Ei mitään tietoa, mutta mutulta sanoisin 90-100hp.(Sportive @ Touko. 03 2010,18:29) kirjoitti
'03 ZX6R
Heps!(markketo @ Touko. 04 2010,00:58) kirjoitti
Viime kesänä säädätin ja penkitin juurikin nollakakkosen ninjan (636a) ja 93 heppaa anto takaselta. vääntöä en muista kuolemaksenikaan kun ei oo laput täs nyt.
www.letec-motors.com <-- tuolla penkitin ja ei sitten ole mikään maailman optimistisin penkki. Markon sanoin ei oo ykskään kaasari kusiainen antanu yli sataa heppaa takaselta. Tämä siis viimekesänä.
Niin ja suutinsatsi ja LeoVincen slipari on kiinni.
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Huomenia!
Ongelmaa puskee.. Kiristin eilen Kawan ketjut ja lähdin kaahaamaan kotia kohti. Kaupunki alueella n. 60km/h vauhdissa ja isoilla vaihteilla alkoi tuntumaan jasemmassa jalassa sellaista paukkuvaa resonointia, you know jaksollisesti sellainen tak tak tak ääni ja samaan aikaan isku.
Kotona sitten katoin, että ketjut piruvie on kireämmällä kun viulun kieli. Käväsin motonetissä ostamassa työkaluja ja annon ketjulle löysää. Juuri äsken töihin päästyäni huomasin kaupunki nopuksissa saman ongelman. pam pam pam se vaan hakkaa ja taitaa kuuluakin.. Ketjut nyt ok kireydellä.
Moottoritie nopeuksissa en asiaa huomannut, ongelma esiintyy isolla vaihteella pienemmässä nopeudessa. Mitäköhän on Kawasta hajoamassa / hajonnut?
Kawa ZX6r vm. 2002, mittarissa 37tkm.
Edittiä..
Nyt kun pääsi itse istumaan selkään ja työkaveri kokeili ketjuja, niin tuntuivat jälleen melko kireiltä. Voisiko ketjujen liika kireys aiheuttaa tämän tyyppisen probleeman?
Ettei vain olisi ketjut/rattaat aivan finaalissa jolloin ketju "tarraa" rattaaseen kiinni?
Tai ketjussa mennyt joku lenkki paskaksi/jumiin jolloin paukuttelee. Liika kireyskään ei luonnollisesti ole hyväksi.
Saatko perää pukilla ilmaan että pääsisi ilmassa pyörittämään takarengasta ja katsomaan ketjun lävitse ettei siinä ole vikaa?
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Ne ketjut kiristyy aina kun kiristää taka-akselin mutteria, eli jos ennen kiristystä ketjut on sopivalla kireydellä niin akselin mutterin kiristyksen jälkeen ketjut on aivan liian tiukalla.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Saattaapi olla tämäkin mahdollista. Täytyy kotona nostaa perä ylös ja pyöritellä. Toivottavasti vaan pelkkä ketjun löysäys riittää, ei oo lakkolaisella varaa pistää mitään mihinkään "ylimääräiseen".(iirot @ Touko. 04 2010,08:12) kirjoitti
nato26
Tattis infosta
Riippuu kans vähän miten kiristää sen taka-akselin mutterin. Eli jos räikän varsi on pystyssä ylöspäin ja vetää siitä "taakseppäin", niin voipi liukua helposti se taka-akseli taakseppäin (+hieman vinoon...). Ts ketjut kiristyy väärästä syystä.(nato26 @ Touko. 04 2010,08:27) kirjoitti
Ite kiristän akselin mutterin nykyisin nimenomaan ton takia siten ett räikän varsi on vaakasuorassa ja siitä painaa alaspäin (ts vähän "eteenpäinkin"), niin akseli ei lähe liukuun mihinkään suuntaan.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onko kukaan tehnyt mitään "virityksiä" nokkaketjun kiristimeen? Muistelisin joskus lukeneeni, että auttaa toimimaan paremmin jos laittaa pari-kolme prikkaa jousen alkuun niin että jousi vähän puristuu kasaan ja työntää kovempaa...? Ilmeisesti kiristin tuppaa menemään jumiin useasti vaikka olisi kuinka uusi...
e. Kuinka usein olette vaihtaneet/vaihdattaneet nokkaketjun?
Kawan pitää pitää ääntä, tiedetään, mutta meinasin jonkun sadepäivän ratoksi purkaa nakuttimen ja säätää jos osaan.
Akkuhan se paskana oli, kerkesin jo pelästymään että pyörässä olisi ilmennyt oikea vikakin(Hoppala @ Touko. 03 2010,20:41) kirjoitti
![]()
Tosiaan mittasin akun jänniteeksi 10,5 volttia, mutta myöhemmin akkuliikkeessä rasitustestissä ei akusta irronnut virtaa laisinkaan. Pistää kyllä ihmetyttämään toi akun äkillinen kuolemaEi kovinkaan vanha ja talvella ollut sen kolme kertaa latauksessa. No eipä uuden akun hinnaksi tullut kun se vajaat 25 €
![]()
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Hyvä tuuri tais käydä..(666 @ Touko. 04 2010,17:56) kirjoitti
Itsellä oman pelin vähän vastaava sähkövika ei ilmeisesti ollutkaan kiinni akusta (ei auttanut uuden vaihto). Huomenna pitäis hakea peli huollosta ja kuunnella, mitäs ne pajalla kertovat korjanneensa.
Niin, ja ennen kaikkea minkälaisen laskun tunkevat käteeni![]()
Ja nimenomaan missä koneissa? Vuosimallit...?(JarkkoV @ Touko. 04 2010,17:48) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Se on allekirjoituksen mukainen 636 -05.(scuuba @ Touko. 04 2010,19:27) kirjoitti
e. niissä koneissa missä on "automaattisesti kiristyvä" kiristin.
e2. Ja jos tuota ei kannata kokeilla, niin mitä kannattaa tehdä? Vai antaa vaan nakuttaa?
Kokeiltu on automaattilaturilla(scuuba @ Touko. 04 2010,19:25) kirjoitti
Ja tehty vielä niin kuin käskivät akkuliikkeessä eli heti seisonnan alussa, keskivaiheessa ja sitte vielä enne kauden alkua.
Alkaa ihmetyttää akut siinä mielessä, että jotkut kestävät 4-5 vuotta ilman huoltoa ja vähillä kilometreillä ja sitte toiset kun koittaa pitää huolta ni simahtaa yhden ajokauden jälkeen![]()
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Sen takia mä en teekkään niinku akkuliikkessä "käskivät". *(666 @ Touko. 04 2010,21:31) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jousen prikkaaminen saattaa auttaa, tai sitten laittaa hieman pidemmän ja/tai jäykemmän jousen.(JarkkoV @ Touko. 04 2010,19:36) kirjoitti
Manuaalinen kiristin on myös yksi vaihtoehto, vaatii tosin säätämisen silloin tällöin (öljynvaihtoväli?). Mikäli jollain on tollaselle tarvetta, niin yksi sattuis olemaan ylimääräsenä.
'03 ZX6R
Saako manuaalista kiristintä kiristettyä ilman läppärungon irrottamista?(markketo @ Touko. 05 2010,07:33) kirjoitti
Tuo ketjunkiristin on kawassa kyllä "ominaisuus". Ite oon suosiolla siirtäny kiristintä pykälän tiukemmalle käsin kerran kesässä kun korvat ei enää kestä säksätystä. Vähän aikaa se on taas hiljaa ja sitten alkaa taas voimistua uudestaan.(JarkkoV @ Touko. 04 2010,17:48) kirjoitti
Eli suosiolla kiristin irti ja käsin siirtää sitä pykälän tiukemmalle ja takas paikalleen. Ei oo kovin iso homma, sivukatetta joutuu vähän taivuttamaan pois eestä että pultit saa auki minkä jälkeen tankin alta nostaa sen pois. *![]()
ex. ZX6R 2003
Asentelin nuo honkkarin ledit ja nappasin Motonetistä vilkkuvastukset LEDeille, eivät vaan oikeen sovi ilmeisesti.(tate zx6r @ Maalis. 03 2010,22:00) kirjoitti
Eli vilkuttaa vaan pirun nopeesti.
Testasin ensin 5W 3,2 Ohmin vastusta, ei mitään vaikutusta vaikka laitoin kaksikin tuollaista samalle vilkulle.
Nyt sitten testasin 10W 7,5ohmin vastuksella, vilkahtaa kerran hitaasti, mutta sitten alkaa taas pikanakutus. Laitoin noita kaksi peräkkäin samalle vilkulle, niin johan alkoi vilkuttamaan normaaliin tahtiin, ei muuta vikaa mutta nyt tuo LED-vilkku himmeni aika pahasti.
