Nyt kun tuli välitykset vaihdettua niin ois hyvä ostaa speedohealer. Oisko kellään ylimääräistä pyörimässä nurkissa vm.05 6r:ään? Jos ei niin:
* mistä saan kyseisen vekottimen halvimmalla? Stormilla näyttää maksavan 95€.
* Mikä plugeista on oikea? Stormilla myydään tuotteita Speedohealer 4.0 Kawasaki Plug 2 - 5. Eli eri plugeja on numero kahdesta viiteen.
*Onko se vittumaine asentaa?
* hinnasta en tiedä, 95€ kuulostaa ihan kohtuulliselta
* muistelisin että 05/06 kuutoseen ei saa oikeella plugilla olevaa SH:ta
* riippuu tykkääkö sähköhommista, tossa kun joutuu johtoja katkoon / juottaan tahi asentelemaan liittimiä.
'03 ZX6R
En tiedä saitko tuohon jo vastausta, ku ei jaksa kaikkia kelata läpi, mutta itte olen pari kertaa käyttäny kyseisessä liikkeessä ja nätisti hoituu niin isot ku pienetki remontit. Asiallinen ukko ja tietää pirusti noista vehkeistä. Niin ja hinnat on kans mielestäni kohdallaan.(nato26 @ Touko. 17 2010,10:42) kirjoitti
Eli suosittelen.![]()
heipähei!
onko kellään tietoa että minkä tapaiset liikkeet tekevät kuristuksia? onko itse vaikea tehdä? tekeekö esimerkiksi Menokone kuristuksia?
Kohta on ajokortti taskussa ja pitäisi ninja ostaa vielä, mutta tarvitsee tietenkin kuristaa kun 20 ikää vasta -.-
Mistä löytyy mitä maksaa?)
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
^Jos päädyt 05-06 vuotiseen, niin saat vaikka minulta tehtaan kuristusosat pyörään. Oma pyörä kuristettiin Riku motorilla Lahdessa. Eivät lähteneet Menokoneessa kuristamaan.
Kawasaki ZX-6r -05
Paljonko niistä hintaa yleensä veloitetaan? :o(/Wille/ @ Elo. 04 2010,21:31) kirjoitti
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
^Jaa-a, mitäköhän tuo setti Sumekolla maksaisi, kuitenkin jotain satasen paikkeilla taisi olla hinta. Sarjassa on vain pieni rajoitinpalikka kaasukahvan alapäähän ja pieni sähköliitin. Sitten tietysti asennuskustannukset erikseen, kun täytyy liikkeessä asennuttaa, että saa tarvittavat todistukset katsastusta varten.
Kawasaki ZX-6r -05
vittumainen on irrottaa... kyrsi, mutta oli kyllä sen arvoista. Hesan Sumekosta haettiin osaset, muistaakseni oli kolme osaa eli joku naarasjohdon pätykkä, jonka tilalle meni gipro sekä kyseinen rajoituspalikka ja ruuvi. Niin ja tais olla joku 60-80e.(/Wille/ @ Elo. 05 2010,20:29) kirjoitti
Katsastusmieskin mainitsi, että vaarallinen peli moisella palikalla *![]()
Tarttis tota -03 mittaristoa kiristää, on päässy jostai syystä löystymään. Ei varmaan tee hyvää sille kun se tossa kuopissa klonksuu. Tossa äkkiä kattelin niin näyttäis olevan taustastaan kolmella ruuvi+kumiprikka yhdistelmällä kiinni. Näyttää vähän siltä et aika paljon saa etupäätä purkaa, että niihin pääsee käsiksi. Onkos joku joskus irrotellut tai muuten vaan kikkaillu ton mittariston kanssa eli mitäs kaikkea pitää irrotella että noihin ruuveihin pääsee käsiksi? Ei varmaan hommasta selviä ilman etukatteen irrottamista?
Pitkää päätyyn ja perään...
Joo muistaakseni etukatetta kun raotat ni pääset mittariin käsiks. Menee alle 10min?
mietin.. et miks kaikki ei kurista mopetia, ja vie muutoskatsastuksee ja ota vakuutuksia 25kw mut ottaa kuristukset pois, tuleeks siit sakkoo?![]()
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
Tulee ja tuskin vakuutusyhtiökään on kovin innokas korvaamaan mitään, jos vahingon tapahtuessa käykin ilmi että pyörä onkin täystehoinen(jingis @ Elo. 10 2010,10:11) kirjoitti
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
nii no joohehe
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
En oikein käsitä miksi ihmeessä pitäisi jo tehtaalta suhkot huippuunsa viritettyyn malliin hankkia slipari tai kokoputkisto. Onko se 5whp loppukierroksilla todellakin sen arvoista? Ja keskialue 1whp?
akran slipari dyno
yoshi koko tsydeemi
(käyrät 05-06 mallista mitattuja)
Tuskinpa he eteenkä tarkoituksella vähentäisivät dynoarvoja oman tuotteensa kohdalla.
