Tuli hankittua tuollainen -03 mallia oleva zx-r6. Pyörällä ajettu tollanen 42tkm ja olis täys huoltokirja, silti tuntuu että tyhjäkäynnillä hieman nakuttais... ymmärsin että olisi enemmänkin ominaisuus tuo naputus, mutta missä kohtaa menis se huolestumisen raja?? Vapaalla tuntuis kiekat ottavan eikä mitään muutakaan venttiili ongelmiin viittaavaa, mutta moottorin sivu äänet aina huolestuttaa. Pyörässä kiinni yoshimuran slipari ja pc. Mitenkäs tota pc:tä luetaan tyhjä käynnillä näyttäis että kävisi maximaalisen laihalla, pitäiskö viedä penkkiin säädätettäväksi vai näyttääkö ne ledi valot normaalisti tyhjäkäynnillä laihaa seosta? Sekin voisi tuon pienen naputuksen selittää.
Lopputalvi ois olosuhteiden pakosta säilyttää kylmä varastossa onko kokemuksia mistä muusta pitäis huolestua kuin pakkasnesteistä kyseisessä mallissa?
Kevättä odotellessa.
Kylmässä tallissa säilytykseen on omat juttunsa ja varmasti löytyy kuuklettamalla juttua.
se akkuhan on se tärkein pointti. Otat sen kotiin lämpimään ja älykäs akkulaturi siihen koko talvikaudeksi kiinni.
Yleensä normi jäähdytysneste on mopoissa kuin autoissakin. On siis pakkaskestävyyttä. Tarkistaminen on kuitenkin ihan paikallaan. Jos siis löytyy pakkaskestävyyden mittari sinulta.
Värikin jo sen kertoo, onko ihan jäähdytysnestettä. Punainen tai vihreä.
Öljyt suosittelen vaihtamaan keväällä, kun tuo pitkä seisonta ja kylmä ei tee sille viskositeetille hyvää.
PC: n saat USBllä läppäriin kiinni ja ajettua sen nykyisen kartan ulos.
Riippuu siis mikä PC käytössä. PC3?
Eri juttu sitten, miten se toimii. Pitääkö olla käynnissä, että PC on päällä ja voinet ajaa diagnostiikkaa siitä jne. Riippuu varmaan siitä miten on virrat laitettu PClle.
Mun mielestä PC pitäisi osata pitää seokset kunnossa, vaikka ois tyhjäkäynnilläkin.
Mä taas on aika n00b vielä PC hommissa. Oma mopo uusi kanssa ja siinä kanssa minun eka PC3 kiinni.
Itsekin opiskelen samaa hommaa. Kuinka ladata mappeja sisään ja muokata mappeja jne.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Juups... Akku on otettu irti ja pakkasnesteet kestää tuon -25'c. huoletta siis pitäisi olla ellei iske yli 30 asteen pakkaset. Power commanderi kolmonen kyseessä. Teflon öljyt heitin ketjuille ja öljyt ja suodattimen ajattelin tosiaan ennen ajokautta vaihtaa. Huolena onkin sitten iskarit ja renkaat ja muut tiivisteet/muovi nippulat tekniikassa.
Samaa matskua ne kaikki tiivarit ovat kuin autoteollisuudessakin.
Renkaat ovat herkät, jos ne ovat betonin päällä. Tarkoittanee esim varaston lattiaa, jota ei ole maalattu. Betonissa on jotain kemikaaleja, jotka tuhoavat kumia.
Vanerin tai pahvin palat renkaan ja betonin väliin.
Jos jotain availet pakkasessa, niin avaa varovasti. Varsinkin niitä muoviosia. Voi napsahtaa rikki/ poikki, kun on jäässä.
Kawasaki ZX14 2008
http://www.youtube.com/watch?v=Z43FJaPZOiE(poketopi @ Helmi. 13 2011,11:34) kirjoitti
tuossa hyvä esimerkki jos nokkaketju löysällä.Joten on varmaan syytä tuossa vaiheessa jo miettiä kannattaako sille tehä jotain.
http://www.youtube.com/watch?v=894-t...eature=related
Tuossa sama vehje johon laitettu manuaalinen kiristin
ps. Minulle myös saa kaupitella edullisia slipareita/koko rännejä zx6r 05/06
Btw. Täällä myydään niitä kirkkaita etuvilkkunlaseja hintaan 53€ Myös muita värejä näyttää olevan. Aatelimpa jakaa tämän tiedon muillekkin,mikäli muut halukkaat ole vielä näitä löytänyt
http://www.dragrace.fi/catalog....id=7973
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Huhhu, jos tuolla jälkimmäisellä videolla on kawan "normaali" käyntiääni ei omassa kai sitten olekkaan hätää tuon nokkaketjunkiristäjän suhteen. Pitää vaan siis tottua soundiin ensipyörä kun on..(soherrys @ Helmi. 13 2011,19:16) kirjoitti
ZX-6r -04
Itsellä myös "vähän" epäluuloa tuon nokkaketjun tikityksen suhteen,mut se on normia. Mulla myös ensimmäin oma pyörä, ostin tuossa tammikuussa...Kuitenkin kokemusta kyseisestä pyörästä kun kaverilla samanlainen, jota tuli lainattua viimekesänä melko monta kertaa.
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Mulla tosiaan tulee pian myyntiin edullisesti vakio pakosarja ja olikohan se GPRn slipari, ei Remus, mitä aiemmin mainitsin. Sitten on myös vakioputki tallessa.
Kaikesta pitää päästä eroon. En ala säästelemään niitä itse.
Kawasaki ZX14 2008
aalraitti then... Nuo videothan sitten avarsi tietoisuutta. *kirjoitti
*Taitaapi toimia kuin uutena sitten
![]()
Joka tapauksessa kannattaa säädättää penkissä se pc ellei niin ole aikasemmin tehty.(poketopi @ Helmi. 13 2011,11:34) kirjoitti
Mulla kävi -05:en kans silleen ett penkityksessä pc veti tyhjäkäynnille/alakierroksille/nollakaasulle aivan törkeesti soppaa lisää. Ei tahtonu käydä kylmänä ollenkaan, ja kaupunkiajossa aivan matalimmilla kierroksilla tökki ja nyki ihan perkeleesti.
Sit uus penkitys, ja kartta rupes muistuttaan huomattavasti paljon enemmän sitä karttaa mitä saa pcn(vaiko akran) saitilta akralle ja vaparille.
Mut edelleen tyhjäkäynnillä liikaa soppaa. Joten otin kartan ulos, nollasin tyhjäkäynnin, ja pistin kartan takas. Ei enää ongelmia.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Himoksella jämsässä Kawamiitti 28-29.5.2011
http://www.kawarb.fi/smf/index.php?topic=259.0
Itse aattelin näillä näkymin täältä kainuusta pörräillä sinne![]()
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Hyh,
Aina pitää olla kirjautumassa joka himputin foorumille, että pääsee näkemään tuollaisenkin tiedon.
EVVK
Laitatko ystävällisesti copy pastella tekstin tähän viestiketjuun.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
löytyy tuolta jotain http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=122092(hessu75 @ Helmi. 14 2011,13:52) kirjoitti
Ja kutakuinkin tiivistettynä siellä lukee näin:
kirjoitti
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Dänx,
Hmm, kimppamökki jollain porukalla? Ei varmaan ois pahan hintainen/ nuppi?
Kuka lähtee? Vois ottaa porukan kasaan ja joku varaa mökin, rahastaa ja hoitaa sen puolen?
Kawasaki ZX14 2008
Mulle näillä näkymin passais oikeenhyvin kimppa mökki, koska luultavasti täältä kaenuusta ajelen itekseni(hessu75 @ Helmi. 14 2011,14:10) kirjoitti
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
OK,
Elikkäs kaksi ois kasassa.
Muita?
OT juttua.
Olen uutta tankinsuoja tarraa hommaamassa ja just ostin sitten Ebaysta "carbon look" tarran.
Suomessa verkkokaupoissa 15-20 ekeä.
Ebayssa samanlainen tarra 3 dollaria posteineen!!! Siis, mitä wattua!!?? Jotain kaksi ekeä noin about.
Aivan varmasti sama tarra, mitä Suomen verkkokaupoissa tuo ebayn tekele.
Siis, minusta tuntuu, että MITÄÄN rojua ei kannata ostaa Suomesta, jos ei ole pakko just sillä punaisella sekunnilla sitä saatava käteen.
Kaikesta näyttää olevan miljoonan prosentin kate myyjillä.
Tää tankkisuoja on hyvä esimerkki. Kymmenkertainen hinta.
Tuokin Ebay myyjä mainostaa wholesale hommaa. Eli, joku sadan erä on varmaan euron kappale.
ja tyhmä suomalainen mopoilijan juntti ostaa suu virneessä, kun saa Kawatsikaan hianon tankkisuoja tarran kahdellä kynmpillä.
sama juttu, kun olen noita radial jarrupuristimia katsellut. Ihan sama vaikka onkin kiina ihmeitä. On suora kopio sika kallista Brembosta. 50 euroa 16x8, mikä on se joku vakio koko. tjsp.
Tuplalevyille eteen ja jarruvalon katkaisijalle paikka.
Prenmpo maksaa vähintään 200 euroa. Hyvä jos saat Suomen kiskureilta.
Aaarrgh! Nyt alkoi taas niin vit*ttamaan kaikki Suomen juntti kiskuri nyrkkipaja mopomyyjä varaosa sitä ja tätä.
Hyvinkäällä se yks paja joka niitä öhläreitä tuo maahan. Siinä hyvä kiskuri paja näin esimerkkinä. Ja se henkilökuntakin on jotenkin niin hampaankiskonnan tuntuista. Sinne kun soittanut joskus pari kertaa, niin tuntuu siltä, että mitäs tänne soittelet. On parempaakin tekemistä kun sua kuunnella ja ehkä vaikka mydä sulle jotain.
Sori, nyt tuli vuodatusta. Oli pakko.
Kawasaki ZX14 2008
Joo tuo varaosa hinnoittelu homma on suomessa kyllä perseestäkirjoitti
10e oli halvin 21cm carbon look tarra jonka löysin pikaisella selauksella, joten tuo 3e kuulostaa aika hyvältä![]()
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Jeps,
Mä ymmärrän sen, että huollolla ja varaosilla tehdään auton/ mopon oston jälkeen bisnestä, mutta joku raja siinäkin pitää olla.
Hyvä esimerkki on vaimon Corollan kuskin puolen takaoven jalkalista. Muovia. Ei mitään erikoisia kiinnikkeitä tai muuta. Ihan muovia vain, joka on vähän valmistuksessa taivutettu muotoon.
Varaosatiskillä Tyotalla. Wait for it... 56 euroa!!!
Siis aaaarrgh! Mä meinasin alkaa nauramaan sille raukalle varaosamyyjälle. Mutta, eihän se ole niitä hintoja sinne laittanut.
Varmaan arvaat, että lista jäi sinne ja vanha lista meni autoon kiinni kuumaliimalla.
Kawasaki ZX14 2008
(hessu75 @ Helmi. 14 2011,15:20) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Olet ymmärtänyt ihan oikein. Mutta suomestakin saattaa JOSKUS löytää kamaa hintaan joka on edullisempi kuin maailmalta postikuluineen.(hessu75 @ Helmi. 14 2011,15:02) kirjoitti
Itsekin olen tilannut lähes kaiken netistä maailmalta. Todella harvoin netin välityksellä suomesta. Ja lähes koskaan f2f suomalaisesta liikkeestä.
Ainoa huono puoli on se että pitää hieman osata arvioida etukäteen mitä tarvitsee.
Toisaalta, kun tarvi kaadon takia palikoita, niin eipä siinäkään menny kuin 2 viikkoo ett kaikki oli maailmalta kasassa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tämähän nyt liittyy ihan vitusti triidin aikeeseen, mut just kyselin parista kännyhuollosta josko ne vaihtais joikkarin, jos vien niille uuden joikkarin ja piirilevyn, ts homma on minuutin kolvaus. No toinen firma 70e ja toinen 130-150e.(hessu75 @ Helmi. 14 2011,15:20) kirjoitti
Auts(scuuba @ Helmi. 14 2011,16:08) kirjoitti
aika suolanen hinta
![]()
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Laitatko linkin sivulle, josta oot noita radiaaleja katellu... kiitos!!!(hessu75 @ Helmi. 14 2011,15:02) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZX-6R 2004
Ebaysta haet "radial master cylinder", niin alkaa tulemaan.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
150e säästö on kyllä aika pieni raha kun kyse saattaa olla hengestä... Mut kukin taaplaa tavallaan.
Oon kuullut että kiina-brembosta saa suht käyttökelposen kun siihen vaihtaa orkkis-brembon tiivisteet. Kuitenkin jos jonkunnäköstä jarrutuntumaa kaipaa niin ei ainakaan orkkissykkää kannata kiinakopioon vaihtaa.
'03 ZX6R
Jeps,
Pienellä tuunauksella siitä kiina sylkystä saa hyvän. Brembon tiivarit kiineihmeiden tilalle. Näin tuolla muilla foorumeilla kanssa kerrotaan.
Omalla kohdalla uskallan tuollaista testata omassa smotossa.
Kawatsikaan en laita kuin laadukkaamman. En Bremboa tai muuta nimellä hintaa korotettua. Ihan perus Nissin radiaali riittää. On jo huomattavasti parempi tuo Nissin: n radiaali, kuin perus puristin. Testattu tämä teoria toteen Rexissä.
Perus Nissin rariaalin saa 200 dollariin. Ja kun osaa kikkailla lähettäjän kanssa ja pyytää sen lahjana ja arvona 50 ekeä, niin tulli siat eivät kiinnostu.
Eli, ns kunnon radiaali puristimenkin saa noin 150 eurolla Suomeen.
Kawasaki ZX14 2008
Sorretaankos nyt ninjailijoita vakuutus yhtiön puolesta ihan olan takaa nyt on kolmesta eri paikasta kyselly vakuutuksia niin pompsahtaa puolentoista tonnin kieppeille liikenne ja täyskasko joka paikassa, pelkkä liikenne vakuutuskin melkein 700€. Kaverilla vm-01 CBR600 niin kaskoineen vuos 650€? Olipa melkonen yllätys ettei enää saanut vaihettua autosta bonareita pyörään, kun aikoinaan tuli vaihdettua pyörän bonarit autoon... Prkl. Joo noissa hinnoissa siis bonukset 20% liikenteeseen ja 70% kaskoon. Kellään vinkkiä mistä halvimmalla sais?
Itse aina teipit tilaillut tuolta hart-tapes'lta tulee halvalla hyvät.
Ja osat + muut sälät f2f paikallisesta mp-liikkeestä eikä mistään stormista tai muusta suuresta ketjusta. Hinnoissa on ilmaa mutta tinkiä aina pystyy ja samalla pysyy raha "lähellä".![]()
Lähivakuutuksesta tuohon omaan pyörääni maksaa n.1200e/vuosi Muualla oli noin.1400e 20% ja 70% boonuksilla.(poketopi @ Helmi. 15 2011,14:41) kirjoitti
On siis ympärivuotinen laajakasko ja liikennevakuutus
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
En nyt sanois että siitä kiinansylkästä hyvän saa, mut siedettävän. On niissä muutakin eroa ku tiivisteet, muun muassa materiaalit mitkä ehkä näyttelee aika suurtakin roolia...
Oon kyllä harkinnu kaffojen tilaamista kiinasta, mut ennen käyttöä selvitän kyllä mitä materiaalia ne on. Alumiini kun on aika laaja käsite ja se on helppo väittää ihan mitä tahansa - kuitenkin hymy hyytyy kun kahva jää käteen vaikka motoparkin takasuoran jarrussa...![]()
'03 ZX6R
poketopi, kannattaa tiedustella Pohjantähdestä. Itellä siellä ympärivuotinen täyskaskolla 20%/70% bonareilla ~900 eekkeriä(poketopi @ Helmi. 15 2011,14:41) kirjoitti
636
Kawasaki ZX-6R 06