Useammankin kerran noin käynyt, syytän vaillinaista vaihtotekniikkaani. Kun noita punarajalle kiekaisuja ei hirveän usein pääse kokeilemaan, toisin kuin rauhallisempaa vaihtamista. Veikkaisin että se vaatii vaan vähän päättäväisemmän noston vaihdepolkimeen.(Hane08 @ Touko. 17 2009,17:44) kirjoitti
Onpahan vaan nolon kuuloista kun mukamas vedetään kovana jätkänä 15.000rpm kiihdytys ja sitten hirveä rusahdus lootasta ja parkaisu moottorista kun se kakkonen ei ihan mennytkään sisään. Ei näin... eilen viimeksi.
E: ehkei ykkösellä ole tarkoituskaan tehdä tuollaista? Käytetäänkö radalla ykköstä muuta kuin lähdössä?
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Vaihda kaavio käänteiseksi. 05-06:ssa se ainakin on helppoo; ruuvi auki, vipuvarsi toisin päin, ruuvi kiinni. Nii saat polkasta alaspäin isompaa sisään; helpompaa. Ja vastaavasti jarruttaessa helpompaa nostaa pienempää sisään.(sunshine @ Touko. 18 2009,14:32) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuo vaihdekaavion kääntäminen on käynyt mielessä monta kertaa mutta joka kerta jättäny vakioks. Syynä lähinnä se et pelottaa jos "unohtaa" ajossa että on käännetty tai sit tottuu omaan ja koittaa jonku toisen fillarii nii ei osaakkaa ajaa enää. Ei silti välttämättä olis ongelmaa jos vaa totuttautuis
636 -06
Nollakolosessa joutuu vähän kaivertamaan eturattaan koppaa, jos haluaa tehdä kunnolla.
'03 ZX6R
Viimesien tietojen mukaan olisi syytä vaihtaa ennen punarajaa vaihde 1->2(sunshine @ Touko. 18 2009,14:32) kirjoitti
![]()
Pyöräkin kävi penkissä ja takaselta puski ulos 105,3hp/13099rpm, kaikki pullamössöponit on tallessa![]()
Olipas ihmeen halpa huolto toi 18tkm. työn osuus 56,56+alv. Yllätyin positiivisesti että pääsi niin halvalla. Meidän fimassa tohon rahaan ei edes tehdä juurikaan mitään. Motorexin formula 10w-40 tuntuu näin aluksi ainakin pelittävän tosi hienosti mitä tossa 10km ajon aikana, toivotaan että pelittää vielä pitkään![]()
kiitos Zip öljyn suosittelemisesta![]()
Ninja 636 -04
Jos Kawa ei kolise eikä vaihteet rusahtele, se ei käy tai ompi särki eli epäkunnossa(SB2 @ Touko. 17 2009,20:51) kirjoitti
Vaan oikeesti 1->2 vaihto pitää tehdä kunnolla potkaisemalla perille asti. Ei koskaan 1->vapaa->2, silloin ruskuu, vaan kunnolla kerralla kakkoselle![]()
Ja saa sitä poljinta säätää piirun alemmaksikin, se kun on tarkoitus säätää ergonomisesti kuskin mitoille sopivalle korkeudelle....
ZRX1100...Ei ihan orggis tämäkään
Z1000R2...Ei ihan orggis...
Better slow than no show!
Missä noin halvalla saa huollon tehtyä? Vaikka ei 18tkm huoltoon taida manuaalin mukaan paljon muuta kuin "tarkastuksia" kuuluakkaan. Ilmanputsarin vaihto näköjään. Itelläni on 17600 km ajettu, pitäs lähtee varailee huoltoaikaa moto-sunilta.(PzQ86 @ Touko. 19 2009,15:15) kirjoitti
SGN-group sumeko vantaa ainiin kiristi ne ketjutkin samaan rahaa(JarkkoV @ Touko. 19 2009,16:01) kirjoitti
Ilmansudin vaihto ja tulppien tarkastus/vaihto. itse vaihdatin tulpat samalla
Ninja 636 -04
Entäs paljoko makso osat?(PzQ86 @ Touko. 19 2009,17:32) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
37,04 tulpat ja ilmansuti 36,39, en tiedä onko noi kalliit sitten. omat öljyt ja suodatin(scuuba @ Touko. 19 2009,17:33) kirjoitti
Ninja 636 -04
Miettinyt tässä että viitsinkö edes viedä 18tkm huoltoon.