Osaisiko joku auttaa "sopivan" vastuksen metsästämisessä? *
Bilteman vilkkurelettäkin tsekkailin, mutta mahtaako niistäkään mikään olla sopiva? ja asennuksesta ei varmaan tule mitään *
E: niin nuo ledit ovat 12V 0.5W
Takana on normivilkut, 21W ?
ja alkup vilkkureleessä lukee: max 4 23W bulbs
ZX-6R -04
Ainakin 03/04 saa kiristettyä nostamalla tankin ja raottamalla sivukatetta. Jälkimmäinen ei itseasiassa edes pakollista.(JarkkoV @ Touko. 05 2010,07:43) kirjoitti
'03 ZX6R
Vastukset laitetaan rinnan vilkun kanssa, ei peräkkäin. Yksi 7,5ohm vastus per led-vilkku pitäisi näin riittää. 10W on aika vähän tehonkestoa kun vastuksen läpi menee se 22W teho, mutta eiköhän tuo jonkun aikaa vilkutusta kestä...(ruzina @ Touko. 05 2010,12:14) kirjoitti
Toi kawan elektroninen rele on kyllä todella tarkka tolle kuormalle, joten releen vaihtaminen olisi varmasti helpointa. Esim. Kellermannin rele pelaa aina, mutta hintaakin sillä on 30e.
'03 ZX6R
Otan varmaan huomenna oikean sivukatteen suosiolla irti ja kokeilen kiristimen irroittamista siten. Pyörien runko näyttäis olevan hyvin samanlainen 03/04 ja 05/06 pyörissä cornwallin kuvien perusteella, joten todnäk kiristimenkin saa samaan tapaan irti (??).(markketo @ Touko. 05 2010,19:47) kirjoitti
Koitin kiristää säädintä irrottamatta sitä kokonaan. Huonolla menestyksellä. En uskaltanut painaa kovin suurella voimalla. Tilasin pari päivää sittten manuaalisen kiristimen, joten ootellaan kunhan se saapuu...
zx6r -03
Moi! Möin pc31 Cbr:n ja oon nyt katellu uudempia pyöriä,mm. kawa zx-6r.
Kertokaapa onko 98-02 pyörissä paljolti eroja,muutenki kuin katteissa. -02 tais tulla 636 kone?
Sitte jos sattus löytymään huoltokortti ja käsikirja noille malleille.Hondaan löyty Brandtilta käsikirja ja huoltokortti jokaiseen mp-malliin,joten kait näihinki jostain sais nuo,vaiko?
Onko jotain erikoista tarkasteltavaa,jos kawaa
ostamassa?(tyyppivikoja tjsp)
Ois mukava jos joku jaksas vielä kertoilla hyviä/huonoja puolia 98-02 zx-6r:stä, myös vertailua hondan,suzukin ja jampun vastaaviin malleihin ois kiva kuulla...
tack![]()
R1 07
No, mitä nyt on tän kevään kerenny pörräillä '98 ninjalla niin vekkuli vehehän tuo on. Eipä oo moitittavaa löytyny ja meikältä löytyy koneelta tuo Haynesin korjausopas josta löytyy (mitä nyt oon selaillu) aikalailla kaikki tarpeellinen ja vähän ylikin pyörän huoltoon.
Tyyppivikojahan näissä ei sen suurempia oo, pyörän ostoon vaan![]()
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Pari eri kikkaa automaattisen kiristimen saamiseksi seuraavaan pykälään:
-pysäköi pyörän 5. tai 6. vaihteella ja SAMMUTTAA virrat. Sen jälkeen muutama askel vauhtia TAKAPERIN ja päästää kytkimestä. Moottorin pyörähtäessä väärään suuntaan jakoketjun "löysä" jää kiristimen puolelle.
-avaa kiristimen kahta 6mm kiinnityspulttia aavistuksen (noin puoli millimetriä väljää) ja vetää kiristintä taaksepäin kunnes naksahtaa.
Kummastakaan ei omakohtaista kokemusta, mutta ainakin jenkkilässä harrastavat noita.
'03 ZX6R
Ite koitin kiristää sitä paikallaan huonolla menestyksellä. Suosiolla otat sen koko kiristimen irti, ei oo paha homma ja säädät irrallaan pykälän tiukemmalle.(Kawi @ Touko. 05 2010,22:28) kirjoitti
Muistaa vaan että keskipultti pitää irrottaa ennenkuin irroittaa itse kiristimen ettei kiristimen asento pääse muuttumaan kun jousi on vielä paikallaan painamassa. Kokoaminen tientenkin päinvastaisessa järjestyksessä.
ex. ZX6R 2003
Eipä noissa 98-02 malleissa ole juurikaan mitään eroa. Istuin korkeus on muutaman millin erillainen, etupumput on 3cm lyhyemmät 00-02 malleissa verrattuna 98-99 ja siinähän ne erot melkein onkin.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
oU jee, mulla on kanssa 98 ninja. Viime kesänä ostin ja hieno peli se on ollut! Mistä oot saanu sen korjausoppaan?(vilhov @ Touko. 06 2010,00:52) kirjoitti
Motonetistä löytyy korjausopas.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Googlettelin jonku vartin ja painoin download-nappia..![]()
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04