Laarepille ja muille tiedoksi, niin yllämainittu Öhlins olisi vielä kaupan. Sopii zx-6r 05-06 ja zx-10R 04-05 malleihin. Uskoisin ton olevan paljon parempi kuin huolletun alkuperäisen ja tuskin kovin paljoa kalliimpikaan kuin huollon hinta. Ja tarjouksia kuunnellaan tottakai.
Huolto maksaa sen baut satkun, jos sitäkään. Ett jos sun öhläri ei oo kovin paljoa sitä kalliimpi, niin ostan sen oitis.(Vineksi @ Heinä. 08 2011,17:59) kirjoitti
Koskas toi öhlari on viimeks huollettu?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mulla hieman eri käsitys huollon hinnasta, mutta voin olla hyvinkin väärässä. Edellä olevasta voi päätellä, että en ole huoltanut ko.iskaria. Ollut kiinni pyörässä vähän yli kaksi kesää, joka mun kohdalla tarkoittaa kymppitonnia kilsoissa.
Satkulla en myy, vaan pistän kuusakosken lavalle.
Tuli viimein valimista etupumppuremontistakin. Toisessa liukuputkessa nuppineulan kokoset terävät rosot niin rikkonu stefan. Vaihdoin molemmille puolille stefat ja öljyt. Meni joku 3-4h hioessa niitä putkia. Kokemuksia, kuinka paljon voi hioa, ettei vahinkoa tuu? Kaveri puhu et kovakromipinnotuksen alla kuparia? Öljyä olis pitäny laittaa 537ml mut laitettiin 500ml molempiin eikä tunnu et tarviis yhtään enempää.
Mukava ajella taas, kun ei vuoda keula, polttoainehana ja eturengas![]()
Ketjurataspaketti(milefour^ @ Heinä. 04 2011,06:07) kirjoitti
Tuolla kai edullisimmat paketit suomessa.
Nuo iskunvaimentimien huoltohinnat ihmetyttävät. Moottorikelkoissa iskarit saa huollettua kalleimmassakin paikassa n.80€ kpl hintaan. Tämä siis lisäsäiliölliselle täysin säädettävälle iskarille.
Onko mitään hajua siitä öljypinnan korkeudesta?(Lopponen @ Heinä. 08 2011,20:01) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei tullu mitattua, kun ajateltiin et kokeilemalla saadaan se aika kohillee. Ihmettelen vaan et vielä olis pitäny enemmän laittaa öljyä vaikka nytkin meinaa olla liian kova kyllä(scuuba @ Heinä. 09 2011,17:19) kirjoitti
Ehjästä putkesta valutettiin entisen omistajan laittamat öljyt niin saatin joku 350-360ml sieltä mitta-astiaan, et jos sinne jää se n.80ml vielä pinnoille niin melko vähän on ollu.
Kai sä pumppasit eestaas sillä vaimenninelementillä, ett sait sen tyhjäks?(Lopponen @ Heinä. 10 2011,13:58) kirjoitti
Ja kuten jo tolla aiemmin sanoin nii:
(scuuba @ Kesä. 23 2011,23:38) kirjoitti
Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.
Huomaamani epäkohdat:
- Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
- Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.
Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.
Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
2007 Suzuki GSX-R 1000
No jo on!
Noin puolet halvempi tuo Bikepoint Tallinnassa.
Onko pitkä matka esim Tallinkin terminaalista toimipisteelle?
Tuo Tallinnan kaupungin tuntemus ei ole maailman parasta minulla.
Mulle arvioitiin pelkkä venojen säätö ja tulpat töineen 350 euroa täällä halvassa koto Suomessa!!!
Seuraava huolto on tuolla selkeesti. Vaikka talvella viedä mopo sinne ensi kauden jälkeen pakettiautolla tms.
Varattu aika ja se on nyt keskiviikkona, niin ei viitsi enää alkaa siirtämään ja rahatkin jo sivussa valmiina...
Viddu ku taas alkaa sapettamaan nämä erikoishuoltojen puolelle menevät laitteet.
Suomessa ei siis koskaan löydy mitään paikkaa, missä olisi edes kohtuullisella tasolla hinnat.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Allekirjoituksen pyörästä alkoi kytkin luistamaan kovissa kiihdytyksissä tapahtuvissa vaihdoissa.
Pyörällä rullattu 73tkm joten alkaako kytkimen levyt olla vaihtokunnossa? Pyörässä öljynä käytetty motul 5000 10w40.
Onkohan ko. operaatioon jossain hyviä ohjeita? Tarkoituksena siis vaihtaa kitkalevyt, teräslevyt? ja jouset.
No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...(Olkka @ Heinä. 11 2011,00:04) kirjoitti
Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.
Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.(poketopi @ Heinä. 12 2011,06:48) kirjoitti
Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Noin 4km ja ei tosiaankaan ole vaikea mennä, kun isoja teitä pitkin mennään. Sijaitsee hieman keskustan ulkopuolella, ihan Ülemiste kauppakeskuksen vieressä.(hessu75 @ Heinä. 11 2011,09:28) kirjoitti
Jeps, näinhän se valitettavasti menee. Suomesta, kun kyselin, ni arvio 48tkm huollosta oli kaikkialla 500€ pintaan (sis. öljynvaihto).
