Sivu: 110 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110111112120 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3271:stä 3300:een 4602:sta
  1. #3271
    Laarepille ja muille tiedoksi, niin yllämainittu Öhlins olisi vielä kaupan. Sopii zx-6r 05-06 ja zx-10R 04-05 malleihin. Uskoisin ton olevan paljon parempi kuin huolletun alkuperäisen ja tuskin kovin paljoa kalliimpikaan kuin huollon hinta. Ja tarjouksia kuunnellaan tottakai.
  2. #3272
    Lainaa (Vineksi @ Heinä. 08 2011,17:59) kirjoitti
    Laarepille ja muille tiedoksi, niin yllämainittu Öhlins olisi vielä kaupan. Sopii zx-6r 05-06 ja zx-10R 04-05 malleihin. Uskoisin ton olevan paljon parempi kuin huolletun alkuperäisen ja tuskin kovin paljoa kalliimpikaan kuin huollon hinta. Ja tarjouksia kuunnellaan tottakai.
    Huolto maksaa sen baut satkun, jos sitäkään. Ett jos sun öhläri ei oo kovin paljoa sitä kalliimpi, niin ostan sen oitis.
    Koskas toi öhlari on viimeks huollettu?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3273
    Mulla hieman eri käsitys huollon hinnasta, mutta voin olla hyvinkin väärässä. Edellä olevasta voi päätellä, että en ole huoltanut ko.iskaria. Ollut kiinni pyörässä vähän yli kaksi kesää, joka mun kohdalla tarkoittaa kymppitonnia kilsoissa.
    Satkulla en myy, vaan pistän kuusakosken lavalle.
  4. #3274
    Tuli viimein valimista etupumppuremontistakin. Toisessa liukuputkessa nuppineulan kokoset terävät rosot niin rikkonu stefan. Vaihdoin molemmille puolille stefat ja öljyt. Meni joku 3-4h hioessa niitä putkia. Kokemuksia, kuinka paljon voi hioa, ettei vahinkoa tuu? Kaveri puhu et kovakromipinnotuksen alla kuparia? Öljyä olis pitäny laittaa 537ml mut laitettiin 500ml molempiin eikä tunnu et tarviis yhtään enempää.
    Mukava ajella taas, kun ei vuoda keula, polttoainehana ja eturengas
  5. #3275
    Lainaa (milefour^ @ Heinä. 04 2011,06:07) kirjoitti
    Tarttis vaihtaa ketju ainaki ja ehkäpä rattaatkin. Kertokaapas mistä ootte tilaillu edullisesti ketjuja ja rattaita, tai mitkä ois hyvät? Ja sitte kuinka moni on laittanu etee pienempää ja taakse isompaa ratasta? Muuttuuko mopo mukavemmaks ajaa, vai paukuttaako jatkuvasti rajotinta vasten? ;)
    Ketjurataspaketti
    Tuolla kai edullisimmat paketit suomessa.

    Nuo iskunvaimentimien huoltohinnat ihmetyttävät. Moottorikelkoissa iskarit saa huollettua kalleimmassakin paikassa n.80€ kpl hintaan. Tämä siis lisäsäiliölliselle täysin säädettävälle iskarille.
  6. #3276
    Lainaa (Lopponen @ Heinä. 08 2011,20:01) kirjoitti
    Tuli viimein valimista etupumppuremontistakin. Toisessa liukuputkessa nuppineulan kokoset terävät rosot niin rikkonu stefan. Vaihdoin molemmille puolille stefat ja öljyt. Meni joku 3-4h hioessa niitä putkia. Kokemuksia, kuinka paljon voi hioa, ettei vahinkoa tuu? Kaveri puhu et kovakromipinnotuksen alla kuparia? Öljyä olis pitäny laittaa 537ml mut laitettiin 500ml molempiin eikä tunnu et tarviis yhtään enempää.
    Onko mitään hajua siitä öljypinnan korkeudesta?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #3277
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 09 2011,17:19) kirjoitti
    Lainaa (Lopponen @ Heinä. 08 2011,20:01) kirjoitti
    Tuli viimein valimista etupumppuremontistakin. Toisessa liukuputkessa nuppineulan kokoset terävät rosot niin rikkonu stefan. Vaihdoin molemmille puolille stefat ja öljyt. Meni joku 3-4h hioessa niitä putkia. Kokemuksia, kuinka paljon voi hioa, ettei vahinkoa tuu? Kaveri puhu et kovakromipinnotuksen alla kuparia? Öljyä olis pitäny laittaa 537ml mut laitettiin 500ml molempiin eikä tunnu et tarviis yhtään enempää.
    Onko mitään hajua siitä öljypinnan korkeudesta?
    Ei tullu mitattua, kun ajateltiin et kokeilemalla saadaan se aika kohillee. Ihmettelen vaan et vielä olis pitäny enemmän laittaa öljyä vaikka nytkin meinaa olla liian kova kyllä
    Ehjästä putkesta valutettiin entisen omistajan laittamat öljyt niin saatin joku 350-360ml sieltä mitta-astiaan, et jos sinne jää se n.80ml vielä pinnoille niin melko vähän on ollu.