Ilmaputsareita löytyy eikä nuo nesteiden tarkastukset ja / tai vaihdot ongelmaksi ole. Joskus hiukan epäilyttää että kuinka tarkasti noissa huolloissa TARKISTAVAT kaiken mitä manuaalissa lukee.
Bike World:ssä tekevät normi huollon lisäksi oman tarkistusohjelman, että kaikki on kunnossa. Tai en tiedä tekeekö vai puhuuko vaan mutta näin mulle ainakin sähköpostiin vastasivat kun huollosta kyselin(Stigi @ Touko. 19 2009,18:20) kirjoitti
![]()
Niin, ja hyvähän se huoltohistoria on pitää kunnossa.(SB2 @ Touko. 19 2009,18:31) kirjoitti
Niin mistä sen ikinä tietää tarkistaako. voi olla että ei, toisaalta aivan sama.(Stigi @ Touko. 19 2009,18:20) kirjoitti
Itse en vain yksinkertaisesti jaksanut tehdä huoltoa kun töissä tekee auton "huoltoja" päivästä toiseen niin rupee noi omien laitteiden huoltaminen maistumaan puulta
Eipä tossa 18tkm oikeesti kyl varmaan hirveesti ole "töitä". suurimmat vissiin on öljyn,tulppien ja ilmansudin vaihto. en itseasiassa edes tiedä mitä kaikkea siihen kuuluu![]()
Ninja 636 -04
tämä hyvä pointti, kyllä minä ainakin ostan helpommin pyörän kun tiedän että löytyy merkinnät huolloista(JarkkoV @ Touko. 19 2009,19:36) kirjoitti
![]()
Ninja 636 -04
Jarrujen huolto ainakin + tulppien vaihto, edellämainitsimiesi lisäksi(PzQ86 @ Touko. 19 2009,19:37) kirjoitti
![]()
Service Manual:n mukaan muuta ei vaihdeta kuin air filtteri (ja öljyt+suodatin, mut just vaihdoin ite). Tietysti tulpat vaihtoon jos siihen on tarvetta. Sit just nää tarkastukset että kaikki on kunnossa. Tuntuu kyllä aika turhalta maksaa tosta aika suolane hinta työmäärään/vaihdettuihin osiin nähden. Mutta sitten jos sieltä löytyykin jotain vikaa niin voi olla iloinen että vei huoltoon.
Oliskohan jollain kuningas ideaa, että mikä mahtaa mättää. Pyörä seisonut viikon verran ajamatta ja nyt ajamaan lähtiessä huomasin, että etujarrukahva painuu niin pohjaan, että sormet jää väliin. Ennen taukoa ei mitään ongelmaa ollut ja jarrut olivat ihan tunnokkaat.
Säätöpyörä on 1 asennossa, ja jos sen veivaa 6 asentoon niin kahva tulee kiltisti tankoon kiinni
Pyöränä -06 mallinen 636, eli ei nyt ihan mikään ikäloppu vielä.
olisko jotenkin mystisesti voinut haukata ilmaa jarruletkuihin? tämä kyllä ehkä kaukaa haettu mutta niinkin voi käydä.(fisu @ Touko. 19 2009,20:42) kirjoitti
talviseisonnan jälkeen näinkin on käynyt ainakin papan nestekytkimen kanssa että oli ilmaa ilmestynyt
kokeile ilmata jarruja, se ei paha rasti ole tehdä.
Ps.minähän näistä en juuri mitään tiedä mutta tuo tulisi mieleen.
Ninja 636 -04
mulle ne sano että 18tkm huollossa ne tarkistaa tulpat, sanoin että ne vaihdetaan samalla ettei laiteta takaisin vanhoja. onko sinun mielestä 56 euroa sulainen hinta?(JarkkoV @ Touko. 19 2009,20:13) kirjoitti
Ninja 636 -04
Mutta moni motoristi vaihtelee öljyt vielä syksyisin ja kaikkein "innokkaimmat" jopa vielä keväälläkin(PzQ86 @ Touko. 19 2009,19:40) kirjoitti
(hydystä sitten tiedä)
+ sitten kaikki muu puunaus päälle!
Kyllä mopon siisteys kertoo sen, onko mopoo pidetty "hyvänä" ei leimat *![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Ilmaa on järjestelmässä. Muista ilmata satuloiden lisäksi myös yläpää kahvan vierestä.(PzQ86 @ Touko. 19 2009,23:21) kirjoitti
YZ450F
ZX6R
Hinta ei sinänsä ole paha, mutta siinä vaiheessa kun työ maksaa 56€ eli työssä on mennyt alle tunti ja vaihdettu vain ilmansuodatin + "tarkastukset", ja lysti maksaa yli satasen niin se on mielestäni suolainen hinta.(PzQ86 @ Touko. 19 2009,23:23) kirjoitti
Noh, saa nyt nähdä mitä tuo tulee todellisuudessa maksamaan ja mitä ne pyörälle tekevät. Päivitellään sitten lisää.![]()
Niin mulla tuohon huoltoon on vielä 2 tkm, kysäisen hintaa parista liikkeestä ennen sitä. Ja epäilen vahvasti etten maksa leimasta lapussa. 24tkm huolto onkin sitten eri juttu.
Omaan -04 vuotiseen kävin kyselee Jyväskylän Kuvalta 30t huoltoa. "Hillittyyn" n.250 euron hintaan lupasivat olla vaihtamatta mitään muuta kuin öölit ja suodattimen **Tsekkaavat vain mopon läpi. Taidanpa sotkea omat käteni tällä kertaa.
E: Taisi se jarrunesteistä jotain turista, mut nehän vaihtuu ominkin räpylöin.
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Nyt on jarrut ilmattu . Kesti tasan 4 jarrutusta ja sitten o taas löysä kahva. Eli ilmeisesti joku falskaa jotenkin jossain. Pakko kait se o kiikuttaa pajalle, ku oma osaaminen loppui ny. Prkl *(Mäkky @ Touko. 20 2009,07:12) kirjoitti
![]()
Niin no joo. meillä on tunti hinta lähemmäs 100e duunissa riippuen merkistä. Se on vähän "makuasia" et mikä kallis ja halpa.(JarkkoV @ Touko. 20 2009,09:19) kirjoitti
Esimerkkinä meillä maksaa autoon Ajovalopolttimoiden vaihto osineen 56.50e ja siinä menee max.10min(en ole kellottanut aikaa) 11e kpl polttimo
Ninja 636 -04
Jostain tuntuu hörppäävän ilmaa sinne väliin. kerro ihmeessä mikä oli vikana kun selviää?(fisu @ Touko. 20 2009,12:53) kirjoitti
Ninja 636 -04
Ensi diagnoosi oli, että sylinterien tiivisteet falskaa. Selviää tarkemmin, kun pyörä pääsee tutkinnan alle.(PzQ86 @ Touko. 20 2009,14:20) kirjoitti
Parasta tietysti hommassa on, että tännepäin maailmaa osia ei toimiteta, niinpä toimitusaika arvio tarvittaville palikoille on pitkä
Eli pahimmassa tapauksessa pääsee siis ehkä joskus heinäkuussa seuraavan kerran ajelemaan (siis jos diagnoosi osuu oikeaan).