Kertokaapa onko 03-04 ja 05-06 mallin 636 Kawojen clipareissa eroja? Onko keulaputkien halkaisija sama? Entä cliparin pituudet, kulmat, taivutus yms?
![]()
Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
Samat kliparit (sama varaosanumero):(Jäbä @ Elo. 30 2011,16:43) kirjoitti
2003-04:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1516
2005-06:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....&id=442
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kysymyksiä:
Mulla nyt ajettu 52000 ja risat ja kaveri sanoin huoltoliikkees et 48000 huolto pitäis tehdä.. maksaa kuulemma jonkun 800e.. Kannattaako tehdä ja mikä siinä maksaa niin paljon? Riittäisikö kevyempi huolto? Tein 47000 peruhuollon.
Paljonko lämpötilan pitäis olla esim. Helsingin keskustassa liikennevaloissa tyhjäkäynnillä? Mulla saattaa nousta jopa 106c.. Tai ollaa joku paikka vähän tukossa?
Kiitos kun autatte hölmöläistä.
Kawa ZX-6RR 2005
ZX-6RR
Siis, nyt näillä ulkolämmöillä?
Kesällä ymmärtäisin vielä yli sadan lämmöt, mutta nyt kyllä pitäisi pysyä alle sadassa. Ainakin minulla pysyy siinä 96-100 hujakoilla ja napsuu flekti pois ja päälle.
En sitten tiedä kauan jonottelet staadenissa?
Se on paineistettu järjestelmä, joten kestää mennä useammankin asteen satasen puolelle.
Sinuna kyllä huuhtelisin järjestelmän ja vaikka vähän tuota syyläriä pesisin. Ei haittaa tee.
Monella on kuulemma kennot tukossa ja siksi on noussut lämmöt.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kuinka foorumilaisilla on jakoketjua pitäny vaihrella?
Terv. 42tkm huolto menos ja ketjun vaihto.
Pyörä on vm -05, zx-6r
Ehtihän sillä 6tkm ajella ilman suurempia murheita...![]()
Missähän mulla on vika, kun kanttaa kunnolla mutkaan, niin yksi sylinteri häviää pelistä ja jos sataa kunnolla niin kylmällä koneella saattaa hävitä kipinä kokonaan.
Myöskin kun motarilla ajaa, niin välillä tuntuu siltä, että kaasu häviää ja sitten kun pikkasen kääntelee kahvasta, niin sitten veto tulee takasin.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Morjens. tuli pyörä maalattua niin ei kukaan sattuisi tietämään mistä sais originaali tarroja?
Minkä vuotinen?(greenkawa @ Syys. 18 2011,15:33) kirjoitti
100% originaaliteippauksista en tiedä, mutta merkki- malli- ja Ninjatarrat löytyy täältä:
http://www.tarrapaikka.net/product_catalog.php?c=11 *![]()
Suzuki VS800 Intruder
-Honda CBR1000F
-Honda XL600V Transalp
-Kawasaki ZX6R
-Yamaha DT125LC (eka!)
kyllä se vaan nostaa välil yli sata näilläkin keleillä. Motorilla sitten kai normit 67-71 lämmöt. Tuntuu lämpenevän aika paljon tyhjäkäynnillä. Taidan vaan vetää perushuollon ja talliin talveksi.
ZX-6RR
Noi on vähän yksilökohtaisia että kuinka korkealle mittari nousee. Jonnekin 120 asteeseen asti on ihan normaali lämpötila, että ei tarvii hirveesti huolestua. Flekti lähti kai 99 kieppeillä puhaltamaan?
Voihan sitä jäähdyttimet, putsarit ym tarkistaa talven aikana jos haluaa.
E: itellä 05-mallissa maksimit ollu ehkä 105 helteellä stadissa ruuhkassa
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Alkaa taas talvi lähestymään ja aika pistä mopo talviteloille.
Mittarissa abauttia rallaa 44tkm ja tarkotuksena talvella maalautta pyörästä runko ja katteet. Käyny mielessä tuo nokkaketjun vaihto, kun ilmeisesti osa vaihtaa 48tkm sen ja osa ei? Mielipiteitä?
Suhteellisen näppärä olis ketju vaihtaa, kun motti olis irti rungosta ja venttiilit tarkastaa siinä samalla. Siinähän ne taitaakin koneen osalta olla mitä hyvä tehdä, tulppia unohtamatta.
