6RR on tietysti tuplasti nopeempi koska siinä on kaks ärrää, ja ärrät on jees
B-mallien huoltomanuaalin teknisissä tiedoissa ainoat erot on moottorin tilavuus, puristussuhde (6rr:ssä suurempi) ja teho (636:ssa enemmän). 636-moottorissa oli kai kyse markkinakikasta vastustajien kusiaisten peittoamiseen, mutta racing-puolella oli edelleen voimassa 600cc tilavuusraja joten RR oli tehtävä kisapyörän pohjaksi.
Ainakin huoltomanuskassa vaihteiden välitykset, paino yms on kaikki täysin samat molemmissa malleissa.
Edit: Huhuttu tyyppivika ainakin B-malleissa olisivat kuluvat venttiilinohjurit, mutta tämä on toistaiseksi kiistanalainen aihe... kiva tikitys niistä ainakin lähtee.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Mahtaa olla meidän ninjat aika pommeja ku tikittävät
Oma suuri probleema: Olen ostamassa kommanderia pyörään, mutta pitääkö kommanderin olla tehty suoraan 636B:lle? Sanottiin että jotku johdot pitää olla oikeanlaiset eli mallikohtaset.. Liikkeestä 350€ kommanderi ja siihe päälle vielä penkitys+säädöt..
Jos joku ei älynnyt, toiset voivat oikolukea![]()
ps. Jos jollakin on Commanderi myynnissä niin olen hyvinkin kiinnostunut kuulemaan hintaa..
E: ZIPille sen verran, että liikkeessä ainakin suositeltiin laittamaan..
Vai tilaammeko solomotoparts.comilta kommanderi kolmoset, hintaa oli 270-290dollaria ja siihe rahti+tulli jtn.. Tietääkö Zip nuista kommandereista enemmänki? Pitääkö olla malli kohtaset jne..?(Zip @ Syys. 07 2008,15:30) kirjoitti
En mä erikoisemmin tiedä muuta ku et oon ainaki ymmärtäny et olisivat merkki/mallikohtaisia. Katoin kans joskus et Solomotoparts tarjoo edullisesti noita, mut joteki arveluttaa toi rapakontakaa tilaamine. Suomesta saa 300e PC III .(Hane08 @ Syys. 07 2008,15:54) kirjoitti
636 -06
Hmmm, täs jo viikon verran toiminu vilkut miten sattuu. ELi välillä ei syty ollenkaan ja välillä jää palamaan ilman vilkkumista ja joskus taas toimii normaalisti. Sateella ei toimi normaalisti ollenkaan. Liittimet kävin läpi ja oli ok.
Missä vika?
Ja pyöränä 636 vm. 06
Releessä? Sivu 16-59 service manuaalissa: http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/(Kaldu @ Syys. 11 2008,19:36) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Nyt löytyy tallista sit Kawasaki vuosimallia 1995. Hyvin tuntuu kulkevan.
Mahtaako löytyä ohjekirjaa mistään netistä?
Ja tyhjäkäynnillä (~1000rpm) vaihteisto(?) aina välillä kolahtaa/kolisee. Ei taida kumminkaan mistään vakavasta olla kyse?
Manuaali voi löytyä pdftown.com tai joku sellanen.. Myös muille tiedoksi että sieltä löytyy.. Ainakin omassa 636 -03 on siinä tonni pintaa tyhjäkäynti.. Mut kasawiat on(vesil @ Syys. 11 2008,23:06) kirjoitti
jees, kiitoksia.(scuuba @ Syys. 11 2008,22:18) kirjoitti
pitää koitta vaihtaa rele, jos alkais pellittää sit...
6RR:ssä lyhyemmät välitykset ja isommat venttiilit. Jaa enpäs tiiäkään noista välityksistä, netistä vain luin joten eipä ole faktaa.(sunshine @ Syys. 06 2008,01:27) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Kolahtaahan se silloin kun lähdet liikkeelle ja laitat pykälän silmään. Vai mitä tarkoitit?(vesil @ Syys. 11 2008,23:06) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Itse asiassa ei kolahtele vaihteita vaihtaessa kauheesti. Mut kun tyhjäkäynnillä antaa olla, niin vähän kolahtelee sillain. Sit jos vähän antaa kaasua niin se ei, koska tuntuu et ne rattaat(?) sit pyörii kokoajan. Eikä niinkun välillä lopeta välillä jatkaa. Tai jotain semmosta. Ota selvää(Juhana N @ Syys. 13 2008,21:29) kirjoitti
![]()
Tähän väliin tällane noobimainen kysymys, eli onko porukka tilaillut ylipäätänsä mitään osia eBaysta? Kattelin että varsinki kilpitelineitä ja slipareita näyttäis irtoavan hyvään hintaan. Kokemuksia? Ja mitenkäs, onko väliä tilaileeko Saksan vai Ison-Britannian ebaysta.. EU-maita kumminkin molemmat, eli pitäisi selvitä ilman tulleja..?![]()
<p>2004 CBR1000RR</p>
Nokkaketju pitää ääntä? Ainakin omassa 6R:ssä kun nokkaketju on löysällä niin se kylmänä pitää sellasta ihme rallatusta, ennen ku jossain vaiheessa kiristin vetää sen ketjun taas kireelle. Tosin voipi olla että sun tapauksessa venttiilinvälykset on turhan suuret, eli venttiilit pitäis sellasta nakutusta ja pitäis säätää kohilleen. Enpä muuta osaa sanoo(vesil @ Syys. 14 2008,02:56) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZX-6R -06
Olen tilannut molemmista ebay:stä ja myös ebay.com:ista, jossa on tooosi paljon tavaraa. Eikä ne tulli maksut mitään suuria ole. Moottorin osille esim. 3.5% ja muille osille tais olla hiukan päälle 4%. Tullimaksua ei tarvitse maksaa jos se jää alle 10 euroon, alv:n toki joutuu aina maksamaan ja se menee myös postikuluista. Rohkeesti vaan tekemään kauppaa ulkomaanelävien kanssa. Yhtäkään kertaa en ole ostoksiini pettynyt. Ei aina pidä ajatella että siellä toisessa päässä on joku joka yrittää kusettaa. Palautteet kyllä kertoo aika paljon yksityisestä/yrityksestä jotka siellä kauppa tekevät.(Rotiskossi @ Syys. 16 2008,18:14) kirjoitti
Kaikista suurin ylläri oli kun ostin kolaripyörääni etuputket englannista, niin kaveri lähetti ne omalla kustannuksellaan tänne Suomeen ja lähetti viestin että maksa sitten vasta kun olet nähnyt että ovat ihan OK. Maksoin kyllä ilomielin muutaman punnan ylimääräistä.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Koskeeko noin pienet tullit myös esimerkiksi Yoshimuran sliparia jonka tilaisi ebay.de:n kautta Amerikasta? Tollanen n. 350€ uudesta carbon RS-5:sta (alumiininen n. 60€ halvempi) ei ole ollenkaan, paha, eli jos tuohon lätkäsee alv:n ja tullin, ollaa siinä ~440e tienoilla. Selviäisikö noinkin vähällä? Vähän hölmöjä kysymyksiä, mutten ole ennen tilannut ulkomailta, ja pienikin säästö tottakai houkuttelee![]()
<p>2004 CBR1000RR</p>
Juurikin noin sen pitäisi mennä jos amerikasta ostaa. Toki se tulli ja alv tulee sit myös postikuluille. Tarkemmat tulliveroprosentit saa kun soittaa suoraan tulliin. Ei kyllä pitäisi kaukana olla noista mitä tuohon edelliseen viestiin kirjoitin.(Rotiskossi @ Syys. 17 2008,15:16) kirjoitti
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Ongelma on se että tietoa/taitoa on liian vähän. Pitääkö alkaa säätään ruiskua tai mtn muutakaan ku ottaa -03 636b:n täystehoiseksi? Käykö se sitten laihalla tai jtn muuta paskaa?Ketjut ja rattaat vaihdan ku ne on jotku ihan pilipali paskat..
