Selvä hyvä juttu, eihän toi mitään oo haitannut mutta tulipa koitettua ja ihmettelin kun ei mennyt kakkonen pesään(markketo @ Touko. 20 2010,15:48) kirjoitti
hohhoijaa, just sain pyörän kondikseen niin nyt tais servo härpäke jotenkin hajota kun ei enää kuulu mitään ääntä sieltä suunnalta laittamalla virrat koneeseen, en jaksanut nyt enää alkaa tänään tuota räpläämään. FI -valo siis syttyi kun pöristelin tuossa tunti sitten aivan normaalisti.. Muzzys putki on pyörässä kiinni ja tuo kyseisen merkin palikka siellä servossa kiinni, ilmeisesti oli päässyt löysäämään? mutta ihmettelen miten ei enää mitään ääntä servosta kuulu, eli taisi kärähtää koko osa vai mitäpä luulette? Ainoa korjaus tuohon taitaa siis olla tuo servo eliminaattori joka on kuitenkin älyttömän tyyris johdon pätkä.![]()
zx-6r 05
Onkos joku poistanu pyöränsä orkkis putkesta katalysaattorin? Rupesin tässä pohtimaan, että kokoränni pyörään olis jees, mutta kun jo slipari (yosi rs5) löytyy ni ei varmaan mistään saa pelkkää alkukäyrästöä ostettua. Vaihtoehtona sitten ajattelin että jos sieltä orkkisputkesta menis katin repimään veke. Virtais varmaan paremmin ja vastais varmaan ainakin enemmän kokoränniä ku orkkista. Osaako joku sanoa, että miten moinen homma se on ja miten vaikeaa. Oon ymmärtäny että rälläkälle ja hitsausvehkeille tulis käyttöä?
zx-6r -05
Mul löysty se rajotinpalikan mutteri ku en tajunnu tarpeeks usei sitä kiristää. Jäi se boksi joteki juntturaa eikä liikkunu mihikää suuntaa enää sit jolloin ei niitä "käynnistys ääniä" pitäny myöskää. Boksin ku avas nii oli muovirattaist muutama hammas paskana. Servo eliminaattorin ostaa vaa suosiol nii pääsee helpoimmalla. Ebayst saa alle satasella posteinee.. suomesta 140e+postit *(pasipoika @ Touko. 20 2010,22:24) kirjoitti
636 -06
Jees ruuvi oli tiukasti edelleen kiinni, oli vain lopettanut toimintansa koko laatikko jostain syystä. Repäsin sitten kuitenkin koko servon pois sieltä, vähän helistelin sitä laatikkoo ja liitin johdot takas kiinni ja rupes toimimaan.(Zip @ Touko. 21 2010,19:32) kirjoitti
Tällasia vikoja on kiva korjailla, heh.
zx-6r 05
Jaaha mitäköhä mahto mopol tapahtua tänää. Lähdin kotoo nii läks käymää ku palmu alta, ajoin tankil ja taas pörähti käymää ilosesti. No sit kolmanne kerra ku yritin käynnistää nii ei startti pyöriny ku sekunni murto-osan ja sit vaa rutina kuulu starttii painaes. Voiko akku kuolla yhtäkki varoittamatta? Orkkis akku paikalla -06 . Tuli mielee myös et laturi paskana? Kaverin kanssa lykättii käymää jolloin xenoni vilkku ja hetkepääst sammu, vaihdenäyttö sekoili ajaes. Eli akussa ei juuri nimeksikää virtaa.
636 -06
Heps!
Hei jos jollakin on 02 malliin käypää huoltomanuaalia niin laittasko linnkiä? Ei tahtonu guugeli löytää eikä hakukaa tääl. Tai sit vaan en osaa
Pitäis vähä kattoo et kuinka nuita sarvia saa säädettyä, tuntuu oikee olevan erilailla ku vasen..
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Laitappa sinne googleen vaikka "workshopmanual zx6r 2002" niin kyllä löytyy.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Oma kaks vuotta vanha akku pimeni täysin parisen viikkoa sitten. Tankkauksen jälkeen ei pyörittänyt starttia hetkeäkään, vaan kaikki sähköt pimeni pyörästä.(Zip @ Touko. 22 2010,23:38) kirjoitti
Pisti vähän ihmetyttämään toi akun äkillinen kuolema. Ennen on sentään akut antanut pieniä varotusmerkkejä huonosta tilasta, muttei tällä kertaa.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Juu iteki aina ajatellu et akku antais vähä ennakkoo merkkei enne ku pimenee. Mut saattaaha se olla et laturiki o paskan ku ei kerra jaksanu edes valoi pitää pääl pyörän olles käynnis.. pitää selvitel(666 @ Touko. 23 2010,19:34) kirjoitti
636 -06
Kyllä niitä akkuja aika paljon menee vain jotenkin oikosulkuun nopeesti. käynyt auton kanssa niin useasti et ollut parkissa muutaman minuutin ja sit ei tapahdu enää mitään. Toivotaan ettei vielä mopossakin tarvitse kokea samaa![]()
Onko kellään noita kagizume piparilevyjä kawassa?
Tekeekö niillä mitään, jotkut väittää että on ihan hyviä
Ninja 636 -04
heps!(iirot @ Touko. 23 2010,18:51) kirjoitti
Joo jonkunmoisen pdf hommelin löysinkin.. en vaan enää muistanu ladattua kattootäytyypi tänään..
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Ei.(j00na5_ @ Touko. 24 2010,20:51) kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=115752
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mistäköhän sais -05:een kaasuvaijerin/vaijerit?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Saattais löytyy ylimääräset, mitkä lähtis "tarvikehintaan". Voin kattoa viikonloppuna jos selviin Turkuun tallille.
'03 ZX6R
Jees, ja jos noihin räjäytyskuviin(markketo @ Touko. 26 2010,20:42) kirjoitti
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....el=ZX6R
on luottamista, niin 1998-2008 kaikissa pikkuninjoissa on samat kaasuvaijerit(??)
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Moro,
Nyt kun taloudellinen tilanne on hieman parantunut opiskeluvuosien jälkeen, päätin ostaa ensimmäisen kunnon pyörän kevarivuosien jälkeen. "Talliin" ilmestyi -07 *12000 km ajettu zx-6r. Pyörä on ollut omistuksessani kuukauden verran ja kilometrejä on kertynyt 3000. Pyörään olen ollut pirun tyytyväinen. Löylyä löytyy mukavasti ja mukava vehje mutkapätkillä. *Lisäksi se on prkl. komea. Tuossa kilometrien aikana on kuitenkin herännyt pari kysymystä *johon toivon jos joku viisaampi osaisi vastata niihin.
Tälläistä 190 cm jannua tahtoo tuuli riepoa kovemmissa vauhdeissa ja tuo muna-asentokaa ei ole mikään mukavin tapa ajella, eli onko tuplakuplasta mitään hyötyä tuohon asiaan vai onko sen hankkiminen ihan hukkaan heitettyä rahaa?
Saako tuohon mopoon parempaa/pehmeämpää penkkiä? Itsellä alkaa perse puutumaan sadan kilometrin jälkeen ja 150 km yhtä soittoo on kyllä ihan maksimi.
Tuo helvetin nokkaketjun säksätys. Onko kukaan kokeillu laittaa 5. tai 6. vaihdetta päälle ja lykkiä taakse päin. Luin jostain, että sillä pitäisi saada kiristimen hyppäähän yhden napsun. Vai onko jollakin jotain parempaa keinoa ehdottaa tuon säksätyksen lopettamiseen. Juu olen kuullut prikka viritelmistä ja manuaalikiristimistä....
ZX-6R -07
Aika paljon on kilometrejä noin uudessa *(Knight Rider @ Touko. 30 2010,23:06) kirjoitti
12tkm varmaan oikea määrä.
Tuo minuakin kiinnostas että saako sitä säksätystä pois millään?
