkia mutta ei oo osunu silmään, että miten sais molemmat ajovalot palamaan vai onko se ylipäänsä mahdollista?

    Näyttäis mielestäni fiksummalta, plus että jokainen asiasta tietämätön tuttava ei toteais aina nähdessään että "hei, sulla on toinen polttimo palanut"
  7. #3727
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    Pitää testata ja ruuvata tuo vakiotuuba paikalleen. Kumma kun edellinenkin omistaja väitti ettei huomannut mitään eroa kulutuksesa kun vaihtoi tuon änkän. Väitti päässeensä tankilla 250-300km ja minulla syttyy jo bensavalo siinä 160-170km kohdalla.
    Kotiuduin eilen Ruotsin reissulta ja pisin pätkä ennen tankkausta oli 246-248 km, eikä bensavalo ollut vielä syttynyt. Jotain vikaa tuossa kyllä on, omakin on -04 mallinen ja Ninjassa on kiinni Yoshimura.
  8. #3728
    Lieköhän mistään ihmeellisestä kyse, mutta kun kone on kylmä ja käynnistää niin kuulostaisi että oikealta puolelta moottorista (etupäästä) kuuluu jonkinsortin "sirinää" hetken kunnes kone lämpeää.

    Muuten toimii kyllä normaalisti ja niinkuin pitääkin


    636 -06
  9. #3729
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Lieköhän mistään ihmeellisestä kyse, mutta kun kone on kylmä ja käynnistää niin kuulostaisi että oikealta puolelta moottorista (etupäästä) kuuluu jonkinsortin "sirinää" hetken kunnes kone lämpeää.

    Muuten toimii kyllä normaalisti ja niinkuin pitääkin
    Noh eikös se ole juurikin se kawan kuuluisa nokkaketjun sirinä
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  10. #3730
    Lainaa soherrys kirjoitti Katso viesti
    Noh eikös se ole juurikin se kawan kuuluisa nokkaketjun sirinä
    Tämä itsellenikin mieleeni tuli.. kuulunut tuo sirinä nyt muutaman päivän kylmäkäynnistyksissä


    636 -06
  11. #3731

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Kellään kokemusta LSL:n ohjausiskarista ninjassa? Asennus- tai säätövinkkejä?
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  12. #3732
    En tiedä nykyisistä, liekö jotain kehitystä tapahtunut, mutta mitä noita aiemmin olen käpistellyt, niin eivät tosiaan vakuuttaneet. LSL:n kaikki muu kama on hyvää, paitsi ohjausistarit on ihan kuraa, tai ainakin ennen oli. Osta joku kunnollinen, vaikka Ö, bitubo tai WP, Maksaa enemmän, mutta siihen on syynsä
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  13. #3733

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    En tiedä nykyisistä, liekö jotain kehitystä tapahtunut, mutta mitä noita aiemmin olen käpistellyt, niin eivät tosiaan vakuuttaneet. LSL:n kaikki muu kama on hyvää, paitsi ohjausistarit on ihan kuraa, tai ainakin ennen oli. Osta joku kunnollinen, vaikka Ö, bitubo tai WP, Maksaa enemmän, mutta siihen on syynsä
    Joo siis tommonen LSL on tallissa odottamassa asennusta. Maksoi niin vähän että kannatti ostaa
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  14. #3734
    Koittanu tässä tutkia mutta ei oo osunu silmään, että miten sais molemmat ajovalot palamaan vai onko se ylipäänsä mahdollista?

    Näyttäis mielestäni fiksummalta, plus että jokainen asiasta tietämätön tuttava ei toteais aina nähdessään että "hei, sulla on toinen polttimo palanut"
    http://www.kawarb.fi/smf/modaukset/2...s-xenonit/534/
  15. #3735
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    Moro! Pihasta löytyy tommonen 42tkm ajettu 04 ZX-6R, jonka ostin jonkin aikaa sitten. Pyörä on kuristettu tehtaan virallisella 25kw kurisarjalla ja siihen on vaihdettu joku gp-tyylin nysä slipari (valmistajasta ei mitään hajua). Muuta ei ole tehty.

    Ongelmana on että bensankulutus on jotain todella järjetöntä. Kokeilin miten pitkälle pääsee tankillisella: 200,8 km ja pyörä sammui sopivasti Nesteen eteen. Laskin tuolle tankilliselle kulutukseksi n.8,5l/100km, eli jotain hämärää tossa pyörässä on. Virrat päälle laittaessa ruiskun tarkistusääni kuullostaa normaalilta, eikä häiriövalokaan ole syttynyt missään vaiheessa. Konekin vetää ihan normaaliin malliin. Ilmanputsarikaan ei ole tukossa, sillä se on katsottu parisataa kilometriä sitten. Se on ainakin varmaa että kone käy liian rikkaalla sillä ajokamppeetkin haisee lievästi palamattomalla ajon jälkeen. Bensakin paukkuu vähän turhan iloisesti putkessa moottorijarrulla.

    Alan olla jo vähän epätoivoinen tuon pyörän suhteen. Mikä voisi olla vialla ja mitä on tehtävissä, ennen kuin joudun viemään tuon huoltoon?
    Tämäkin mysteeri on vielä ratkeamatta, paitsi nyt olen tarkemmin ajateltuna huomannut koneen käytöksessä muutamia epänormaaleja asiota. Kylmäkäynnistyksissä on välillä pientä ongelmaa tyhjänkäyntikierrosten jäädessä liian alas, mutta tämä korjaantuu melkein heti kun kone on käynyt muutaman sekunnin ajan. Lämpimänä taas tyhjänkäynti on hyvä, paitsi eilen pitkän lenkin jälkeen tyhjänkäynti jäi leijumaan yli 1500 kierroksen. Silloin tällöin ilmenee myö sellaista että etenkin lämpimällä koneella pyörä vetää jotenkin nykien ja kankeasti alakierrokset, ja tuonkin teki taas eilen kiihdyttäessäni risteyksestä maantielle. Ja kun mm. kokeilin erään tuttuni vastaavanlaista kawaa, niin tuntu kiertävän paljon "smoothimmin" koko kierrosalueen kuin oma pyörä.

    Ajattelin leväyttää pyörää vielä osiksi ennen kuin vien tuon huoltoon, niin netistä lukiessa vastaavanlaisista ongelmista, niin kyse on ollut mm. imuvuodosta tai irronneesta/väärin asennetusta alipaineletkusta. Toinen mitä on ehdotettu, on häiriö jossain ilmaa mittaavissa antureissa "atmospheric pressure sensor" ja "inlet air pressure sensor", mitä lie nuo nyt suomeksi ovatkaan? Tuleeko kenellekään mitään muuta tarkistettavaa mieleen?
  16. #3736
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    Tämäkin mysteeri on vielä ratkeamatta, paitsi nyt olen tarkemmin ajateltuna huomannut koneen käytöksessä muutamia epänormaaleja asiota. Kylmäkäynnistyksissä on välillä pientä ongelmaa tyhjänkäyntikierrosten jäädessä liian alas, mutta tämä korjaantuu melkein heti kun kone on käynyt muutaman sekunnin ajan. Lämpimänä taas tyhjänkäynti on hyvä, paitsi eilen pitkän lenkin jälkeen tyhjänkäynti jäi leijumaan yli 1500 kierroksen. Silloin tällöin ilmenee myö sellaista että etenkin lämpimällä koneella pyörä vetää jotenkin nykien ja kankeasti alakierrokset, ja tuonkin teki taas eilen kiihdyttäessäni risteyksestä maantielle. Ja kun mm. kokeilin erään tuttuni vastaavanlaista kawaa, niin tuntu kiertävän paljon "smoothimmin" koko kierrosalueen kuin oma pyörä.

    Ajattelin leväyttää pyörää vielä osiksi ennen kuin vien tuon huoltoon, niin netistä lukiessa vastaavanlaisista ongelmista, niin kyse on ollut mm. imuvuodosta tai irronneesta/väärin asennetusta alipaineletkusta. Toinen mitä on ehdotettu, on häiriö jossain ilmaa mittaavissa antureissa "atmospheric pressure sensor" ja "inlet air pressure sensor", mitä lie nuo nyt suomeksi ovatkaan? Tuleeko kenellekään mitään muuta tarkistettavaa mieleen?
    Ruiskusuuttimien puhtaus voinee vaikuttaa myös. Itse veikkaan kyllä tuota ilmavuotoa myös.
  17. #3737
    Lainaa MadMan kirjoitti Katso viesti
    Ruiskusuuttimien puhtaus voinee vaikuttaa myös. Itse veikkaan kyllä tuota ilmavuotoa myös.
    Voiko noiden ruiskun suuttimien toimivuuden/toimimattomuuden tarkistaa jotenkin kotikonstein?

    EDIT: Voiko ilmanputsarikotelesta irronnut kampikammion huohotinletku vaikuttaa mitenkään asiaan?
    Viimeksi muokannut: Juustus; 15.08.2012 klo 23:37.
  18. #3738
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    Voiko noiden ruiskun suuttimien toimivuuden/toimimattomuuden tarkistaa jotenkin kotikonstein?

