35tkm vai 36tkm kummassa kohtaa pitäis huolto-ohjelman mukainen huolto suorittaa ja mitä kaikkea siinä tehdään ?![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
36tkm. Huoltoon kuuluu kaikki muut huolto-ohjelman mukaiset kohteet paitsi venttiilinvälysten tarkistus/säätö.(Flippo @ Tammi. 14 2010,17:51) kirjoitti
Eli pitääks tonne lähettää maili jos haluu tilata ton satsin muulla kuin normiratastuksella? Kun ei tossa verkkokaupassa voinu valita rataskokoja?(JarkkoV @ Tammi. 14 2010,16:59) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ketju+ratas+hampuripulju -keskustelu(scuuba @ Tammi. 14 2010,22:19) kirjoitti
En ole siis vielä itse tilannut sieltä mitään, mutta linkin juttujen perusteella homma toimii sekä saksaksi että englanniksi, sähköpostilla ja puhelimitse.
Itse tilasin viikko sitten tuon ZVM2-paketin tuolta, kiitos JarkkoV:lle kun ohjasit minut tuonne kauppaan jo aikaisemmin.(JarkkoV @ Tammi. 14 2010,22:33) kirjoitti
Eli erilaisilla ratastuksilla tilaus onnistuu tilaamalla normaali paketti ensin ja sitten lähettämällä sähköpostia "Sprocket change" jonka jälkeen saat tilausvahvistuksen ja laskun sähköpostiisi.
Itselle paketti pitäisi tulla tälläviikolla, mitään seuranta koodia eivät ole kyllä antaneet.
zx-6r 05
tervehdys!
Talvikausi parhaimillaan, mutta pyörien kunnostus talkoot alkamaisillaan.
Nyt apua tarvitsevana, katteitten hinnoista!?!
Itsellä on 00- vuosimallinen kawa ja tarvisi hommata kuvassa oleva etukate. Ilman etupleksia, valoja ja peilejä.
Toimitetaanko valmiiksi maalattuna vai ei?
Edullista varaosaliikettä pirkanmaalla?
Hinta noin?
Kiitos!
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ZX6R-6R-KAWASAKI-UPPER-FRONT-FAIRING-2000-2001-2002_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c52a52e70Q
QitemZ190365118064QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAcces sories" target="_blank">Linkki</a>
Aftermarket-osa+posti Hond Kongista 60+65 usd ~115e.
OEM-osa Suomesta maksaa luultavasti kolme kertaa tuon verran eli about 350e. Tämä on pelkkä veikkaus.
Purkaamoilta voi saada alle satasella helpostikin, jos vaan löytää.
636 -> 998
Nyt joku jollain on 636:n manuaalit koneella niin voisi avittaa. Omalta ei niitä enää löydy jostain syystä.
Eli 636 vm. 99-02 ja 636 vm. 03-04 ja kyse on mittarin hertsitaajuuksista. Ovatko samat? Tai ylipäätään; onko liitin vanhemmassa samanlainen kuin uudemmassa?
Sen takia arvuuttelen kun joku kyseli tuota yhtä ylimääräistä 636B:n mittaria mikä mulla on hyllyssä. Että sopiiko tuohon vanhempaan? Ulkonäöltähän se on aivan eri, tiedetään, mutta mites liitin ja taajuudet.
636 -> 998
Ei ole vanhemman manuaalia, mutta mun mielestä noi mittaristot on aika pitkälle asenenttavissa ristiin. Kierrosluku toimii suoraan, nopeusmittari tod.näk. vaatii speedohealerin. Liittimet tuskin täsmää.
'03 ZX6R
Olenko tyhmä ja tekemässä väärän valinnan, sillä ajattelin tilata ketjurataspaketin päättymättömällä ketjulla?
Pyörä siis 03, onko tuo takaswingin irrotus erittäin vaikeaa/mahdotonta? Tai mitä mä rikon siinä jos sen irrotan?
Toisaalta vinkkejä siihen kuinka päättymättömät ketjut saa tonne väliin ottamatta swingiä pois otetaan vastaan.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Swingi irtoo suurinpiirtein irroittamalla linkut ja akseli, akseliin tarvii erikoistyökalun mikä on aika helposti tehtävissä ite.
Päättymättömän ketjun saat asennettua ilman swingin irroitusta katkaisemalla sen ja niittaamalla uudelleen...![]()
'03 ZX6R
http://www.bikebitzuk.co.uk/index.ph...oducts_id=4538 <-- Onko kellään tietoa onko noista levyistä mihinkään? olis tarvetta uusille levyille
Ninja 636 -04
Heps!