Hinnaksi tälle tuunaukselle voidaan arvioida kutakuinkin alakanttiin vedettynä:
PC - rapiat 300e
Säädätys - 200-300e? (ainakin 1250 banditiin taisi maksaa)
Putkiston osaa: 200-300e slipari / kokoputkisto + 500e
Ja tietenkin ilmansuodatin laitetaan samaan pakettiin, mutta näissä hinnoissa ei paljoa suodattimen hinta paina
Mahtaneeko ääni ja essonbaari uskottavuus nousta niin paljoa, että vastakkainen sukupuoli kokee sen vastuttomattomaksi? Vai mikä siinä piilee?
Tietenkin voidaan puhua painon pudotuksesta(paljonkohan sitä parhaimmillaan tulee?), mutta kuinka monet saunabeltit, painonpudotusleirit sekä hauskoja hilavitkuttimia saataisiinkaan tällä rahalla pyörään. Tai voisi jopa uudet varusteet hankkia...
Mitä mieltä kyseisen operaation tehneet ovat mieltä asiasta?
PC, slipari ja vapari 05sessa:(Yamoon @ Elo. 10 2010,20:19) kirjoitti
Nollakartta ja killeri; todella pehmonen ja leppoisa ajattava, bensaa ei kulu yhtään. Ääni pehmeetä surinaa.
Penkitetty tehokartta ja ei killerii; vastaa kaasuun ärhäkästi osakaasuillakin, bensaa menee iha vitusti. Ääni on jees.
Btw, ratastus ja pikakaasu on ehkä halvin "viritys".
Suosittelenko vaiko enkö; se nyt sit taas on ihan aivan kiinni mist tykkää.
Kokorännii en ehkä ostais, vaan sillä rahalla vaihtaisin kusiaisen tonniin; siis jos ois tehon tarvetta. Tosin oon toho kusiaiseen niin tykästyny ett siihen vois ostaa ihan huvikseen kokorännin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Potilassaarinen - '06 mallin 636 - tarvitsee rattaat, 15-43. Ketjut jo löytyy tallista, mutta mistä etuisasti laadukkaat rattaat, vinkkejä?
Hirveestihän noissa ei taida olla hintaeroa ulkomailta vs. kotomaasta, mutta kotomaassa tunnutaan myyvän aika monesti eioota.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Mulla olis ylimääräsenä käypä 15 piikkinen eturatas.(slip @ Elo. 10 2010,22:26) kirjoitti
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Itsellä on -03 636:ssa Yoshimuran koko putkisto ilman db-killeriä. Rääkyy kierroksilla kivasti, mutta esim. matka-ajossa 80-90km/h nopeudessa kuuluu ikävä resonanssiääni, joka muistuttaa lähinnä ääntä, joka tulee jos putkessa on reikä. Olen harkinnut db-killerin asentamista, mutta edellisen omistajan peruilta ei mokomaa pyörän mukana tullut, joten näillä mennään. Muutenkin kovat äänet sopivat fighteriin paremmin ;)
Muuten Yoshimuran "sointi" on aika raaka ja raspinen verrattuna kaverin Ixiliin tai Akraan.
Kawasaki Z1000 -03
Kawasaki ZX-6R 636B - EX
Sen takii ostin tuolta:(slip @ Elo. 10 2010,22:26) kirjoitti
http://www.bandcexpress.co.uk/
Tosin toi 43 on vakioratas, joten niit luulis löytyvän helpolla suomestakin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos nyt esimerkkinä mun pyörä:(Yamoon @ Elo. 10 2010,20:19) kirjoitti
1. penkitys: micron slipari
2. penkitys + säätö: micron slipari + Pipercross + Commander
Toisella penkityksellä ei tullut huipputehoa yhtään lisää. Mutta koko muulle kierrosalueelle kyllä, parhaimmillaan 7hp. Myös vääntö lisääntyi koko alueelle, parhaimmillaan 6nm.
Mitattu samassa penkissä. Talvella tehtiin ja keväällä en tuntenut eroa. Mutta kokeilin kaverin vakiopyörää ja kyl sen sit huomaa et vastaa kaasuun ihan eri tavalla. Ja myös roll-on testissä huomasi, että vetää selvästi paremmin.
