Minkäs vuotinen toi vehje on ku on vaa 6tkm?(Wii @ Touko. 11 2011,16:33) kirjoitti
Joo tos ketjun kiristämisessä oli huonokin puoli ku ensimmäiset sata kilsaa oli "kawa tikitys" poissa, mutta onneksi palas. Se on meinaa sitten rikki jos se ei raksuta![]()
Tuo on 08.. mulla on ollut 98,05 zx6r ja z:ta ja ne ei kyllä pitäny ihan noin pahaa elämää..toisaalta oon miettiny et senku sirisee kyllä sekun kierrokset nousee niin ääni "häviää"(poketopi @ Touko. 11 2011,18:29) kirjoitti
![]()
Joo mullakin hävis äänet n.5000rpm aikaisemmin, mutta kyllä kannatti säätää kuitenkin. Nyt on se normi rohina tikitys 1300-2000rpm ja sit on hiljasta loppu kierros alueella.(Wii @ Touko. 11 2011,18:38) kirjoitti
Oisko jollain vuosimallin 1999 ZX-6R:ää täällä PK-seudulla. Pyörän pitäis olla alustaltaan vakiokunnossa, sillä mun pitäis päästä mittailemaan siitä akseliväliä, takaiskarin pituutta, keulaputkien paikkaa, jalkatappien paikkaa ja muuta semmosta. Ongelma on, että mulla on ratapyöränä moinen ja geometriaongelmat vaivaa. Ongelmien selvittämistä vaikeuttaa oleellisesti se, että ei ole tiedossa miten toi poikkeaa vakiosta.
Jos tommonen pyörä löytyy tunniksi näytille, niin voin saapua mittanauhan ja vatupassin kera paikalle ja ruveta mittailemaan. Tarjoan vaivanpalkaksi vaikka jätskit lähikioskilla![]()
Xenon HIDsta kuusärrään:
Ebayn perkeleessä myydään dual HIDia aika edukkaaseen hintaan kyseiseen mopottimeen.
6000 kelvinia. Se yleisin ymmärtääkseni.
Kysymys kuuluu, että tuleeko ihan heti kauheesti kakkaa käteen, jos se pitkäkin on xenon?
Pitäiskö vaan ottaa lyhyeen se xenon?
Tyhmältä vain näyttää, jos se lyhyt on xenon ja sitten pitkä on halogeeni.
Tuli just vaihdettua ne päivävalot valkoisiin LED polttimoihin ja nyt mopo oikein huutaa xenon ajovaloja.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ei kait siitä pitäs paskaa tulla niskaan.Ite oon kyllä nähny liikenteessä xsenoni pyöriä.(hessu75 @ Touko. 12 2011,15:43) kirjoitti
Tässä vähän taulukkoo valotehoista jos jotain kiinostaa
Värilämpötila Väri * * * * * * * Valoteho
4300K Valkoinen/kellertävä 3100 lm
5000K Valkoinen * * * * * * * *3000 lm
6000K Valkoinen/sinertävä 2900 lm
8000K Vaalean sininen * * * *2500 lm
10000K Sininen * * * * * * * *2300 lm
12000K Syvän sininen * * * *2100 lm
http://www.xenonkauppa.fi tuolta saa suht edullisesti myös hommattua
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Itsellä alkoi kuulumaan etupäästä pientä naputusta, kun menee kaarteeseen, myöskin kun jarrutan tietyllä voimalla, niin jarru alkaa nykimään, joten mikä voisi olla syy tämmöiseen toimintaan?
Olen laittanut renkaan jalkojen väliin ja ravistin stongasta, eikä siellä ollut juurikaan väljyyttä, joten luulisin että etupyörän laakerit ovat kunnossa.
Voiko olla muuta paikkaa, jossa se vika on kuin vääntynyt etu-levy?
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Jepa,
Tämänhetken dollarin kurssin mukaan ebaysta tilattuna silti edukkaampaa vastaava setti, kuin tuolta linkin kaupasta, vaikka Tullin perkeleet ottaisivatkin paketin syyniin ja lätkisivät veroja päälle.
Saisivat Suomenkin kauppiaat vähän noita hintojaan kelluttaa kurssin mukaan minusta.
Ei ole varsinkaan verkkokaupoissa vaikeaa nyky tietotekniikalla, kun voi koko nimikeryhmää hallinnoida yhdellä päivityksellä hintaryhmään.
Nuokin Suomen verkkokaupan xenonit tulevat kaukoidästä 99% arvauksella ja kauppias varmasti maksaa ne kurssimuutoksella dollareina kiinan perkeleille.
Suosi suomalaista ja osta ebaysta!
