ZX-6R pyörän hankintaa harkinneena, ylivuotista / vähän ajettuja suosien, utelisin että kannattaako siirtyä suoraan '09-> vuosimalleihin vai onko niissä niin suuria eroja lopulta verrattuna vanhempiin '07-08 ? *Noita vanhempiakin ajamattomia taisin vielä jostakin löytää.
Itsellä ainakin semmoset olettamukset että:
'09->
+Kevyempi
+Keskialueella parempi vääntö
'07-08
+Paremman näköinen (putket)
+Hinta
Näin pääpiirteittäin... *
Sori jos näitä keskusteluita on jo käyty mutta en oikeen ikinä tunnu saavan tuota hakua pelittämään mieleiselläni tavalla
*
No siis kyllähän tavallista haka-avainta löytyy "mistä vaan". Esim motonetistä.(Zip @ Heinä. 21 2010,22:19) kirjoitti
Veikkaisin että suurin osa nollavitosen omistaista "hakkaa" noita säätömuttereita tavalla tai toisella, tai ajaa vakiosäädöllä. Sen verran vittumaista niitä on suoravartisella haka-avaimella (jota kenelläkään ei ole) yrittää säätää. Osta se haka-avain ja kokeile niin huomaat...
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Muutaman kilon erolla ei mitn välii?(Rikup @ Heinä. 22 2010,14:47) kirjoitti
Kusiaisen keskialueen 5-10 prosentin erolla ei mitn välii, koska jos haluu ett tapahtuu, nii se on kumminkin se +10krpm tai pykälää parii pienempi?
Jos haluut vääntöö niin osta 10R.
Ottaisin sen halvemman ja paremman näkösen. *![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Lehdistä luettua:
09/10: testivoittaja
07/08: 636:n jälkeinen floppi
BTW. 03/04 on kevyempi ja tehopainosuhteeltaan parempi kuin 09/10.![]()
'03 ZX6R
Ainut oikea(markketo @ Heinä. 23 2010,00:36) kirjoitti
![]()
Pari sanaa riittää: Masterbike 2005(1ossi1 @ Heinä. 23 2010,01:26) kirjoitti
Ei oikestaan kerro mitään, mutta tuleepa teille miettimistä
Juu, ja uudessa FastBike-lehdessä oli hyvä juttu tosta 05 mallista:(Yamoon @ Heinä. 24 2010,20:39) kirjoitti
"A lot has happened since 2005, but the C1 zx6r was so far ahead of its time it still feels brilliant today-especially at this price"
"On track it feels bulletproof"
"When you consider this bike was designed six years ago it`s amazing we can still talk about it in the same breath as 2010 machines."
Age aint`t nothing but a number. A great bike is a great bike regardless of tis vintage"
Jotain poimittuja lausahduksia...
Vaihdoin v-loppuna 636 -04 öljyt. Vanhat oli Castrollin GPS 10w-40 ja tilalle laitoin Teboilin suberbiket 15w-50. Vaihteista tuli paljon "kovemmat" ja muutenkin vaihteet tuntuvat menevän huonommin päälle. ja ensimmäisen kerran meni vapaalle 1-->2 vaihdettaessa. Onko muilla Teboilit toiminu tai onko vastaavia kokemuksia?? Kannattaako vaihtaa saman tien toiset öljyt?
En aiemmin uskonut öljyn vaikuttavan noin paljon laatikon toimintaan..mutta nyt sekin on koettu.
Tuli eilen haettua -05 mallinen lelu itselle. Ja siittä on edestä jarrupalat melko loppu, niin mistä kannattais ostaa/tilata uudet? Ei jaksais alkaa selaan kaikkia kotimaisia ja ulkomaisia liikkeitä läpi, kun täällä on porukkaa jotka on sen varmasti jo tehnyt.![]()
Jaahas nyt on ehkä edessä itsellä kawasakin osto
Ajattelin pistää jonkun 5000€ luokkaa olevan summan niin kestää ajaa sitten rataakin ilman vakuutuksia kun ei ole niin järjetöntä määrää rahaa kiinni siinä pyörässä. Katuajo on lähinnä snakarin kiertoa ja sitten siihen päälle rataa joku 15 päivää kesään.
Onko rata-ajoa ajatellen tuo vm 05-07 parempi kuin 03-04, vai miten noi vuosiluvut nyt menevätkään. 03-04 on kyllä ehdottomasti tyylikkäämpi mutta sillä ei ole niin väliä. Ja onko jotain tyyppivikoja tai ominaisuuksia mitä kannattaa juuri tästä pyörästä tutkia![]()
Niin ja onko tuo 05-07 hankalampi keulitella kuin tuo 03-04 mikä todistettavasti menee hyvin takarenkaalla![]()
Larbba: EBC:n sintteripalat stormilta ~75e. EPFA:t tietty jos arvostaa jarruja ja on valmis satsaamaan sen 150e.
vuohi: 03/04 on aggressiivisempi ja kevyempi, vaatii heti alkuun ohjausiskarin. Alusta hiukan huonompi, mutta sen voi kyllä päivittää ihan kilpailukykyseksi. Swingikin on suht löysä.
05/06 on tehokkaampi ja painavampi, mutta vaatii hiukan säätöä että alkaa taittumaan mutkiin. Alusta on tehtaan jäljiltä aika pehmeä ja etujättöä on kasvatettu mikä tekee pyörästä hiukan "flegmaattisen".
Keuliminen on kyllä kuskista eikä pyörästä kiinni.![]()
'03 ZX6R
Jos esim -05-06:een päädyt, niin RR:ssä on paljon parempi laatikko rataa ajatellen kuin R:ssä.(vuohi @ Heinä. 26 2010,15:38) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Olen tuossa lueskellut perusjuttuja alustan säätämisestä. Voisiko joku heittää jotain perusarvoja jousien esijännitykseen, meno- ja paluuvaimennukseen. Service manualista löytyy perus arvot n.68kg kuljettajalle, mutta olen n.85kg ja pyörä 636 -04. Tiedän, että pelkän painon mukaan ei alustaa saa omalle tyylille säädettyä, mutta saisi edes jollekin oikealle hehtaarille, josta voisi sitten alkaa hienosäätämään.
Entäs, jos kyytiin tulee vaikka veli, joka painaa n.80 kg kuinka paljon meno- ja paluuvaimennusta pitää muuttaa??
Painumat kuntoon esijännityksne avulla.
Muut säädöt voit laittaa noille 68 kilon kuskin asetuksille. Ne on hyvin lähellä oikeita sunkin painolles.
Mulla on alla toki eri laite, mutta noi 68 kiloisen kuskin asetukset on toimineet varsin hyvin omallakin 85kg:lla. Yhden napsun taisin lisätä menovaimennusta, sekä keulaan että perään.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Teree!
oon aika alottelija (ajamassa ensi viikolla korttia taskuunmoottoripyörien kanssa,
tarkoituksena ekaksi pyöräksi ostaa zx6rja kattelin tuossa nuita putkia pikkusen, joten ajattelin tiedustella kokeneemmilta
jos käytetään termejä slip on ja full system, niin meinaako slip on tässä tapauksessa että ei vaihdeta koko pakoputki järjestelmään vaan se moottoripyörän takaosassa oleva putki vain??![]()
Suzuki Hayabusa -09 (19-22(
Kawasaki Z1000 -08 14
Kawasaki ZZR 1400 -07 (13-14)
Suzuki GSX-R 1000 k6 2006 (12-13)
Yamaha YZF-R1 -06 (11-12)
Yamaha YZF-R6 -04 (10-11)
Paljonko olis hyvä etu- ja takapainuma (kuski päällä) ihan perus katuajoon???(slip @ Heinä. 27 2010,12:32) kirjoitti
Vapaapainauma edessä: 25 ±5mm, takana: 10 ±5mm(Jarnol84 @ Heinä. 27 2010,14:26) kirjoitti
Painauma kuskin kera edessä: 35 ±5mm, takana 30 ±5mm
Öhlinssin mukaiset arvot äböyt. Tietysti ohjekirjasta pitäisi löytyä tehdas suositus painaumille, kun ottaa silmän käteen ja katsoo.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Joo, slipari = slip on = "takaosassa oleva putki" = pelkkä äänenvaimennin.(jingis @ Heinä. 27 2010,14:16) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Katuajossa menee paljon löysempikin keula, painauma jopa 40-50mm, kunhan ei pohjaa jarrussa. Eli pistä nipparin siihen putkeen niin näkee kuin syvällä se käy.(willik @ Heinä. 27 2010,14:35) kirjoitti
Varsinkin jos joutuu ruuvaamaan esijännitystä ihan liikaa, jotta saisi keulan painauman tuolle öhlärin perus (rata)painauma-alueelle, niin keulasta tulee pintakova ja epämukava katuajoon.
Ohjekirjasta löytyy yleensä vain esijännityksen tehdasarvo, ei painauman arvo.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
"Yllätys" ettei japseissa voi sitä sanoa...(scuuba @ Heinä. 27 2010,14:46) kirjoitti
Ktm:llä toisin![]()
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Korjatkaa jos olen väärässä:(scuuba @ Heinä. 27 2010,14:35) kirjoitti
Slip on = äänenvaimennin + väliputki(väliputki käyrästön ja äänenvaimentimen välissä)
Bolt on = äänenvaimennin
Eikös slip-on oo sellanen vaimennin mikä kiinnitetään jousilla väliputkeen ja bolt-on sellanen mikä kiinnitetään pulteilla väliputkeen.
Bolt-on kiinnitetään nimensä mukaisesti pulteilla tai muttereilla.
Slip-on kiinnitetään (nimensä mukaisesti) "liuttamalla" + jousilla tai kiinnityspannalla.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
pitääkö tankkia (tyhjentää tankkia, poistaa bensapumpun letkut etc etc) POISTAA vai riittääkö että nostaa kun vaihtaa tulpat?
eli saako tuo filtteriboxi pois vain nostamalla tankkia... eka kertaa kun kattelen tuon pyörän sisään..
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
Joo taitaa olla lunariin menossa nykypyörä ja katseet alka kääntymään kohti kawasakia. Nettimotossa on pari niin halpaa vm.05 pyörää että taitaa sellainen lähteä talliin jos vaan ovat sitten vielä kohtis kunnossakin.
Tarkoitus olisi talvella rakentaa kilvellinen ratapyörä tyyliin kuitukatteet, kiinteät jalkatapit, kaatumasuojia sinne tänne ja paremmat kliparit.
Sitten olisi vaativa tekninen kyssäri vaihdepolkimesta, miten menee 03-04 ja 05-06 malleissa tuo ylös päin vaihtaminen työntääkö vaihdepolkimen tanko isomman sisään vai vetääkö se sen sinne? Parempi olisi että normaalisti isompaa "vedetään" sisään ja käännettyllä kaaviolla sitten työnneltäisiin niin kävisi toi vanhasta pyörästä käteen jäävä quickshifteri tähän uuteenkin vekottimeen.
Ei tankkia tarvi tyhjentää, vaikka bensaletkun irti ottaakin.(DerClown @ Heinä. 29 2010,11:36) kirjoitti
Tankki kannattaa ottaa irti, mutta onnistuu toi tankki pystyssäkin.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos normi ajovalot meinaat säilyttää nii kiinakatteet ebaystä ois yks vaihtoehto.(vuohi @ Heinä. 30 2010,09:44) kirjoitti
(ps ks mun sigi, halvalla lähtee)
05-06:ssa normaalisti tanko työntää isomman.
05-06:ssa käännetyllä tanko vetää isomman.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
03-04 toimii samoin.(scuuba @ Heinä. 30 2010,11:49) kirjoitti
Sattuisko kukaan tietämään Pääkaupunkiseudulla "edullista" huoltofirmaa? Edessä 24 tkm huolto..Miten se hintapolitiikka, millä seuduilla liikkuu hinta-arvio?
Mopo vm. -04
GSX-600F-95
GSX-600F-06
ZX-6R-99
ZX-6R -04
Olisko jollain mahdollisesti kiinnostusta ostaa 2003-2004 ZX6R kittiecu, johtosarja-adapteri ja säätöpiuha?
Noilla siis mahdollista säätää seos, sytkä, apukaasuläpät, nostaa rajotinta jne. Lisäksi pohjakartta itsessään on vähän erilainen (enemmän ennakoita ja rikkaampi).
Pyörä menee taas uusiksi ja tarttis tehdä suunnitelmia...
'03 ZX6R