En kyllä alunperin putkea ostanut viritystarkoituksessa.
Pari kesää ollut mielessä hommata kuitukatteet mopoon ja nyt sain jopa niin paljon aikaiseksi että tilasin katteet Ricambi Weissiltä.
Pientä säätöä oli sovitusten kanssa mutta nyt ne ois viimein asennettu paikalleen: Kuva.
Millä ihmeen työkalulla saa oikelta puolelta auki koneen rungonkiinnikkeen mutterin, jäi nimittäin kaatumatatti laittamatta paikalleen kun en saanu tuota mutteria auki: Kuva 2.
ex. ZX6R 2003
Älä sitä mutteria aukase, vaan se pultti. Ts se kuusiokolo siinä on se pultinkanta. Ja siel toisessa päässä on tavis lukkomutteri.(JVR @ Elo. 20 2010,13:46) kirjoitti
Ks: http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1500
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jahas sitten se oli vaan elämää tiukemmassa kun kokeilin aukasta ja loppu usko kesken.(scuuba @ Elo. 20 2010,14:16) kirjoitti
ex. ZX6R 2003
Lähtihän se pamauksen kera jatkovarrella. Luulin jo että avain katkes ku pamaus kuulu...(JVR @ Elo. 20 2010,14:56) kirjoitti
ex. ZX6R 2003
44 Nm näyttää olevan niiden speksattu kiristysmomentti (-05:ssa, mut kaippa toissa -03:ssa sama on). Joten kaippa ne jämähtää aika hyvin 7 vuodessa.(JVR @ Elo. 20 2010,15:37) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei edes jämähdä, saattaa 44Nm tuntua joskus kovaltakin taakalta, mutta ei noi pahemmin jämähdä kuitenkaan (kokemus).(scuuba @ Elo. 20 2010,23:10) kirjoitti
Toinen asia tietenni on, jos edellinen omistaja on vääntänyt hieman kovempaan momenttiin, mutta ilman momenttiavaintakin tuota harvempi vääntää yli tuon suosituksen.. jos ei nyt seiso sen varren päällä *
-P
Edit: jäsen S on kyllä oikeassa kun tarkemmin pohtii. Se ihan "ensimmäinen" poksaus tulee, kun on hieman kerännyt metalli happea. Mutta oma pointti oli se, ettei ne yleensä tuossa ajassa totaalisesti jämähdä. Nimim. autosta kun on joskus tuommoisia over 80Nm avannut, jotka olleet totaaliruosteessa, niin siinä saa vääntää ja ei edes poksahda auki, kunhan vaan on ja pysyy. Noihin pitääkin sitten antaa kunnolla lämpöä, kirosanoja jne
Meni sitten mopo nutulleen Apparalla ja tuli pientä remppaa. Löytyskö keltään oikealle puolelle jalkatappirunkoa ja jalkatappia, jarrukahvaa ja ram air torvea / etukatteen yläkiinnikerautaa?
ex. ZX6R 2003
Hep, tuli itsekin ostettua elämäni ensimmäinen moottoripyörä. Avk:lta ostin tollasen 96-vuosimallin ZX6R Ninjan, kaaduttu vasemmalle puolelleen (sivuposki halki, staattori vääntynyt, takavilkku hajalla).
Itse kun olen tuolla töissä, niin jäi hinta melko edulliseksi..
MP-kuume poltellut jo monta vuotta, kun on käynyt kokeilemassa velipojan ja kavereiden prätkiä. Tänä kesänä ei enää mikään lääke kuumeeseen auttanut. Korttia ei vielä ole, fixailen pyörän kuntoon talven aikana ja keväällä jos kävis B-kortin muuttamassa AB-kortiksi
Ikääkin on jo reilut 30, joten ei tarvii edes kuristella pyörää. Näyttämisenhalutkin on jo mennyt ohi, joten tuskin tolla pyörällä surullisenkuuluisiin tilastoihin joutuu (ainakaan itse aiheuttaen).
moottoripyora.org on osoittautunut aivan loistavaksi foorumiksi, täällä tulen varmasti vinkkejä ja neuvoja kyselemään Ninjaa fixaillessa. Tuntuu olevan melko pätevää ja mukavaa porukkaa täällä![]()
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Hei, ostakaa joku pois toi mun putki ja commanderi. sopii siis 03-04´ 636:een Ei pitäis olla enää paha hinta, eikä edes tiukka. Huomenna tulee talliin täytettä joten ei noita enää viitsi edes muistoesineinä siellä pitää:
Ilmoitus
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Jos jollain on ylimääräistä kytkinvaijeria vm-99 ninjaan niin laittakaan viestiä.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders