Sivu: 81 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171798081828391131 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2401:stä 2430:een 4602:sta
  1. #2401
    Heh, mä oon monta kertaa duunissa ettiny googlen kautta, mutta en oo löytäny ilmaseksi. Taidan vaan olla pahemman luokan puusilmä.
  2. #2402
    Lainaa (markketo @ Touko. 05 2010,19:55) kirjoitti
    Lainaa (ruzina @ Touko. 05 2010,12:14) kirjoitti
    Osaisiko joku auttaa "sopivan" vastuksen metsästämisessä? *

    Bilteman vilkkurelettäkin tsekkailin, mutta mahtaako niistäkään mikään olla sopiva? ja asennuksesta ei varmaan tule mitään *

    E: niin nuo ledit ovat 12V 0.5W
    Takana on normivilkut, 21W ?
    ja alkup vilkkureleessä lukee: max 4 *23W bulbs
    Vastukset laitetaan rinnan vilkun kanssa, ei peräkkäin. Yksi 7,5ohm vastus per led-vilkku pitäisi näin riittää. 10W on aika vähän tehonkestoa kun vastuksen läpi menee se 22W teho, mutta eiköhän tuo jonkun aikaa vilkutusta kestä...

    Toi kawan elektroninen rele on kyllä todella tarkka tolle kuormalle, joten releen vaihtaminen olisi varmasti helpointa. Esim. Kellermannin rele pelaa aina, mutta hintaakin sillä on 30e.
    Arghh... nyt tarvis rautalanka-apua *

    Eli jos vilkussa on kaksi piuhaa, musta ja keltainen; vastuksessa on molemmissa päissä nuo samat piuhat, eli yhteensä neljä.

    Mitä tuo "rinnan"asentaminen nyt sitten tarkoittaa?

    Kokeilin siis asennusta siten, että laitoin tuon vastuksen (ja välillä siis kaksikin) vilkun ja releeltä tulevien piuhojen väliin. Ilmeisesti pitäisi asentaa tuo johonkin muuhun väliin, mutta miten ihmeessä? *



    ZX-6R -04
  3. #2403
    Lainaa (JarkkoV @ Touko. 05 2010,22:04) kirjoitti
    Lainaa (markketo @ Touko. 05 2010,19:47) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Touko. 05 2010,07:43) kirjoitti
    Saako manuaalista kiristintä kiristettyä ilman läppärungon irrottamista?
    Ainakin 03/04 saa kiristettyä nostamalla tankin ja raottamalla sivukatetta. Jälkimmäinen ei itseasiassa edes pakollista.
    Otan varmaan huomenna oikean sivukatteen suosiolla irti ja kokeilen kiristimen irroittamista siten. Pyörien runko näyttäis olevan hyvin samanlainen 03/04 ja 05/06 pyörissä cornwallin kuvien perusteella, joten todnäk kiristimenkin saa samaan tapaan irti (??).
    Eipä kiristintä mahtunut ottamaan irti vaikka otin sivukatteen ja tankin irti. Oli niin perkeleen ahtaassa välissä ja sivulta katsottaessa osittain rungon takana. "Jousipultin" ja alimman pultin ois ehkä saanut auki mutta kiristin ei ois mahtunut varmaan tulemaan ulos vaikka ylimmän pultin ois saanutkin auki.

    Oishan tota voinut purkaa enemmänkin (ilmanputsarikotelo ja läppärungot), mutta aika loppuu kesken ku työt kutsuu. "Operaatio vittumainen kiristin" jatkuu sunnuntaina tai maanantaina.
  4. #2404
    ruzina:


    Eli x meinaa lamppua (tässä tapauksessa vilkku) ja tuo on sitte vastus tuo laatikko.
    Kawasaki ZX-6R -98
    EX Honda CBR 125R -04
  5. #2405
    Jos joku tietää Riihimäen lähettyviltä hyvää huolto paikkaa niin voisi kertoa mulle, pitäis viedä 36000tonnin huoltoon ninja.
    Ja onko tietoa voiko noi pakkas yöt vaikuttaa siihen että kun katsoin äsken öljysilmästä öljyjä, niin näytti olevan siinä lasissa sisäpuolella vaahtoa. Vai vuotaakohan kansi perkele!
  6. #2406
    Lainaa (vilhov @ Touko. 06 2010,12:22) kirjoitti
    ruzina:


    Eli x meinaa lamppua (tässä tapauksessa vilkku) ja tuo on sitte vastus tuo laatikko.
    Mutta mites tuon vastuksen kanssa, kun siinä on plus- ja miinuspiuhat molemmissa päissä? Rapsautanko vaan toiset poikki?