  8. #3278
    Lainaa (Lopponen @ Heinä. 10 2011,13:58) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 09 2011,17:19) kirjoitti
    Lainaa (Lopponen @ Heinä. 08 2011,20:01) kirjoitti
    Tuli viimein valimista etupumppuremontistakin. Toisessa liukuputkessa nuppineulan kokoset terävät rosot niin rikkonu stefan. Vaihdoin molemmille puolille stefat ja öljyt. Meni joku 3-4h hioessa niitä putkia. Kokemuksia, kuinka paljon voi hioa, ettei vahinkoa tuu? Kaveri puhu et kovakromipinnotuksen alla kuparia? Öljyä olis pitäny laittaa 537ml mut laitettiin 500ml molempiin eikä tunnu et tarviis yhtään enempää.
    Onko mitään hajua siitä öljypinnan korkeudesta?
    Ei tullu mitattua, kun ajateltiin et kokeilemalla saadaan se aika kohillee. Ihmettelen vaan et vielä olis pitäny enemmän laittaa öljyä vaikka nytkin meinaa olla liian kova kyllä
    Ehjästä putkesta valutettiin entisen omistajan laittamat öljyt niin saatin joku 350-360ml sieltä mitta-astiaan, et jos sinne jää se n.80ml vielä pinnoille niin melko vähän on ollu.
    Kai sä pumppasit eestaas sillä vaimenninelementillä, ett sait sen tyhjäks?

    Ja kuten jo tolla aiemmin sanoin nii:

    Lainaa (scuuba @ Kesä. 23 2011,23:38) kirjoitti
    Mutta ne millilitrat kannattaa unohtaa heti sen jälkeen kun on kaupasta ostanut tarpeeksi öljyä. Ja käyttää vain tuota ilmoitettua öljypinnan korkeutta, joka ko mopon tapauksessa on 116 mm.
    Se on paljon helpompi ja tarkempi tapa kuin arpoa millilitroillla sitä öljyn määrää.


    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #3279
    Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.



    Huomaamani epäkohdat:

    - Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
    - Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

    Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

    Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  10. #3280
    No jo on!

    Noin puolet halvempi tuo Bikepoint Tallinnassa.

    Onko pitkä matka esim Tallinkin terminaalista toimipisteelle?
    Tuo Tallinnan kaupungin tuntemus ei ole maailman parasta minulla.

    Mulle arvioitiin pelkkä venojen säätö ja tulpat töineen 350 euroa täällä halvassa koto Suomessa!!!

    Seuraava huolto on tuolla selkeesti. Vaikka talvella viedä mopo sinne ensi kauden jälkeen pakettiautolla tms.

    Varattu aika ja se on nyt keskiviikkona, niin ei viitsi enää alkaa siirtämään ja rahatkin jo sivussa valmiina...

    Viddu ku taas alkaa sapettamaan nämä erikoishuoltojen puolelle menevät laitteet.
    Suomessa ei siis koskaan löydy mitään paikkaa, missä olisi edes kohtuullisella tasolla hinnat.



    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  11. #3281
    Allekirjoituksen pyörästä alkoi kytkin luistamaan kovissa kiihdytyksissä tapahtuvissa vaihdoissa.

    Pyörällä rullattu 73tkm joten alkaako kytkimen levyt olla vaihtokunnossa? Pyörässä öljynä käytetty motul 5000 10w40.

    Onkohan ko. operaatioon jossain hyviä ohjeita? Tarkoituksena siis vaihtaa kitkalevyt, teräslevyt? ja jouset.



  12. #3282
    Lainaa (Olkka @ Heinä. 11 2011,00:04) kirjoitti
    Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.



    Huomaamani epäkohdat:

    - Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
    - Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

    Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

    Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
    No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
    Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.
  13. #3283
    Lainaa (poketopi @ Heinä. 12 2011,06:48) kirjoitti
    Lainaa (Olkka @ Heinä. 11 2011,00:04) kirjoitti
    Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.



    Huomaamani epäkohdat:

    - Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
    - Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

    Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

    Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
    No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
    Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.
    Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.

    Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.
  14. #3284
    Lainaa (hessu75 @ Heinä. 11 2011,09:28) kirjoitti
    Onko pitkä matka esim Tallinkin terminaalista toimipisteelle?
    Tuo Tallinnan kaupungin tuntemus ei ole maailman parasta minulla.

