Eiköhän tuo hinta ole aika kohallaan, itse maksoin tuosta 4L pöntöstä 40e ja normi hinta sille kait on 45e.Eli jos suinkin ylimääräistä rahaa on kannattaa useempi purkki ottaa myöhempiä öljynvaihtoja ajatellen *
Muista myös vaitaa suodatin, maksaa kuitenkin vain noin 8-12e
Ja ainakin 05vm kawan huoltomanuaalissa lukee että käy puoli tai täys synteettinen
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Tulipa tuossa ajellessa seuraavanlainen ominaisuus ilmi. Kaasukahva ei palauta ollenkaan/todella huonosti. Tankopainon irroittaminen ei auttanut asiaan. Mahtaisiko vaijerin rasvaaminen auttaa, vai pitäisikö ominaisuutta etsiä paremmin? Kokemuksia?
Kawasaki ZX-6R -99
Tod näk vaijerin rasvaus auttaa.(Smigel @ Maalis. 27 2011,21:07) kirjoitti
Mutta ei siit ole mitään vahinkoa jos purat kaasukahvan ja vaijerit irti ja tarkistat niiden kunnon. /putsaat rasvaat kasaat.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mä odottelen kanssa että saisin kortin piakkoin. Alkas jo en ajotunnit!!ja samaan syssyyn ajattelin ostaa ZX-6R pyörän pihalle. Millaiset kilsat kyseinen pyörä kestää? Onko -98 ja 70tkm jo liikaa? Vai satsaisko vähän enemmän ja 2002 ja joku 30-50tkm? Meinaan et se on ensipyörä ja aloittelijaan kolhuja voi tulla..
![]()
ZX-6RR
Ja rullaan EI MITÄÄN RASVAA. Se kun voi kanssa vanhuuttaan jumittaa siellä. Ylipäänsä muoviosiin ei mitään. Se muoviosa liukuu omiaan ja jos kulunut, niin vaihtaa.
Se vaijerin rasvain työkalu on muuten todella näppärä. Se kiinni ja suihkuu HHS shittii reiästä ineen. Tai muuta vastaavaa, joka vähän notkistuu nestemäisestä muodosta ja täten pysyykin siellä vaiskan ja kuoren välissä liukasteena.
Mulla oli ex Rexissä palautus kanssa nahkeaa ja se johtui ihan siitä, että kaasarien päässä oleva metallinen J- kaari oli lyttääntynyt jostain syystä ja ei tietenkään vaiska kulje sen sisällä tällöin smuuthisti.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Tuosta Castrolista vielä, vaikka asiaa varmasti käyty läpi kyllästymiseen asti, mutta kuitenkin. Onko tuo öljyn "toimivuus" tosiaan noin pyöräkohtaista? Eli jollain toimii ja jollain ei. Itse löin viime keväänä juuri nuo GPS:t koneeseen ja tämän jälkeen ilmeni ongelmat kytkimen kanssa. Ei meinannut irrottaa millään. Vaihdoin Motorexit koneeseen ja heti pelasi normaalisti. Osalla kumminkin tuntuu tuo GPS:kin pelaavan.![]()
Kawasaki ZX-6r -05
Toi juttu on tosiaan se infernaalinen keskustelun aihe täällä ja kaikilla muilla mopofoorumeilla. Kansainvälisesti.
Jotkut vannoo vain Delvacin tms nimeen ja uhraa alttareilla pikku kissanpentuja, ja toiset sanoo, että ihan sama mitä tunkee, kuitenkin luistaa kykä.
Se löytyy se hyvä vain kokeilemalla. Huuhtomaan joudut, kun sinne kykään jää kummiski sitä "huonoa" öljyä ja useamman tyhjentelyn jälkeen vasta alkaa uusi toimimaan.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Mä taasen suosittelisin ko kohteen rasvaamista/ säännöllistä huoltamista, liikkuva osa kun on kyseessä. Ja vieläpä sellainen jonka jumittamisesta voi seurata todella ikäviä yllätyksiä.(hessu75 @ Maalis. 29 2011,08:35) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos vaihtaa suodattimen samalla, niin ensimmäisen vaihdon jälkeen vanhaa öljyä on jäljellä noin 10%, toisen vaihdon jälkeen noin 1%, kolmannen 0,1%, jne.(hessu75 @ Maalis. 29 2011,10:57) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Noh, jos se rulla on hyvä, niin kuin useammissa nykypäivän mopoissa, niin ei siellä mitään rasvaa ole. Jotain PTFE tai vastaavaa muovia, jossa on sellainen kitkakerroin, että ei pitäisi jumitella yhtään.(scuuba @ Maalis. 29 2011,11:23) kirjoitti
Sitten sinne on päässyt paskova, jos mennyt rulla jumiin. Uusi tilalle.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Jos nyt ei satu olemaan tätä vaijerirasvainta niin kikkakolmonen on pistää pakastepussi vaijerin päähän, vähän teippiä ja sitten kaataa öljyä pussiin ja alkaa heilutteleen vaijeria.(hessu75 @ Maalis. 29 2011,08:35) kirjoitti
Tulee totaallisesti öljytyksi ja osa moottoriakin, kun valuu pikku hiljaa öljyt vaijerin toisesta päästä ulos ajan myötä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Voisko joku 2005 mallisen 6r:n omistaja mitata linkuston "koiranluun" pituuden reijänkeskeltä-reijänkeskelle. Kiitos.
182,3 mm.(stuha @ Maalis. 29 2011,23:07) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ilmottaudutaan nyt joukkoon. Tuli hommattua vm. -02 oleva ajettu 37tkm. Perjantaina pitäisi uus muru hakea kotiin.
Mitäs suosittelette tehtäväksi näin ennen ajokautta pyörälle.
nimimerkillä: eka pyörä![]()
Jos ei sinulla ole huoltohistoriaa tiedossa, niin kaikki mahdollinen, mitä mieleesi tulee. Aina parempi.
Perus öljyn vaihdot: Moottori-, jarrunesteet
Akku tsekata. Rasitustesterillä. Menet akun kanssa johonkin huoltsikalle, tai akku liikkeeseen. Varmasti auttavat.
Rattaat, ketju.
Suodattimet.
Jne jne.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kaveri vaihtoi mopo merkkiä yllättäen ja olin tilannut hänelle tuon servo eliminaattorin jenkeistä samalla, kun oman tilasin.
Se saapui nyt minulle ja on ylimääräinen.
Eli, servobuddy.com tuote Kawaan Kutoseen ja nähtävästi Kymppiin. Uusi.
Rahteineen se maksoi minulle aika tarkkaan 50€. Sen se maksaa sinulle, jos tarvinnet.
YVtä, kiitos.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Huoltohistoria hyvinkin selkeä. pyörällä tosissaa ajettu se 37tkm ja huolto tehty kirjojen mukaan merkkiliikkeessä. Mutta maalaisjärjellä ajateltuna kaikki kuluosat ja nesteet tarkistan, rengaspaineita unohtamatta.(hessu75 @ Maalis. 30 2011,11:05) kirjoitti
Perus huollot vaan ja sitten kovaa ajoa(Zeane @ Maalis. 30 2011,11:47) kirjoitti
![]()
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Noista huolto asioista kannattaa soitella huollon tehneeseen liikkeeseen. Heillä on siellä ylhäällä mitä pyörään on vaihdettu/tehty, jos merkki liike kyseessä. Kannattaa pari vimosta huoltoo kysyä.
Ite kans ihmettelin, kun laitoin GPS:n jälkeen Teboilin Superbiket, että voiko öljy vaikuttaa niin paljon, että vaihteet muuttuu todella "kankeiksi" ja meni huonosti päälle. Sitten kun vaihdoin Bel Ray:n semi synteettiset, niin laatikko toimi kuin unelma. Sen jälkeen ajellut pelkällä Bel Rayllä!!(/Wille/ @ Maalis. 29 2011,08:56) kirjoitti
Kawasaki ZX-6R 2004
Ny on öljyt ja suodatin vaihettu, kawagreen maalia haettu tulevaa huggeria varten ja uudet tupet tilattu. Tulis ajokelit sit vaan jo.
Kawasaki ZX-6R -99
Kellään jäänyt kakkos jakkaraa ylimääräiseks -03vm käypää. Ostetaan pois kuleksimasta!!!
Tai vinkkiä mistä kannattaisi kysellä.
Korvannolta näyttää ainakin löytyvän joku jakkara. Kannattaa kysyä!(poketopi @ Maalis. 31 2011,19:02) kirjoitti
Kawasaki ZX-6R 2004
Joo on noi jakkarat suomen purkaamoilta lopussa tai menee heti ku tulee... syy ovh 288€ maahantuojalta.
Jenkeissä maksais 79$ plus rahti 129$ eli kuhan saa ton rahti maksun tippumaan vähintään puoleen ni ei muutaku tilaukseen.
Tulihan käytyy jo lenkki heittämässä ei hirveen hyvä pito oo jäällä kylläkään, mutta sulia löyty sen verran et huonolla tuurilla ois kortti lähteny säilytyksee hetkeksi.
Sen verran tuli huomioitua että flekti ei tainnut kertaakaan lähteä päälle... mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään eli mikä tyypillisesti saattaisi olla vikana, lämmöt mittarin mukaan kävivät 96c. Luulisi riittävän että puhallin lähtis peliin.![]()
Ei niillä kilometreillä nyt niinkään väliä oo kunhan on hyvin pidetty, huollot tehty etc. satsaas nyt pari sataa enemmän ja osta 03vm---> ruisku peli. Ninjat ei edullisemmasta päästä oo vakuutusten kannalta, mutta täyskaskon kun muistaa päälle laittaa ni ei harmita niin paljon jos se pyörä kolhuja saa. Eikä se kuuleman mukaan eka kausi niin vaarallinen ole toinen kausi on sitten asia erikseen kun "kaiken jo osaa".(samurai81 @ Maalis. 28 2011,20:46) kirjoitti
Lähtee ~sadassa. Paineistettu systeemi: 100-120 viel iha ok. Niin kauan ku nesteet pysyy sisäl, nii ei lämmöil sinänsä väliä.(poketopi @ Huhti. 02 2011,17:28) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ok kiitoksia tiedosta... yksi huoli vähemmän... sit viel hemmetin tyhmä kymysys.... tyhjäkäynti ruuvi.... eli se muovinen siinä vasemmalla tankin alla... which way magic happens ku tuntuu ettei tapahu mitään ku pyörittelee... eli lämmöt kohillaan ja tyhjäkäyntihän pitäis saada sinne 1300rpm paikkeille ni toi jurruttaa siinä 900-1100 välis. Eli minkälainen mekanismi shiinä on ku ei tahdo tolkkua saada joka tapaukses oon viemäs penkkii sen täs jossain vaihees et siellä viimestää saa tyhjäkäynnin kohillee, mutta oishan se kiva tietää.(scuuba @ Huhti. 02 2011,20:10) kirjoitti
![]()
Kiinnipäin kiertämällä pitäis tyhjäkäynnin nousta ja aukipäin laskea. Vaatii sen kierroksen / kaks et alkaa tapahtua.(poketopi @ Huhti. 02 2011,23:13) kirjoitti
Jaaha, lumet alkaa olla sulanu ja nelivetoturbo rupee taas käymään tylsäksi. Kai sitä tarttis alkaa pyörää pikkuhiljaa kasaamaan. Runko ja hilppeet on sentäs menossa tän kuun aikana maaliin ja moottorikin on jotakuinkin kansipulttien kiristämistä vaille valmis.
Vielä vaan mietityttää et ottaisko ja läppäis venttiilit + vaihtais kumit, ihan vaan varmuuden vuoksi.
'03 ZX6R
Nyt se olisi sit varmistettu että zx-6r -00 tulee kotia. Eikun vaan vakuutuksia kilpailuttamaan?
Missä hinnoissa teillä pyörinyt näissä vakuutukset?
Tuon ikäiseen varmaan ei kannata enää täyskaskoa ottaa, eikö?
---------------------------
Kawasaki ZX-6R -00
---------------------------