PS: Zipille tiedoksi että jos laittaa pelkän sliparin niin huoltomies sano että jos et radalla aio vetää nii ei se pakollinen ostos ole.. Käyttää rahat ennemmi renkaisiin![]()
Kai se käy silleen iha normi"lahalla", eli AFR on optimoitu kulutuksen suhteen jonnekkin 15 maastoon. jos haluu optimoida sen tehomaastoon niin 12.5 on baut sopiva.(Hane08 @ Syys. 20 2008,19:41) kirjoitti
Ja jos siihen PCn laitat nii sillonhan se menee Tuning Link-penkissä baut sellasiin säätöihin ku haluut. Kantsii pyytää ett alle 10krpm AFR on baut 14,6 ja yli 10kprm 12,5 niin saat koneen nopeusrajotusten mukaan ajaessa taloudelliseks ja sit taas sinkki kireellä vetäessä viimesetki hepat messiin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Yoshin rs5 slipari tuli laitettua, ongelmaks tuli kaksiki asiaa:
1. Vilkut pitää näköjää olla näköjää mahd.pienet jotta saa ne sopimaa ettei ota putkee kii eikä katteesee kii. Ostin just led vilkut ja ei sopinu eli pitää ostaa toiset vilkut
2. tehtaalta tulleet muovit ku repi pois perästä nii reunat jää iha älyttömä avoimeks -> kaikki paska ja kura lentää vesikelil suoraa johtosarjoihi, sulakeboksii yms. ei hyvä. Pitäs varmaa keksii jotai suojaks sinne sit
636 -06
Minkälaiset vilkut? Jos kehtaat ottaa kuvan ja pistää yv:llä nii voit päästä etuvilkuista eroon(miksei myös molemmista).. Minkälaine homma ne on värkätä sitte paikallee? Tiete jtn releitä su muita värkkejä saa laitella, pistää mopon käyntii se jälkeen nii tuu muutaku mustaa savua jostai..(Zip @ Syys. 21 2008,12:27) kirjoitti
Minkälaisia kilpiviritelmiä -05--> Ninjan omistajat on kehitelly? Tuo alkuperäinen on vähän liian möhkö ja sirompaa pitäis saada, mut kuvastoja selaillessa hinnat on väkisinki siellä lähemmäs sadassa eurossa. Kyllä nyt pieni metalliväkkyrä pitäisi halvemmalla saada..
<p>2004 CBR1000RR</p>
Mullakin pari päivää ollu vasta toi 05 mallin pyörä ja kilpiteline alkaa pistämään silmään. Ratakisuna ongelmaan ajattelin koittaa niihin samoille ruuvin paikoille missä siis alkuperäinen on niin laittaa kiinni jonkun pienen palan kulmarautaa ja vaikka 1mm pellistä vääntää sopivan. mut mites se kilven valo? onko pakollinen?
zx-6r 2005
Itsellä kilpi kiinni pellinpalasessa kahdella led pultilla *(s1mppa @ Syys. 25 2008,00:49) kirjoitti
Huom. valot ei e-hyväksyttyjä
kilpiteline, vilkut ja kilpivalo
Led pultit
ois nyt kattelussa tämmönen 636 -05 ninja. pyörällä ajettu nyt 19000 nii millon ois seuraava huolto ja mitä maksaa? ja mitä kannattaa tarkistaa ku menee paikan päälle katsomaan pyörää?
gsx-r 1000
Onko -05 mallin venttiilien säätöväli 24,000 vai 42,000km? Bike-lehdessä oli 24,000km mutta eräs huoltaja kertoi sanoi välin olevan 42,000km![]()
ittellä on hyvin samantyylinen, ainoo ero on että rakensin itte 2 superledistä valot, pitää ottaa kuva tässä jokupäivä kun tulee pimeetä. Ei ainakaan vielä poliisit oo maininnu yhtää mitää, saati kukaan muukaan.(SB2 @ Syys. 25 2008,20:51) kirjoitti
ZX-6R 2006 -> 690SMC 2009 -> Audi A6 4,2q -> Audi cabriole/Audi 100 -> Audi S8
Ainakin kaverin -05:ssa ne tarkistettiin 24tkm huollossa.(SB2 @ Syys. 26 2008,16:03) kirjoitti
ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton