Itse ajelen 4000-7000rpm paikkeilla, ykkösellä en taitaa jäädä aina alle 3000rpm *(Zip @ Huhti. 04 2009,19:45) kirjoitti
Ainakin autoilijat kuulevat jos eivät sen kolmion takaa minua näe *
Mulla lähti kotikonsteilla aika hyvin, kun välillä tarjos vähän pulttipyssyä ja välissä väänsi mutteria sellasella lyhyellä parin metrin jatkovarrella samaan aikaan takajarrulla seisten. Kaverin kanssa voisi olla helpompi, kun toinen painaa jarrua ja toinen vääntää, yksin aikamoista jumppaamista...(Hane08 @ Huhti. 02 2009,14:52) kirjoitti
Ei välttämättä kannata pitää vaihdetta päällä, ei ehkä rattaat tykkää siitä pulttipyssyn paukutuksesta, vaan justiinsa vaihde vapaalla ja takajarrulla pitää rengasta (eli samalla ketjujen kautta eturatasta) paikallaan.
Ei siinä viittätoista minuuttia kauempaa mennyt vaikka aluksi meinas vähän usko loppua.
"Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-
Maalauksia:
http://www.jppaintshop.fi/
Anna laulaa ihan vapaasti vaan, nämä pyörät/moottorit on tehty kierroksilla ajettaviksi. Mä pyrin pitämään kierrokset normi maantieajossa aina yli 5000. Kyllähän se kierrättämine aluks voi tuntua vähän rajulta, mutta kyllä siihen tottuu. Ja samaisella 2003 pärrällä mennään(Cad @ Huhti. 04 2009,19:36) kirjoitti
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Mitäpä rengastusta tämän threadin kuskit käyttävät pyörissään? Niin ja tietysti, minkälaiseen ajoon?
636 -> 998
Ens kautta varten on alla 120/70 ja 180/55 Power 2:set. Kaupunkiajoa, mutkaräppäilyä ja tarkotus olis muutamilla ratapäivilläkin käydä.
'03 ZX6R
Dunloopin sportmax Gualifier d 208 tai jotain sinne päinGhoustillaki oli jossai pärrässä dunloopit
![]()
Michelin pilot power lukee edessä ja takana
Perjantaina vaihtui eturengas pilottiin, reilu 18tkm sillä oli ajettu jos se orkkis oli![]()
Metukan Sportec M1:set odottavat asennusta.
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...
Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
Noniin tuli itsellekin hommattua tuommoinen -05 vuoden 6R ja nyt tulee pari kysymystä..
Millä rasvaatte ketjunne? Paljonko maksaa helsingissä jarrupalojen vaihto jos on jo palat tiedossa ja paljonko maksaa renkaanvaihto/pää? Vai onko jarrupalat helppo vaihtaa itse niin säästäisi vai meneekö helposti vikaan? Miten kuskinpenkki lähtee irti? *
Edit: Niin ja minkä kokonen eturengas pitäis ostaa.. ohjekirjassa tais olla 120/65 mutta ei oikein löydy noita, ainakaan edullisesti, 120/70 löytyis. Voiko noita isompia laittaa vai miten se vaikuttaa?
<p>BMW S 1000 RR</p>
Ei kannata ostaa mitään linglongei edullisesti, vaan kunnon kumit vaiks michelin pilotpowerit, diablot, metzelerit...
Jarrupalat on todella helppo vaihtaa, itse tein samalla nesteiden vaihdon ja huolloin jarrut muutenkin, ensikertalaisena tietenkin ja nyt jarrut vielä toimivatkin
Kuskin pekki lähtee irti seuraavasti:
1. irroitat vasemmanpuoleisesta mustasta muovisuikaleesta 2 pulttia ja revit sen irti, tuttimaisen kiinnikkeet takaosassa.
2. sama operaatio oikealle puolelle, mutta vain yksi pultti
3. penkin alareunassa (molemmilla puolilla) pultti, ne auki ja saat nostettua penkin
Toi jelppaa "kaikissa" tulevissakin kysymyksissä:(Sirousal @ Huhti. 05 2009,21:26) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Männäkausi meni Bridgestone BT002:lla ja tälle kaudelle tuli hommattua Misukan Pilot Road 2.(Eki- @ Huhti. 05 2009,14:47) kirjoitti
Ja normipyörittelyä liikenteessä, kattoo ny jaksaako sitä kahdella pyörällä rataa lähteä kiertämään...