    Mulle arvioitiin pelkkä venojen säätö ja tulpat töineen 350 euroa täällä halvassa koto Suomessa!!!

    Suomessa ei siis koskaan löydy mitään paikkaa, missä olisi edes kohtuullisella tasolla hinnat.
    Noin 4km ja ei tosiaankaan ole vaikea mennä, kun isoja teitä pitkin mennään. Sijaitsee hieman keskustan ulkopuolella, ihan Ülemiste kauppakeskuksen vieressä.

    Jeps, näinhän se valitettavasti menee. Suomesta, kun kyselin, ni arvio 48tkm huollosta oli kaikkialla 500€ pintaan (sis. öljynvaihto).
    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  15. #3285
    Lainaa (willik @ Heinä. 12 2011,08:00) kirjoitti
    Lainaa (poketopi @ Heinä. 12 2011,06:48) kirjoitti
    Lainaa (Olkka @ Heinä. 11 2011,00:04) kirjoitti
    Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.



    Huomaamani epäkohdat:

    - Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
    - Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

    Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

    Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
    No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
    Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.
    Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.

    Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.
    Antoivat mukaan myös tämmöisen lapun. Eikös tämä liity jotenkin venoihin?

    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  16. #3286
    Lainaa (Olkka @ Heinä. 12 2011,13:50) kirjoitti
    Antoivat mukaan myös tämmöisen lapun. Eikös tämä liity jotenkin venoihin?
    Kyllä. Tuota verrataan siihen asteikkoon, millä välillä noiden lukemien kuuluu olla. Siitä sitten ilmenee mitä tarvitsee säätää.



    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  17. #3287
    Tuo lappu kertoo venttiilinvälykset millin sadasosina. Eli "25" on 0,25mm. "EX" on pakoventtiilit ja "IN" on imuventtiilit.
  18. #3288
    Eilen Ahvenistolla koulutusryhmässä ja viimeisillä kierroksilla FI-valo syttyi. Pyöränä -06 Ninja. Mitenkäs kiireesti tässä pitäisi pyörää kuskata johonkin? Ne valot kun ei taida luulostani huolimatta olla siinä vaan koristeena?

    Lisäksi portilla huomauttivat, että ketjut paukkuu pahasti (meluraja muuten alle, mutta ketjujen pauke yli?). Ei se nyt yllätys ollut, että ne on löysällä, jopa minä olin asian päätellyt. Peukalo on tosi pahasti keskellä kämmentä, jos siinäkään, mutta tuosta kai pitäisi selviytyä itse?

    nim. jos autosta kuuluu outoa ääntä, laitan stereot lujemmalle.
  19. #3289
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,16:53) kirjoitti
    Eilen Ahvenistolla koulutusryhmässä ja viimeisillä kierroksilla FI-valo syttyi. Pyöränä -06 Ninja. Mitenkäs kiireesti tässä pitäisi pyörää kuskata johonkin? Ne valot kun ei taida luulostani huolimatta olla siinä vaan koristeena?
    Onks mopossa slipari?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #3290
    Lainaa (Olkka @ Heinä. 12 2011,13:50) kirjoitti
    Antoivat mukaan myös tämmöisen lapun. Eikös tämä liity jotenkin venoihin?
    http://img200.imageshack.us/img200/4...uoltoliite.jpg
    Juu, 2004 ZX-6R
    Valve Clearance
    Standard:
    IN: 0.11- 0.19 mm
    EX: 0.22 - 0.31 mm
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #3291
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,16:53) kirjoitti
    Eilen Ahvenistolla koulutusryhmässä ja viimeisillä kierroksilla FI-valo syttyi. Pyöränä -06 Ninja. Mitenkäs kiireesti tässä pitäisi pyörää kuskata johonkin? Ne valot kun ei taida luulostani huolimatta olla siinä vaan koristeena?

    Lisäksi portilla huomauttivat, että ketjut paukkuu pahasti (meluraja muuten alle, mutta ketjujen pauke yli?). Ei se nyt yllätys ollut, että ne on löysällä, jopa minä olin asian päätellyt. Peukalo on tosi pahasti keskellä kämmentä, jos siinäkään, mutta tuosta kai pitäisi selviytyä itse?

    nim. jos autosta kuuluu outoa ääntä, laitan stereot lujemmalle.
    Ei ne ketjut paukkunut yli melurajojen, mutta itse lippupisteellä vain kiinnitin huomiota asiaan kun varsin ikävän näkösesti ketjut roikkui ja vatkasi. Kannattaa kiristellä pikimmiten jos ketjut eivät vielä ole vaihto kunnossa
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  22. #3292
    Lainaa (Flippo @ Heinä. 12 2011,18:09) kirjoitti
    Ei ne ketjut paukkunut yli melurajojen, mutta itse lippupisteellä vain kiinnitin huomiota asiaan kun varsin ikävän näkösesti ketjut roikkui ja vatkasi. Kannattaa kiristellä pikimmiten jos ketjut eivät vielä ole vaihto kunnossa
    No hyvä kun laitoit viestiä. Pakotti tämmösen torvenkin uskomaan, että pitää tarttua asiaan.

    Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.
  23. #3293
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,20:04) kirjoitti
    Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.
    Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  24. #3294
    Lainaa (Laareppi @ Heinä. 12 2011,20:24) kirjoitti
    Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
    Hienoa palvelua. Kuva mukana ja kaikki (Kawa for dummies!)
  25. #3295
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,20:39) kirjoitti
    Hienoa palvelua. Kuva mukana ja kaikki (Kawa for dummies!)
    Kiitos kuuluu scuuballe, jonka kuvan häikäilemättömästi linkitin

    Tuo on siis Akran vastaava kappale, varmaankin hyvin samanlainen viritys Yoshissa. Paljon mahdollista että se koko kappale on lentänyt hevonhelvettiin, niin kuin mulla oli käynyt...
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  26. #3296
    Kylläpäs exiden akku meni tekemään tepposet tänään, kun meinasin normaalisti lähteä duunin pihasta kotimatkalle.

    Wou wou, ja siihen jäi naksumaan.

    Olihan tuo tiedossa, että kohta on akun vaihto edessä, mutta menipä agressiivisesti akku polvilleen. Maanantaina vielä ihan näppärästi starttasi.

    Noh, kävin Motonetista hakemassa uuden akun ja laittelin sen paikoilleen.

    Onhan se ero huomattava. Nyt on kuin sähköporakone. Sekunnissa käynnissä.

    Mikäs muuten on latausjännite, jos mittaan varuiksi navoista, kun mopo käynnissä? Että varmasti oli akku, eikä mitään muuta.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  27. #3297
    Lainaa (Laareppi @ Heinä. 12 2011,20:24) kirjoitti
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,20:04) kirjoitti
    Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.
    Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
    Ja toi rajotin voi olla edelleen kiinni kuten aina ennenkin ja silti fi voi välillä palaa, ja toisinaan sitten taas ei.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #3298
    Lainaa (hessu75 @ Heinä. 12 2011,20:51) kirjoitti
    Mikäs muuten on latausjännite, jos mittaan varuiksi navoista, kun mopo käynnissä?
    Alternator:
    Type Three-phase AC
    Rated Output 22.5 A/14 V @5 000 r/min (rpm)

    ....

    Start the engine, and note the voltage readings at various
    engine speeds with the headlight turned on and then
    turned off. (Disconnect the headlight connector in the upper
    fairing.) The readings should show nearly battery voltage
    when the engine speed is low, and, as the engine
    speed rises, the readings should also rise. But they must
    be kept under the specified voltage.

    Charging Voltage:
    14.2...15.2V
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  29. #3299
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 12 2011,21:14) kirjoitti
    Lainaa (Laareppi @ Heinä. 12 2011,20:24) kirjoitti
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,20:04) kirjoitti
    Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.
    Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
    Ja toi rajotin voi olla edelleen kiinni kuten aina ennenkin ja silti fi voi välillä palaa, ja toisinaan sitten taas ei.
    Joo, siis tuo vastakappale on koko toi kuvassa 6 sentin mittainen kapistus? Sen tyyppinen istuimen alta löytyi.

    "Jos tiedät ettei mikään muuta ole vialla". Laareppi, jos mies ei tajua kiristää ketjuja ajoissa, ei se taatusti tiedä onko mopossa jotain muuta vialla.

    Tosta ketjujen kiristyksestä vielä. Manuaalin mukaan se ei näytä ihan mahottoman hankalalta. Ohjeissa lukee kuitenkin, että laita new cotter pin, pitääkö siis hankkia uusi sellainen?



  30.  
  31. #3300
    Lainaa (PDMF @ Heinä. 12 2011,22:08) kirjoitti
    Ohjeissa lukee kuitenkin, että laita new cotter pin, pitääkö siis hankkia uusi sellainen?
    Kyseessä on siis se taka-akselin mutterin lukkosokka. Jos ei muuta korvaavaa keksi, niin siihen voi vääntää varmistuksen vaikkapa rosterilangasta.


    Enpä ole itse koskaan sellaista käyttänyt. Ja toisaalta; ajanut pari päivää ahvenistolla rataa toi taka-akselin mutteri sormikireydellä. En toki suosittele kokeilemaan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 110 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1060100108109110111112120 ... ViimeinenViimeinen