Ei saa atrella kun ei ole vaihdetunnistinta. GIPro DS ois tohon...(Yamoon @ Heinä. 05 2010,12:55) kirjoitti
'03 ZX6R
okei, mutta olisin halunnut atre-toiminnon myös :\(markketo @ Heinä. 06 2010,06:00) kirjoitti
Näyttäis siltä, että pitäis kaasu- ja kytkinvaijeri vaihtaa. Onkos porukka saanu sopivia motonetin tai storm-motorin kautta. Vai pitääkö alkaa maahantuonnista tai purkamolta pyyteleen? *![]()
Miksi? Vinkki: Kawassa ei ole osakaasurajoittimia, jotka ATRE poistaisi.
Kytkin- ja kaasuvaijereista pitäisi sopia 2002 eteenpäin samat, tä oli tosin puhdas mutu kytkinvaijerin osalta.
'03 ZX6R
Nyt on ninja tikissä; venttiilinvälykset säädetty ja nokkaketjun kiristin kohillaan + D.I.D ZVM2 ketjurataspaketti -1/+2 välityksillä tulossa saksanmaalta.
Jos sattuisi löytymään halukkaita ostajia niin saa pistää tarjouksia tulemaan. Kuvia löytyy allekirjoituksesta.
e. Välitysten vaihdon jälkeen voi olla etten haluakkaan enää myydä mopotinta.
Hyvä, kun jälleen tyhmää viisastetaan *(markketo @ Heinä. 06 2010,20:41) kirjoitti
Muistelin, että jossain olisi ollut samaan vuosikertaan atre. Kattonut selvästikin väärin.
Mikäköhän omaan '06 Ninjaan iski..
~110km/h vauhdeissa yhtäkkiä vähän "nykäs", jonka jälkeen hiljensin ja pysähdyin bussipysäkille. Jälleen liikkeelle lähdettyäni pyörä oli välillä tuntumaltaan veltto kuin makaroni, välillä ujeltaen ja rohisten. Pyöränlaakeri? Ei vaikuttanut konevialta, ketjut/rattaat kunnossa ja jarrulevytkin näyttäis suorilta. Ketjunsäätömutteri oli toiselta puolelta vähän löysässä, mutta kiristyksen jälkeen ei muuttunut. Pyörällä ajettu reilu 30tkm.
Ebay?(Yamoon @ Heinä. 06 2010,17:58) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pyöränlaakerithan ne.. Takaa ainakin päreinä, edestä edes jaksanut enää katsoa. Vaihtoon vaan kaik' tyyni!(tanttu @ Heinä. 09 2010,22:19) kirjoitti
![]()
No nyt on pari päivän sisäl lueskellu näitä sivuja lävitte.
ZX-6rr -05 tuli hankittua pari viikkoo sitten.
Edellinen omistaja ei oikein oo pidänny huolta pyörästä.
13.000km takana ja ketju on lopussa ja oon jo tilannu uutta pakettia, toki vakiorattaat. Toivotaan ettei se eturatas on niin kireällä kiinni..
Akran putki oli mukana.
ketjun kaa laitoin kn filtteri tulemaan.
Löytyiskö ylimääräinen PCIII?
Voi olla että menee vähän laihaksi filtterillä.
Aluksi kokeilisin varmaan akran omalla kartalla, sitten jos rahat löytyy niin ihan kävis säätämässä.
FI-valo palaa, ja pakko kait hankii semmonen servo eliminator..
Eli lista on pitkä! *
Muuten kyllä kiva pyörä, edellinen suzuki gsr.
Tuplakuplasta, kannattaako ostaa?
Eniten ajan suoralla kropalla enkä makaa tankilla, niin eikös tuplakuplalla sitten ne ilmat tulee suoraan kypärään?
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
^Ehdottomasti kannattaa tuplakupla hommata. Vakiopleksi on niin matala, että oli vaikea nähdä mittaristoa lainkaan normaaliajossa. Enpä ole huomannut, että sen pahemmin ilmaa ohjaisi suoraan kypärään kuin vakiollakaan.
Kawasaki ZX-6r -05
Jos et omista pulttipyssyä, niin ota suojakoppa pois, käy jossain sopivassa lafkassa aukasemassa mutteri, ja takas kiinni. Niin sitte se lähtee ilman ähkimistä auki ku vaihat niit ketjuja ja rattaita.(DerClown @ Heinä. 14 2010,15:53) kirjoitti
Muuten on saletisti edessä mikä (l)aukee ensin -arvonta. 1,5m pätkä 60-luvun vesijohtoputkee omistaa.
Kuplaa löytyy sikahalvalla ebaystä.
Ei toi ny nii hirveen laihalla ilman penkitystä ollu:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/2005_ZX...KN_PC_Akra.jpg
Ala-alue näytti vähän mitä sattuu jostain syystä, keskialueesta huomaa eron paremmin, yläpäässä sitte eroa juurikaan ollu. Siis noi AFR:t.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitti vinkistä!
Eipäs näytä käyvän niiiin laihalla.
Mikä se kipuraja on, ~15 AFR?
tuolta moto-777 mistä löytyy halvat kuplat olen miettiny jos hankis katteet myös, niin sais laittaa joku erikoismalaus pyörään. Olis ihan kiivaa leikkii, eikä tarttis orkkis katteita lähteä maalaamaan.
katteiden mukaan saa kuplan kaupan päälle..!
Onks joku mukana kimppatilauksessa? Yli puolet hinnastahan koostuu toimituskulusta..
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
Oisko kellään ideaa mikä aiheuttaisi kytkinvaijerin rispaantumisen? Nyt jo toisen kerran pitää vaihtaa, parin kuukauden sisällä, rispaantunut vaijeri uuteen.
Moi!
Mistäs ootte hommannu etupään jarrunestesäiliöitä? Pikasella kuukletuksella en löytäny.. Jos jollai lojuu nurkissa tarpeeton nii yyveetä vaan! Kävis alkuperänen tai "tuning" mallinen. Pyörä on 2002 vuoden 636.
Mutu: Ei taida kimppatilaus auttaa. Mut voithan sä kysyy. Ne vastaa kyl todella nopeesti, kunhan vaan käyttää sitä ebay-messaging systeemiä.(DerClown @ Heinä. 15 2010,08:28) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jepa..
Öljyistä vielä. Monet näköjään käyttää Motorex/Castrolii.
Itse käytin Motulia viime pyörässä.
Mitä mieltä olette Motulin 5100 15w50?
Ei kummiskaan ajaa pyörällä kun on pakkaset, niin aika hyvin pitäis pyörii 15, vaikkapa ulkona olisi lähellä nollaa?¨
Ja 50 sopisi varmaan näihin keleihin, kun moottori käy yli 100c?
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
Vihdoin sain aikaiseksi nippuside-pikakaasupatentin. Muuta ei tarvinnut kuin 7,6mm levyisiä nippusiteitä (pistin 2kpl päällekkäin), liimaa, hiomapaperia, ruuvimeisseli ja sakset. Aika pikane operaatio, 30min, mutta saas nähdä onko siitä mitään huomattavaa hyötyä. Vielä ei kehtaa lähteä kokeilemaan muutaman asennuskaljan takia. Nappasin operaatiosta pari kuvaa, jotka laitan nettiin jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Ensi viikon alussa saan kiinni uuden ketjurataspaketin (DID ZVM2, -1/+2). Paketti tuli TÄÄLTÄ ja hintaa kertyi postikuluineen ~152€.
Luulis että ninjan luonne muuttuu edes vähän johoki suuntaan. *
e. kattelin että allrightilla maksaa pelkät ketjut 133€ + niittilukko 8€.
Oliko niin että vasta tuossa -05 mallissa on jarrukahvassa radiaali-pääsylinteri? Että -03-04 mallissa siis vielä sellainen perinteisempi?