Ninja 636 -04
Mulla tuossa jenkki-mallin tusinassa jää ajovalot palamaan mikäli koneen sammuttaa tappokytkimestä. Muuten palaa vain parkit virta päällä. Tuossa ei ole edes valokytkintä. valoihin voi vaikuttaa vain, "pitkät-lyhyet"..(scuuba @ Touko. 24 2010,21:35) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Oho, jäi nuo nollat pyörimään päähän kun katselin pankkitiliä *(PzQ86 @ Touko. 30 2010,23:16) kirjoitti
![]()
ZX-6R -07
Se säksätys tulee itse venttiileistä ja se vaan on Kawasaki Heavy Industriesin tuotteen ominaisuus. En nyt 100% varmaksi mene vannomaan etteikö se nokkaketjukin pitäis jotain ääntä mutta hiljaisen pyörän saa ostamalla Hondan.(PzQ86 @ Touko. 30 2010,23:16) kirjoitti
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Omaan '05 Ninjaan oli vaihdettu Puigin tuplakupla ihan jo siksi, koska mittaristoa ei näkynyt ilman kyyristelyä (minä & ed.om. ollaan molemmat n.180cm). En tiedä kuinka paljon se käytännössä auttaa tuulen osalta, mutta ei ole kunnon riepotusta tullut ikinä sen kanssa, ja se alkuperäinen on kyllä tosi matala kun vertaa niitä vierekkäin. Kyllä se melkein on sen ~kahdeksankympin arvoinen sijoitus...(Knight Rider @ Touko. 30 2010,23:06) kirjoitti
Näinhän se on, jos Kawa käy nätisti niin sitten on jotakin vialla.(sunshine @ Touko. 30 2010,23:58) kirjoitti
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
636 Ninja '05
Mulla on 636B1 eli vm2003 jolla on ajettu jo 42000... iloisesti se vielä nakuttelee menemään, mutta muistan itsekin kuulleeni noista -07 ongelmista.(petsuZX @ Touko. 31 2010,23:17) kirjoitti
Jos takuu on 2v niin tuo yksilö tiesi tarkalleen koska levitä ;P
Edit: kai tässä oli joku pointti...
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Väittäsin kyllä että pahin säksätys kawoissa lähtee nokkaketjusta, kun ketju on tiukalla niin ainakin oma kawa käy kohtuu nätisti. Ketjunkiristimen "toimimattomuus" on mallivika näissä.(sunshine @ Touko. 30 2010,23:58) kirjoitti
ex. ZX6R 2003
Kumpi siellä sitten enemmän mättää näissä -07 myllyissä. *Se että nokkaketju venyy nopeasti, ettei kiristin enään pyty *kiristämään vai eikö tuo kiristin toimi kunnolla?
Mutta onko joku oikeesti kokeillut lykkiä 5.- 6. vaihteella taakse päin, että hyppääkö se kiristin yhden napsun kireämmälle *vai saako sillä lisää damagea koneeseen (esim. jakoa sekaisin)?
Ei millään haluaisi kokea petsuZX:n kohtaloa...
ZX-6R -07
Kiristin on ollut samanlainen jostain vuodesta 96 ja on edelleen myös uusissa. Joten kiristin tuota "kawi-tickiä" yleensä aiheuttaa.
Nyt ei kannata sekoittaa rouheaa käyntiääntä ja kiristimen toimivuutta: hitusen löysä ketju on parempi kuin hitusen liian kireä. Manuaalikiristin tai jousen vaihto jäykempään on varmaan ainoat toimivat tavat.
Joskus piruttas kokeilin tuota "5th gear roll trickiä" ja mun pyörälle sillä ei ollu mitään vaikutusta. Periaatteessa ton ei pitäis vahingoittaa mitään, mutta eipä siitä ole apuakaan.![]()
'03 ZX6R
Kannattaa katsoa myöskin ebaystä josko löytyis halvalla sopivaa tuplakuplaa. Esim kiinalaiset (hong kong) myy ihan naurettavaan hintaan, esim ~2e + kulut, kaikennäkösii pleksei mopoon.(Laareppi @ Touko. 31 2010,12:10) kirjoitti
Mulle tuli just tommonen:
http://cgi.ebay.com/ebaymot....9183212
Sen hinta oli 2 taalaa pari viikkoo sit.![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."