Koht kaks tankillista menny...(mazaas @ Huhti. 12 2010,20:25) kirjoitti
Hemmetti, ei oo kyllä power one mikään työmatkarengas, tuntuu aika hyvin lipsuvan. Tänään vois koittaa laskee inhimillisemmät paineet, jos auttais.![]()
'03 ZX6R
^^ Tuli kans mielee, että pitää kyllä paineet tarkastaa, ei oo tullu talven jäljiltä ollenkaa katottua..Mut hyvin kyl tuntuu kulkevan ettei mitää omituista tunnu =) Olis kans renkaan tilaus edessä, alkaa takanen olla se kuuluisa silestone..
Suositelkaapas sellasta renkasta mikä kestää vähä paremmi ku tääl lakeuksil on vaan suoraa tietä niin aina kuluu keskeltä ja reunat ihan hyvät vielä.. Niin ja tottakaitne paineetkin vaikuttaa, tulee myös ajeltua paljon kakspäällä emännän kaa, niin pitäis varmaanki sellane kompromissi paineisii tehä.. Mutta nyt Kawanaattori käyntii ja skolee.![]()
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Etu 2,5bar ja taka 2,9bar(Tasis_MpT @ Huhti. 13 2010,09:06) kirjoitti
Jos radalla ajelee,niin se on asia erikseen.
Hattussani ei ole kukkia.
Mä taidan olla pitäny ihan liian alhaalla noi paineet. Tänään meneeki etunakki vaihtoon, bridgestonen BT-014. Oon kuullu huhuja että olis jotenki liukas rengas. Onkohan mun ajotyylissä jotain hämärää ku molemmat renkaat on kulunu enemmän vasemmalta puolelta.
Tuskin on mitään hämärää, tiet vaan on "kuperia."(Tasis_MpT @ Huhti. 13 2010,11:12) kirjoitti
Paineet edessä 2,5 ja takana 3,0
Hmm. mitenkäs onkohan tuo ninja kuinka helppo jäätymään, kun nyt on nuita yöpakkasia luvattu.. Saakeli kun en yhtään muista että milloin on jäähytysnesteet vaihettu..![]()
Pahin skenaariohan on että ei oo ikinä nesteitä vaihettu. pyörä siis nolla kaks mallia. Toki Täydellinen huoltokirja mulla siitä on, että eiköhän jossain huollos nuoki nesteet vaiheta? Joo tiiän että kahen vuojen vällein pitäs vaihtaa, muttei tietenkää oo huoltovihkoses mitää mainintaa onko vaihettu.. prkl.. Kertokaapas ne jokka tietää! tänk juu =)
EDIT. Nou hätä enää, Prismasta löyty mittari ja sen mukaan kestää vaikka siperian talven.. Ensin näytti että kestää -35'C sitte seuraavalla kerral -12'C ja sit viimeks -45+'C hohhoijjaa..
Noh, neste ainakin oli sinistä, ja ihan kunnolla eli ei hätää enää ilmeisesti.
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
kausi polkastu käyntiin *.ihan ilman ongelmia ei päässyt ajeluita alottamaan kun akku oli kuollut talven ainaka *
.. Seuraavaks pitäiskin miettiä 36tkm huoltoa. Osaisko joku sanoa tehdäänkö siinä muuta kuin öljyn vaihdot ja jotain perus mutterien kiristelyä ?
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Mites -06 mallin moposta pystyy lukemaan vikakoodit? Pitääkö käyttää pajalla? Joitai oppaita netist löyty mut ei suoraa tarvittavaan pyörään.. saakeli et veettää taas koko touhu
636 -06
36tkm huoltoon kuuluu kaikki muu paitsi venttiilinvälysten tarkistus ja jarrujen huolto. Service manualista näkee tarkemmin, tännekin se on linkitetty, mutta en jaksa käydä sitä etsimään.(Flippo @ Huhti. 13 2010,18:42) kirjoitti
Tost:(Zip @ Huhti. 13 2010,18:50) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
JarkkoV: kuperuus voi olla oma osansa, mutta etenkin jos ajelee aina harhailematta määränpäähänsä niin vasemmalle tulee ajettua pidempi matka kuin oikealle ihan vaan oikeanpuoleisen liikenteen johdosta.
mazaas: Michelin Road 2 on ollu parhaat renkaat katukäyttöön tähän mennessä. Kestää ja on pitoa.
Ton jälkeen on tullu koettua myös Power 2 ja Power One, ensimmäinen nyt vaan kuluu nopeemmin eikä yllä ihan samaan märkäpitoon (Power 2 löi pari kertaa tyhjää, Road 2 ei millään) ja Power One ei tunnu sopivan millään normaaliin työmatka-ajoon.
Nimim. melkeen lippasin tänään
Ja joo, merkkiuskollisuutta misukkaan löytyy jonkun verran, vaikka rehellinen koitankin olla.
'03 ZX6R
Mites kun tuntuu että sitä jäähdytysnestettä on kadonnut jonnekkin, muistelisin että sitä olis ollu viime kesän alussa suunnilleen siinä alarajan kohdalla...ja nyt on reilusti alle alarajan. Riittääkö että lisään sinne vaan nestettä vai oisko aihetta alkaa tutkimaan enempi asiaa??
Ite lisäisin nestettä ja seurailisin asiaa, välillä on joutunu omaankin lisäämään pieniä määriä vaikka mistään sitä ei oo näkyny tulevan ulos.
'03 ZX6R
Jos mennää Michelineist Metzeleriin nii Sportec M3 o pirun hyvä rengas! Kestää hemmeti hyvin matka-ajo mut sit toimii radallaki hienosti. Kyllähä Misukan Road2 ajaa varmaa 10k kun taas M3 n.7-8k mut sit taas toisaalt kymppitonni kohdal alkaa rengaski olee nii kantikas et ei sil ole häävi enää ajella muutaku suoraa.(markketo @ Huhti. 14 2010,02:41) kirjoitti
![]()
636 -06
Itellä pyörii nyt kans Sportec M3 ja pitoon oon ainakin tyytyväinen. Tällä hetkellä rullattu ~4tkm eikä tuo nyt vielä ainakaan ihan kankailla oo...
Nonii Renkaat!
Mun seppä taasen suositteli Metzeler Roadtec Z6 ja Pirelli Diablo Stradaa..
Radallek kyl tekee mieli, mut saa nähä pääseekö ja sit mun ajot kyllä ajaa ihan millä kumeil tahansa.. kait
Mitäs mieltä noistä gummeista ootte, ne joil on kokemusta?
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Mun mielest se vaa on niin ettei kyykkypyörään voi laittaa mitää touring-renkaita ilman et ajettavuus kärsis. Millainen pyörä, sellaiset renkaat.. ja on ainaki omaa silmää kaikellisäks typerän näköne jos jossai kyykys on samallaiset touring-renkaat mitä näkee customeis tai matkalehmis *
636 -06
^^ tottahan tuokin, prkl.. laitetaan sitte jokkut gyyggy kumit alle![]()
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Viedääs foorumi neitsyys tällä postauksella..
Ostin tuossa kuukausi takaperin ekan "kunnon pyörän", nollakakkosen, 37tkm ajetun 636 Kawan (vihreä kuinkas muuten). Upea vehje ja mukava ajella. Tänään eka duunimatka pyörällä ja jonkinverran vilutti motarilla Tampere - Ideapark matkalla. Kiillon lämpömittari näytti -4, että vilutti ihan aiheestakin.. *
Nyt vaan odotellaan niitä kunnon ajokelejä, että pääsee viilettään oikein huolella!
Eipä sit muuta kun mukavaa Kawa kesää kaikille! *
Eikös 636:n syylärinesteet ole aina alarajan alapuolella. korkea lämpötila ja sen myötä paine ajaa ne ylivuodosta ulos.(Tasis_MpT @ Huhti. 14 2010,09:10) kirjoitti
Mulla on kokemusta 4 eri käkättimestä, jokaisessa ihan sama juttu.
Ei kuitenkaan mitään huolta, ei se säiliö kokonaan tyhjene, kaikki toimii kuten pitääkin.
Sinne pitäis varmaan vetää ite tussilla ihan omat max-low-viivat...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Vikakoodi tuli luettuu pyörästä ja servohan se siellä valitti (koodi 34). Nyt sit yhteyttä servoeliminaattorin valmistajaan josko sais uuden tilal et sais toimimaan pyörän oikein. Tyypillist tuuria et just ite sain viallisen..
636 -06
Perus huoltoa tuli tehtyä ja pp-tuningin säädettävät jalkatapit tuli samalla asennettua.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
TODELLA yllättävä.(Zip @ Huhti. 17 2010,15:28) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Eli nyt tuli ostettua Kawasaki zx-6r vm.00 ja tietenkin vihreä väriltään! *
Oon ajanu vasta parisataa km ja pyörä tuntuu tosi hyvältä.
Takapää on vaan liian korkealla, pitää varpaisillaan istua, eli mitenkä tuota takajousta saa laskettua, ku siinä näytti olevan niin monta säätöjuttua..?
Onnittelut pärrästäs!(bazi89 @ Huhti. 18 2010,11:26) kirjoitti
No uusilla koiranluilla sen ainakin saat laskettua, mutta se nyt varmaankin oli jo tiedossa. Itse olen ymmärtänyt, että sieltä iskarista sais enimmäkseen jäykkyyttä säädettyä. Saatan kyllä olla ihan hakoteillä(kin)
YsiR-puolella ihmettelin, kun porukat puhuivat venasäätövälin olevan 12tkm välein. Eli mahtaakohan samainen väli olla munkin kutosessa (vm. -99)?
Varsinaista korkeuden säätöä alkuperäisissä iskareissa ei ole, mutta esijännitystä löysäämällä perä laskee jonkun verran.
Alkuun voi tehdä jotain jippoja että jalat yltää paremmin maahan ja luottamus pyörään kasvaa, mutta toi pyörän laskeminen vaikuttaa aina sen verran ajo-ominaisuuksiin että jossain vaiheessa pyörä kannattaa muuttaa takaisin kun homma alkaa luonnistumaan.
'03 ZX6R