Sivu: 113 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1363103111112113114115123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3361:stä 3390:een 4602:sta
  1. #3361
    Kertokaapa onko 03-04 ja 05-06 mallin 636 Kawojen clipareissa eroja? Onko keulaputkien halkaisija sama? Entä cliparin pituudet, kulmat, taivutus yms?

    Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
  2. #3362
    Lainaa (Jäbä @ Elo. 30 2011,16:43) kirjoitti
    Kertokaapa onko 03-04 ja 05-06 mallin 636 Kawojen clipareissa eroja? Onko keulaputkien halkaisija sama? Entä cliparin pituudet, kulmat, taivutus yms?

    Samat kliparit (sama varaosanumero):

    2003-04:
    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1516
    2005-06:
    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....&id=442



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3363
    Kysymyksiä:

    Mulla nyt ajettu 52000 ja risat ja kaveri sanoin huoltoliikkees et 48000 huolto pitäis tehdä.. maksaa kuulemma jonkun 800e.. Kannattaako tehdä ja mikä siinä maksaa niin paljon? Riittäisikö kevyempi huolto? Tein 47000 peruhuollon.

    Paljonko lämpötilan pitäis olla esim. Helsingin keskustassa liikennevaloissa tyhjäkäynnillä? Mulla saattaa nousta jopa 106c.. Tai ollaa joku paikka vähän tukossa?

    Kiitos kun autatte hölmöläistä.

    Kawa ZX-6RR 2005
    ZX-6RR
  4. #3364
    Siis, nyt näillä ulkolämmöillä?

    Kesällä ymmärtäisin vielä yli sadan lämmöt, mutta nyt kyllä pitäisi pysyä alle sadassa. Ainakin minulla pysyy siinä 96-100 hujakoilla ja napsuu flekti pois ja päälle.

    En sitten tiedä kauan jonottelet staadenissa?

    Se on paineistettu järjestelmä, joten kestää mennä useammankin asteen satasen puolelle.

    Sinuna kyllä huuhtelisin järjestelmän ja vaikka vähän tuota syyläriä pesisin. Ei haittaa tee.

    Monella on kuulemma kennot tukossa ja siksi on noussut lämmöt.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  5. #3365
    Kuinka foorumilaisilla on jakoketjua pitäny vaihrella?

    Terv. 42tkm huolto menos ja ketjun vaihto.
    Pyörä on vm -05, zx-6r

    Ehtihän sillä 6tkm ajella ilman suurempia murheita...
  6. #3366
    Missähän mulla on vika, kun kanttaa kunnolla mutkaan, niin yksi sylinteri häviää pelistä ja jos sataa kunnolla niin kylmällä koneella saattaa hävitä kipinä kokonaan.
    Myöskin kun motarilla ajaa, niin välillä tuntuu siltä, että kaasu häviää ja sitten kun pikkasen kääntelee kahvasta, niin sitten veto tulee takasin.
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  7. #3367
    Morjens. tuli pyörä maalattua niin ei kukaan sattuisi tietämään mistä sais originaali tarroja?
  8. #3368
    Lainaa (greenkawa @ Syys. 18 2011,15:33) kirjoitti
    Morjens. tuli pyörä maalattua niin ei kukaan sattuisi tietämään mistä sais originaali tarroja?
    Minkä vuotinen?
    100% originaaliteippauksista en tiedä, mutta merkki- malli- ja Ninjatarrat löytyy täältä:
    http://www.tarrapaikka.net/product_catalog.php?c=11 *
    Suzuki VS800 Intruder
    -Honda CBR1000F
    -Honda XL600V Transalp
    -Kawasaki ZX6R
    -Yamaha DT125LC (eka!)
  9. #3369
    kyllä se vaan nostaa välil yli sata näilläkin keleillä. Motorilla sitten kai normit 67-71 lämmöt. Tuntuu lämpenevän aika paljon tyhjäkäynnillä. Taidan vaan vetää perushuollon ja talliin talveksi.
    ZX-6RR
  10. #3370
    Noi on vähän yksilökohtaisia että kuinka korkealle mittari nousee. Jonnekin 120 asteeseen asti on ihan normaali lämpötila, että ei tarvii hirveesti huolestua. Flekti lähti kai 99 kieppeillä puhaltamaan?

    Voihan sitä jäähdyttimet, putsarit ym tarkistaa talven aikana jos haluaa.

    E: itellä 05-mallissa maksimit ollu ehkä 105 helteellä stadissa ruuhkassa



    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  11. #3371
    Alkaa taas talvi lähestymään ja aika pistä mopo talviteloille.

    Mittarissa abauttia rallaa 44tkm ja tarkotuksena talvella maalautta pyörästä runko ja katteet. Käyny mielessä tuo nokkaketjun vaihto, kun ilmeisesti osa vaihtaa 48tkm sen ja osa ei? Mielipiteitä?

    Suhteellisen näppärä olis ketju vaihtaa, kun motti olis irti rungosta ja venttiilit tarkastaa siinä samalla. Siinähän ne taitaakin koneen osalta olla mitä hyvä tehdä, tulppia unohtamatta.
  12. #3372
    Lainaa (Lopponen @ Loka. 03 2011,21:48) kirjoitti
    Alkaa taas talvi lähestymään ja aika pistä mopo talviteloille.

    Mittarissa abauttia rallaa 44tkm ja tarkotuksena talvella maalautta pyörästä runko ja katteet. Käyny mielessä tuo nokkaketjun vaihto, kun ilmeisesti osa vaihtaa 48tkm sen ja osa ei? Mielipiteitä?

    Suhteellisen näppärä olis ketju vaihtaa, kun motti olis irti rungosta ja venttiilit tarkastaa siinä samalla. Siinähän ne taitaakin koneen osalta olla mitä hyvä tehdä, tulppia unohtamatta.
    Kyllähän se tossa tilanteessa kannattaa vaihtaa ehottomasti.

    Ja tuol näyttis hintakin olevan ihan ok:
    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1610
    Tai iibeistä vieläki halvemmalla:
    http://www.ebay.co.uk/itm....5982505
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #3373
    Lainaa (scuuba @ Loka. 04 2011,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Lopponen @ Loka. 03 2011,21:48) kirjoitti
    Alkaa taas talvi lähestymään ja aika pistä mopo talviteloille.

    Mittarissa abauttia rallaa 44tkm ja tarkotuksena talvella maalautta pyörästä runko ja katteet. Käyny mielessä tuo nokkaketjun vaihto, kun ilmeisesti osa vaihtaa 48tkm sen ja osa ei? Mielipiteitä?

    Suhteellisen näppärä olis ketju vaihtaa, kun motti olis irti rungosta ja venttiilit tarkastaa siinä samalla. Siinähän ne taitaakin koneen osalta olla mitä hyvä tehdä, tulppia unohtamatta.
    Kyllähän se tossa tilanteessa kannattaa vaihtaa ehottomasti.

    Ja tuol näyttis hintakin olevan ihan ok:
    http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1610
    Tai iibeistä vieläki halvemmalla:
    http://www.ebay.co.uk/itm....5982505
    Taidanpa pistää ketjun siihen pitkään osa listaan jota on tässä kirjotellu. Arvelinkin et, jos joku vastaan niin se on Scuuba. Thänks
  14. #3374
    Jokiniemi motorssilla seinäjoella meni 7 tuntia kun jakoketjun vaihtoivat. Tuli siihen sitten ventiilin säätöä sun muuta pientä kylkeen tietty mutta... Pelkkä ketjunhinta tais olla 63 euroo. Kiristäjä oliki sitte kalliimpi, likemmäs 130..
  15. #3375
    Oha tos vähäc tekemist jos menee ihan by the book:

    Camshaft Chain Removal

    Split the crankcase (see Crankcase Splitting in the Crankshaft/ Transmission chapter).


    Crankcase Splitting

    Remove the engine (see Engine Removal in the Engine Removal/Installation chapter)
    Set the engine on a clean surface and hold the engine steady while parts are being removed.
    Remove:
    Crankshaft Sensor (see Crankshaft Sensor Removal in the Electrical System chapter)
    Clutch (see Clutch Removal in the Clutch chapter)
    Starter Motor (see Starter Motor Removal in the Electrical System chapter)
    Oil Pump (see Oil Pump Removal in the Engine Lubrication System chapter)
    Alternator Rotor (see Alternator Rotor Removal in the Electrical System chapter)
    Oil Cooler (see Oil Cooler Removal in the Engine Lubrication System chapter)
    Oil Pan (see Oil Pan Removal in the Engine Lubrication System chapter)
    Oil Filter (see Oil Filter Replacement in the Periodic Maintenance chapter)
    External Shift Mechanism (see External Shift Mechanism Removal in this chapter)


    Engine Removal

    Drain:
    Engine Oil (see Engine Oil Change in the Periodic Maintenance chapter)
    Coolant (see Coolant Change in the Periodic Maintenance chapter)
    Remove:
    Right and Left Center Fairings (see Center Fairing Removal in the Frame chapter)
    Fuel Tank (see Fuel Tank Removal in the Fuel System (DFI) chapter)
    Air Cleaner Housing (see Air Cleaner Housing Removal in the Fuel System (DFI) chapter)
    Throttle Body Assy (see Throttle Body Assy Removal in the Fuel System (DFI) chapter)
    Clutch Cable Lower End (see Clutch Cable Removal in the Clutch chapter)
    Radiator (see Radiator and Radiator Fan Removal in the Cooling System chapter)
    Exhaust Pipe (see Exhaust Pipe Removal in the Engine Top End chapter)
    Shift Lever (see Shift Pedal Removal in the Crankshaft/ Transmission chapter)
    Engine Sprocket (see Engine Sprocket Removal in the Final Drive chapter)
    Coolant Reserve Tank (see Coolant Reserve Tank Removal in the Cooling System chapter)
    Pull off the connectors from the engine and free the wiring from the clamps.
    Remove:
    Engine Ground Cable Terminal Bolt
    Starter Motor Lead
    Connectors
    Stick Coil Harness Connector (see Stick Coil (Ignition Coil together with Spark Plug Cap) Removal in the Electrical System chapter)
    Support the engine with a suitable stand.
    Put a plank onto the suitable stand for engine balance.
    Remove:
    Right and Left Upper Engine Mounting Bolts
    Using the nut wrench, loosen the locknut.
    Using the Hexagon Wrench, turn the adjusting collar counterclockwise to make the gap between the engine and collar.
    Remove the middle and lower engine mounting nuts.
    Turn the middle and lower mounting bolts clockwise to make the gap between the collar and frame.
    Pull out the engine mounting bolts from the right side.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #3376
    Lainaa (JuizeR @ Loka. 06 2011,11:17) kirjoitti
    Jokiniemi motorssilla seinäjoella meni 7 tuntia kun jakoketjun vaihtoivat. Tuli siihen sitten ventiilin säätöä sun muuta pientä kylkeen tietty mutta... Pelkkä ketjunhinta tais olla 63 euroo. Kiristäjä oliki sitte kalliimpi, likemmäs 130..
    NO prkl, pitääks se kiristinkin muka vielä vaihtaa Johan tässä saa lotossa vissiin voittaa, jos meinas kaikki suunnitelmat toteuttaa pyörän suhteen
  17. #3377
    Lainaa (Lopponen @ Loka. 06 2011,22:47) kirjoitti
    Lainaa (JuizeR @ Loka. 06 2011,11:17) kirjoitti
    Jokiniemi motorssilla seinäjoella meni 7 tuntia kun jakoketjun vaihtoivat. Tuli siihen sitten ventiilin säätöä sun muuta pientä kylkeen tietty mutta... Pelkkä ketjunhinta tais olla 63 euroo. Kiristäjä oliki sitte kalliimpi, likemmäs 130..
    NO prkl, pitääks se kiristinkin muka vielä vaihtaa Johan tässä saa lotossa vissiin voittaa, jos meinas kaikki suunnitelmat toteuttaa pyörän suhteen
    Vaihtoko ne kiristäjän vai ohjurit/laahaimet?

    Veikkaisin ett ei noi oo viel vaihtokunnossa. Mut senhän näkee sit ku kone on palasina.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #3378
    Jos venttiileitä joutuu säätämään, ei ketjun vaihtaminen ole enää kovan paha homma siinä samassa. Mutta jos venttiilien säätämistä ei tarvita, vaatii ketjun vaihto jo reilusti lisätöitä kun pitää irrottaa nokka-akselit.

    Mutta jos kone on pöydällä, niin melkeinpä se homma kannattaa tehdä. Ja kyllä kiristäjä kannattaa vaihtaa, kyllä neki hajoilee ja seuraukset voi olla pahimmillaan ikävät. Toisaalta useimmissa tapauksissa taitaa ketju vaan alkaa rallattaa ikävästi ja jos heti lopettaa ajamisen, niin vahinkoa ei tapahdu. Mutta onko se riskin arvoista, sen saa jokainen päättää itse.
  19. #3379
    Lainaa (scuuba @ Loka. 07 2011,15:27) kirjoitti
    Lainaa (Lopponen @ Loka. 06 2011,22:47) kirjoitti
    Lainaa (JuizeR @ Loka. 06 2011,11:17) kirjoitti
    Jokiniemi motorssilla seinäjoella meni 7 tuntia kun jakoketjun vaihtoivat. Tuli siihen sitten ventiilin säätöä sun muuta pientä kylkeen tietty mutta... Pelkkä ketjunhinta tais olla 63 euroo. Kiristäjä oliki sitte kalliimpi, likemmäs 130..
    NO prkl, pitääks se kiristinkin muka vielä vaihtaa Johan tässä saa lotossa vissiin voittaa, jos meinas kaikki suunnitelmat toteuttaa pyörän suhteen
    Vaihtoko ne kiristäjän vai ohjurit/laahaimet?

    Veikkaisin ett ei noi oo viel vaihtokunnossa. Mut senhän näkee sit ku kone on palasina.
    Kyllä ne sinne koko kiristäjän vaihtoivat, tai ainaki mä elän siinä uskos. Kallis paukkuhan se oli, mutta jos ny sitte taas olis niitä huolettomia kilometriä edes..

    Ja peräti yks venttiili oli tarvinnu yhden säätöpalan.
  20. #3380
    Hei,

    Käykö 95-97 -mallin slip on vaimennin 98-99 malliseen pyörään?
    Ja käykö 98-99 mallisen zx9r ja zx6r putket keskenään?

    - Juho



  21. #3381
    Lainaa (kupo_41 @ Loka. 21 2011,13:17) kirjoitti
    Käykö 95-97 -mallin slip on vaimennin 98-99 malliseen pyörään?
    Ja käykö 98-99 mallisen zx9r ja zx6r putket keskenään?
    Räjäytyskuvien perusteella:
    Veikkaisin ett en mee kumpikaan suoraan, varsinkin 9r ja 6r on "täysin" eri. Mut 6r 97 ja 98 on baut sama pakosarja, ja baut sama äänenvaimennin, mutta 97 laippa kiinni pulteilla ja 98 muttereilla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #3382
    Lainaa (scuuba @ Loka. 21 2011,15:09) kirjoitti
    Räjäytyskuvien perusteella:
    Veikkaisin ett en mee kumpikaan suoraan, varsinkin 9r ja 6r on "täysin" eri. Mut 6r 97 ja 98 on baut sama pakosarja, ja baut sama äänenvaimennin, mutta 97 laippa kiinni pulteilla ja 98 muttereilla.
    Kiitos infosta. Tilasin sitten suoran käypäsen hurric- vaimentimen ebaystä, kun ei jaksanut alkaa säätämään.

    -juho
  23. #3383
    Jos joku tarvii osia -99 vuoden 6R:äänsä, niin multa löytyy sekalainen kasa kaikkea. Enimmäkseen moottorinosia, lohkoja, vaihteistoja, kansia, sylinteriryhmiä, mäntiä, kiertokankia, nokkaketjuja, kiristimiä ym. ym. Kaikki käytettyjä, osa toimivia, osa korjattavissa, osa roskaa. Kamaa lienee parisataa kiloa, saa hakea pois viidellä kympillä Tikkurilasta. Muuten menee metallijätteeseen.

    Yhtään kokonaista konetta noista ei saa, puuttuu ehjä kansi ja kampiakseli. Roinankerääjille arvokas lasti, normimopoilijalle täysin arvoton.
  24. #3384
    Millä mallilla porukalla pyörät täällä? Ite ehtiny pari päivä purkamaan. Nyt saa touhu jäädä joksikin aikaa levälleen tähän vaiheeseen



    Tosiaan joku aika sitten tulikin tuosta nokkaketjusta tarinoita, ens kerralla nykästä se sitten irti.

    Tiedä millon ehtii taas mennä laittamaan, kun pyörä aika pitkän matkan takana. No onhan tässä vielä aikaa...

    Melko veikeellä kiinnityksellä näyttää olevan virtalukko ylä t-palassa. Jonkin sortin ruuvit siellä on, mutta ei niissä mitään kantaa enää ole. Sellaset "patit" vaan, että mukava porata läpi kun ei oikein muutakaan irrotustyyliä tule mieleen. Kenelläkään kokemuksia kyseisestä riesasta?
  25. #3385
    Lainaa (Lopponen @ Loka. 25 2011,20:53) kirjoitti
    Melko veikeellä kiinnityksellä näyttää olevan virtalukko ylä t-palassa. Jonkin sortin ruuvit siellä on, mutta ei niissä mitään kantaa enää ole. Sellaset "patit" vaan, että mukava porata läpi kun ei oikein muutakaan irrotustyyliä tule mieleen. Kenelläkään kokemuksia kyseisestä riesasta?
    Todennäköisesti murtuvat turvapultit eli tehtaalla kiristettäessä se kanta on tarkoituksella murtunut irti. Tavan jenga noissa kuitenkin on eli irti lähtee jos vaan saat pyörimään.

    Dremelilla päähän voisi jonkinmoista hahloa jynssätä ja koittaa ruuvarilla tai tuurnalla naputtelemalla josko liikkuu. Toisilla merkeillä kierteissä on vielä ruuvilukitetta eli pitäisi lämmittää vielä samalla kun kääntää.

    100% varma tapa on tietty porata koko kannat pois ja vääntää yläpalaan jäävät tumpit pihdeillä pois.
  26. #3386
    Lainaa (MadMan @ Loka. 25 2011,09:47) kirjoitti
    Jos joku tarvii osia -99 vuoden 6R:äänsä, niin multa löytyy sekalainen kasa kaikkea. Enimmäkseen moottorinosia, lohkoja, vaihteistoja, kansia, sylinteriryhmiä, mäntiä, kiertokankia, nokkaketjuja, kiristimiä ym. ym. Kaikki käytettyjä, osa toimivia, osa korjattavissa, osa roskaa. Kamaa lienee parisataa kiloa, saa hakea pois viidellä kympillä Tikkurilasta. Muuten menee metallijätteeseen.

    Yhtään kokonaista konetta noista ei saa, puuttuu ehjä kansi ja kampiakseli. Roinankerääjille arvokas lasti, normimopoilijalle täysin arvoton.
    Perhana kun kiinnostuin, mutta lompakko sanoo että vasta tilipäivänä 15.11.. Kiinnostaako säilytellä siihen asti?
    <p> GSX-F 750 -98 </p>
  27. #3387
    Lainaa (Henksu @ Loka. 25 2011,22:39) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Loka. 25 2011,09:47) kirjoitti
    Jos joku tarvii osia -99 vuoden 6R:äänsä, niin multa löytyy sekalainen kasa kaikkea. Enimmäkseen moottorinosia, lohkoja, vaihteistoja, kansia, sylinteriryhmiä, mäntiä, kiertokankia, nokkaketjuja, kiristimiä ym. ym. Kaikki käytettyjä, osa toimivia, osa korjattavissa, osa roskaa. Kamaa lienee parisataa kiloa, saa hakea pois viidellä kympillä Tikkurilasta. Muuten menee metallijätteeseen.

    Yhtään kokonaista konetta noista ei saa, puuttuu ehjä kansi ja kampiakseli. Roinankerääjille arvokas lasti, normimopoilijalle täysin arvoton.
    Perhana kun kiinnostuin, mutta lompakko sanoo että vasta tilipäivänä 15.11.. Kiinnostaako säilytellä siihen asti?
    Juu, ilman muuta mä tonne asti säilyttelen, kuten jo yksärilläkin vastasin.
  28. #3388
    Hyvällä mallilla, osat on vähän sikin sokin ympäri Suomea.

    Joku päivä vielä alotan kokoomisen, jos ois vaikka heinäkuussa taas ajossa.
    '03 ZX6R
  29. #3389
    Lainaa (MadMan @ Loka. 26 2011,16:04) kirjoitti
    Juu, ilman muuta mä tonne asti säilyttelen, kuten jo yksärilläkin vastasin.
    Kiittää hän
    <p> GSX-F 750 -98 </p>
  30.  
  31. #3390
    Lainaa (Talttapää @ Loka. 25 2011,21:04) kirjoitti
    Lainaa (Lopponen @ Loka. 25 2011,20:53) kirjoitti
    Melko veikeellä kiinnityksellä näyttää olevan virtalukko ylä t-palassa. Jonkin sortin ruuvit siellä on, mutta ei niissä mitään kantaa enää ole. Sellaset "patit" vaan, että mukava porata läpi kun ei oikein muutakaan irrotustyyliä tule mieleen. Kenelläkään kokemuksia kyseisestä riesasta?
    Todennäköisesti murtuvat turvapultit eli tehtaalla kiristettäessä se kanta on tarkoituksella murtunut irti. Tavan jenga noissa kuitenkin on eli irti lähtee jos vaan saat pyörimään.

    Dremelilla päähän voisi jonkinmoista hahloa jynssätä ja koittaa ruuvarilla tai tuurnalla naputtelemalla josko liikkuu. Toisilla merkeillä kierteissä on vielä ruuvilukitetta eli pitäisi lämmittää vielä samalla kun kääntää.

    100% varma tapa on tietty porata koko kannat pois ja vääntää yläpalaan jäävät tumpit pihdeillä pois.
    Tuli paineilmavingulla ajeltua pultin kannat kokonaan pois niin irtos lukkopesä sitten t-palasta. Ihan sormilla pyörittämällä lähti pultin kannat pois. Kerrankin joku onnistu inhimillisesti
Sivu: 113 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1363103111112113114115123 ... ViimeinenViimeinen