Melko hiljasta täällä.. Taitaa kaikki ninjat olla vielä talviunilla..
Mutta asiaan..
Eli onkos kukaan asennellu katevilkkuja vanhempaan ninjaan? (636a)
Vilkkuja kyllä löytyy kuvastoista, mutta sitten onkos nuihin olemassa valmiiksi jotain asennuspaloja, tai sellasia läpysköjä? Kun taitaa muuten jäädä liika isoks katteen reikä.. (Tekeehän näppärä kaveri sellaset itekki muovista vaikka, mutta kuitenkin.)
Toinen asia mitä tekis mieli olis jos vaihtas vielä vilkullisiin peileihin, päivittyis vähän keulan ilmekin. Ja sitte kunnollista rekisterikilven telinettäkin tekis mieli..
Niin ja minkäslaista ölppää ootte etupumppuihi laittanu? vois melkeen iskarit huoltaa kans..
Perkulles ku tulee jos jonkunäköstä katalookia ovista ja ikkunoista, kohta kaikki puhki luettu jo
Tulis jo ajokelit perkules..
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Maalaamattomana alkuperänen etukate yksikseen 350e kuten Eki- veikkailikin. Etu-sivukatteet samoin maalaamattomina 250e/laaki.(Kaltso41 @ Tammi. 30 2010,17:56) kirjoitti
Ja myydään yksittäisinä.
Palataanpa asiaan parin päivän sisään, multa saattas irrota kohtuukuntonen juuri tasan noilla väreillä ja teipeillä... ;)
Abusus non tollit usum
Ainakin Stormilta saa noita "indy spacereita", luultavasti muistakin puljuista.(mazaas @ Helmi. 16 2010,10:41) kirjoitti
Keulassa on 10W öljyt, 533-541cc per putki eli reilu litra yhteensä. Jos meinaat itse keulan huoltaa niin kannattaa melkein selvittää ilmatilan korkeus ja laittaa öljyt sen perusteella.
Yleismallisia rekisterikilven telineitä on aika kattavasti tarjolla, ton ikäseen vissiin joutuu käymään käsiksi ihan sahan kanssa että vanha irtoaa? Kokonaisia undertailejakin on varmasti saatavilla.
'03 ZX6R
Moro!
Tarvitsisin ZX-6R (636) -04 uuden RAM AIR DUCTIN varaosa nro. 39045-0005. Elikkäs kyseessä on se keulasta tuleva "ilmatorvi". jos joltain sellainen löytyy tai tietää mistä löytyisi, niin voisi ottaa yhteyttä.
Jarno Leinonen
jarnoleinonen@hotmail.com
0503434825
Jeps, pitääpä kattella stormilta tarkemmin.(markketo @ Helmi. 16 2010,11:07) kirjoitti
Hmm, saa iskarit huoltaa sama seppä joka muutki isommat huollot tehny, tuskin kovin kallis remppa on. Oottekos ihmiset nuihin etupumppuihin jousia vaihtaneet? vai onko tuollasessa miten ok keula vakiona..? (ajelee onnellisen tietämättömänä paremmasta)
Juu, kyllä siihen ihan sahaa tarvii. Viimekesänä sahailin vanhan perän siistimmäksi, ja tein saranasta rekisterikilven telineen. Tulihan siitä ihan ok, mutta silti vähän itsetehdyn näköinen. Vähän ruma vaan kun kilves niin monta reikää eri asennuksista, pitääkin "hukata" kilpi![]()
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Missä ja miten ajat?(mazaas @ Helmi. 16 2010,18:58) kirjoitti
Ootko säätäny painauman kohdilleen?
Paljonko piti esijännitystä pistää?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Heps!
Siis kysymys oli lähinnä teoreettinen, mutta mutta.. Säädöt on edellisen omistajan tekemät, eli ei mitään tietoa kuinka ovat. En ole mittaillut painumia/ säädellyt esijännitystä.
Nyt tulevana kesänä olisi tarkoitus alustaan kiinnittää huomiota, ja säätää se itselleni sopivaksi. Mukavasti tuollla viiimekesän ajot meni nuinkin. Saattaahan olla että siinä on alusta aivan ok iskussa, tai sitten pystyisi parantamaan paljon.. Pitääpä antaa testiin jollekin tutulle jolla enemmän kokemusta. Sillä itselläni ei alustasta ole kokemusta.
Ajeltua tulee pääasiassa kadulla, radalle kyllä tekee mieli, mutta kunnolla kohdillaan olevat normi säädöt riittää kyllä minun ajelulle ihan varmasti. Välillä ajelen yksikseen ja välillä emännän kanssa. Matkaa/mutkaa/kylärinkiä. Eli vaihtelevasti mennään, välillä vauhdikkaasti ja välillä vähän vähemmän vauhdikkaasti.
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Ei sun tarvii kilpeä välttämättä hukata, "turmeltuneen" tilalle saa kilven myös halvemmalla hinnalla eli katkaiset kilven ja konttorille.![]()
'03 ZX6R
No mittaa, niin sittepähän tiedät:(mazaas @ Helmi. 16 2010,22:57) kirjoitti
Pistä esijännitys täysille, eli väännä säätömutterit kiinni (myötäpäivään)
Ja väännä vaimennukset täysin auki (vastapäivään)
Pistä nipparit putkiin
Pari kaverii nostaa keulan ylös
Ja vedä viel eturengasta pikkasen alaspäin (liikkuu pari millii)
Työnnä nippari kiinni pölysuojaan aina ennen mittaamista
Mittaa nipparin ja kolmion välinen etäisyys (A) (oisko joku +120mm tjsp)
Keula alas
Ilman kuskia
Mittaa (B)
Kuski kyytiin, normi ajoasento
Mittaa ©
Väännä esijännitykset täysin auki (vastapäivään)
Ilman kuskia
Mittaa (D)
Kuskin kanssa
Mittaa (E)
Sit laskeskelet A-B, A-C, A-D, A-E, niin niistä voi bauttiarallaa arpoo onko jouset kuskille sopivan jäykät.
Jos tulokset on suuruusluokkaa ~20, ~30, ~30, ~40mm niin aika tontilla on.
Ei millilleen, mut sinneppäin...
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
heps!(scuuba @ Helmi. 17 2010,03:22) kirjoitti
Juu täytyypä mittailla kun ilmat vähän lämpenee. Ja kans käydä konttoril hakees kilpi "särkyneen" tilalleMukavaa että nekin nuin voipi mennä yhtäkkiä tallis hajalle, hehe
![]()
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
636 C1-mallin + Yoshimura RS-5 omistajat HOI!
Ei kenelläkään sattuis olemaan sliparille vaatimustenmukaisuustodistusta. Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi kopioida ja lähettää sen esim. sähköpostilla minulle.
jarkko_vainikka@hotmail.com
Myös pelkällä painumien säädölläkin yleensä selviää onko jouset sinnepäin vai ei.
Eli mittaa staattisen (eteen 25-30mm ja taakse 5-10mm) ja dynaamisen (eteen 35-50mm ja taakse 30-40mm) painuman, jos jouset on väärät niin tuskin saa kohdalleen ilman suurempia kompromisseja.
Tietty ei tuossa Scuuban tavassakaan mitään vikaa ole.
'03 ZX6R
Toihan ois ihan helvetin pehmee jojo...? Tai no, kaikki on tietty suhteellista, mut jos painauma edessä on 50mm niin sehän on melkein puolet kokonaisjoustosta (120mm?)?(markketo @ Helmi. 17 2010,13:35) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No onhan toi kyllä aika reilusti, katukäyttöön varmaan ihan sopiva. Itsellä taitaa olla dynaaminen painuma jotain 25mm luokkaa.
Radalla toimii kivasti, mutta mukulakivillä on.
'03 ZX6R
mittaillaan mittaillaan, kunhan keritään![]()
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Morjensta kaikille!
02´636:n omistaja ilmoittautuu! Leikkikalu hommattu viime kesänä ja mittariin kertyi kesän aikana 7000 km huolettomia kilsoja. Tätä foorumia on tullut seurattua sieltä asti, mutta vasta nyt sain aikaaseksi rekisteröityä, koska tarvitsisin tietoa...
Undertrayta ja sliparia olen tässä katselemassa.
1. Sopiiko ZX9R:n (01) underi suoraan tai pikku modauksella 02´636:een?
2. Yoshia, Leksaa tai Acraa olen ajatellut mölinäpöntöksi. Pikaisella selailulla ei suuria eroja ollut hintatasossa Suomi vs. keskieurooppa. Paras taisi olla Leo Vincelle 220€. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan, mistä kannattaisi katsella
Kesää ja kuumia kaahailupäiviä ootellessa...
- Valtteri a.k.a Patrick
KTM Super Adventure S 2019
Pitäs kesällä jossain välissä vaihtaa 02 vuoden 636 ninjaa kytkinlevyt. Onko porukka niitä ite vaihellu? Tarviiko mitää erikoistyökaluja ja piileekö siinä työssä joku ylläri? Jonkuverran tullu nuorena mopoja rassattua, mutta ninjaa en oo ikää koskenu. Eli kannattaakoha tässä säästää ja tehä ite, vaiko viiä pajalle?