Sivu: 40 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3038394041425090140 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1171:stä 1200:een 4602:sta
  1. #1171
    Lainaa (Zip @ Huhti. 04 2009,19:45) kirjoitti
    Lainaa (Cad @ Huhti. 04 2009,19:36) kirjoitti
    Kertokaas nyt mulle mikä on tollasessa päälle kuussatasessa sellanen normaaliin ajoon riittävä käyntinopeusalue.
    joku 3500rpm omassa.. riippuu vähä kui paljo lapsettaa ajaes. Jos oikein kovasti lapsettaa nii sit kovemmil kierroksil et saa metelii enemmä
    Itse ajelen 4000-7000rpm paikkeilla, ykkösellä en taitaa jäädä aina alle 3000rpm *

    Ainakin autoilijat kuulevat jos eivät sen kolmion takaa minua näe *



    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  2. #1172
    Lainaa (Hane08 @ Huhti. 02 2009,14:52) kirjoitti
    Jaa se o parempi vissii että ei mee ite särkemään * Ei tuossa luulis kauaa menevän jos paikalliselle mp-pajalle veis ja käskis vaihtaa.. Rataskaan ei näyttänyt olevan kuin 25€ plus työt siihen 40-60€ tunti, on se vain kallista, joutuko sittenkin ite vääntämään pultin auki *
    Mulla lähti kotikonsteilla aika hyvin, kun välillä tarjos vähän pulttipyssyä ja välissä väänsi mutteria sellasella lyhyellä parin metrin jatkovarrella samaan aikaan takajarrulla seisten. Kaverin kanssa voisi olla helpompi, kun toinen painaa jarrua ja toinen vääntää, yksin aikamoista jumppaamista...

    Ei välttämättä kannata pitää vaihdetta päällä, ei ehkä rattaat tykkää siitä pulttipyssyn paukutuksesta, vaan justiinsa vaihde vapaalla ja takajarrulla pitää rengasta (eli samalla ketjujen kautta eturatasta) paikallaan.

    Ei siinä viittätoista minuuttia kauempaa mennyt vaikka aluksi meinas vähän usko loppua.
    "Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-

    Maalauksia:
    http://www.jppaintshop.fi/
  3. #1173
    Lainaa (Cad @ Huhti. 04 2009,19:36) kirjoitti
    Kertokaas nyt mulle mikä on tollasessa päälle kuussatasessa sellanen normaaliin ajoon riittävä käyntinopeusalue.

    Tossa kun ekaa kertaa tänään testailin omaa vehjettä niin tuntu kierrokset pyörivän samassa tasossa kotiloiden kanssa eli tossa 3000-4000 rpm kohdalla, eli onko tuo nyt liian alhainen luku. Kone ei täristänyt eikä muutakaan, mutta eihän sitä ekakertalainen kaikkea tunne *

    Oma on vuosikertaa 2003.
    Anna laulaa ihan vapaasti vaan, nämä pyörät/moottorit on tehty kierroksilla ajettaviksi. Mä pyrin pitämään kierrokset normi maantieajossa aina yli 5000. Kyllähän se kierrättämine aluks voi tuntua vähän rajulta, mutta kyllä siihen tottuu. Ja samaisella 2003 pärrällä mennään
    Pitkää päätyyn ja perään...
  4. #1174
    Mitäpä rengastusta tämän threadin kuskit käyttävät pyörissään? Niin ja tietysti, minkälaiseen ajoon?
    636 -> 998
  5. #1175
    Ens kautta varten on alla 120/70 ja 180/55 Power 2:set. Kaupunkiajoa, mutkaräppäilyä ja tarkotus olis muutamilla ratapäivilläkin käydä.
    '03 ZX6R
  6. #1176
    Dunloopin sportmax Gualifier d 208 tai jotain sinne päin Ghoustillaki oli jossai pärrässä dunloopit
  7. #1177
    Michelin pilot power lukee edessä ja takana

    Perjantaina vaihtui eturengas pilottiin, reilu 18tkm sillä oli ajettu jos se orkkis oli
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  8. #1178
    Ennen oli Diablo Corsa 3 ja nyt alla pyörii Metzelerin sportec M3:set
  9. #1179
    Metukan Sportec M1:set odottavat asennusta.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  10. #1180
    Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

    Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
  11. #1181
    Noniin tuli itsellekin hommattua tuommoinen -05 vuoden 6R ja nyt tulee pari kysymystä..

    Millä rasvaatte ketjunne? Paljonko maksaa helsingissä jarrupalojen vaihto jos on jo palat tiedossa ja paljonko maksaa renkaanvaihto/pää? Vai onko jarrupalat helppo vaihtaa itse niin säästäisi vai meneekö helposti vikaan? Miten kuskinpenkki lähtee irti? *

    Edit: Niin ja minkä kokonen eturengas pitäis ostaa.. ohjekirjassa tais olla 120/65 mutta ei oikein löydy noita, ainakaan edullisesti, 120/70 löytyis. Voiko noita isompia laittaa vai miten se vaikuttaa?



    <p>BMW S 1000 RR</p>
  12. #1182
    Ei kannata ostaa mitään linglongei edullisesti, vaan kunnon kumit vaiks michelin pilotpowerit, diablot, metzelerit...
  13. #1183
    Jarrupalat on todella helppo vaihtaa, itse tein samalla nesteiden vaihdon ja huolloin jarrut muutenkin, ensikertalaisena tietenkin ja nyt jarrut vielä toimivatkin



    Kuskin pekki lähtee irti seuraavasti:

    1. irroitat vasemmanpuoleisesta mustasta muovisuikaleesta 2 pulttia ja revit sen irti, tuttimaisen kiinnikkeet takaosassa.
    2. sama operaatio oikealle puolelle, mutta vain yksi pultti
    3. penkin alareunassa (molemmilla puolilla) pultti, ne auki ja saat nostettua penkin
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  14. #1184
    Lainaa (Sirousal @ Huhti. 05 2009,21:26) kirjoitti
    Vai onko jarrupalat helppo vaihtaa itse niin säästäisi vai meneekö helposti vikaan? Miten kuskinpenkki lähtee irti?
    Toi jelppaa "kaikissa" tulevissakin kysymyksissä:
    http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #1185
    Lainaa (Eki- @ Huhti. 05 2009,14:47) kirjoitti
    Mitäpä rengastusta tämän threadin kuskit käyttävät pyörissään? Niin ja tietysti, minkälaiseen ajoon?
    Männäkausi meni Bridgestone BT002:lla ja tälle kaudelle tuli hommattua Misukan Pilot Road 2.

    Ja normipyörittelyä liikenteessä, kattoo ny jaksaako sitä kahdella pyörällä rataa lähteä kiertämään...
    Abusus non tollit usum
  16. #1186
    Nyt on tukittu kolot takakatteest jotka tuli sliparivaihdon yhteydes. Ei raaski commanderii ja johtoja/liittimii uitta vedes. Ohuesta äänieristeestä sopivat palat katteen alle ja taas kelpaa ajella vaikka tiet oiski märkii


    636 -06
  17. #1187
    Lainaa (Zip @ Huhti. 06 2009,10:45) kirjoitti
    Nyt on tukittu kolot takakatteest jotka tuli sliparivaihdon yhteydes. Ei raaski commanderii ja johtoja/liittimii uitta vedes. Ohuesta äänieristeestä sopivat palat katteen alle ja taas kelpaa ajella vaikka tiet oiski märkii
    Kuvia?

    Pitää kattoo josko ite jaksais koloja tukkia *



    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  18. #1188
    Sattuskohan keneltäkään löytymään nurkista pyörimässä -05 mallin takavilkkuja? Tarvesta olisi siis vain vasemmalle puolelle mutta voin molemmat lunastaa, kun tuskin kukaan haluaa yhtä itellään pitää. Eikös lähes joka pyörään ole vaihdettu vilkut (paitsi minulla) . Vielä jos pääkaupunki seudulta löytyisi niin olis loistava homma
  19. #1189
    Lainaa (Libertystreet driver @ Huhti. 06 2009,12:31) kirjoitti
    Sattuskohan keneltäkään löytymään nurkista pyörimässä -05 mallin takavilkkuja? Tarvesta olisi siis vain vasemmalle puolelle mutta voin molemmat lunastaa, kun tuskin kukaan haluaa yhtä itellään pitää. Eikös lähes joka pyörään ole vaihdettu vilkut (paitsi minulla) . Vielä jos pääkaupunki seudulta löytyisi niin olis loistava homma
    Minulla on vilkut, tosin niistä on edellinen omistaja mennyr piuhat katkomaan aika lyhyiksi mutta eiköhän niistä vielä ihan hyvät saa



    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  20. #1190
    Lainaa (SB2 @ Huhti. 06 2009,13:19) kirjoitti
    Lainaa (Libertystreet driver @ Huhti. 06 2009,12:31) kirjoitti
    Sattuskohan keneltäkään löytymään nurkista pyörimässä -05 mallin takavilkkuja? Tarvesta olisi siis vain vasemmalle puolelle mutta voin molemmat lunastaa, kun tuskin kukaan haluaa yhtä itellään pitää. Eikös lähes joka pyörään ole vaihdettu vilkut (paitsi minulla) . Vielä jos pääkaupunki seudulta löytyisi niin olis loistava homma
    Minulla on vilkut, tosin niistä on edellinen omistaja mennyr piuhat katkomaan aika lyhyiksi mutta eiköhän niistä vielä ihan hyvät saa *
    Laitoin pm
  21. #1191
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 05 2009,20:08) kirjoitti
    Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

    Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
    Enpä juuri tuosta Kawan tapauksesta osaa mitään sanoa, mutta jotain yleisesti.
    Yksi vaihtoehto on, että vaihdepolkimen holkista on karannut rasvat pois tai poljin on niin huonossa asennossa ettei kunnolla saa vaihdetta päälle. Kummatkin nämä on itselle sattunut. Nämä eivät tietysti päde jos aina vain kolmosvaihteella ongelmia.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  22. #1192
    Lainaa (SB2 @ Huhti. 06 2009,11:58) kirjoitti
    Lainaa (Zip @ Huhti. 06 2009,10:45) kirjoitti
    Nyt on tukittu kolot takakatteest jotka tuli sliparivaihdon yhteydes. Ei raaski commanderii ja johtoja/liittimii uitta vedes. Ohuesta äänieristeestä sopivat palat katteen alle ja taas kelpaa ajella vaikka tiet oiski märkii
    Kuvia?

    Pitää kattoo josko ite jaksais koloja tukkia *
    Viikolloppuna voin ottaa ku pääsen mopoa halailee taas


    636 -06
  23. #1193
    Lainaa (Sirousal @ Huhti. 05 2009,21:26) kirjoitti
    Edit: Niin ja minkä kokonen eturengas pitäis ostaa.. ohjekirjassa tais olla 120/65 mutta ei oikein löydy noita, ainakaan edullisesti, 120/70 löytyis. Voiko noita isompia laittaa vai miten se vaikuttaa?
    -03 ninjassa suositeltiin myös 120/65 kokoa pyörään mutta on tullut aina ajeltua sillä 120/70 koska paremmin saatavilla ja halvempi. Se että miten se ajettavuuteen vaikuttaa niin paha sanoa. Tähän asti olen aina saksasta tilaamalla saanut halvimmalla ja sitten paikallisella pajalla käynyt asennuttamassa.
  24. #1194
    Lainaa (tidnab @ Huhti. 06 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 05 2009,20:08) kirjoitti
    Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

    Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
    Enpä juuri tuosta Kawan tapauksesta osaa mitään sanoa, mutta jotain yleisesti.
    Yksi vaihtoehto on, että vaihdepolkimen holkista on karannut rasvat pois tai poljin on niin huonossa asennossa ettei kunnolla saa vaihdetta päälle. Kummatkin nämä on itselle sattunut. Nämä eivät tietysti päde jos aina vain kolmosvaihteella ongelmia.
    Tänään kävin taas kokeilemassa ja huomasin, että vaihde menee päälle jos vaihtaa rivakasti ja laittaa heti kaasua, mutta jos esim. moottorijarruttaa 4->3 antaa rullata vähän aikaa ja pistää kaasua niin vaihde ikään kuin loksahtaa uudestaan paikoilleen... Ja tämä siis vain kolmos vaihteella. Ehdotuksia?
  25. #1195
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,18:28) kirjoitti
    Lainaa (tidnab @ Huhti. 06 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 05 2009,20:08) kirjoitti
    Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

    Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
    Enpä juuri tuosta Kawan tapauksesta osaa mitään sanoa, mutta jotain yleisesti.
    Yksi vaihtoehto on, että vaihdepolkimen holkista on karannut rasvat pois tai poljin on niin huonossa asennossa ettei kunnolla saa vaihdetta päälle. Kummatkin nämä on itselle sattunut. Nämä eivät tietysti päde jos aina vain kolmosvaihteella ongelmia.
    Tänään kävin taas kokeilemassa ja huomasin, että vaihde menee päälle jos vaihtaa rivakasti ja laittaa heti kaasua, mutta jos esim. moottorijarruttaa 4->3 antaa rullata vähän aikaa ja pistää kaasua niin vaihde ikään kuin loksahtaa uudestaan paikoilleen... Ja tämä siis vain kolmos vaihteella. Ehdotuksia?
    Loota auki niin vian pitäisi näkyä
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  26. #1196
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,18:28) kirjoitti
    Lainaa (tidnab @ Huhti. 06 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 05 2009,20:08) kirjoitti
    Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

    Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
    Enpä juuri tuosta Kawan tapauksesta osaa mitään sanoa, mutta jotain yleisesti.
    Yksi vaihtoehto on, että vaihdepolkimen holkista on karannut rasvat pois tai poljin on niin huonossa asennossa ettei kunnolla saa vaihdetta päälle. Kummatkin nämä on itselle sattunut. Nämä eivät tietysti päde jos aina vain kolmosvaihteella ongelmia.
    Tänään kävin taas kokeilemassa ja huomasin, että vaihde menee päälle jos vaihtaa rivakasti ja laittaa heti kaasua, mutta jos esim. moottorijarruttaa 4->3 antaa rullata vähän aikaa ja pistää kaasua niin vaihde ikään kuin loksahtaa uudestaan paikoilleen... Ja tämä siis vain kolmos vaihteella. Ehdotuksia?
    tuo ei kyllä kuullosta ihan normaalilta mutta ennenkun potkit mopon ojaan niin onko öljyt kunnossa? itselläkin tekee moista joskus kun vaihtaa kiihdyttäessä 1-2 jos käskee vaihdepoljinta liian hellästi
  27. #1197
    Lainaa (Wii @ Huhti. 06 2009,20:29) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,18:28) kirjoitti
    Lainaa (tidnab @ Huhti. 06 2009,14:31) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 05 2009,20:08) kirjoitti
    Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

    Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?
    Enpä juuri tuosta Kawan tapauksesta osaa mitään sanoa, mutta jotain yleisesti.
    Yksi vaihtoehto on, että vaihdepolkimen holkista on karannut rasvat pois tai poljin on niin huonossa asennossa ettei kunnolla saa vaihdetta päälle. Kummatkin nämä on itselle sattunut. Nämä eivät tietysti päde jos aina vain kolmosvaihteella ongelmia.
    Tänään kävin taas kokeilemassa ja huomasin, että vaihde menee päälle jos vaihtaa rivakasti ja laittaa heti kaasua, mutta jos esim. moottorijarruttaa 4->3 antaa rullata vähän aikaa ja pistää kaasua niin vaihde ikään kuin loksahtaa uudestaan paikoilleen... Ja tämä siis vain kolmos vaihteella. Ehdotuksia?
    tuo ei kyllä kuullosta ihan normaalilta mutta ennenkun potkit mopon ojaan niin onko öljyt kunnossa? *itselläkin tekee moista joskus kun vaihtaa kiihdyttäessä 1-2 jos käskee vaihdepoljinta liian hellästi
    Öljyt on kunnossa, vaihdettu 2,5t sitten.
  28. #1198
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,20:31) kirjoitti
    Öljyt on kunnossa, vaihdettu 2,5t sitten.
    Mitkä öljyt? Jos sanot että Castrolit nii repeen liitoksistani


    636 -06
  29. #1199
    Lainaa (Zip @ Huhti. 06 2009,20:50) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,20:31) kirjoitti
    Öljyt on kunnossa, vaihdettu 2,5t sitten.
    Mitkä öljyt? Jos sanot että Castrolit nii repeen liitoksistani *
    Juurikin näin * Eli edellinen omistaja käyttänyt castrol gps:ää... Voiko öljyn laatu vaikuttaa noin paljon yhden vaihteen toimintaan?
  30.  
  31. #1200
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,21:14) kirjoitti
    Lainaa (Zip @ Huhti. 06 2009,20:50) kirjoitti
    Lainaa (lilyflow @ Huhti. 06 2009,20:31) kirjoitti
    Öljyt on kunnossa, vaihdettu 2,5t sitten.
    Mitkä öljyt? Jos sanot että Castrolit nii repeen liitoksistani *
    Juurikin näin * Eli edellinen omistaja käyttänyt castrol gps:ää... Voiko öljyn laatu vaikuttaa noin paljon yhden vaihteen toimintaan?
    Samaa munkinpaistorasvaa oli mullaki joskus entisis pyöris ja vaihteet kolis päälle.. kaameeta tavaraa!! * ei enää koskaan Castrolia kiitos





    636 -06
Sivu: 40 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3038394041425090140 ... ViimeinenViimeinen