Ja sitähän ne vain suosittelee käytettäväksi kawaoissa.. eikä sitä R4 sinne saisi laittaa.(Juhana N @ Huhti. 23 2008,20:03) kirjoitti
Gps:ää laittoivat huollossa, ja skidisti tuntui loota epävarmalta. Ikävä välivapaa ilmaantui ykkösen ja kakkosen väliin...
Takas delvacciin ja nyt pelaa taas.
Delvacilla menty myös täällä toistakymmentä tuhatta km. Ei moitteen sijaa. Pyörä 2002 6r.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Mitä V##"a? Jos öljyllä saa välivapaan pois tuolta koneesta niin jo on ihme.. Täyttääkö se öljy sen kohdan lootassa, että ei saa vapaalle? vai eikö sinulla ole ollut siellä mitään vapaata tähänkään mennessä ja nyt semmoinen sinne ilmaantui, kun pistit castrollia?(Void @ Huhti. 23 2008,22:23) kirjoitti
Kummallista..
sain ton 2005:sen kilpiin tänään(avk peli), ajelin sillä ja aina kun pysähtyy, niin bensatankin korkki vinkuu. puhaltelin hengitysreiän paineilmalla ja tarkistin letkun joka vie sieltä tankin holesta maahan, kaikki tuntuisi olevan kunnossa, mutta vinkuu vaan.
toi 600:nen on kyllä oivallinen perseensuristin. ei vääntöä, eikä paljon tehoakaan. surinaa vaan. mutta kevyt käännellä ja kivat jarrut.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Onnellinen Ninjan omistaja on tällä hetkellä hieman onneton. Ajattelin teille purkaa ongelmaa jospa joku osaisi minua neuvoa.
Etupyörän kohdalta alkoi kuulua ääntä.( Edestä on oikea sana, sillä ei hajuakaan tuleeko se mistä kohdasta) Ääni kuulostaa hieman kuin joku hankaisi johonkin. Mitään ei näy, jarrut putsattiin. Ääni on ja pysyy. Ja äänen lisäksi ohjaus tuntuu "letkulta" En sitten viitsi sillä ajella turvallisuuden takia. Kun ei ole hajuakaan mitä etsis tai katsois, niin kuulostaako ongelma kenellekkään tutulta?
(Ajatuksenani olisi maanantaina tilaa aikaa huoltoon. Mutta taitaa aika ruuhkaista olla eli menee varmaan tovi ennenkuin sisään ottavat.)
"Auta kesää, syö lunta"
Tulipahan vaihdettua -97 mallin kuussatkusradi 2006 mallin 636r:ään. Pyörä oli alle 8200 km ajettu ja täysin originaali. Kylläpäs on sivistynyt ja hieno laite vanhaan gikseriin verrattuna! Pari kyssäriä: onko ohjekirjassa esitetty ketjujen kireys (30 -35 mm vapaliike tukijalalla) sopiva ja missä hinnoissa on liikkunut 12 tkm huolto?![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Vm?(Ninja ZX6R @ Huhti. 26 2008,21:48) kirjoitti
Etunavan laakerit...?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Anna vinkuu, niin kauan ku vinkuu, nii kaikki on hyvin. Sit ku lopettaa vinkumisen nii joko kaikki on edelleen hyvin (tiiviste on asettunu), tais sit ei oo (tiiviste falskaa liikaa).(jaket @ Huhti. 26 2008,19:42) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Vinkuu aika monet kiwikasat ja ei ole vaarallista se..(scuuba @ Huhti. 26 2008,22:32) kirjoitti
Onnea vaan perseensuristimen johdosta. Kyllä siinä nyt jonkin verran on tehoa kun vaan kierrättää tarpeeksi. Jos se vinkuminen haittaa niin bensatankin korkki auki. Kuulet suhahduksen ja vinkuminen loppuu *(jaket @ Huhti. 26 2008,19:42) kirjoitti
![]()
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
Vuosimallia 2007 ja kilsoja takana 3500.(scuuba @ Huhti. 26 2008,22:29) kirjoitti
Voiko tuota jollain testata että olisiko ne mennyt?
Ja jos niin meneekö se takuun piikkiin?![]()
"Auta kesää, syö lunta"
Onko noissa vain vuoden takuu vai miten se oli. Ei kyllä voi olla pyöränlaakereista kyse. Tai jos on, niin sitten maanantaikappaleet. Mulla on ollut 40 tkm ajettuja pyöriä mihin ei ole pyöränlaakereita vaihdettu kertaakaan.
Kerroit että äänen lisäksi ohjaus tuntuu "letkulta"... Paljos sulla on ilmaa eturenkaassa? Hankaava ääni viittaisi nimenomaan jarruihin, "letkuus" renkaaseen tai ohjauslaakeriin??!!
