"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En oo tulossa kemoraan, heinäkuussa sit ahvenisto, alastaro ja elokuussa ainakin pari alastaroa. Tärkein tossa oli kokeilla yltääkö jalat maahan vakiokorkuisessaOnhan toi madallus ihan helmi ajatellen paikallaan liikuttelua, kun kantapäät ylettää maahan (tai yletti ennen kuin takajousta säädettiin kun sekin oli niin löysällä kun vain onnistui) mutta kyllä MadMan on niin vakuuttavasti kertonut miksi pitää nostaa ylös ja huomasin kyllä eron mutkissa jo siinä kun jousen kiristämisen jälkeen perä nousi 1,5cm..
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
En mä mitään muuta oo sanonu ku sen, että vakio koiranluut ois hyvä laittaa takasin, niin perä toimis niinku pitää. Ja toi takajousen kiristys oli hyvä. Sitten kun kaikki on vakiota, siitä saa turvallisesti noin sentin matalamman kun ottaa takaiskarin niin lyhyelle kun saa ja laskee etupumppuja vähäsen. Ja silti pyörä toimii niinkuin pitää.
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
siinä tuli sitten leirin vaihto ja torstaina saapuu pihaan 06 vuoden kuusärrä vajaan kymppitonnin ajettuna.vaikka jammussa oli ackran raceputkisto ni kyllä ne kawan äänet (leo vince) on silti jotain ihan muuta.
screameri on aina screameri ja eikö ne insinööritkin sanonu uuden kympin ensi koeajo tilaisuudessa että kawan pitää rähistä.
![]()
Vtu, prkl, stna... Tänään hain pyörän rengasliikkeestä. Noh, nyt vuotaa bensapumppu. Mistä siis uusi pumppu tai pelkkä tiiviste nopsaan?
Kawasaki ZX-6R -99
Tää on tää ikuinen keskustelunaihe josta on jauhettu jo kyllästymiseen asti, mut mistä kannattaisi etsiä sliparia 2002 Ninjaan? Noissahan on eroja, joten mistä lähtee parhaimmat äänet? Jos jollakin on myytävänä niin saa toki tarjota![]()
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nk...at=0&_from=R40
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat...&_skc=50&rt=nc
Yoshimura RS-3 täällä ja tyytyväinen.
Mutta kysymys, voiko pykälille kulunut eturengas aiheuttaa tärinää/jumputusta jarruttaessa? levyjen niitit jo puhdistelin seuraavana vuorossa satuloiden puhdistus. Sitten jääkin enää vaihtoehdoiksi levyjen vaihto tai renkaan.
http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawa...egal-Mufflers/
Carpimotosta hyviä kokemuksia ja toimitus tänne pohjoiseen taisi kestää 3-4 päivää. Tavaran perässä yleensä näkyy onko tavaraa hyllyssä vai meneekö tilaukseen.
Nyt kun tuli ajankohtaiseksi niin tulipas rekisteröidyttyä tänne foorumille.
Pari viikkoa sitten sain A-kortin ja toissapäivänä tuli hommattua ensimmäiseksi pyöräksi zx-6r -00. Ajettu n.57tkm. Itseasiassa ensimmäinen kaksipyöräinen mitä omistan. Pari sataa kilometriä jo takana ja ei voi muuta kun kehua.
Huoltoja tuohon pitäisi ruveta tekemään, ainakin moottoriöljyn vaihto ja suodattimet. Mitäs öljyä muut on käyttäneet tuossa koneessa? Niin ja mikä on öljynvaihtoväli? Niin ja mitä muuta huoltoa tuohon olisi ajankohtaista tehdä noilla kilometreillä? Milloin esim. nokkaketju pitäisi vaihtaa? Ei ole minkäänlaista manuaalia tähän pyörään niin kiinnostaisi tietää.
Viimeisin huoltokirja merkintä on 54.000km huolto joka tehty 51163 kohdalla: venttiilit säädetty, kaasarit synkattu ja tulpat vaihdettu. Öljyt + suodatin 51102 kohdalla.
Manuaalin mukaan öljyt 6kk/6000km ja manuaalit löytyy http://bmanual.com/search/node/ZX6R
Laitetaan tähän aluksi jos sattuis joku kaipaamaan:
Jäi ylimääräseksi Speedohealer 4, Stormin tuotekoodi SPE-SH4KIT-KAW. Sopii ainakin 03/04 ZX6R ja liittimien kanssa puljaamalla ihan mihin tahansa kawaan/pyörään. Laadukas kampe ja helppo käyttää. Ostettu 3-4 vuotta sitten ja nyt ollut hyllynkoristeena reilu vuoden. Hp. 66e. Löytyy Helsingistä / Turusta taikka voin postittaa.
YV:tä vaan jos kiinnostaa. Jollei mee ni paan myyntipuolelle.![]()
'03 ZX6R
Noniin terve vaan, tuli tässä pari viikkoa sitten hommattua -99 ninja, ajettu 60 tkm ja nyt sitten ensimmäisen probleemin ilmetessä etsitään viisaammilta vastauksia.
Eli olin tuossa ajelemassa mutkapätkää, kesyä ajoa, ei revittelyä. Ja olin lähdössä suuntaamaan takasin kotiapäin, lähdin paikaltaan liikkeelle mutta vaihde ei vaihtunut kakkoselta kolmoselle. Vaihdevipu ei liikkunut yhtään ylöspäin. Pienemmälle sai vaihdettua ja vapaalle, mutta kolmosta ei meinannut saada sisään.
Siinä jonkun aikaa neppailtua vaihdoin suoraan ykköseltä kolmoselle ja sainkin vaihdettua neloselle jne. Kuitenkin kotimatkalla kun kokeilin niin välillä ei mennyt kolmoselta isommalle, välillä ei neloselta. Pysähdyin ja tutkin mahdolliset ulkoiset viat mutta eipä sieltä mitään löytyny. Kytkin ei luista ja irrottaa niinkuin pitääkin. Vähän aikaa pyörän seistyä lähdin hissunkissun jatkamaan matkaa ja kappas, vaihteet menivät päälle niinkuin pitääkin. Mutta kyllä tuo pelästytti.
Että onko vastaavia kokemuksia / ratkaisuja? Auttaako öljynvaihto, tänä keväänä vaihdettu (merkistä/laadusta ei tietoa)
Eipä auta öljynvaihto. Se sen sijaan auttaa, että puhdistat ja rasvaat vaihdekiksin akselin. Huonolla säkällä sieltä on vaihdepolkimen toinen palautusjousi mennyt poikki, mutta useimmiten puhdistus riittää.
Ongelma johtunee nimittäin siitä, että vaihdepoljin ei palaudu isommalle vaihtamisen jälkeen keskiasentoon, vaan jää ylös. Vaihteen saa päälle taas kun keskittää polkimen.
Tää on siis mun eka arvaus. Jos tää menee pieleen, niin arvuutellaan sitten lisää.
Eiku ihan siitä vaihteiston ulkopuolelta, vaihdepolkimen juuresta saat homman hoidettua, mikäli liasta on kyse. Jos sieltä on jousi mennyt, niin sitten pitää ruveta vähän purkamaankin. En nyt muista kuinka paljon pitää purkaa, mutta ikävän paljon kuitenkin :o) Mutta todennäköisesti ja ainakin toivottavasti selviät vartin hommalla.
Kawasaki ZX-6R 2004
Morjesta,
Tässä viimeaikoina on ruvennu ottaan korvaan sellane aika häiritsevän kuuloinen särinä keulan suunnalta kun kierrokset ajaessa kohoaa 4500rpm eli särinä kuuluu vahvasti juuri noilla kierroksilla ajettaessa. Matalemmilla kierroksilla ääntä ei tunnu kuuluvan ja kun kierrokset kohoaa tuosta paljon yli niin koneen ääni peittää särinän. Mistähän tuollainen särinä vois aiheutua ?Pyörä on vuosimallia -01.
Todennäköisesti sieltä keulasta on vaan jotain irti ja resonoi sopivalla kierrosalueella. Etuhäkki vois olla yks varteenotettava vaihtoehto, ehkä myös joku kate. Pari konstia, millä vois yrittää selvittää äänen lähdettä ois semmoset, jotta aja jossain suoralla ja risteyksettömällä tiellä sitä vauhtia, että särinä kuuluu ja yrität toisella kädellä painella eri asioita, joihin yletyt. Eli ekana vaikka otat etuhäkistä kiinni, sitten mittaristosta ja sitten pleksista tai etukatteen sivusta. Tällee kokeilemalla huomaat, jos ääni johonkin tarttuessa loppuu.