Abusus non tollit usum
Nyt on tukittu kolot takakatteest jotka tuli sliparivaihdon yhteydes.Ei raaski commanderii ja johtoja/liittimii uitta vedes. Ohuesta äänieristeestä sopivat palat katteen alle ja taas kelpaa ajella vaikka tiet oiski märkii
![]()
636 -06
Kuvia?(Zip @ Huhti. 06 2009,10:45) kirjoitti
Pitää kattoo josko ite jaksais koloja tukkia *
Sattuskohan keneltäkään löytymään nurkista pyörimässä -05 mallin takavilkkuja? Tarvesta olisi siis vain vasemmalle puolelle mutta voin molemmat lunastaa, kun tuskin kukaan haluaa yhtä itellään pitää. Eikös lähes joka pyörään ole vaihdettu vilkut (paitsi minulla). Vielä jos pääkaupunki seudulta löytyisi niin olis loistava homma
Minulla on vilkut, tosin niistä on edellinen omistaja mennyr piuhat katkomaan aika lyhyiksi mutta eiköhän niistä vielä ihan hyvät saa(Libertystreet driver @ Huhti. 06 2009,12:31) kirjoitti
Enpä juuri tuosta Kawan tapauksesta osaa mitään sanoa, mutta jotain yleisesti.(lilyflow @ Huhti. 05 2009,20:08) kirjoitti
Yksi vaihtoehto on, että vaihdepolkimen holkista on karannut rasvat pois tai poljin on niin huonossa asennossa ettei kunnolla saa vaihdetta päälle. Kummatkin nämä on itselle sattunut. Nämä eivät tietysti päde jos aina vain kolmosvaihteella ongelmia.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Viikolloppuna voin ottaa ku pääsen mopoa halailee taas(SB2 @ Huhti. 06 2009,11:58) kirjoitti
![]()
636 -06
-03 ninjassa suositeltiin myös 120/65 kokoa pyörään mutta on tullut aina ajeltua sillä 120/70 koska paremmin saatavilla ja halvempi. Se että miten se ajettavuuteen vaikuttaa niin paha sanoa. Tähän asti olen aina saksasta tilaamalla saanut halvimmalla ja sitten paikallisella pajalla käynyt asennuttamassa.(Sirousal @ Huhti. 05 2009,21:26) kirjoitti
Tänään kävin taas kokeilemassa ja huomasin, että vaihde menee päälle jos vaihtaa rivakasti ja laittaa heti kaasua, mutta jos esim. moottorijarruttaa 4->3 antaa rullata vähän aikaa ja pistää kaasua niin vaihde ikään kuin loksahtaa uudestaan paikoilleen... Ja tämä siis vain kolmos vaihteella. Ehdotuksia?(tidnab @ Huhti. 06 2009,14:31) kirjoitti
Loota auki niin vian pitäisi näkyä(lilyflow @ Huhti. 06 2009,18:28) kirjoitti
![]()
tuo ei kyllä kuullosta ihan normaalilta mutta ennenkun potkit mopon ojaan niin onko öljyt kunnossa? itselläkin tekee moista joskus kun vaihtaa kiihdyttäessä 1-2 jos käskee vaihdepoljinta liian hellästi(lilyflow @ Huhti. 06 2009,18:28) kirjoitti
Mitkä öljyt? Jos sanot että Castrolit nii repeen liitoksistani(lilyflow @ Huhti. 06 2009,20:31) kirjoitti
![]()
636 -06
Juurikin näin *(Zip @ Huhti. 06 2009,20:50) kirjoitti
Eli edellinen omistaja käyttänyt castrol gps:ää... Voiko öljyn laatu vaikuttaa noin paljon yhden vaihteen toimintaan?
Samaa munkinpaistorasvaa oli mullaki joskus entisis pyöris ja vaihteet kolis päälle.. kaameeta tavaraa!! *(lilyflow @ Huhti. 06 2009,21:14) kirjoitti
ei enää koskaan Castrolia kiitos
636 -06