    Kyseessä siis tämännäköinen härpäke: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2806



    ZX-6R -04
  7. #2407
    Lainaa (Tasis_MpT @ Touko. 06 2010,12:29) kirjoitti
    Jos joku tietää Riihimäen lähettyviltä hyvää huolto paikkaa niin voisi kertoa mulle, pitäis viedä 36000tonnin huoltoon ninja.
    Ja onko tietoa voiko noi pakkas yöt vaikuttaa siihen että kun katsoin äsken öljysilmästä öljyjä, niin näytti olevan siinä lasissa sisäpuolella vaahtoa. Vai vuotaakohan kansi perkele!
    Varmaan vettä vaan talven jäljiltä.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  8. #2408
    Lainaa (ruzina @ Touko. 06 2010,12:36) kirjoitti
    Mutta mites tuon vastuksen kanssa, kun siinä on plus- ja miinuspiuhat molemmissa päissä? Rapsautanko vaan toiset poikki?

    Kyseessä siis tämännäköinen härpäke: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2806
    Hmm jaa-a, enpä oo tollasia käyttäny ja ei oo hajuakaan, että mitä tuolta sisältä loppujen lopuksi löytyy.. Enpä osaa nyt sanoa juuta enkä jaata, kysy viisaammalta *
    Kawasaki ZX-6R -98
    EX Honda CBR 125R -04
  9. #2409
    Lainaa (vilhov @ Touko. 06 2010,13:31) kirjoitti
    Lainaa (ruzina @ Touko. 06 2010,12:36) kirjoitti
    Mutta mites tuon vastuksen kanssa, kun siinä on plus- ja miinuspiuhat molemmissa päissä? Rapsautanko vaan toiset poikki?

    Kyseessä siis tämännäköinen härpäke: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2806
    Hmm jaa-a, enpä oo tollasia käyttäny ja ei oo hajuakaan, että mitä tuolta sisältä loppujen lopuksi löytyy.. Enpä osaa nyt sanoa juuta enkä jaata, kysy viisaammalta *
    Eiköhän tuossa ole tehty "rinnankytkentä" ihan valmiiksi asti, eli tuo laitetaan orkkispiuhoihin ja mitään johtojen katkaisuja tai kuorimisia ei tarvitse tehdä.

    Laitat sen vaan sinne orkkisliittimeen kiinni penkin alle. johdot lähtee sitten vilkuille suoraan tosta palikasta.
  10. #2410
    Lainaa (Lauri_S @ Touko. 06 2010,13:44) kirjoitti
    Lainaa (vilhov @ Touko. 06 2010,13:31) kirjoitti
    Lainaa (ruzina @ Touko. 06 2010,12:36) kirjoitti
    Mutta mites tuon vastuksen kanssa, kun siinä on plus- ja miinuspiuhat molemmissa päissä? Rapsautanko vaan toiset poikki?

    Kyseessä siis tämännäköinen härpäke: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2806
    Hmm jaa-a, enpä oo tollasia käyttäny ja ei oo hajuakaan, että mitä tuolta sisältä loppujen lopuksi löytyy.. Enpä osaa nyt sanoa juuta enkä jaata, kysy viisaammalta *
    Eiköhän tuossa ole tehty "rinnankytkentä" ihan valmiiksi asti, eli tuo laitetaan orkkispiuhoihin ja mitään johtojen katkaisuja tai kuorimisia ei tarvitse tehdä.