    EDIT: Voiko ilmanputsarikotelesta irronnut kampikammion huohotinletku vaikuttaa mitenkään asiaan?
    suuttimen voi irrottaa ja pyörää starttaamalla kattoa mimmosta sumua sieltä tulee. Mut kato ne ilmavuodot huolella ensin. 95% varmuudelle kyse on siitä.
  19. #3739
    Lainaa Juustus kirjoitti Katso viesti
    EDIT: Voiko ilmanputsarikotelesta irronnut kampikammion huohotinletku vaikuttaa mitenkään asiaan?
    Saattaneehan tuo oleellisesti muuttaa painetta, ainakin ecun/anturin mielestä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #3740
    Pitää katella ne ruiskurungon alipaineletkut sitten ihan räjäytyskuvan kanssa.
  21. #3741
    Osaako joku kertoa mikä mittaristoani vaivaa, noin 7-8 tuhannen kiekan kohdalla kiihdyttäessä kovaa, ja myös tasaisessa vaudista tehdyn pienen kiihdytyksen johdosta nopeusmittari alkaa arpomaan lukuja 0-265 km/h, eilen meni jopa nollaksikin kesken motarilla ajon... jonkun aikaa arvottuaan palaa "oikeaan". Alle 80 km/h vauhdeissa en ole vastaavaa huomannut... Laatikostakos tuo nopeuden mittaa vai? Joku liitin vika/hapettumaa vai onko mittaristo vaan paskana ja ilmottelee pikkuhiljaa ittestään?? Pyörä 03 vuoden.
  22. #3742
    Lainaa mppa kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku kertoa mikä mittaristoani vaivaa, noin 7-8 tuhannen kiekan kohdalla kiihdyttäessä kovaa, ja myös tasaisessa vaudista tehdyn pienen kiihdytyksen johdosta nopeusmittari alkaa arpomaan lukuja 0-265 km/h, eilen meni jopa nollaksikin kesken motarilla ajon... jonkun aikaa arvottuaan palaa "oikeaan". Alle 80 km/h vauhdeissa en ole vastaavaa huomannut... Laatikostakos tuo nopeuden mittaa vai? Joku liitin vika/hapettumaa vai onko mittaristo vaan paskana ja ilmottelee pikkuhiljaa ittestään?? Pyörä 03 vuoden.
    Veikkaisin samaa/ anturissa tai liittimessä tai johdossa kontaktivikaa, joka ilmenee sillon kun koneen värähtelytaajuus on sopiva.
    Anturi on "tankin alla" eturattaan akselin yläpuolella. Kolme piuhaa; keltainen on signaali (menee sekä eculle että mittarille), pinkki (tulee mittarilta) on plussa ja musta keltasella raidalla on maapiuha.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #3743
    Jaaha, ens vuonna suottapi tulla paluu kuuskolmekutoseen.

    Kawasaki ZX6R spied

    Kawasaki ZX-6R spied on the Isle of Man

    Enpä kyllä henkilökohtaisesti osaa erottaa kuvasta mitään isompaa myllyä, voi olla vaan jotain MCN:än hehkutusta. On ne päästörajoituksetkin aika lailla kiristynyt vanhan 636:sen ajoista, saa nähdä mitä ne saa aikaiseksi.
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  24. #3744
    Lainaa Laareppi kirjoitti Katso viesti
    Jaaha, ens vuonna suottapi tulla paluu kuuskolmekutoseen.

    Kawasaki ZX6R spied

    Kawasaki ZX-6R spied on the Isle of Man

    Enpä kyllä henkilökohtaisesti osaa erottaa kuvasta mitään isompaa myllyä, voi olla vaan jotain MCN:än hehkutusta. On ne päästörajoituksetkin aika lailla kiristynyt vanhan 636:sen ajoista, saa nähdä mitä ne saa aikaiseksi.
    Tekis mielummin jonku 588:in joka kiertää 20 000 rpm.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #3745
    Mahtava uutinen että 6r palaa 636 moottoriin!!


    636 -06
  26. #3746
    Dodii, säädettävä takasarja on matkalla.
    Vielä olis hakusessa orkkisvilkku takavasemmalle. Kellään ylimääräisenä lojumassa?
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  27. #3747
    Kortti tuli ajeltua pari viikkoa sitten ja tänään saatiin ajeltua ekat mutkapätkät. Hauskaa oli ;)
    Matkaa taittelin siis tällaisella. Onneksi vielä on kesää jäljellä...
  28. #3748
    Lainaa wmpt kirjoitti Katso viesti
    Kortti tuli ajeltua pari viikkoa sitten ja tänään saatiin ajeltua ekat mutkapätkät. Hauskaa oli ;)
    Matkaa taittelin siis tällaisella. Onneksi vielä on kesää jäljellä...
    Aika hauska ja hyvän näköinen. Valkoinen 6R...
    Siis vaikka onkin väärän värinen...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  29. #3749
    millä nimellä tunnetaan tuo maskin sisäpuolella oleva "tanko". peilit kiinni siinä alapuolella ja ilmeisesti mittaristo tulee myös siihen kiinni. service manuaalista yritin katella mutta en edes osanumeroo sille löytäny
  30.  
  31. #3750
    Lainaa matiasxd kirjoitti Katso viesti
    millä nimellä tunnetaan tuo maskin sisäpuolella oleva "tanko". peilit kiinni siinä alapuolella ja ilmeisesti mittaristo tulee myös siihen kiinni. service manuaalista yritin katella mutta en edes osanumeroo sille löytäny
    Esim -05-06:ssa:
    Kawasaki 11053-1289 BRACKET,MIRROR&METER
    Replaces discontinued product 11053-1743
    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...diagram&id=460
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 125 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2575115123124125126127135 ... ViimeinenViimeinen