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Jarrulevyjen niitit voi olla jumissa. Sopis kuvattuun oireiluun aika tarkkaan.(Yazaku @ Touko. 12 2011,16:16) kirjoitti
Ei se tyhmältä näyttää, ja kuka ny näkee jos pitkät ovat xenonit vai ei.(hessu75 @ Touko. 12 2011,15:43) kirjoitti
Vanhassa pärrässä pistin h4 bi-xenonit, ja 6000k.
En missään nimessä laittais 8000k, oli tuo 6000k niin "sinistä". ehkä voisin pistä jopa 4300k.
Mäkin haluaisin pistää xenonit, olen miettiny jos sais laitettua H4 bi xenonit, se olis kyllä aika bueno.
Mitä pyörässä nyt on, H1 lyhyt ja H7 pitkät?
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
-Akseliväli 1400mm(MadMan @ Touko. 12 2011,13:23) kirjoitti
-penkinkorkeus 815mm
-Etupumput niin alas kuin vaan voi laittaa
-Vakio koiranluut ilmeisesti 180mm
-maavara 140mm
Käyn huomenna mittaamassa etupumppujen pituuden,kun sellanen lojuu jossain tuolla tallissa.
Pituudet on haynesin kirjasta. Omasta moposta ei voi mitata,kun ei ole vakio palikoita enää kiinni.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
kiitoksia näistä! Osan tiesin, osa oli uusia. Tässä vaiheessa oleellisinta ois nimenomaan saada tietää etupumppujen pituus sekä takaiskarin pituus. Ja cliparin kiinnitysosan korkeus, joka on kuelaputkessa kiinni. Eli se kuinka paljon putkea näkyy yläkolmion yläpuolella vakiona.(nato26 @ Touko. 12 2011,21:01) kirjoitti
Lisäksi akselivälistä tahtoisin realistisen mitan, eli lisäksi tarvitsen tiedon siitä missä kohtaa takaswingin säätöuraa taka-akselin on silloin kun mitta on tuo nimellinen 1400. Keskellä? Tarkoitus on siis tehdä omasta pyörästä tarkistusmittauksia, että voin varmistua siitä, että vakioiksi luulemani palikat ovat oikeasti vakioita, sekä siitä että keulakulma ei ole muuttunut tai sitä ei ole muutettu.
Otappas tämmöinen "puusepän vinka" millä saat otteen niitistä ja pyörittele kaikki vapaaksi jos jäkiä löytyy.(MadMan @ Touko. 12 2011,16:59) kirjoitti
Mulla on 8000k pitkät ja lyhyet. Tuo kun sanoit ettei missään nimessä kannata laittaa 8000k, vaan max. 6000k nii siitä en kyl pysty olee samaa mieltä. Isän pyöräs on 6000k ja kun pyörät on vierekkäin nii sävyero ei kyllä ole juuri minkäänlainen. Joten mun mielestä iha sama onko 6000k vai 8000k sinisyyden puolesta(DerClown @ Touko. 12 2011,19:58) kirjoitti
636 -06
Tuohon akseliväliin mittaustulokseen vaikuttaa sekin; onko pyörä maassa vai ilmassa, mitkä jouset ja paljonko jousissa on esijännitystä, ja takaiskarin pituus.(MadMan @ Touko. 12 2011,21:54) kirjoitti
Keulakulman mittaus käy varmaan helpoiten ottamalla kuva, ja laskemalla siitä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tottamaar vaikuttaa! Mutta samalla tavalla ne vaikuttaa kuvassakin. Sehän tässä mittailussa ongelmia tuottaakin, että en ole löytänyt pyörästä semmosta keskilinjaa (tai horisonttia) mihin pyörän asentoa tai mittoja voisi suhteuttaa. Oletan, että jossain on yli 5 millin poikkeama ja semmoista tässä metsästelen.(scuuba @ Touko. 13 2011,09:00) kirjoitti
Veikkaisin ,että se akseliväli on 1400mm silloin kun pyörä on maassa ja alusta on tehdas asetuksilla.
Akseliväli on lyhimmillään 1400mm, eli se voi pidentyä kun ketjuja kiristellään.
Etupamppujen pituus on 792mm, mitattuna siitä 46mm putken yläreunasta.
Muistelisin,että uudemmissa J ja A malleissa pamput on lyhyemmät,mutta samalla halkaisijalla. Vanhemmassa F mallissa ne on taas pidemmät,mutta samalla halkaisijalla.
Clipareitten yläpuolelle pitäisi jäädä näkymään vain se sininen läpyskä.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Pyysi sitä millimetri-mittaa varmaankin sen takia ett (tarvike?)kliparit on vaihdettu kolmion alle.(nato26 @ Touko. 13 2011,11:50) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Juuri näin. Alkuperäisiä clipareita ei ole, joten keulan säätäminen vakiokorkeuteen ei onnistu.(scuuba @ Touko. 13 2011,13:57) kirjoitti
Vakio clipareitten korkeus 30mm.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Kiitosta paljon!!!! Mites se jätskipuoli hoidetaan?(nato26 @ Touko. 13 2011,15:40) kirjoitti
Nooh eihän tässä mitään
Kattellaan sitä jätskiä sitten joskus, kun kerkiää.
Pääasia,että kawa tulee kuntoon.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Itsellä Xenonit sekä lyhyillä että pitkillä - H7, 6000k, 35w ballastit. 6000k tosiaan se täysin valkoinen. Kuva(hessu75 @ Touko. 12 2011,15:43) kirjoitti
Enkä usko, että kakkaa tulee, vaikka laittomat onkin. Täysin pimeällä tiellä kun painaa pitkät päällä, niin kyllä porukka välillä vastaan tullessa pitkiä vilauttelee, mutta eipä ole poliisit vielä pysäyttänyt, vaikka vastaan ovat yölläkin tulleet. Hyvin kyllä näkyy!
Pieni hintavertailu: xenonkauppa.fi:stä yksi polttimo ~30€ sis. postit. eBaysta 2kpl polttiomoita 8€ sis. postit (tilasin ja pelittää)! Ja varmaan samasta tehtaastakin tulee.
2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
2007 Suzuki GSX-R 1000
Auttakees,
otin Leovincestä killerin pois, ajoin kymmenisen kilsaa tankille ja siitä eteenpäin FI-valo on loistanut komeasti. Kyseessä on pelkkä slipari ja Leksan oma servoeliminaattori on kiinni.
Mikä mättää? Pitääkö eliminaattori uudelleenasentaa ("nollata") vai häviääkö itsestään jos vaikka ottaa akun irti joksikin aikaa?
Killerin kanssa ei tähän asti ole ainakaan palanut.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Eli se peltiläpyskä?(Laareppi @ Touko. 16 2011,16:33) kirjoitti
Yks dirty fix mitä vois kokeilla on pistää nippuside sen servopalikan ympäri (opittu maailman foorumeilta), ts se pienentää sitä matkaa minkä se peltiläpyskä pääsee liikkumaan.
FI-lopettaa palamisensa kunhan ecu on taas sitä mieltä että se servo toimii.
Eli voi sammua iha itestäänkin, ja syttyä uudelleenkin.
Ihan yleinen "ominaisuus".
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joo, just se tämännäköinen palanen, joka rajoittaa sen moottorin liikettä.(scuuba @ Touko. 16 2011,22:54) kirjoitti
Veikkaan että se lähtee samalla tavalla kuin tulikin, eli ihan yllättäen jossain vaiheessa. Eipä tuo mitään haittaakaan.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Toi cliparien mitta osoittautu nyt ratkaisevaks tekijäks, joten oot ansainnu enemmänki ku yhen jätskin. Lupaan tarjota talon isoimman jätskiannoksen kun järjestäydyt jonnekin, missä tavataan. Erinomaisia paikkoja ois vaikkapa orgin rata-ajopäivät(nato26 @ Touko. 14 2011,11:20) kirjoitti
Kaikki muutkin ehdotukset otetaan huomioon.
Olen ruvennut kiinnittämään huomioo kawan suoranaiseen rutinaan. Kawa rutisee alakierroksilla inhottavan oloisesti ja rutina tulee jostain penkinalta. Olen kuullut että zx-6r on ihan normaalia äänteleminen mutta minusta tämä saattaa olla jotain muutakin. Mikä voisi olla vialla ? Kawalla on ajettu 36tkm.
zx-6r 2004
Selvisi tämäkin, servomoottorissa istuimen alla pultti ja prikat on tallella, mutta itse läpyskä on lentänyt helvettiin. Ilmankos valot loistaa kun se pyörii ihan vapaasti.
Mistä niitä saa? Vai onko kellään ylimääräistä pyörimässä?
EDIT: näyttäis Akralla olevan täsmälleen sama härpäke myös varaosana, katotaan jos jostain sais tilattua.
EDIT2: problem solved, saa allrightilta neljän viikon päästä
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Elä hyvä mies osta mitään ylihinnoiteltua metallipalaa, kun voit itse sen tehdä lattaraudasta.
Kawi forums sivustolla kuvilla varustettu DIY ohje siihen ja on muutaman sentin investointi.
Suosittelen servo eliminaattoria
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