Ei siin voi mennä mikään pieleen jos sulla kerran on servicemanuska ja on kunnon paikka missä ruuvata, ja teet rauhassa, ja funtsit ennen kuin teet, ja jos aika loppuu siltä kerralta kesken, niin et tee väkisin loppuun, vaan jatkat seuraavana päivänä.(Sirousal @ Huhti. 15 2009,22:11) kirjoitti
Voin ehkä itekin saada aikaseks kuvat + sepostuksen lähipäivinä. Tod näk ainakin yks mäntä jumittaa hieman -> pala laahaa liikaa -> kulunu ihan finaaliin vaikka muissa paloissa viel "puolet" jälellä. Eli pitäis ottaa etujarrut auki kokonaan, putsata, vaihtaa palat, vaihtaa letkut teräspunoksiin, kasata. Eli "täys" setti.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Oletusarvoisesti olet täyspäinen ihminen joten ei palojen vaihto ole mitenkään ylivoimaista.
Hyvä valaistu ja sateelta suojassa oleva tallipaikka ja eiku rauhassa opettelemaan.
Varmasti helpompaa ku lannan ajo ilman perälautaa tai jotain...
Hyvät työkalut joilla saat satulat irti kolhimatta vanteita jne. siitä se lähtee.
Vielä jos saat mukaasi vähän kokoneemman (ja onnistuneen...) kaverin apumieheksi niin aina vaan paranee.
Komppaan Scuupaa, tee rauhassa, mieti ja keskity, kyllä sä
opit ja osaat.
Lisäys: tai laita meiliä, jos sovittais treffit et tuut mun talliin ja vaihdetaan ne palat.
edit. pari kirj.vihreetä...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kotimaasta tilasin ku sain "edullisesti" hyvällä tarjouksella. Servohommeli menee sillee että vakiorojut otetaa pois sieltä kokonaa ja sitte sliparin mukana tulevilla osilla (Yoshin putkessa ainakin) rakennetaa stoppari sinne jolloin FI-valo ei pala.(paelli @ Huhti. 15 2009,21:01) kirjoitti
Tuollainen se sitten on ku on mopossa kiinni. Itse tykkään kun tuo oma on vielä tolla uudemmalla päädyllä *
636 -06
Semmoista kysyisin, että kuinka tuon katteen alaosan vahaus (mustaa osa tarkoitan)
Meinaan, että kun se on sellaista" mattapintaista", niin voiko sitä vahata vai onko se niin kuin "kumipinnat",että ei saa vahata
Ai niin, pyörä on 05vm 636 missä toi alaosa ei ainakaan lakattu ole!
Hattussani ei ole kukkia.
Tuplakupla. Siirtääkö kuinka ylös tuulen? Vakiohan työntää johonkin tuohon rinnan/kaulan kohdalle. Ettei kuplalla satu just kypärän kohtaan ja "riepottele"...?
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Kuplat yleensä heittää suoraan kypärään, niitten kanssa kun on alunperin tarkoitus ajaa muna-asennossa.
Itekin tuli sellainen hankittua, vaikken niistä kyllä juurikaan välita, kun oli tuo pahemman laatunen "shopping spree" menossa. Osakasan kanssa ei ole kyllä vielä päässyt kokeilemaan.![]()
'03 ZX6R
OK, niinpä vähän uumoilinkin. Taitaa jäädä ostamatta. Muna-asennossa ajaminen ei oikeen innosta pidemmillä matkoilla, eikä sitä helvetillistä, pyörteiden aiheuttamaa jurinaa kuuntele pirukaan!
No, kelit lämpenee. Ihan sama, mistä suunnasta tuulee!![]()
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Mulle jäi-03 jarrujen roplaamisesta sellanen käsitys ettei paloja vaihdettaessa tarvitse irroittaa satuloita ollenkaan. Palat paikallaan pitävät ruuvit (2 kpl per satula) vaan auki niin palat saa vedettyä ulos. Uudet palathan ei sitten meekkään heittämällä paikalleen kun ovat paksumpia, mutta kai niitä mäntiä saa pakotettua sisäänpäin satuloiden ollessa paikallaan, vai olenko ny ihan metsässä?(Goofy S @ Huhti. 15 2009,23:26) kirjoitti
Pitkää päätyyn ja perään...
Ainakin itellä Puig ohjaa kaikki naamalle. Ei paljon nappaile ajella visiiri auki. Tuohan se ulkonäköä ainakin.(HarWa @ Huhti. 16 2009,14:19) kirjoitti
Monellako on ohjausiskari hommattuna vm.03-04? Tuleeko iskari mahd. siihen "tankin päälle" vai ujutetaanko se sinne katteiden taakse piiloon? LSL-tulossa.. Putki kun tulis vain lyhennyksestä ja sais sen pienemmän etuhampin niin oishan tuossa taas roplaamista. Ottaa nuppii tämä myöhäinen herätys osien ostamisessa, kun ajokausi on alkanut jo..
Oma ainakin heittää ihan hyvin yli.. ei riepottele vaikka päästelis kovemminki *(HarWa @ Huhti. 16 2009,14:19) kirjoitti
636 -06
Minkä merkin kupletti sulla on? Vai makaatko aina tankin päällä?(Zip @ Huhti. 16 2009,16:16) kirjoitti
Mä oon 178cm matala...
-FZ-1N-
-ZX-6R-
ah tulipa otettua pyörä taas talven jälkeen käyttöön. Ekaa ajoa ajaessa huomasin, että FI merkkivalo palaaa koko ajan... Ite pyörä kyllä tuntuu muuten täysin toimivalta. Palaako kellään muulla tuo valo koko ajan ja voisiko tuota "vikaa" mitenkään itse tutkia ? Niin ja vm. oli 06.
Voi vahata, ainakin ite vahaan eikä se ole hajonnu mitenkää(ripee @ Huhti. 16 2009,12:06) kirjoitti
![]()
LSL tulee siihen tankin päälle ja on esim verrattuna Bituboon helppo asentaa (ei vaadi poraamista). Asennus ehkä noin 30min / kaksi olutta.(Hane08 @ Huhti. 16 2009,16:16) kirjoitti
![]()
'03 ZX6R
Ja kannattaa tehä esim niin päin, että kun vanhat palat on viel paikoillaan, niin avaa hieman satulan ilmausruuvia samalla (rätti, tulee nestettä) kun työntää pienen puukiilan (esim jäätelötikut on hyvii) vanhan palan ja jarrulevyn väliin, ja kun on kaikki männät kiilannu sisään, niin ilmausruuvi kiinni, ja kiilat ja palat pois, niin uusien pitäis mennä heittämällä.(Jarrujälki @ Huhti. 16 2009,16:00) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ite oon 8cm pidempi ja en mä tiedä millases muna-asennos olen mut sillai siin oon ku hyvält tuntuu ja hyvi oon pärjänny(HarWa @ Huhti. 16 2009,16:25) kirjoitti
toisaalta mulla on ollu kaks nakupyörää enne nykyistä nii ehken osaa olla tarpeeks kriittine noit pleksei kohtaa.
mut on tuo nyt parempi kuin orkkis siitä ei pääse mihkää
636 -06
Tänää tuli irrotettua servomoottori ja katottua sen sisuksiin, oli sieltä muutama hammas rattaasta irronnu, jos joku haluaa sen rajotinpalikan niin multa saa, on tullu ilmeisesti yoshimuran mukana adelliselle omistajalle.
Noniin nyt on käyty Goofyn pajalla ja pois tultiin paljon viisaampina uusien jarrupalojen kanssa. Nöyrimmät kiitokset avusta!(Goofy S @ Huhti. 15 2009,23:26) kirjoitti
![]()
<p>BMW S 1000 RR</p>
Ole hyvä.(Sirousal @ Huhti. 16 2009,21:01) kirjoitti
Mukavahan vihreetä Kawaa on räplätä.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Tuntuu että oma pyörä (03-zx6r)ei hae paikallaan yhtä ärhäkästi kierroksia kuin esim. 03-1000 gsx-r.
Luulis että pienemmässä myllyssä nousis kierrokset helpommin...?
Suomennettuna siis: kun kaasukahvasta kääntelee pyörä paikallaan ja vaihde vapaalla niin tuntuu ettei kierrokset nouse niin herkästi kuin muutamalla muulla pyörällä...
Pyörä pelaa hienosti muuten.Tämä tuli vaan mieleen kun käyttöohjekirjassa puhuttiin jostakin alipainetahdistuksesta.Jos se on pielessä niin pyörä ei ota kunnolla kierroksia...
Mitään outoa en olisi huomannu jos en olis verrannu toiseen pyörään joka oli paljon ärhäkämpi.
Vaikeasti selitetty mutta toivottavasti selkis.
Mää oon ymmärtäny, että Kawin ruiskussa vaan on hiukan viivettä. Paikallaan kierrättäminen ei kerro kyllä pyörästä juurikaan mitään, jos ajossa ei ota kunnolla kierroksia niin sitten lienee enemmän syytä huoleen.
'03 ZX6R
Jos sulla on slipari pyörässä niin katso sen servomoottorin rajoitinpalikan kiinnitys. Itsellä tuo löystyi viimekauden lopuksi ja teki juurikin tuota samaa.(Tryffeli @ Huhti. 16 2009,16:30) kirjoitti
Morjensta vaan kaikille! Hommasin viime kesänä zx-6r -05. Tähän mennessä kaikki sujunut moitteetta ja hyvin on kulkenut (liiankin hyvin, kortti käväsi hyllyllä), mutta nyt rupesi tekemään mieli muhkeampia ääniä pärrään. Nyt on sitten tulossa yoshimura rs-5 slipari ja kysymykset koskevatkin sen asennusta. Lueskelin aikaisempia viestejä ko aiheesta.
1. Saako servon pidettyä jotenkin ehjänä, jos ei oteta huomioon sitä 129€ maksavaa rele/vastus hässäkkää? Jos saa niin miten? Jos oikein ymmärsin niin servoon voi pistää "stopperin", mutta se rikkoo siitä rattaasta hampaita.
2. On ollut paljon kirjoituksia penkityksestä/säädätyksestä/pc:sta. Onko kellään TIETOA, että sliparin asentamisen jälkeen esim ruiskujen säädätyksen pois jättäminen aiheuttaisi konerikkoja / vahingoittaisi konetta (kokemuksia kaivataan, ei mutua).
Itsellä on pelkkä slipari laitettu omaan -03 636:een enkä ole toistaiseksi käynyt säädättämässä. Hyvin on pelannut, mutta niinku Marketto aiemmin jo sanoi ettei se säädätys koskaan pahitteeksi olisi(JarkkoV @ Huhti. 17 2009,10:28) kirjoitti
![]()
Itte aattelin kurvailla sen verra monta vuotta nykysel et hommasin PC:n. Jos viis kesääki ajaa nii eipä se paljoa sit maksa enää :P(Hane08 @ Huhti. 17 2009,11:44) kirjoitti
636 -06
1. Se servo ei mene miksikään vaikkei stoppereita olisikaan, ajautuu vaan käyttöalueen ulkopuolelle ja siksi sytyttää vikavalon. Stopperi ei riko rattaasta hampaita, ne hampaat hajoavat ihan luontaisen kulumisen takia. Stopperin tarkoitus on simuloida normaalia toimintaa, jossa servo pysähtyy kuten läpän kääntyessä auki ja kiinni.(JarkkoV @ Huhti. 17 2009,10:28) kirjoitti
2. Ei aiheuta konerikkoja, mutta siinä missä liian laihalla käyminen olisi pahasta niin on kyllä liian rikkaalla käyminenkin. Lopputulos riippuu paljon käytetystä sliparistakin, mutta nykyruiskupyöriin uskaltaa asentaa putkistonkin ilman säädättämistä. Mikäli mielenrauhaa hirveästi vaivaa, käy vedättämässä kerran penkissä (n. 50e, erinäisillä päivillä yleensä 10-15e), jonka jälkeen on kädessä mustaa valkosella missä seokset luuraa.
'03 ZX6R
Erittäin paljon kiitoksia vastauksista, nyt uskaltaa käydä roplaamaan pönttöä paikalleen kunhan se ekana postiin kolahtaa.
Vieläkin saa laittaa huomautuksia jos mieleen juolahtaa!
Onko kenelläkään kokemuksia pyörän viemisestä huoltoon viron motodepoolle? Ajattelin oman 6r:n käydä viemässä sinne kun olisi tulossa 24000km huolto ja soitettuani muutamaan liikkeeseen helsingissä hintaa huollolle oli 550€. Laivalla viroon pyörän kanssa meno-paluu on kuitenkin vain n. 50€ luokkaa. Lähetin tarjouskyselin kyseiseen paikkaan tänään mutta en ole saanut viellä vastausta.
<p>BMW S 1000 RR</p>
Kuis paljo teil o yskiny mopot penkis potkua? Lähinnä kiinnostaa 2005-2006 mallit
636 -06
Pitäis viedä penkkiin ja hommata PC, eiköhän sieltä joku 120 heppaa tuu?(Zip @ Huhti. 17 2009,16:39) kirjoitti
![]()