Heh, mä oon monta kertaa duunissa ettiny googlen kautta, mutta en oo löytäny ilmaseksi. Taidan vaan olla pahemman luokan puusilmä.
Arghh... nyt tarvis rautalanka-apua *(markketo @ Touko. 05 2010,19:55) kirjoitti
Eli jos vilkussa on kaksi piuhaa, musta ja keltainen; vastuksessa on molemmissa päissä nuo samat piuhat, eli yhteensä neljä.
Mitä tuo "rinnan"asentaminen nyt sitten tarkoittaa?
Kokeilin siis asennusta siten, että laitoin tuon vastuksen (ja välillä siis kaksikin) vilkun ja releeltä tulevien piuhojen väliin. Ilmeisesti pitäisi asentaa tuo johonkin muuhun väliin, mutta miten ihmeessä? *
ZX-6R -04
Eipä kiristintä mahtunut ottamaan irti vaikka otin sivukatteen ja tankin irti. Oli niin perkeleen ahtaassa välissä ja sivulta katsottaessa osittain rungon takana. "Jousipultin" ja alimman pultin ois ehkä saanut auki mutta kiristin ei ois mahtunut varmaan tulemaan ulos vaikka ylimmän pultin ois saanutkin auki.(JarkkoV @ Touko. 05 2010,22:04) kirjoitti
Oishan tota voinut purkaa enemmänkin (ilmanputsarikotelo ja läppärungot), mutta aika loppuu kesken ku työt kutsuu. "Operaatio vittumainen kiristin" jatkuu sunnuntaina tai maanantaina.
ruzina:
Eli x meinaa lamppua (tässä tapauksessa vilkku) ja tuo on sitte vastus tuo laatikko.
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Jos joku tietää Riihimäen lähettyviltä hyvää huolto paikkaa niin voisi kertoa mulle, pitäis viedä 36000tonnin huoltoon ninja.
Ja onko tietoa voiko noi pakkas yöt vaikuttaa siihen että kun katsoin äsken öljysilmästä öljyjä, niin näytti olevan siinä lasissa sisäpuolella vaahtoa. Vai vuotaakohan kansi perkele!
Mutta mites tuon vastuksen kanssa, kun siinä on plus- ja miinuspiuhat molemmissa päissä? Rapsautanko vaan toiset poikki?(vilhov @ Touko. 06 2010,12:22) kirjoitti
Kyseessä siis tämännäköinen härpäke: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-2806
ZX-6R -04
Varmaan vettä vaan talven jäljiltä.(Tasis_MpT @ Touko. 06 2010,12:29) kirjoitti
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Hmm jaa-a, enpä oo tollasia käyttäny ja ei oo hajuakaan, että mitä tuolta sisältä loppujen lopuksi löytyy.. Enpä osaa nyt sanoa juuta enkä jaata, kysy viisaammalta *(ruzina @ Touko. 06 2010,12:36) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Eiköhän tuossa ole tehty "rinnankytkentä" ihan valmiiksi asti, eli tuo laitetaan orkkispiuhoihin ja mitään johtojen katkaisuja tai kuorimisia ei tarvitse tehdä.(vilhov @ Touko. 06 2010,13:31) kirjoitti
Laitat sen vaan sinne orkkisliittimeen kiinni penkin alle. johdot lähtee sitten vilkuille suoraan tosta palikasta.
hmmm. sitten tässä palataan vanhaan onkelmaan, eli tarvii laittaa kaksi noita vastuksia peräkkäin, että vilkutustaajuus on normaali, tässä tapauksessa tuo ledi himmenee sitten lähes näkymättömiin(Lauri_S @ Touko. 06 2010,13:44) kirjoitti
![]()
ZX-6R -04
En ole koskaan viritelly kawaan noita ledivilkkuja, mutta muissa vehkeissä on piisannut yksi n. 8 ohmin vastus / puoli ja jos on molemmat vilkut (etu+taka) vaihdettu niin sitten 3..4 ohmia tai kaksi ~8 ohmista rinnakkain. Jos vain yksi 3..4 ohmin vastus niin sitten tehonkeston olisi syytä olla luokkaa 50W. Muuten joku 25W saattaa piisata jo.(ruzina @ Touko. 06 2010,14:14) kirjoitti
Omassa mopossani vilkku on nopea kunnes siellä on tarpeeksi kuormaa. Ledi ei varsinaisesti himmene missään välissä. Villi veikkaus voisi olla, että jos se ledi himmenee siellä, niin siellä lienee jo liian pieni vastus (= oikosulku)? Vilkkujen asennus mennyt metsään? Yleismittarilla selviää..
Onpa vastuksella hintaa.
Neljästä johdosta pitäisi pitäisi aina kaksi "yhteenkytkettyä" olla samalla puolella vilkkua. Yleismittarilla selviää ainakin mitkä johdot menee vastuksen kautta ja mitkä suoraan yhteen.
Eli vilkun plussaan toinen vastuksen johto ja tässä samassa johdossa suoraan kiinni oleva toinen johto releeltä tulevaan plussaan.
Ja samanlain maapuolelle.
'03 ZX6R
Lueskelin hieman triidiä, mutta mua kiinnostais kokemukset 2007-2009 malleista. Onko mitään ostettaessa huomioon otettavia tyyppivikoja jne. Minkälainen peli ajaa?
Mitäs suosittelette kuinka usein olis hyvä vaihtaa etupumppujen öljyt? ja onko suosituksia mikä tai kenen valmistama liemi tuolla kaikkein parhaimmin pelaa? muutenkin saa kertoa kaikkea mahdollista mitä ko.projektiin liittyy -03 ikäsessä pärrässä![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Keulahuollosta sen verran, että ainakin omiin katupeleihin olen yleensä tehnyt huollon joka toinen talvi, ~20-30tkm:n välein.
Varteenotettavana vaihtoehtona voisi pitää myös tolppien huollattamista iskariammattilaisella, saisi samalla tarkastettua helat sun muut. Kannattaa kysyä hintaa irtotolpille.
Pelkät ölppävaihdot voisi tehdä tämän jälkeen itsekin, työvaihekohtainen opastus huoltomanuaalin mukaan.
-Käytä mieluummin orkkisstefoja
-Öljyn visko ja pinnat manuaalin mukaan
-Öljyksi vaikka iso-Ö, Motorex, Bel-Ray, Denicol, Motul, Castrol tms.
Vaikka näillä alkuun.
24 tontun huollossa ottivat vanhat keulaöljyt pois ja Bel-Rayn 10W:tä tunkivat takaisin sisään. 18.90€/l. Moro.![]()
Ei kai ne koko litraa sinne keulaan tunkenut![]()
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Noniin kiitoksia! Nyt tulevana perjantaina menee pärrä tohon remonttiin, ekaa kertaa tuon pyörän historiassa. -03 ikänen ja 37000 mittarissa, rupee vissiin olemaan enemmän kun korkea aika(Overlap @ Touko. 10 2010,16:14) kirjoitti
![]()
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
No yritä kaupasta ostaa halvemmalla. Moron.(Atom @ Touko. 10 2010,18:05) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Esim -05; pelkkä vaihto 0,72l, ja purkamisen jälkeen 0,852l. Joten kyl sitä sinne menee melkein se litra.(nato26 @ Touko. 11 2010,11:19) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos haluu hifistellä, nii tarviiks -03:kin kans jonku tommosen(??):(Jarrujälki @ Touko. 10 2010,15:25) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/org/fork_spring_compressor/
Tosin menee ihan brute forcellakin, mut ei kannata hajottaa sitä:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ilmanpuristintadamage/
Öljyks vaikka motulia motonetistä. Ihan ok tavaraa (ratakäytössäkin).
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Niin mutta onhan siinä 0.85l ja 1l aikamoinen ero tolleilla toimivuudessa(scuuba @ Touko. 11 2010,17:34) kirjoitti
![]()
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
03:een menee 410 ml vaihdettaessa ja kuivana 482 ± 4 ml. Saatana, missä multa laskutetut öljyt on??
Jos minulta kysyttäisiin, niin halvempikin öljy toimisi keulassa. Oikeaa viskositeettia se taitaa enimmäkseen kaivata eikä joudu huimia kuormia tai lämpötilan muutoksia kestämään. Yhden keularempan kokemuksella nämä.![]()
Kertaa kaks........(Atom @ Touko. 11 2010,21:29) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Saahan sen öljyn sieltä varmasti pyytämällä mukaan. Suomalaiset...![]()
'03 ZX6R
Yhtä putkea tässä varmaan haettiinkin...(scuuba @ Touko. 12 2010,00:05) kirjoitti
Eipä jaksa pienistä öljymääristä saivarrella. Paitsi internetissä tietenkin. Moottoriöljyäkin veloittaneet 400 ml liikaa, kun tuskin ollut motti kuivana (kuivana menee 4 l, tyhjänä 3.6 l). Kerrostalossakaan ei venttiiliremppoja viitsi tehdä, ja luotan R.M. Heinon tekevän hyvää työtä säilyttääkseen edes jonkinnäköisen asiakaskunnan.![]()
Tervehdys foorumistit. Täällä uusi 6r omistaja ja itse asiassa ensimmäinen pyöräkin. Mahtaako täältä löytää -04 mallille service manuaalia enkuksi tai peräti suomeksi? Löysin selailemalla -05 mallille mut en tiedä onko noilla kuinka paljon eroa toisiinsa..?
Ja mitenköhän kun pyörä on tuotu 3 vuotta sitten Saksasta niin löytyyköhän tuolta liikkeeltä mitään tietoja pyörän historiasta näin monen vuoden jälkeen?
Kiitoksia vastauksista.
En tiedä onko kyse vaan omasta yksilöstä, mutta aina on öljynvaihdossa mennyt aika tarkka 4 litraa öljyä koneeseen kun on täyttänyt silmän ylärajalla. Tai sit vaan tyhjennän liian hartaasti.(Atom @ Touko. 12 2010,10:44) kirjoitti
ekola: Service manual löytyy kyllä enkuksi ihan googlen avulla, koko on aika julmettu 127mb... 04 ja 05 on sen verran eri mallit (no eturatas taitaa sentäs olla sama) että hakisin tuon oikeaan vuosimalliin tarkoitetun. Jos oikeen näyttää vaikeelta niin pistä yv niin laitan sulle linkin tms.
'03 ZX6R
Osaisko joku sanoa mikä on 2003 636B:n vakiotakaiskarin jousen esijännityksen säätöalue, eli kuinka monta milliä kierteitä on käytössä ylhäältä katsoen? Ohjekirjassa tätä ei kerrota vaan ehdotetaan vain kääntymään kawasaki-huollon puoleen, enkä onnistunut säätörinkuloiden alta vakoilemaan paljonko kierteitä löytyy.
Keräsin alustan säädöt exceliin jotta näen & hahmotan ne yhdellä kertaa, mutta tuo perän esijännityksen säätöalue jäi mysteeriksi.
Kaavio: Suspension Chart
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä