Sivu: 74 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684124 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 4602:sta
  1. #2191
    Ei oo kovin paha homma. Öljyt kannattaa vaihtaa samalla, tietty jos on uudet öljyt niin voi pyörän kellistääkin.

    Uusi kytkinkopan tiiviste kannattaa melkein vaihtaa samalla. Levyjä myös suositellaan uitettavan öljyssä päivä ennen asentamista.
    '03 ZX6R
  2. #2192
    Lainaa (milefour^ @ Helmi. 22 2010,17:30) kirjoitti
    Pitäs kesällä jossain välissä vaihtaa 02 vuoden 636 ninjaa kytkinlevyt. Onko porukka niitä ite vaihellu? Tarviiko mitää erikoistyökaluja ja piileekö siinä työssä joku ylläri? Jonkuverran tullu nuorena mopoja rassattua, mutta ninjaa en oo ikää koskenu. Eli kannattaakoha tässä säästää ja tehä ite, vaiko viiä pajalle?
    Jeesaisko noi?
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/Kawasaki_ZX-6R_02_Clutch/
    Koko manuska löytyy tuolta:
    http://www.blackbears.ru/index_en.php?get=manual
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #2193
    eiköhä nuo jeesaa kiitosta vaan.
  4. #2194
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 17 2010,03:22) kirjoitti
    Lainaa (mazaas @ Helmi. 16 2010,22:57) kirjoitti
    Siis kysymys oli lähinnä teoreettinen, mutta mutta.. *Säädöt on edellisen omistajan tekemät, eli ei mitään tietoa kuinka ovat. En ole mittaillut painumia/ säädellyt esijännitystä.
    No mittaa, niin sittepähän tiedät:

    Pistä esijännitys täysille, eli väännä säätömutterit kiinni (myötäpäivään)
    Ja väännä vaimennukset täysin auki (vastapäivään)
    Pistä nipparit putkiin
    Pari kaverii nostaa keulan ylös
    Ja vedä viel eturengasta pikkasen alaspäin (liikkuu pari millii)
    Työnnä nippari kiinni pölysuojaan aina ennen mittaamista
    Mittaa nipparin ja kolmion välinen etäisyys (A) (oisko joku +120mm tjsp)
    Keula alas
    Ilman kuskia
    Mittaa (B)
    Kuski kyytiin, normi ajoasento
    Mittaa ©
    Väännä esijännitykset täysin auki (vastapäivään)
    Ilman kuskia
    Mittaa (D)
    Kuskin kanssa
    Mittaa (E)

    Sit laskeskelet A-B, A-C, A-D, A-E, niin niistä voi bauttiarallaa arpoo onko jouset kuskille sopivan jäykät.
    Jos tulokset on suuruusluokkaa ~20, ~30, ~30, ~40mm niin aika tontilla on.
    Ei millilleen, mut sinneppäin...
    Jos on tarkoitus mitata painumia niin tässä on toimiva ohje:

    Ö H L I N S
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  5. #2195
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 24 2010,08:56) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 17 2010,03:22) kirjoitti
    Lainaa (mazaas @ Helmi. 16 2010,22:57) kirjoitti
    Siis kysymys oli lähinnä teoreettinen, mutta mutta.. *Säädöt on edellisen omistajan tekemät, eli ei mitään tietoa kuinka ovat. En ole mittaillut painumia/ säädellyt esijännitystä.
    No mittaa, niin sittepähän tiedät:

    Pistä esijännitys täysille, eli väännä säätömutterit kiinni (myötäpäivään)
    Ja väännä vaimennukset täysin auki (vastapäivään)
    Pistä nipparit putkiin
    Pari kaverii nostaa keulan ylös
    Ja vedä viel eturengasta pikkasen alaspäin (liikkuu pari millii)
    Työnnä nippari kiinni pölysuojaan aina ennen mittaamista
    Mittaa nipparin ja kolmion välinen etäisyys (A) (oisko joku +120mm tjsp)
    Keula alas
    Ilman kuskia
    Mittaa (B)
    Kuski kyytiin, normi ajoasento
    Mittaa ©
    Väännä esijännitykset täysin auki (vastapäivään)
    Ilman kuskia
    Mittaa (D)
    Kuskin kanssa
    Mittaa (E)

    Sit laskeskelet A-B, A-C, A-D, A-E, niin niistä voi bauttiarallaa arpoo onko jouset kuskille sopivan jäykät.
    Jos tulokset on suuruusluokkaa ~20, ~30, ~30, ~40mm niin aika tontilla on.
    Ei millilleen, mut sinneppäin...
    Jos on tarkoitus mitata painumia niin tässä on toimiva ohje:

    Ö H L I N S
    Tarkoitus on mitata keulan painaumat minimi ja maksimi esijännityksellä, jolloin voi arpoa suuntaa-antavasti onko keulan jouset sopivan jäykät ko kuskille.