2007 Suzuki GSX-R 1000
Antoivat mukaan myös tämmöisen lapun. Eikös tämä liity jotenkin venoihin?(willik @ Heinä. 12 2011,08:00) kirjoitti
![]()
2007 Suzuki GSX-R 1000
Kyllä. Tuota verrataan siihen asteikkoon, millä välillä noiden lukemien kuuluu olla. Siitä sitten ilmenee mitä tarvitsee säätää.(Olkka @ Heinä. 12 2011,13:50) kirjoitti
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Tuo lappu kertoo venttiilinvälykset millin sadasosina. Eli "25" on 0,25mm. "EX" on pakoventtiilit ja "IN" on imuventtiilit.
Eilen Ahvenistolla koulutusryhmässä ja viimeisillä kierroksilla FI-valo syttyi. Pyöränä -06 Ninja. Mitenkäs kiireesti tässä pitäisi pyörää kuskata johonkin? Ne valot kun ei taida luulostani huolimatta olla siinä vaan koristeena?
Lisäksi portilla huomauttivat, että ketjut paukkuu pahasti (meluraja muuten alle, mutta ketjujen pauke yli?). Ei se nyt yllätys ollut, että ne on löysällä, jopa minä olin asian päätellyt. Peukalo on tosi pahasti keskellä kämmentä, jos siinäkään, mutta tuosta kai pitäisi selviytyä itse?
nim. jos autosta kuuluu outoa ääntä, laitan stereot lujemmalle.
Onks mopossa slipari?(PDMF @ Heinä. 12 2011,16:53) kirjoitti
Juu, 2004 ZX-6R(Olkka @ Heinä. 12 2011,13:50) kirjoitti
Valve Clearance
Standard:
IN: 0.11- 0.19 mm
EX: 0.22 - 0.31 mm
Ei ne ketjut paukkunut yli melurajojen, mutta itse lippupisteellä vain kiinnitin huomiota asiaan kun varsin ikävän näkösesti ketjut roikkui ja vatkasi. Kannattaa kiristellä pikimmiten jos ketjut eivät vielä ole vaihto kunnossa(PDMF @ Heinä. 12 2011,16:53) kirjoitti
![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
No hyvä kun laitoit viestiä. Pakotti tämmösen torvenkin uskomaan, että pitää tarttua asiaan.(Flippo @ Heinä. 12 2011,18:09) kirjoitti
Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.
Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.(PDMF @ Heinä. 12 2011,20:04) kirjoitti
636 Ninja '05
Hienoa palvelua. Kuva mukana ja kaikki (Kawa for dummies!)(Laareppi @ Heinä. 12 2011,20:24) kirjoitti
Kiitos kuuluu scuuballe, jonka kuvan häikäilemättömästi linkitin(PDMF @ Heinä. 12 2011,20:39) kirjoitti
Tuo on siis Akran vastaava kappale, varmaankin hyvin samanlainen viritys Yoshissa. Paljon mahdollista että se koko kappale on lentänyt hevonhelvettiin, niin kuin mulla oli käynyt...
636 Ninja '05
Kylläpäs exiden akku meni tekemään tepposet tänään, kun meinasin normaalisti lähteä duunin pihasta kotimatkalle.
Wou wou, ja siihen jäi naksumaan.
Olihan tuo tiedossa, että kohta on akun vaihto edessä, mutta menipä agressiivisesti akku polvilleen. Maanantaina vielä ihan näppärästi starttasi.
Noh, kävin Motonetista hakemassa uuden akun ja laittelin sen paikoilleen.
Onhan se ero huomattava. Nyt on kuin sähköporakone. Sekunnissa käynnissä.
Mikäs muuten on latausjännite, jos mittaan varuiksi navoista, kun mopo käynnissä? Että varmasti oli akku, eikä mitään muuta.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ja toi rajotin voi olla edelleen kiinni kuten aina ennenkin ja silti fi voi välillä palaa, ja toisinaan sitten taas ei.(Laareppi @ Heinä. 12 2011,20:24) kirjoitti
Alternator:(hessu75 @ Heinä. 12 2011,20:51) kirjoitti
Type Three-phase AC
Rated Output 22.5 A/14 V @5 000 r/min (rpm)
....
Start the engine, and note the voltage readings at various
engine speeds with the headlight turned on and then
turned off. (Disconnect the headlight connector in the upper
fairing.) The readings should show nearly battery voltage
when the engine speed is low, and, as the engine
speed rises, the readings should also rise. But they must
be kept under the specified voltage.
Charging Voltage:
14.2...15.2V
Joo, siis tuo vastakappale on koko toi kuvassa 6 sentin mittainen kapistus? Sen tyyppinen istuimen alta löytyi.(scuuba @ Heinä. 12 2011,21:14) kirjoitti
"Jos tiedät ettei mikään muuta ole vialla". Laareppi, jos mies ei tajua kiristää ketjuja ajoissa, ei se taatusti tiedä onko mopossa jotain muuta vialla.
Tosta ketjujen kiristyksestä vielä. Manuaalin mukaan se ei näytä ihan mahottoman hankalalta. Ohjeissa lukee kuitenkin, että laita new cotter pin, pitääkö siis hankkia uusi sellainen?
Kyseessä on siis se taka-akselin mutterin lukkosokka. Jos ei muuta korvaavaa keksi, niin siihen voi vääntää varmistuksen vaikkapa rosterilangasta.(PDMF @ Heinä. 12 2011,22:08) kirjoitti
Enpä ole itse koskaan sellaista käyttänyt. Ja toisaalta; ajanut pari päivää ahvenistolla rataa toi taka-akselin mutteri sormikireydellä. En toki suosittele kokeilemaan.