Toinen konsti on pistää mopo sammuksissa jalalle ja taputella ja kopistella asioita siellä etupäässä. Kun taputus osuu sopivaan kohtaan, saattaa kuulua asiaankuulumattomia ääniä. Sitten niiden lähdettä on helppo kuunnella siirtelemällä korvia eri paikkoihin samalla kun taputtelee.
Itsestäänselviä asioita monelle täss kertoilen, mutta kerroinpahan nyt kuitenkin. Jos näistä vaikka sattuis olemaan apua tällä kertaa :o)
Rengasliikkeestä sanottiin että Pirellin 120/65 etukumia ei oikein enää saa mistään, paitsi jos alkaa itse tilailemaan.
Ootteko käyttäneet Ninjassa 70-profiilista? Ilmeisesti keula muutaman millin nousee, mutta sitähän voi sitten laskea jälkeenpäin (kannattaako?).
E: kyse siis Pirellin nakeista
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
ZX-6R VM 2000 ajeltu jo pienenmatkaa yli 100000 km. Jakopään ketju ja kiristimet vaihdettu, öljyjä ja suodattimia tarvittavin välein, vielä on tehoja tallella ja kukkuu, kuin sveitsiläinen käkikello.![]()
Tänks!
Laitetaan torstaina alle ja ihmetellään![]()
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Huollon jälkeen alkoi keulasta kuulua narinaa jarrutettaessa kun keula painuu kasaan. Onko ideoita mistä tuo ääni voisi tulla, narisee tosiaan vain silloin kun keula joustaa?
ex. ZX6R 2003
Te joilla pro-oiler asennettuna zx-6rvm. 05-06 elektronisella nopeusanturilla. Mikä voisi olla ongelmana kun öljyä tulee primeä painamalla, mutta ei syötä nopeuden mukaan. Nopeusanturin johto pitäisi olla oikeassa. Mittarin takaa lähtevässä johtonipussa keltainen johto.
Tuolla pro-oiler ketjussa oli zzr 1400 ongelmaan ratkaisu löytyny toisen kondensaattorin leikkaaminen pois. Juuri ohjeita tarkemmin selatessa neuvoo poistamaan kondensaattorin 1+2 terminaalilta. Vain toinen jäisi käyttöön tuonne virtapuolelle.
Perjantaina olisi lähtö etelän reissulle ja olisi mukava saada oileri pelaamaan.
Edit: Nopeusanturin korjauskerroin on syötetty. 10 kierroksen lukema 854. Toinen kondensaattori oli leikattu pois. Ei anna emisignaaleja testatessa ja pysyy nollilla kun kaasuttelee.
Ohjeissa lontooksi: If the right-hand decimal point stays on while riding, the means: There is no signal from the speedo sensor. Ilmeisesti jos numeroiden jälkeen on piste näytössä se ei saa signaalia nopeusanturilta. Miten on silti mahdollista, että se ottaa pulssit rengasta pyörittäessä.
Viimeksi muokannut: temetsu; 03.07.2012 klo 16:58.
Ongelma ilmeisesti ratkesi, eli piti asetuksista (OC) laittaa syöttöjä isommalle. Oli esiasetukset aika pienellä. Ja tuo pistekin numeron perästä ilmeisesti katoaa kun lähtee liikkeelle.
Morjesta pöytään!
Nyt olis vinkit tervetulleita. Pyörä ('06 ZX6R) seisoi noin pari viikkoa jonka jälkeen käynnistäessä startti pyörittää, mutta ei lähde käyntiin asti. Ennen parin vkon seisontajaksoa pärrä toimi siis moitteettomasti. Putkesta kuuluu pieni booaus/vaimea popotus startin pyöriessä ja that's it. Akussa ei ole vikaa ja bensaa on koneessa. Tappokatkaisijakin katsottu jne. Lueskelin, että 90-luvun pyörissä seisontatuen anturissa ollut häikkää, koskeeko enää näin uutta mallia? Tulpat?
Yksi juttu mikä tuli mieleen on ilkivalta. Voiko naapurin lapset/pappa saada tungettua jotain pakoputkeen jotta pyörä alkaa oireilemaan vastaavanlaisesti? Pikainen kurkkaus rööriin näytti ettei siellä mitään olisi... Eipä olis ensimmäinen kerta kun ne ovat tuota näpränneet.
Anyone?