    Ja toi edellä mainittu proseduuri *(max esijännitys+nykäsy alaspäin) *myös siitä syystä, että keulan top-out jouset vaikuttaa aika paljon siihen keulan pituuteen silloin kun keula on ilmassa.
    Jolloin saa hieman paremman verrokkimitan sille keulan kokonaispituudelle.
    Esim -05:ssa keulan vapaa pituus vaihteli 11mm riippuen siitä oliko esijännitys min vai max ja vetikö rengasta viel alaspäin.
    Eli virhe ois luokkaa 55% 37% 28%, kun mittaa noita edellä mainittuja, joten tulokset on mitä on.
    Jos saa tiputettuu (tuolla proseduurilla) ton mittavirheen vaikka esim 2mm:iin, niin silloin virhemarginaalit on 10,0% 6,7% 5,0%, jolloin mitauksista on jo jotain iloakin.

    Ongelma on siis tuo:
    http://www.racetech.com/html_files/preload.htm



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #2196
    Aloin tässä pahimman ajokuumeen valtaamana mietiskelemään, että mites sitä ajokkia pystyisi opiskelijavarojen rajoissa vielä vähän piristelemään.(Putkisto,suutinsatsi ja putsarit vaihettu)

    Ajtuksena olisikin todennäköisesti muuttaa hieman välityksiä

    Kysymys kuuluukin, että minkäs kokonen eturatas vuoden -99 mallisessa mahtaa olla vakiona?

    Jos ei ulkomuistista osaa sanoa, niin vastaukseksi kelpuuttaisin myös linkki johonkin huoltomanuskaan/yms.
  7. #2197
    Lainaa (salmiakki @ Helmi. 25 2010,12:59) kirjoitti
    Aloin tässä pahimman ajokuumeen valtaamana mietiskelemään, että mites sitä ajokkia pystyisi opiskelijavarojen rajoissa vielä vähän piristelemään.(Putkisto,suutinsatsi ja putsarit vaihettu)

    Ajtuksena olisikin todennäköisesti muuttaa hieman välityksiä

    Kysymys kuuluukin, että minkäs kokonen eturatas vuoden -99 mallisessa mahtaa olla vakiona?

    Jos ei ulkomuistista osaa sanoa, niin vastaukseksi kelpuuttaisin myös linkki johonkin huoltomanuskaan/yms.
    Auttaisko toi?
    http://www.gearingcommander.com/

    Halvimmalla saat varmaan piristettyy ku myyt sen kutosen pois, ja ostat samalla rahalla ysin tai kympin tilalle esim. Tjsp.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #2198
    Jaahas, terve foorumille. Tuli sitten itsekkin hankittua ensimmäinen pyörä ja sehän oli ZX-6R -04 hopeisena. Maanantaina sitten teorioita korttiin kuuntelemaan
    ZX-636 -04
  9. #2199
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 25 2010,17:48) kirjoitti
    Lainaa (salmiakki @ Helmi. 25 2010,12:59) kirjoitti
    Aloin tässä pahimman ajokuumeen valtaamana mietiskelemään, että mites sitä ajokkia pystyisi opiskelijavarojen rajoissa vielä vähän piristelemään.(Putkisto,suutinsatsi ja putsarit vaihettu)

    Ajtuksena olisikin todennäköisesti muuttaa hieman välityksiä

    Kysymys kuuluukin, että minkäs kokonen eturatas vuoden -99 mallisessa mahtaa olla vakiona?

    Jos ei ulkomuistista osaa sanoa, niin vastaukseksi kelpuuttaisin myös linkki johonkin huoltomanuskaan/yms.
    Auttaisko toi?
    http://www.gearingcommander.com/

    Halvimmalla saat varmaan piristettyy ku myyt sen kutosen pois, ja ostat samalla rahalla ysin tai kympin tilalle esim. Tjsp.
    Juu, eiköhän tolla alkuun pääse..

    Dankkesöön vaan


    Niin ja mitä tosiaan piristämiseen tulee, niin joo, varmaan olisi parempi ostaa isompi jos haluaa tehoa. Tyhjähkö lompakko tuntuu kuitenkin lyövän rajottimen päälle aina siinä vaiheessa kun vilkasee hintoja
  10. #2200
    Lainaa (tate zx6r @ Marras. 15 2009,15:01) kirjoitti
    Kiitos ja kumarrus
    Tolllaset läks "honkkarista" tilaukseen ja 20e rahteineen, joten meni syteen tai saveen ni ihan sama
    Tulipas itekkin tilattua nuo vilkuttimet, joko olet asentanut paikoilleen? Mistä/millaiset vastukset hankit noihin? Sellaiset varmaan on tarpeen?
    ZX-6R -04
  11. #2201
    Mikäli jollain sattuu olemaan tarvetta etupumpuille, niin 08 vuotisen keula mustaksi pulverimaalatuilla ulkoputkilla saattaisi jäädä ylimääräiseksi. Sopii myös päivitykseksi 03-06.
    '03 ZX6R
  12. #2202
    Olisko suosituksia ketju/rataspaketeista 2004 vuosimallin 636:een? Ilmeisesti "päättyvä" ketju on parempi ostos asennuksen kannalta?
    Edellisen sivun linkki vei saksalaisen liikkeen sivuille (http://www.motorradteile-hamburg.de/), mutta sieltä löytyi 108-lenkkinen ketju, www.gearingcommander.com taas ilmoittaa vakion olevan 116-lenkkiä? Mikähän mahtaa olla oikea?
    Härpätin niin kaukana talvisäilössä ettei pääse lenkkejä laskemaankaan...
    ZX-6R -04
  13. #2203
    Morjensta. Onko kenelläkään tietoa käykö vuoden 2002 zx6r:n etupumput vuoden 1999 zx6r:n? Molemmat on 46mm paksuja, mutta ongelmana on että 2002 vuosimallin pumput on 30mm lyhyemmät ja myös se mietityttää että sopiiko putkien alaosat keskenään. HELPPII HELPPII!!!
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  14. #2204
    Lainaa (ruzina @ Maalis. 02 2010,14:22) kirjoitti
    Olisko suosituksia ketju/rataspaketeista 2004 vuosimallin 636:een? Ilmeisesti "päättyvä" ketju on parempi ostos asennuksen kannalta?
    Edellisen sivun linkki vei saksalaisen liikkeen sivuille (http://www.motorradteile-hamburg.de/), mutta sieltä löytyi 108-lenkkinen ketju, www.gearingcommander.com taas ilmoittaa vakion olevan 116-lenkkiä? Mikähän mahtaa olla oikea? *
    Härpätin niin kaukana talvisäilössä ettei pääse lenkkejä laskemaankaan...
    Ainakin 03:ssa 108 lenkkiä on oikea mitta. Olettaisin että 04 on identtinen.
    Juurikin tuolta kyseisestä hampurilaisbaarista tilasin ketjurataspaketin, viikossa tuli perille.
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  15. #2205
    Lainaa (iirot @ Maalis. 02 2010,20:25) kirjoitti
    Lainaa (ruzina @ Maalis. 02 2010,14:22) kirjoitti
    Olisko suosituksia ketju/rataspaketeista 2004 vuosimallin 636:een? Ilmeisesti "päättyvä" ketju on parempi ostos asennuksen kannalta?
    Edellisen sivun linkki vei saksalaisen liikkeen sivuille (http://www.motorradteile-hamburg.de/), mutta sieltä löytyi 108-lenkkinen ketju, www.gearingcommander.com taas ilmoittaa vakion olevan 116-lenkkiä? Mikähän mahtaa olla oikea? *
    Härpätin niin kaukana talvisäilössä ettei pääse lenkkejä laskemaankaan...
    Ainakin 03:ssa 108 lenkkiä on oikea mitta. Olettaisin että 04 on identtinen.
    Juurikin tuolta kyseisestä hampurilaisbaarista tilasin ketjurataspaketin, viikossa tuli perille.
    Ainahan lisäpaloja voi liittää jos lenkit loppuu kesken. ei se yks asiallisesti niitattu jatkopala sitä ketjua yhtään huononna.
    Eikä maksa montaa €uroa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  16. #2206
    Heps!

    Koittelin tuolla haulla ettiä kawanaattorin pyöränlaakeireista infoo, mutta eihän tietenkää mitää löytyny

    Niin, elikkäs missäsvaiheessa ootte pyöriin laakereita vaihellu? Ittellä on nyt about 50t ajettu. Kuuluukohan niitten vaihto jo johonki huoltoon tuohon km määrään mennes.. On senverta kaukana huoltomanuska etten tähän hätään näe kattoa.

    Viisaammat valaiskaapas tyhmää


    Niin ja pyörä on vm. 02 ja 636a mallia.


    PS. Sunnuntaina räjäytin mopon käyntiin.. Ei onneks kuumottele yhtään..
    Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->

    Z750S -05 ---->

    Yamaha R6 -04/05
  17. #2207
    Lainaa (ruzina @ Maalis. 01 2010,15:22) kirjoitti
    Tulipas itekkin tilattua nuo vilkuttimet, joko olet asentanut paikoilleen? Mistä/millaiset vastukset hankit noihin? Sellaiset varmaan on tarpeen?
    Eipä ole vielä paikoilleen kulkeutuneet . Mukavampi tehdä kesän alussa pienellä kiireellä. Vastuksia ainaki storm ja motonet myymälöistä.. Biltemassaki sellaset olin näkevinäni.
    Eiköhän ne tosiaan ole välttämättömät juu



    Kawasaki ZX-6R 636 -04
  18. #2208
    Ittellä '03 6RR ja nyt olisi sitten edessä 24 000 huolto(hieman isompi huolto ilmeisestikkin?) Ja pitäisi ruveta etsimään paikkaa missä sen huollattaisin. Itse olen Kouvolasta ja täällä ei kummoisesti Kawan merkkihuoltoja ole.. Menokone ainut? Siellä tänään kävin hintoja kyselemässä ja sanoivat hinnaksi töineen päivineen about 600€

    Onko tuo nyt sitten normaali hinta tälle huollolle? Jossain olin lukevinani 400-500€ hinnoista. Missä on porukka Kymenlaakson alueella huollattanut Kawansa ja mihin hintaa? Kannattaako suosiolla suunnata esim Lahteen? Rikumotor?

    tänks.
    Ugh!!
  19. #2209
    Lainaa (KirkkoHerra @ Maalis. 04 2010,19:20) kirjoitti
    Ittellä '03 6RR ja nyt olisi sitten edessä 24 000 huolto(hieman isompi huolto ilmeisestikkin?) Ja pitäisi ruveta etsimään paikkaa missä sen huollattaisin. Itse olen Kouvolasta ja täällä ei kummoisesti Kawan merkkihuoltoja ole.. Menokone ainut? Siellä tänään kävin hintoja kyselemässä ja sanoivat hinnaksi töineen päivineen about 600€ *

    Onko tuo nyt sitten normaali hinta tälle huollolle? Jossain olin lukevinani 400-500€ hinnoista. Missä on porukka Kymenlaakson alueella huollattanut Kawansa ja mihin hintaa? Kannattaako suosiolla suunnata esim Lahteen? Rikumotor?

    tänks.
    Kyllä toi ihan oikean hintaselta kuullostaa. Hintahaarukka siinä 500-600e:n välissä.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  20. #2210
    Mikä jenga on -03 6R:n seisontajalan pultissa?

    = M10 x 1,25



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  21. #2211
    Ei ainakaan normaali, olisko sitten tiheä?

    En painanut mieleen, kun noita pulveria varten tulppasin.
    '03 ZX6R
  22. #2212
    Mistäs sais halvalla hyviä jarrulevyjä 04 malliin? esim jotain piparilevyjä
    Ninja 636 -04
  23. #2213
    Ostetaan 03-04 ZX-6R (tai 04-06 Z750) alkuperäisiä takavilkkuja 2 paria. Vain "virheettömät" kiinnostaa, tulee nimittäin omaan ZRX1200R:ään. Esim. liittimet saa kyllä puuttua kunhan piuhaa on senverran jäljellä että saa kolvailtua uudet.

    Luulis joltain löytyvän laatikon pohjalta kun kaikissä näyttää olevan paikoillaan minivilkut....

    Tarjouksia voi lähettää privaan, puhelimeen 0400 777711 tai sähköpostiin ville.sundberg@motoville.fi.
  24. #2214
    Apuva!
    Pisti ladatun akun pyörään paikalle ja käänsin avaimesta ja mittari tekin normi hommat ja sitten meni pimeäksi
    30A sulake oli ehjä...
    Mikä oisi olla hajonnut

    Pyörä on ZX636 vm05
    Hattussani ei ole kukkia.
  25. #2215
    Lainaa (ripee @ Maalis. 13 2010,18:10) kirjoitti
    Apuva!
    Pisti ladatun akun pyörään paikalle ja käänsin avaimesta ja mittari tekin normi hommat ja sitten meni pimeäksi
    30A sulake oli ehjä...
    Mikä oisi olla hajonnut *

    Pyörä on ZX636 vm05
    Uskomatonta,mutta totta akku se oli
    Viime kesänä hommattu Yasa paskan
    Hattussani ei ole kukkia.
  26. #2216
    Lainaa (ripee @ Maalis. 13 2010,19:51) kirjoitti
    Lainaa (ripee @ Maalis. 13 2010,18:10) kirjoitti
    Apuva!
    Pisti ladatun akun pyörään paikalle ja käänsin avaimesta ja mittari tekin normi hommat ja sitten meni pimeäksi
    30A sulake oli ehjä...
    Mikä oisi olla hajonnut *

    Pyörä on ZX636 vm05
    Uskomatonta,mutta totta akku se oli
    Viime kesänä hommattu Yasa paskan
    Mulla sama mopo, ja orkkisakku tyhjä jouluna -07. Ostin ctek xs800 ylläpitolaturin (motonet 39,90e) ja orkkisakku pelittää edelleen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #2217
    Noniin, uusi zx-6r kuski ilmoittautuu. Tuli kaupat tehtyä -05 vuotisesta pelistä. Jos jollain lojuu nurkissa kyseiseen peliin ylimääräisiä 25 kw:n palikoita, ja olisi valmis luopumaan, niin pistäkää ihmeessä postia tulemaan. Pitäisi muutamaksi kuukaudeksi saada kuristettua.

    Saisivat nuo lumet hävitä, ja vauhdilla. Lievää poltetta on ilmassa.
    Kawasaki ZX-6r -05
  28. #2218
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 14 2010,00:01) kirjoitti
    Lainaa (ripee @ Maalis. 13 2010,19:51) kirjoitti
    Lainaa (ripee @ Maalis. 13 2010,18:10) kirjoitti
    Apuva!
    Pisti ladatun akun pyörään paikalle ja käänsin avaimesta ja mittari tekin normi hommat ja sitten meni pimeäksi
    30A sulake oli ehjä...
    Mikä oisi olla hajonnut *

    Pyörä on ZX636 vm05
    Uskomatonta,mutta totta akku se oli
    Viime kesänä hommattu Yasa paskan
    Mulla sama mopo, ja orkkisakku tyhjä jouluna -07. Ostin ctek xs800 ylläpitolaturin (motonet 39,90e) ja orkkisakku pelittää edelleen.
    Onko Yasan akku lyijy vai ns geeliakku
    Hattussani ei ole kukkia.
  29. #2219
    YTX9-BS huoltovapaa akku ton pitäis olla. Eli ei geeli.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #2220
    Lainaa (/Wille/ @ Maalis. 14 2010,17:05) kirjoitti
    Noniin, uusi zx-6r kuski ilmoittautuu. Tuli kaupat tehtyä -05 vuotisesta pelistä. Jos jollain lojuu nurkissa kyseiseen peliin ylimääräisiä 25 kw:n palikoita, ja olisi valmis luopumaan, niin pistäkää ihmeessä postia tulemaan. Pitäisi muutamaksi kuukaudeksi saada kuristettua.

    Saisivat nuo lumet hävitä, ja vauhdilla. Lievää poltetta on ilmassa.
    Kuristus tehdään ihan mitättömillä osilla (hyppylanka ja pikku nippeli joka rajoittaa kaasun liikettä).
    Tärkeintä on paperit.
    Eli suosittelen että tilaat kamat Sumekolta ja teetät ammattilaisella jotta saat paperit.
    Hintaa tullee n. 150€ (arvio) joka on kuitenkin halvempi kuin säädellä penkissä.

    Edit: tarkoitan siis että Sumekolta saat valmiiksi tyyppihyväksytyn "kurisarjan" ja paperin joka todistaa pyöräsi olevan 25kW.

    Joo, lumi sais jo häipyä.



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
Sivu: 74 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684124 ... ViimeinenViimeinen