Auttaisko toi asiaa? http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/(ripee @ Huhti. 25 2009,22:05) kirjoitti
Edit: joo, auttaa (pdfn sivulla 227)
(COOLING SYSTEM 4-1)
Water Temperature Sensor 4-23
ja
(pdfn sivulla 557)
(ELECTRICAL SYSTEM 16-1)
Water Temperature Sensor Inspection 16-95
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
viime kesänä teetätin omaani, ei ollut mikään sikahinta. Olisko työn osuus ollu jotain satasen luokkaa hataran muistini mukaan. Ammattilaiselta tuo operaatio hoituu kuitenkin kohtuu vikkelään, tunnin kahden homma. Ketjurataspaketit on hinnoiltaan riippuu tietty vähän mistä tilaa, himpun alle 200.(PzQ86 @ Huhti. 24 2009,20:59) kirjoitti
Pitkää päätyyn ja perään...
Joo. Mulla oli viime kesän jumissa. Nyt kun sen avasin niin ryypyn vaijeri oli ruostunut. Se oli uittanut sinne vettä. Pitää ostaa uusi. Kyllä näköjään niitä vaijereita kannattaa rasvata.(JVR @ Huhti. 22 2009,17:57) kirjoitti
No enpä kyllä satasta maksaisi ketjujen+rattaiden vaihdosta. Itse mukavampi tehdä. Tosin, jos ei ole tiloja niin..
636 -> 998
Kiitos ja kumarrus(scuuba @ Huhti. 25 2009,22:07) kirjoitti
![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Pystyiskö joku sanoo mitä isompia huoltoja kuuluu '05 Zx-6r:n 12tkm, 24tkm ja 30tkm määräaikaishuoltoihin?
Aika samanlainen käppyrän muoto on mun 05 Kawassa!(112hp/13458/63,8Nm/11084rpm!)(scuuba @ Huhti. 19 2009,22:03) kirjoitti
Löytyy Akran slipari Powecommander ja BMC suodatin!
Mulla oli edellinen pyörä vm03 636, niin siitä penkitettiin 115hp ja 65nm
Luulisi että tuo 05 olisi jo tehtaaltakin lähtiessä tehokkaampi![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Penkit ja ilmat on erilaisia, tulokset on vertailukelpoisia keskenään lähinnä samana päivänä ja samassa penkissä.
'03 ZX6R
Päiviä, dodii nyt sitten tuli hommattua tuollainen ZX-6r -05 niin pitihän sitä tänne heti ilmoittautua *Takarenkaan vaihto olis ajankohtainen n.2000km päästä, niin mahtaiskohan jollain olla kokemusta,et mahtuisikohan tuonne alle pyörimään 190 leveä rengas?
![]()
ZZR-600 -93
ZX-6R -05
- - - - - - - -
Älä laita sinne 190:stä. Ei kannata.
Vanne ei ole riittävän leveä jolloin renkaan profiili vääntyy pyöreämmäksi eli tavallaan noin 60-65:ksi.
Eli siis 190 ei ole 6R:n vanteella yhtään 180:stä leveämpi. Sen sijaan se on korkeampi.
Korkeutta tuskin haet (saataais olla vikkelämpi kääntymään... tai sitten ei...)
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Taitaa olla toi ryypyn vaijerin jumittaminen ainakin 03-04 malleissa melko yleistä. Omassa mopottimessakin oli vaijeri juuttunut ja meni poikki kun yritin irrottaa pienellä voimalla.(JVR @ Huhti. 22 2009,17:57) kirjoitti
Miten noi vaijerit sais helpoimmin kotikonstein öljyttyä?
Honda CBR 1000RR Fireblade `14
Juu, pitää hyljätä sitten tuo idea, koska korkeuden lisäys ei ole tavoitteena. *(Goofy S @ Huhti. 28 2009,23:15) kirjoitti
![]()
ZZR-600 -93
ZX-6R -05
- - - - - - - -
Onko kukaan laittanu 6r:ään jotain navigaattoria kiinni? Olis pääkaupunkiseudulla kaupungilla suunnistaessa ihan kiva apuväline, mutta ei taida liikaa olla tilaa minne semmosen vois iskeä. Itsellä -05:n 6r.
Navigaattorin imukuppiteline vaan mittarin "linssiis" kiinni ja menoksi, vaihteen vaidetaan äänen mukaan ja nopeus näkyy navigaattorissa(Juha85 @ Huhti. 29 2009,15:42) kirjoitti
En ole itse kokeillut mutta kai se toimii...![]()
Ei ehkä ollut kyllä ihan se ratkasu mitä hain =P En tiedä löytyskö jotain navigaattori telinettä, jonka vois esim peilin pulttien kanssa samoihin reikiin asentaa(SB2 @ Huhti. 29 2009,15:54) kirjoitti
Itse mietin samaa että millä sais navin kiinni johonki hyvin ja kyllä se mun mielestä sinne mittariston viereen tai alle mahtuu helposti. Lähinnä mietin että mistä sille saa virtaa?(Juha85 @ Huhti. 29 2009,15:57) kirjoitti
<p>BMW S 1000 RR</p>
Eikös noissa yleensä ole myös akku millä ne toimii x-aikaa. Tosin onhan myös moottoripyöräilyä varten suunniteltu ainakin yks navigaattori (TomTom Rider II). Halvimmillaan irtoaa hintaan 399 saksasta.. kallista.(Sirousal @ Huhti. 29 2009,16:24) kirjoitti
Tuolta tallin puolelta löytyy montakin(?) triidiä missä pohditaan miten saada virtaa, esim:(Sirousal @ Huhti. 29 2009,16:24) kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=95450
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Dodii...(scuuba @ Huhti. 02 2009,14:52) kirjoitti
Ny on hajotettu yks jatkovarsi ja yks kuormaliina. Paskahalvauksen aiheuttava PAM!-Ei-vittu-hajosko-mopo molemmilla kerroilla.
Sen jälkeen rautakanki raakasti poikkiteloin takahaarukan päälle, ja kaveri polkee jarruu, ja sit hitaasti 1,5 metrin varrella ja voimahylsyllä. Ja taas paskahalvauksen aiheuttava PAM!!
"Ei vittu, mikä nyt hajos...."
"Oho, ei hajonnu mikään (ehkä), mutteri aukes!"
Ei tarvinnu pulttipyssyy.![]()
Näköjäs se 08 10R etulokari sopii 07 6R pumppuihin kun laitetaan sopimaan. Jos viikonloppuun mennessä sais kuiduteltua ton loppuun niin olis kyl tosi jee.![]()
'03 ZX6R
Alkaa kyl potuttaa toi naksumine mikä kuuluu keulasta pienestäkin liikkeestä..
636 -06
Kuka JKL:ssä, Keljon markettien kohdalla (9-tiellä) hassutellu nokka pystyssä? Ohittanu renaultin... Työkaveri "syytteli" minua, oli kuulema samanlainen mopo (sininen 04).![]()
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Hyvin ainaki kulki ma ja ti joten tod näk ehjä. *(scuuba @ Touko. 04 2009,00:42) kirjoitti
Tein myöskin täys etujarruremontin viikolla/viikonloppuna ja oli pelko perseessä että homma kusee kun tumpula on ensimmäistä kertaa elämässään asialla.
Noh ei muuta ku ahvenistolle "testailemaan", siellähän on hyvät turva-alueet jos jarrut pettää...
Toisen setin jälkeen havaitsin pienenpientä vuotoa; kun painoi voimakkaasti jarrukahvasta, niin jarrunestettä tuli ulos jarrusatulan puoliskojenvälisestä saumasta sen verran että se oli juuri ja juuri silmin havaittavissa, ja kun päästi kahvan niin neste vetäytyi takaisin.
No siinäpä sitten kiroamaan, ja matto alle, työkalut käteen ja ruuvaamaan, perkele...
Otin satulat irti, vaihdoin ne väärinpäin jotta sain ne kiinni etuhaarukkaan siten että puoliskojen torksipulttien päät on ulospäin. Pultit oli vedetty manuaalin 22Nmetriin.
Aukaisin pultteja vajaa puolikierrosta. Sitten kiristin ne ensin 20Nm, sitten 25Nm ja lopuksi 30Nm. Ja vaihdoin satulat takaisin oikeille puolilleen.
Kahvasta testaamaan, ja ei vitun vittu, edelleen puskee nestettä ulos, onks tän päivän ajot ny tässä...?
Sit rupesin funtsiin ett mitäs vittua sit? ...mut hei! Kun painaa jarrukahvasta voimakkaasti, niin männät painaa satuloiden puoliskoja irti toisistaan, ja satuloiden takareunat painautuu tiiviimmin toisiaan vastaan. Ja minä olin nohevana asentajana sipaissut puoliskojen väliin jarrunestettä hammasharjalla (siis ihan vaan pienen pisaran), jotta puoliskot asettuu paremmin toisiaan vasten kun kiristää pultit, ja sehän se perkeleen neste oli.... Daaa... *![]()
Aiheutti itsellekin viime syksynä tuo 636:n eturatas harmaita hiuksia. Kyllä se sitten aukesi, x^n määrän ärräpäitä jälkeen ja monenmoista konstia oli kokeiltuna. Ja kyllä helpotti kun kaikki jäi vielä ehjäksi.![]()
636 -> 998
Mitenkäs tuo venttiilien tarkastus/säätö käytännössä tapahtuu? Kuulemani mukaan jotkut tekevät sen itse.
Mitä pyörästä pitää/kannattaa riisua kyseistä operaatiota varten?
Merkkiliikkeeseen en ajatellut viedä tätä yhtä toimenpidettä varten. Niissä ei ole muutakuin kova hinta ja iso jono yleensä. Luottokin on isompi paikalliseen kyläseppään, joka on ikänsä pelannut pyörien ja moottorien kanssa.
636 -> 998
Huomasin tuossa jokin aika sitten että jäähdytysnestesäiliön korkki oli poissa, virittelin itse piukan korkin siihen ja taas se on hukassa.
Mikä sitä painetta niin paljon tekee ettei tahdo pysyä korkki paikoillaan?
Mitenhän paljon vaikuttaa tohon mopediin kun mulla on ylivuotinen 04 636 ninja ja nyt siihen tuli sit ketjurataspaketti uudemman mallin mukaan. Eturatas sama mutta takaratas 3 hammasta isompi uudemmassa. mitenhän paljon tulee mittari virhettä onko kokemuksia?![]()
Ninja 636 -04
Se o iha suunniteltu silleen ett se on paineistettu järjestelmä. Eli vaikka lämmöt nousee reippaasti yli 100 asteen, niin siltikään kone ei keitä.(Stigi @ Touko. 06 2009,18:29) kirjoitti