Kyllähän se tossa tilanteessa kannattaa vaihtaa ehottomasti.(Lopponen @ Loka. 03 2011,21:48) kirjoitti
Ja tuol näyttis hintakin olevan ihan ok:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1610
Tai iibeistä vieläki halvemmalla:
http://www.ebay.co.uk/itm....5982505
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Taidanpa pistää ketjun siihen pitkään osa listaan jota on tässä kirjotellu. Arvelinkin et, jos joku vastaan niin se on Scuuba. Thänks(scuuba @ Loka. 04 2011,20:40) kirjoitti
![]()
Jokiniemi motorssilla seinäjoella meni 7 tuntia kun jakoketjun vaihtoivat. Tuli siihen sitten ventiilin säätöä sun muuta pientä kylkeen tietty mutta... Pelkkä ketjunhinta tais olla 63 euroo. Kiristäjä oliki sitte kalliimpi, likemmäs 130..
Oha tos vähäc tekemist jos menee ihan by the book:
Camshaft Chain Removal
Split the crankcase (see Crankcase Splitting in the Crankshaft/ Transmission chapter).
Crankcase Splitting
Remove the engine (see Engine Removal in the Engine Removal/Installation chapter)
Set the engine on a clean surface and hold the engine steady while parts are being removed.
Remove:
Crankshaft Sensor (see Crankshaft Sensor Removal in the Electrical System chapter)
Clutch (see Clutch Removal in the Clutch chapter)
Starter Motor (see Starter Motor Removal in the Electrical System chapter)
Oil Pump (see Oil Pump Removal in the Engine Lubrication System chapter)
Alternator Rotor (see Alternator Rotor Removal in the Electrical System chapter)
Oil Cooler (see Oil Cooler Removal in the Engine Lubrication System chapter)
Oil Pan (see Oil Pan Removal in the Engine Lubrication System chapter)
Oil Filter (see Oil Filter Replacement in the Periodic Maintenance chapter)
External Shift Mechanism (see External Shift Mechanism Removal in this chapter)
Engine Removal
Drain:
Engine Oil (see Engine Oil Change in the Periodic Maintenance chapter)
Coolant (see Coolant Change in the Periodic Maintenance chapter)
Remove:
Right and Left Center Fairings (see Center Fairing Removal in the Frame chapter)
Fuel Tank (see Fuel Tank Removal in the Fuel System (DFI) chapter)
Air Cleaner Housing (see Air Cleaner Housing Removal in the Fuel System (DFI) chapter)
Throttle Body Assy (see Throttle Body Assy Removal in the Fuel System (DFI) chapter)
Clutch Cable Lower End (see Clutch Cable Removal in the Clutch chapter)
Radiator (see Radiator and Radiator Fan Removal in the Cooling System chapter)
Exhaust Pipe (see Exhaust Pipe Removal in the Engine Top End chapter)
Shift Lever (see Shift Pedal Removal in the Crankshaft/ Transmission chapter)
Engine Sprocket (see Engine Sprocket Removal in the Final Drive chapter)
Coolant Reserve Tank (see Coolant Reserve Tank Removal in the Cooling System chapter)
Pull off the connectors from the engine and free the wiring from the clamps.
Remove:
Engine Ground Cable Terminal Bolt
Starter Motor Lead
Connectors
Stick Coil Harness Connector (see Stick Coil (Ignition Coil together with Spark Plug Cap) Removal in the Electrical System chapter)
Support the engine with a suitable stand.
Put a plank onto the suitable stand for engine balance.
Remove:
Right and Left Upper Engine Mounting Bolts
Using the nut wrench, loosen the locknut.
Using the Hexagon Wrench, turn the adjusting collar counterclockwise to make the gap between the engine and collar.
Remove the middle and lower engine mounting nuts.
Turn the middle and lower mounting bolts clockwise to make the gap between the collar and frame.
Pull out the engine mounting bolts from the right side.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
NO prkl, pitääks se kiristinkin muka vielä vaihtaa(JuizeR @ Loka. 06 2011,11:17) kirjoitti
Johan tässä saa lotossa vissiin voittaa, jos meinas kaikki suunnitelmat toteuttaa pyörän suhteen
![]()
Vaihtoko ne kiristäjän vai ohjurit/laahaimet?(Lopponen @ Loka. 06 2011,22:47) kirjoitti
Veikkaisin ett ei noi oo viel vaihtokunnossa. Mut senhän näkee sit ku kone on palasina.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos venttiileitä joutuu säätämään, ei ketjun vaihtaminen ole enää kovan paha homma siinä samassa. Mutta jos venttiilien säätämistä ei tarvita, vaatii ketjun vaihto jo reilusti lisätöitä kun pitää irrottaa nokka-akselit.
Mutta jos kone on pöydällä, niin melkeinpä se homma kannattaa tehdä. Ja kyllä kiristäjä kannattaa vaihtaa, kyllä neki hajoilee ja seuraukset voi olla pahimmillaan ikävät. Toisaalta useimmissa tapauksissa taitaa ketju vaan alkaa rallattaa ikävästi ja jos heti lopettaa ajamisen, niin vahinkoa ei tapahdu. Mutta onko se riskin arvoista, sen saa jokainen päättää itse.
Kyllä ne sinne koko kiristäjän vaihtoivat, tai ainaki mä elän siinä uskos. Kallis paukkuhan se oli, mutta jos ny sitte taas olis niitä huolettomia kilometriä edes..(scuuba @ Loka. 07 2011,15:27) kirjoitti
Ja peräti yks venttiili oli tarvinnu yhden säätöpalan.
Hei,
Käykö 95-97 -mallin slip on vaimennin 98-99 malliseen pyörään?
Ja käykö 98-99 mallisen zx9r ja zx6r putket keskenään?
- Juho
Räjäytyskuvien perusteella:(kupo_41 @ Loka. 21 2011,13:17) kirjoitti
Veikkaisin ett en mee kumpikaan suoraan, varsinkin 9r ja 6r on "täysin" eri. Mut 6r 97 ja 98 on baut sama pakosarja, ja baut sama äänenvaimennin, mutta 97 laippa kiinni pulteilla ja 98 muttereilla.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitos infosta. Tilasin sitten suoran käypäsen hurric- vaimentimen ebaystä, kun ei jaksanut alkaa säätämään.(scuuba @ Loka. 21 2011,15:09) kirjoitti
-juho
Jos joku tarvii osia -99 vuoden 6R:äänsä, niin multa löytyy sekalainen kasa kaikkea. Enimmäkseen moottorinosia, lohkoja, vaihteistoja, kansia, sylinteriryhmiä, mäntiä, kiertokankia, nokkaketjuja, kiristimiä ym. ym. Kaikki käytettyjä, osa toimivia, osa korjattavissa, osa roskaa. Kamaa lienee parisataa kiloa, saa hakea pois viidellä kympillä Tikkurilasta. Muuten menee metallijätteeseen.
Yhtään kokonaista konetta noista ei saa, puuttuu ehjä kansi ja kampiakseli. Roinankerääjille arvokas lasti, normimopoilijalle täysin arvoton.
Millä mallilla porukalla pyörät täällä? Ite ehtiny pari päivä purkamaan. Nyt saa touhu jäädä joksikin aikaa levälleen tähän vaiheeseen
Tosiaan joku aika sitten tulikin tuosta nokkaketjusta tarinoita, ens kerralla nykästä se sitten irti.
Tiedä millon ehtii taas mennä laittamaan, kun pyörä aika pitkän matkan takana. No onhan tässä vielä aikaa...
Melko veikeellä kiinnityksellä näyttää olevan virtalukko ylä t-palassa. Jonkin sortin ruuvit siellä on, mutta ei niissä mitään kantaa enää ole. Sellaset "patit" vaan, että mukava porata läpi kun ei oikein muutakaan irrotustyyliä tule mieleen. Kenelläkään kokemuksia kyseisestä riesasta?
Todennäköisesti murtuvat turvapultit eli tehtaalla kiristettäessä se kanta on tarkoituksella murtunut irti. Tavan jenga noissa kuitenkin on eli irti lähtee jos vaan saat pyörimään.(Lopponen @ Loka. 25 2011,20:53) kirjoitti
Dremelilla päähän voisi jonkinmoista hahloa jynssätä ja koittaa ruuvarilla tai tuurnalla naputtelemalla josko liikkuu. Toisilla merkeillä kierteissä on vielä ruuvilukitetta eli pitäisi lämmittää vielä samalla kun kääntää.
100% varma tapa on tietty porata koko kannat pois ja vääntää yläpalaan jäävät tumpit pihdeillä pois.
Perhana kun kiinnostuin, mutta lompakko sanoo että vasta tilipäivänä 15.11.. Kiinnostaako säilytellä siihen asti?(MadMan @ Loka. 25 2011,09:47) kirjoitti
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Juu, ilman muuta mä tonne asti säilyttelen, kuten jo yksärilläkin vastasin.(Henksu @ Loka. 25 2011,22:39) kirjoitti
Hyvällä mallilla, osat on vähän sikin sokin ympäri Suomea.
Joku päivä vielä alotan kokoomisen, jos ois vaikka heinäkuussa taas ajossa.![]()
'03 ZX6R
Tuli paineilmavingulla ajeltua pultin kannat kokonaan pois niin irtos lukkopesä sitten t-palasta. Ihan sormilla pyörittämällä lähti pultin kannat pois. Kerrankin joku onnistu inhimillisesti(Talttapää @ Loka. 25 2011,21:04) kirjoitti
![]()