Näyttäis olevan 12R:ssä ja 6R:ssä edessä samat jarrusatulat, mutta tuo -06 6R:n kahva on paljon kevyempi käyttöinen, tarkempi ja tunnokkaampi niin jos metsästäis sellaisen.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Verrokiks normi -05; halkaisija 37mm,(JarkkoV @ Heinä. 16 2010,15:45) kirjoitti
domino-pika; 44mm.
Paljos noista nippareista tuli?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Veikkaisin että 2 kpl nippusiteitä tuottaa suunnilleen saman tai vähän pienemmän halkasijan kuin dominossa on. En jaksa enää irrottaa ja mitata.(scuuba @ Heinä. 17 2010,01:35) kirjoitti
![]()
joo kyllä kiinostais katella vähän kuvii.(JarkkoV @ Heinä. 16 2010,15:45) kirjoitti
Jep, samalainen paketti oli allrightis 191€. Mäkin tilasin saman paketin, toki orkkis rattaat, saapuu ens viikolla jossai vaihees.
kuinka pitkälle nä teidän ketjut ovat kestäneet? ostin tän prätkän 1kk sitten ja silloin ketju loppu. ajetti 12tkm.
tuo ketju pitäis nyt sitten varmaan kestää vähän pidempää.![]()
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
...Josta tuli mieleen että osta pro-oiler jos olet laiska rasvailemaan ketjua.(DerClown @ Heinä. 18 2010,14:00) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja tuossa -05-06:ssa on viel se ett ne säätömutterit on melkein siel takahaarukan sisällä, joten se haka-avaimen pitäis olla tommonen mutkavarsi; jos haluaa päästä niihin helposti käsiksi:(Zip @ Heinä. 20 2010,12:14) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/org/haka-avain.PNG
Itse "tilasin" tuolta:
http://www.karintalli.fi/
Pistä sille mailia ja kysy jos tekis sullekkin sopivaan hintaan?
karintalli@gmail.com
Samoilla piirrustuksilla se menee.
Tosin jos olet esim alastarossa 28. tai 29. (orgin päivät), niin voit lainata noita mun?
Halppisversio: Tee 5mm lattaraudasta sopiva "tuurna" jolla voit naputella noita muttereita ilman että ne mutterit kärsii. Ts muotoile se tuurnan pää sopivaksi. Voin piirtää rautalangasta jos et ymmärrä mitä tarkoitan.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Orkkisketjut 24tkm. Oishan niillä vielä ajanut, ehkä jopa aika pitkään, mutta olivat kyllä melkosen huonossa hapessa.(JVR @ Heinä. 20 2010,12:53) kirjoitti
'03 ZX6R
Voi olla että tuolla ketjulla ajais vielä, mutta mittasin n. 320mm välit ja ketju ruosteellinen ja takaratas huononnäköne, niin varmalla pelaan ja vaihan nyt siihen uudet kettingit.(markketo @ Heinä. 20 2010,20:50) kirjoitti
Nyt olen jäänny miettimään vaan että olisiko kannattanu vaihtaa eturatas -1 samalla?
Paketti tilattu jo, mutta eturatas saa 20€:lla hommattua, että kyllä vois olla molempii.
Eihän niillä huipulla periatteessa mitään tekee..
Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
Jos oikeen kaivelee, niin saat multa vähän ajetun -1 eturattaan kympillä.
'03 ZX6R
Olisi kannattanut. Oon nyt 2 päivää ajellut -1/+2 välityksillä ja on paljon parempi ajaa. 110 lenkkinen ketju riitti "kevyesti".(DerClown @ Heinä. 21 2010,10:53) kirjoitti
Miulla ois yks ylimääränen käyttämätön 14 piikkinen eturatas kaupan. Sanotaan vaikka 15€+pk jos haluat ostaa.
Ok kiitos tiedoista. Kai jonku luulis silti valmistavan noita yleisestikin? Vai ajeleeko kaikki vakiosäädöillä aina?(scuuba @ Heinä. 20 2010,20:03) kirjoitti
![]()
636 -06