    Laitat sen vaan sinne orkkisliittimeen kiinni penkin alle. johdot lähtee sitten vilkuille suoraan tosta palikasta.
    hmmm. sitten tässä palataan vanhaan onkelmaan, eli tarvii laittaa kaksi noita vastuksia peräkkäin, että vilkutustaajuus on normaali, tässä tapauksessa tuo ledi himmenee sitten lähes näkymättömiin
    ZX-6R -04
  11. #2411
    Lainaa (ruzina @ Touko. 06 2010,14:14) kirjoitti
    Lainaa (Lauri_S @ Touko. 06 2010,13:44) kirjoitti
    Lainaa (vilhov @ Touko. 06 2010,13:31) kirjoitti
    Lainaa (ruzina @ Touko. 06 2010,12:36) kirjoitti
    Mutta mites tuon vastuksen kanssa, kun siinä on plus- ja miinuspiuhat molemmissa päissä? Rapsautanko vaan toiset poikki?

    Kyseessä siis tämännäköinen härpäke: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2806
    Hmm jaa-a, enpä oo tollasia käyttäny ja ei oo hajuakaan, että mitä tuolta sisältä loppujen lopuksi löytyy.. Enpä osaa nyt sanoa juuta enkä jaata, kysy viisaammalta *
    Eiköhän tuossa ole tehty "rinnankytkentä" ihan valmiiksi asti, eli tuo laitetaan orkkispiuhoihin ja mitään johtojen katkaisuja tai kuorimisia ei tarvitse tehdä.

    Laitat sen vaan sinne orkkisliittimeen kiinni penkin alle. johdot lähtee sitten vilkuille suoraan tosta palikasta.
    hmmm. sitten tässä palataan vanhaan onkelmaan, eli tarvii laittaa kaksi noita vastuksia peräkkäin, että vilkutustaajuus on normaali, tässä tapauksessa tuo ledi himmenee sitten lähes näkymättömiin *
    En ole koskaan viritelly kawaan noita ledivilkkuja, mutta muissa vehkeissä on piisannut yksi n. 8 ohmin vastus / puoli ja jos on molemmat vilkut (etu+taka) vaihdettu niin sitten 3..4 ohmia tai kaksi ~8 ohmista rinnakkain. Jos vain yksi 3..4 ohmin vastus niin sitten tehonkeston olisi syytä olla luokkaa 50W. Muuten joku 25W saattaa piisata jo.

    Omassa mopossani vilkku on nopea kunnes siellä on tarpeeksi kuormaa. Ledi ei varsinaisesti himmene missään välissä. Villi veikkaus voisi olla, että jos se ledi himmenee siellä, niin siellä lienee jo liian pieni vastus (= oikosulku)? Vilkkujen asennus mennyt metsään? Yleismittarilla selviää..
  12. #2412
    Onpa vastuksella hintaa.

    Neljästä johdosta pitäisi pitäisi aina kaksi "yhteenkytkettyä" olla samalla puolella vilkkua. Yleismittarilla selviää ainakin mitkä johdot menee vastuksen kautta ja mitkä suoraan yhteen.

    Eli vilkun plussaan toinen vastuksen johto ja tässä samassa johdossa suoraan kiinni oleva toinen johto releeltä tulevaan plussaan.

    Ja samanlain maapuolelle.
    '03 ZX6R
  13. #2413
    Lueskelin hieman triidiä, mutta mua kiinnostais kokemukset 2007-2009 malleista. Onko mitään ostettaessa huomioon otettavia tyyppivikoja jne. Minkälainen peli ajaa?
  14. #2414
    Mitäs suosittelette kuinka usein olis hyvä vaihtaa etupumppujen öljyt? ja onko suosituksia mikä tai kenen valmistama liemi tuolla kaikkein parhaimmin pelaa? muutenkin saa kertoa kaikkea mahdollista mitä ko.projektiin liittyy -03 ikäsessä pärrässä
    Pitkää päätyyn ja perään...
  15. #2415
    Keulahuollosta sen verran, että ainakin omiin katupeleihin olen yleensä tehnyt huollon joka toinen talvi, ~20-30tkm:n välein.

    Varteenotettavana vaihtoehtona voisi pitää myös tolppien huollattamista iskariammattilaisella, saisi samalla tarkastettua helat sun muut. Kannattaa kysyä hintaa irtotolpille.
    Pelkät ölppävaihdot voisi tehdä tämän jälkeen itsekin, työvaihekohtainen opastus huoltomanuaalin mukaan.
    -Käytä mieluummin orkkisstefoja
    -Öljyn visko ja pinnat manuaalin mukaan
    -Öljyksi vaikka iso-Ö, Motorex, Bel-Ray, Denicol, Motul, Castrol tms.
    Vaikka näillä alkuun.
  16. #2416
    24 tontun huollossa ottivat vanhat keulaöljyt pois ja Bel-Rayn 10W:tä tunkivat takaisin sisään. 18.90€/l. Moro.
  17. #2417
    Kohtuuhintaselta litkultahan toi kuullostaa?
    '03 ZX6R
  18. #2418
    Ei kai ne koko litraa sinne keulaan tunkenut
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  19. #2419
    Lainaa (Overlap @ Touko. 10 2010,16:14) kirjoitti
    Keulahuollosta sen verran, että ainakin omiin katupeleihin olen yleensä tehnyt huollon joka toinen talvi, ~20-30tkm:n välein.

    Varteenotettavana vaihtoehtona voisi pitää myös tolppien huollattamista iskariammattilaisella, saisi samalla tarkastettua helat sun muut. Kannattaa kysyä hintaa irtotolpille.
    Pelkät ölppävaihdot voisi tehdä tämän jälkeen itsekin, työvaihekohtainen opastus huoltomanuaalin mukaan.
    -Käytä mieluummin orkkisstefoja
    -Öljyn visko ja pinnat manuaalin mukaan
    -Öljyksi vaikka iso-Ö, Motorex, Bel-Ray, Denicol, Motul, Castrol tms.
    Vaikka näillä alkuun.
    Noniin kiitoksia! Nyt tulevana perjantaina menee pärrä tohon remonttiin, ekaa kertaa tuon pyörän historiassa. -03 ikänen ja 37000 mittarissa, rupee vissiin olemaan enemmän kun korkea aika
    Pitkää päätyyn ja perään...
  20. #2420
    Lainaa (Atom @ Touko. 10 2010,18:05) kirjoitti
    24 tontun huollossa ottivat vanhat keulaöljyt pois ja Bel-Rayn 10W:tä tunkivat takaisin sisään. 18.90€/l. Moro.
    No yritä kaupasta ostaa halvemmalla. Moron.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #2421
    Lainaa (nato26 @ Touko. 11 2010,11:19) kirjoitti
    Ei kai ne koko litraa sinne keulaan tunkenut
    Esim -05; pelkkä vaihto 0,72l, ja purkamisen jälkeen 0,852l. Joten kyl sitä sinne menee melkein se litra.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #2422
    Lainaa (Jarrujälki @ Touko. 10 2010,15:25) kirjoitti
    Mitäs suosittelette kuinka usein olis hyvä vaihtaa etupumppujen öljyt? ja onko suosituksia mikä tai kenen valmistama liemi tuolla kaikkein parhaimmin pelaa? muutenkin saa kertoa kaikkea mahdollista mitä ko.projektiin liittyy -03 ikäsessä pärrässä *
    Jos haluu hifistellä, nii tarviiks -03:kin kans jonku tommosen(??):
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/fork_spring_compressor/
    Tosin menee ihan brute forcellakin, mut ei kannata hajottaa sitä:
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/ilmanpuristintadamage/

    Öljyks vaikka motulia motonetistä. Ihan ok tavaraa (ratakäytössäkin).
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #2423
    Lainaa (scuuba @ Touko. 11 2010,17:34) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Touko. 11 2010,11:19) kirjoitti
    Ei kai ne koko litraa sinne keulaan tunkenut
    Esim -05; pelkkä vaihto 0,72l, ja purkamisen jälkeen 0,852l. Joten kyl sitä sinne menee melkein se litra.
    Niin mutta onhan siinä 0.85l ja 1l aikamoinen ero tolleilla toimivuudessa
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  24. #2424
    03:een menee 410 ml vaihdettaessa ja kuivana 482 ± 4 ml. Saatana, missä multa laskutetut öljyt on??

    Jos minulta kysyttäisiin, niin halvempikin öljy toimisi keulassa. Oikeaa viskositeettia se taitaa enimmäkseen kaivata eikä joudu huimia kuormia tai lämpötilan muutoksia kestämään. Yhden keularempan kokemuksella nämä.
  25. #2425
    Lainaa (Atom @ Touko. 11 2010,21:29) kirjoitti
    03:een menee 410 ml vaihdettaessa ja kuivana 482 ± 4 ml. Saatana, missä multa laskutetut öljyt on??
    Kertaa kaks........
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #2426
    Saahan sen öljyn sieltä varmasti pyytämällä mukaan. Suomalaiset...
    '03 ZX6R
  27. #2427
    Lainaa (scuuba @ Touko. 12 2010,00:05) kirjoitti
    Kertaa kaks........
    Yhtä putkea tässä varmaan haettiinkin...

    Eipä jaksa pienistä öljymääristä saivarrella. Paitsi internetissä tietenkin. Moottoriöljyäkin veloittaneet 400 ml liikaa, kun tuskin ollut motti kuivana (kuivana menee 4 l, tyhjänä 3.6 l). Kerrostalossakaan ei venttiiliremppoja viitsi tehdä, ja luotan R.M. Heinon tekevän hyvää työtä säilyttääkseen edes jonkinnäköisen asiakaskunnan.
  28. #2428
    Tervehdys foorumistit. Täällä uusi 6r omistaja ja itse asiassa ensimmäinen pyöräkin. Mahtaako täältä löytää -04 mallille service manuaalia enkuksi tai peräti suomeksi? Löysin selailemalla -05 mallille mut en tiedä onko noilla kuinka paljon eroa toisiinsa..?
    Ja mitenköhän kun pyörä on tuotu 3 vuotta sitten Saksasta niin löytyyköhän tuolta liikkeeltä mitään tietoja pyörän historiasta näin monen vuoden jälkeen?
    Kiitoksia vastauksista.
  29. #2429
    Lainaa (Atom @ Touko. 12 2010,10:44) kirjoitti
    Eipä jaksa pienistä öljymääristä saivarrella. Paitsi internetissä tietenkin. Moottoriöljyäkin veloittaneet 400 ml liikaa, kun tuskin ollut motti kuivana (kuivana menee 4 l, tyhjänä 3.6 l). Kerrostalossakaan ei venttiiliremppoja viitsi tehdä, ja luotan R.M. Heinon tekevän hyvää työtä säilyttääkseen edes jonkinnäköisen asiakaskunnan.
    En tiedä onko kyse vaan omasta yksilöstä, mutta aina on öljynvaihdossa mennyt aika tarkka 4 litraa öljyä koneeseen kun on täyttänyt silmän ylärajalla. Tai sit vaan tyhjennän liian hartaasti.

    ekola: Service manual löytyy kyllä enkuksi ihan googlen avulla, koko on aika julmettu 127mb... 04 ja 05 on sen verran eri mallit (no eturatas taitaa sentäs olla sama ) että hakisin tuon oikeaan vuosimalliin tarkoitetun. Jos oikeen näyttää vaikeelta niin pistä yv niin laitan sulle linkin tms.
    '03 ZX6R
  30.  
  31. #2430
    Osaisko joku sanoa mikä on 2003 636B:n vakiotakaiskarin jousen esijännityksen säätöalue, eli kuinka monta milliä kierteitä on käytössä ylhäältä katsoen? Ohjekirjassa tätä ei kerrota vaan ehdotetaan vain kääntymään kawasaki-huollon puoleen, enkä onnistunut säätörinkuloiden alta vakoilemaan paljonko kierteitä löytyy.

    Keräsin alustan säädöt exceliin jotta näen & hahmotan ne yhdellä kertaa, mutta tuo perän esijännityksen säätöalue jäi mysteeriksi.

    Kaavio: Suspension Chart
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Sivu: 81 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171798081828391131 ... ViimeinenViimeinen