Kronoby Racing Team
Mulla ilmeni myös vähän saman tyylistä vaivaa renkaanvaihdon jälkeen (vm. 2005, 12000 km huollon yhteydessä) Kun ajelin huollosta kotiin, kuului sellanen vähän viheltävä/hankaava ääni. Ajattelin eka että uuden renkaan pinta se varmaan ei vielä oo kulunu niin muotoonsa että siks ujeltaa. Seuraavana päivänä oli melko kylmä ja ohjauskin alko tuntuu oudon löysältä ja ujellus jatku. Kävin tarkastamassa rengaspaineet, ja liian vähän painettahan siellä oli. Vika loppui samantien kun laitoin oikeet paineet.(Ninja ZX6R @ Huhti. 26 2008,21:48) kirjoitti
Ootko tarkistanu rengaspaineet? Jos huomattavaa vajausta, ni kandee samalla kattoo ettei löydy naulaa tai vastaavaa, joka aiheuttaa vuotoa.
Prätkä tykkää, kun sillä ajaa.
Jep vuosi taitaisi olla eli mulla menisi kesäkuun lopussa umpeen. Rengaspaineet katsottu kolmeen otteeseen. Välissä ajoa ja ei laske paineet eli ei pitäisi olla aiheuttaja. Tuosta laakerista lueskeltiin että olisi sula mahdottumuus jos menisi ellei tosiaan kyse "maanantai" kappaleista.(Juhana N @ Huhti. 27 2008,11:32) kirjoitti
Rengaspaineissa käytän valmistajan suosimaa painetta edessä 250kPa ja takana 290kPa.
Jarruthan vinkui ihan valtavasti kun vika ilmeni. Sitten putsattiin ne ja vinkuna katosi mutta kyseinen ääni pysyi.
Kaveri heitti sellaisen ilmaan että voisiko olla "vaseliini" jostain syystä poistunut laakerista?
"Auta kesää, syö lunta"
Nonnih, tein sitten hauskan löydön. Tuossa eilen ajon jälkeen mopoa pestessä huomasin että nämä takahaarukan molemmilla puolilla olevat pultit joilla säädetään takapyörä suoraan, näiden mutterit sitten olivat auki, ihan vapaasti pyörivät siinäihmettelen vaan mite ne ovat voineet aueta? Onko ne viime renkaanvaihdon yhteydessä jäänyt peräti kokonaan kiristämättä vai mikä muu tommoset vois saada auki? Onneks on varsinainen akseli sentään ollut sen verran lujasti kiinni ettei linjaus ollut muuttunut eikä mitään äksidenttiä ollut käynyt. Jos ne tosiaan on huollossa jäänyt/ unohtunut kiristää, olen sitten jo 5000 km vedelly pultit auki
noh hyvä tsägä käyny onneks...
Pitkää päätyyn ja perään...
niillä säätöruuveilla ei ole mitään väliä, jos akseli on kiinni.
joo kyllähän tässä tehoa on, mutta joutuu kierrättämään aika urakalla. ja vakiovälit on kyllä tod lyhyet, 70issä kiertää 4000kierrosta kutosella... suristin....
jos joku tarvitsee 2005:sen sinisen oikean sivukatteen, tai acrapovicin, niin voi kysyä multa. etulokarikin löytyy.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Uusi pikkuninjan kakkoskuski ilmoittautuu. Emännälle hankittiin tuollainen uusi pikkukawa (zx-6r) ja ensimmäiseksi pitäisi kuulemma kilpitelinehässäkkä+vilkut siistiä edes jonkinnäköiseen siistimpään kuosiin... Eli oletteko vaihtaneet minkämoisia kilpitelineitä? Tuossa kun tuo takavalokin on kiinni alkuperäisessä telineessä niin joku ratkaisu sille pitäisi keksiä. Ja tietenkin huggeri on varmaankin pakollinen, kun näyttää kura lentävän aika ilkeästi. Yllättävän vähän näyttää netistä vielä löytyvän tarvike osia tuohon malliin, kun alkuperäisiäkään ei tunnu olevan ollenkaan...
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
^ Mulla on tuollainen MSP-merkkinen kilventellinki ´04-mallissa. Linkki: http://www.pr-powercontrol.fi/shop/p...list.php?c=102
Kronoby Racing Team
Eihän se tosiaan mahdottomuus olisi jos olisi laakerivikakin. Käyttäisin ite varmaan pajalla jos vain mahdollista, vielä kun on takuuta jäljellä niin ainakin tuo laakerivika menisi takuun piikkiin IMHO.(Ninja ZX6R @ Huhti. 27 2008,11:53) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Morjesta pöytään!
Olisin menoss tuossa ensiviikolla koeajamaan ja hyvin luultavasti ostamaanki 2003 vuoden zx6r 636, ajettu 16000km. Mitä pitäisi älytä katsoa ja kuunnella? En ole koskaan vielä omistanut kawasakia niin olisi kiva tietää edes jotain kun laitteen päälle loikkaa![]()
<p>BMW S 1000 RR</p>
Tempasinpas tuossa kawiforums.com innoittamana tuosta omasta härpäkkeestä alkuperäisen äänenvaimentajan rälläkällä auki ja sisukset poisa. Sitte laitettiin semmone suora putki sisään ja ulos tulo aukkojen väliin joho leikattiin laikalla joku viilto. TIG:llä kansi taas siististi kiinni ja eiku kovaa ajoa. Vähä muuttu äänet, mutta ei tosiaankaan liian kovaksi. Halpa vaihtoehto esim. sliparille.![]()
"Tässähän tämä opetellessa."
Yleisin vika tässä mallissa on tämä nokkaketjun kiristimen rallatus..Sen kyllä kuulee jos se pitää ääntä siellä. Kannattaa myös katsoa vuotaako keulastefat. Yleisilme on tärkeä myös.. onko kaaduttu? Onko huolettu? huoltohistoria on myös kiva tietää ja vähän pyörän historiastakin. Onko suomipyörä eli niin sanottu yksi kilpinen vehje.. ei uitettu/mällätty. Kaikki kulutus osat esim: jarrupalat yms.. Mitään ihmeempiä perus vikoja ei tässä mallissa ole paitsi tuo nokkaketjun ääntely joka nyt ei vaarallista ole sekään.(Sirousal @ Huhti. 29 2008,19:01) kirjoitti
Kunnon koeajo kertoo jo sitten paljon myös! Kannataa vähän jarrutella ja kuunnella klappaako keula yms.. kunnon kiihdytyskään ei ikinä pahaksi olekyllä se siitä..
Venttiilikoneisto saattaa myös pitää vähän normaalia kovempaa ääntä, mulla ainakin. Mutta ei se vaarallista ole, ominaisuus joka kuuluu kawaan, ei nää hondia olemulla ainakin kuuluu selvää ääntä joka kyllä tosin vaimenee sitä mukaa kun motti lämpiää, mutta so what, kaikki on kunnossa, just oli huollossa joten kovaa ajoa vaan
toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota täristääkö etujarrut. Mulla ainakin tekee sitä ja olen vissiin jossain nähnyt ihan mustaa valkoisellakin että tämä ois joku tyyppivika/ominaisuus. Paremmin tietävät kertokoot lisää. muuten kyllä noilla kilometreillä ei kyllä pitäis vielä olla mitään sen suurempaa, tai sitten jos ilmenee ni voi vähän kyseenalaistaa mimmosta kättä se on saanut tuon 16 000 aikana... Mikäli pärrä on yleisilmeeltään siisti, huolloista löytyy leimat tai ainakin kuitit jos on ollut tee se itse mies aikasempi omistaja ja hinta kohdallaan niin eiköhän se aika hyvä ostos ole. Kannattaa muistaa vielä se että kun puhutaan 2003- mallista, sitä virheetöntä tuskin enää löytyy, hyviä yksilöitä kyllä.
Pitkää päätyyn ja perään...
Suuret kiitokset näistä! Sitten voisikin kysyä että jos pyörä olisi hyvässä kunnossa, noilla tiedoilla mitä sanoin ja huollettu ajallaan niin mitä maksaisitte kyseisestä laitteesta (etten nyt ihan ylihintaa itse maksa)![]()
<p>BMW S 1000 RR</p>
Nettimotoo vilasemalla;(Sirousal @ Huhti. 29 2008,21:55) kirjoitti
alle 7000e keväthalpa
yli 7000e kevätedullinen
yli 7500e keväthinta
yli 8000e kevätkallis
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Noilla tiedoilla mitä ilmoitit, niin sanoisin itsekin että kyllä 7500 alkaa olla ehdoton maksimi mitä maksaa vielä kannattaa. On kyllä varsin tapauskohtainen juttu, mutta kait toi ois tommonen karkea yleisarvio -03 636:sta. ei muuta kun tsemiä kaupoille!(Sirousal @ Huhti. 29 2008,21:55) kirjoitti
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Moikkelis, tässä uusi 2000 vuoden zx-6r omistaja kyselis vähän koneen lämmöistä.
Onkos hälyyttävää kun lömmöt on ruuhkassa kävelyvauhtia hissutellessa 100-105 asteessa?Normaali ajossa lämmöt ovat 70 luokkaa.
Ihan normaalia. Ex-mopo 2000 6r piteli juurikin samanlaisia lämpöjä ja ihan kunnossa oli. Eiks se tuuletinkin lähde vasta jossain 110 päälle?(Ranza @ Huhti. 30 2008,16:10) kirjoitti
Pitkää päätyyn ja perään...