Sivu: 82 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3272808182838492132 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2431:stä 2460:een 4602:sta
  1. #2431
    Lainaa (sunshine @ Touko. 14 2010,14:58) kirjoitti
    Osaisko joku sanoa mikä on 2003 636B:n vakiotakaiskarin jousen esijännityksen säätöalue, eli kuinka monta milliä kierteitä on käytössä ylhäältä katsoen?
    JOUSEN PITUUDEN säätöalue on 171.5 - 191.5 mm, ja vakioasetuksella 180 mm, joten tuosta voinee päätellä kierteetkin.

    Tuosta vakoilin: http://www.torrentreactor.net/torrent....ual-pdf

    Kaaviohan on loistava! Voitko jakaa sen jotenkin ladattavaan muotoon?
  2. #2432
    Morjeksia taas,

    kävin tänään pyörähtämässä Vantaan All Rightin "hulluilla päivillä" ja vaikkei mitään tarttunut mukaan niin kävin siinä penkittämässä Ninjan kun ilmaiseksi pääsee.

    118 lähti takanakilta, sinänsä ihan hyvä tulos kun pyörä on täysin orkkis ja kilometrejä reilut 16k. Siinä oli seuraavalla kaverilla '03 CBR600 Leovincen putkilla ja uusilla välityksillä tuloksella 104...

    Eli aika hyvin pysyy pollet tallella jo ihan perus-huolenpidolla! Jos ootte pk-seudulla niin käykää kokeilemassa, onhan se jännää kateltavaa ekalla kerralla oman pyörän kanssa *
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  3. #2433
    Lainaa (Atom @ Touko. 14 2010,18:25) kirjoitti
    Lainaa (sunshine @ Touko. 14 2010,14:58) kirjoitti
    Osaisko joku sanoa mikä on 2003 636B:n vakiotakaiskarin jousen esijännityksen säätöalue, eli kuinka monta milliä kierteitä on käytössä ylhäältä katsoen?
    JOUSEN PITUUDEN säätöalue on 171.5 - 191.5 mm, ja vakioasetuksella 180 mm, joten tuosta voinee päätellä kierteetkin.

    Kaaviohan on loistava! Voitko jakaa sen jotenkin ladattavaan muotoon?
    Kiitos tuosta, oletan että jos jousen säätövara on 20mm ja säätökaulurin ollessa ylös asti kierrettynä kierrettä on näkyvissä 0mm, niin luonnollisesti alas asti kierrettynä kierrettä näkyy 20mm.

    Kaavio on tässä julkisena Google Docs -dokumenttina, ei vaadi sisäänkirjautumista:

    Ninja Suspension Chart Blank

    For dummies: tuosta sen voi File/Tiedosto -valikon kautta (sivulla näkyvä, ei selaimen) ladata haluamassaan muodossa. Kaaviossa ei kuitenkaan ole mitään makroja eli tietojen syöttö ja värien vaihto on tehtävä käsin.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  4. #2434
    Lainaa (sunshine @ Touko. 14 2010,14:58) kirjoitti
    2003 636B

    Keräsin alustan säädöt exceliin jotta näen & hahmotan ne yhdellä kertaa, mutta tuo perän esijännityksen säätöalue jäi mysteeriksi.

    Kaavio: Suspension Chart
    Eiks 2003B:n keulan säätöalueet oo 0-11 ja 0-13 naksuu.
    Ja perän 0-4,5 ja 0-4 kierrosta?
    Ainakin servicemanualin mukaan?

    vs ton sun taulukon 0-16 & 0-13
    ja 0-6 & 0-5,5

    ?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #2435
    Tänä kesänä olis tarkoitus penkittää/säädättää oma rätkä kondikseen. Tykkää röpötellä vähän turhankin paljon.
    Anyway onko jotain erikoista mitä kannattaa ottaa huomioon ennen kun vie penkkiin? Sekä mihin päin kannattaa kiikuttaa säädettäväksi? Siis tietty kohtuu lähellä Turkua sais olla
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  6. #2436
    Lainaa (scuuba @ Touko. 16 2010,03:16) kirjoitti
    Lainaa (sunshine @ Touko. 14 2010,14:58) kirjoitti
    2003 636B

    Keräsin alustan säädöt exceliin jotta näen & hahmotan ne yhdellä kertaa, mutta tuo perän esijännityksen säätöalue jäi mysteeriksi.

    Kaavio: Suspension Chart
    Eiks 2003B:n keulan säätöalueet oo 0-11 ja 0-13 naksuu.
    Ja perän 0-4,5 ja 0-4 kierrosta?
    Ainakin servicemanualin mukaan?

    vs ton sun taulukon 0-16 & 0-13
    ja 0-6 & 0-5,5

    ?
    Juu veikkaan että huoltomanuaali tietää paremmin kuin minä *Keulan bound-säätimissä on niin hennot ne naksut että oli vaikeuksia erottaa niitä. Tossa perässä olis kyllä hämärää että olisin menny kokonaista 1,5 kierrosta vikaan molemmissa... pitää käydä nuo vielä huoltomanuskan kanssa läpi. Oisko niin että se ruuvi kääntyy enemmän kuin mitä suositeltava säätöalue on?
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  7. #2437
    Lainaa (sunshine @ Touko. 16 2010,10:57) kirjoitti
    Oisko niin että se ruuvi kääntyy enemmän kuin mitä suositeltava säätöalue on?
    Mutu: Se vähä mitä oon eri mopojen säätöjä ruuvaillut, niin joo, kyl ne yleensä pyörii enemmän kuin mitä se itse säätöalue on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #2438
    Lainaa (666 @ Touko. 16 2010,09:30) kirjoitti
    Tänä kesänä olis tarkoitus penkittää/säädättää oma rätkä kondikseen. Tykkää röpötellä vähän turhankin paljon.
    Anyway onko jotain erikoista mitä kannattaa ottaa huomioon ennen kun vie penkkiin? Sekä mihin päin kannattaa kiikuttaa säädettäväksi? Siis tietty kohtuu lähellä Turkua sais olla
    Venttiilivälykset ja alipaineet tsekattu. Ketjut rattaat kunnossa/öljytty. Takarengas kunnossa. Tankissa bensaa... :]

    Powerbike.fi vois olla yks vaihtoehto.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #2439
    Lainaa (666 @ Touko. 16 2010,09:30) kirjoitti
    Tänä kesänä olis tarkoitus penkittää/säädättää oma rätkä kondikseen. Tykkää röpötellä vähän turhankin paljon.
    Anyway onko jotain erikoista mitä kannattaa ottaa huomioon ennen kun vie penkkiin? Sekä mihin päin kannattaa kiikuttaa säädettäväksi? Siis tietty kohtuu lähellä Turkua sais olla
    Mun mopotin säädettiin tyylillä ja taidolla Tammelassa ja voin lämpimästi paikkaa suositella. Ainakin tankki olis hyvä olla täynnä ko penkkiin menet. Ei tarvi siellä kannuilla alkaa tankkaamaan. Penkityksessä casoa menee melkoisesti
    www.onlyfast.fi
    Kawasaki ZX-6R 636 -04
  10. #2440
    Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta salossa mp-asennus miten huolto on toiminut?
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  11. #2441
    Huomasin tuossa v-loppuna ajellessani ärsyttävää resonointia sarvissa ja jalkatapeissa. Onko kyseinen resonointi ominaisuus kawoisssa?? onko muilla ollut samoja oireita??mikä ratkaisuksi?? pyörä 636 vm.-04
  12. #2442
    heei mitenkäs noi kawan valot ? omassa pyörässä ei tule virtaa valoille vaikka oli pyörä käynissä tai ei . liitokset on kiini ja sulake on ehjä. minkälainen rele noissa valoissa on ?
  13. #2443
    Jarno: kuuluu asiaan, mitään turhia puslia ei ole pyörässä harrastettu ja tietyllä kierrosalueella värisee niin maan prkleesti.

    j00na5: rele mikä kytkeytyy laturin herätteestä, muistelisin sen löytyvän siitä akun vierestä. Voin kattella illalla himassa manuaalista jos ei oo siihen mennessä löytynyt.
    '03 ZX6R
  14. #2444
    Onko muilla ollu etujarrun kanssa ongelmia? Itsellä '04 636:ssa (Tocikon jarrut) jarrutuntuma on aika olematon ja kahvakin painuu melko syvälle. On moneen kertaan koitettu ilmailla. Pitäisiköhän lähtee vaihtamaan tiivisteitä työsylinteriin / satulaan? Mistähän näitä mahdollisesti kannattaisi ostaa?
    Kawasaki ZX-6R '04
  15. #2445
    Lainaa (MotoSetä @ Touko. 17 2010,20:57) kirjoitti
    Onko muilla ollu etujarrun kanssa ongelmia? Itsellä '04 636:ssa *(Tocikon jarrut) jarrutuntuma on aika olematon ja kahvakin painuu melko syvälle. On moneen kertaan koitettu ilmailla. Pitäisiköhän lähtee vaihtamaan tiivisteitä työsylinteriin / satulaan? Mistähän näitä mahdollisesti *kannattaisi ostaa?
    Sormilta noita tiivistesarjoja ainakin saa. Mut mä ainakin oon ymmärtäny/lukenu et noi Tokicon satulat on noitten jarrujen ongelma koska lämpeevät liikaa. Myöskin itellä kahva on painunu aina radalla, ei tosin muuten.

    En oo noita mun jarruja päässy nyt uudistamisen jälkeen kokeilemaan radalla, mutta pitäis toimia paremmin.. Ainakin normaaliajossa tuntuvat hyviltä.
  16. #2446
    Lainaa (MotoSetä @ Touko. 17 2010,20:57) kirjoitti
    Onko muilla ollu etujarrun kanssa ongelmia? Itsellä '04 636:ssa *(Tocikon jarrut) jarrutuntuma on aika olematon ja kahvakin painuu melko syvälle. On moneen kertaan koitettu ilmailla. Pitäisiköhän lähtee vaihtamaan tiivisteitä työsylinteriin / satulaan? Mistähän näitä mahdollisesti *kannattaisi ostaa?
    Kokeile ilmata viel tolleen: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....3;st=70

    Mulla on 05:ssa kans Tocikot orginaalitiivisteillä, mutta letkut teräspunos, ja jarrutuntuma on niin perkeleen ärhäkkä.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #2447
    Tiivisteet pitäis vaihtaa joka 4. vuosi, mutta vaihdappa nyt ensin ainakin jarrunesteet ja mahdollisesti palat jos ovat ehtoopuolella.

    Ilmaamista helpottaa myös "speed bleederit" eli nipat missä on takaiskuventtiili, ei tarvii vedellä auki-kiinni niissäkään.

    Jarrupäivityskään tuskin on pahitteeksi, ainakin jos käy enemmänkin radalla ajelemassa.
    '03 ZX6R
  18. #2448
    Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi
  19. #2449
    Lainaa (Henkka636 @ Touko. 18 2010,17:10) kirjoitti
    Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi *
    Ittellä oli samanlainen tilanne viimekesänä.
    Perkeleenmoisella jatkovarrella väänsin ja tulos oli vaan että mutteri meni kieroon!

    Sit vein sen tutun traktori korjaamolle ja siel sit kunnoin pulttipyssyllä täräytettii auki, ja lähti nätisti ja helposti. )
    Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->

    Z750S -05 ---->

    Yamaha R6 -04/05
  20. #2450
    Lainaa (mazaas @ Touko. 18 2010,17:36) kirjoitti
    Lainaa (Henkka636 @ Touko. 18 2010,17:10) kirjoitti
    Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi *
    Ittellä oli samanlainen tilanne viimekesänä.
    Perkeleenmoisella jatkovarrella väänsin ja tulos oli vaan että mutteri meni kieroon! *

    Sit vein sen tutun traktori korjaamolle ja siel sit kunnoin pulttipyssyllä täräytettii auki, ja lähti nätisti ja helposti. )
    Noh kai tarvii sitten se pari päivää odottaa ja viedä sinne liikkeeseen
  21. #2451
    Lainaa (Henkka636 @ Touko. 18 2010,17:10) kirjoitti
    Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi *
    Rautakanki poikittain (pistä kunnon pehmusteet) haarukan päälle, ja puolentoistametrin rautaputki jatkovarreks.
    Been there, done that. PAUKAHTAA! auki.

    Kunnon pulttipyssy tosiaan käyttäjäystävällisempi.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #2452
    Lainaa (scuuba @ Touko. 16 2010,12:38) kirjoitti
    Lainaa (666 @ Touko. 16 2010,09:30) kirjoitti
    Tänä kesänä olis tarkoitus penkittää/säädättää oma rätkä kondikseen. Tykkää röpötellä vähän turhankin paljon.
    Anyway onko jotain erikoista mitä kannattaa ottaa huomioon ennen kun vie penkkiin? Sekä mihin päin kannattaa kiikuttaa säädettäväksi? Siis tietty kohtuu lähellä Turkua sais olla
    Venttiilivälykset ja alipaineet tsekattu. Ketjut rattaat kunnossa/öljytty. Takarengas kunnossa. Tankissa bensaa... :]

    Powerbike.fi vois olla yks vaihtoehto.
    Hmm täytyy käydä kyselees powerbikesta joku päivä, jos liikenis aikaa pyörälle.
    Kiitokset vinkeistä molemmille osapuolille
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  23. #2453
    Lainaa (scuuba @ Touko. 18 2010,18:20) kirjoitti
    Lainaa (Henkka636 @ Touko. 18 2010,17:10) kirjoitti
    Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi *
    Rautakanki poikittain (pistä kunnon pehmusteet) haarukan päälle, ja puolentoistametrin rautaputki jatkovarreks.
    Been there, done that. PAUKAHTAA! auki.

    Kunnon pulttipyssy tosiaan käyttäjäystävällisempi.
    Lukitusprikka tarvii ainakin olla täysin hakattu pois mutterin eestä, että pääsee vapaasti pyörimään. Omassa pyörässä oli myös liimaa rattaan kierteissä.
    Paljon Newtoneita pyssys antaa?
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  24. #2454
    Lainaa (666 @ Touko. 19 2010,16:33) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Touko. 18 2010,18:20) kirjoitti
    Lainaa (Henkka636 @ Touko. 18 2010,17:10) kirjoitti
    Kertokaapas viisaat ihmiset että miten helvetillä ton eturattaan mutterin saa oikein irti ?? Se on ihan älyttömän tiukassa, on koitettu jo momenttiavaimella avata puolen metrin jatkovarren kanssa ja ei mihinkään, myös koitattiin lämmittää mutteria mutta ei auttanut. Omassa mutterimopossakaan ei riitä tehot tuon avaamiseen, eli onko jotain hyviä kikkoja millä saisi auki ? Jossei itse saa niin täytyy kai sitten oikeen liikkeeseen viedä avattavaksi *
    Rautakanki poikittain (pistä kunnon pehmusteet) haarukan päälle, ja puolentoistametrin rautaputki jatkovarreks.
    Been there, done that. PAUKAHTAA! auki.

    Kunnon pulttipyssy tosiaan käyttäjäystävällisempi.
    Lukitusprikka tarvii ainakin olla täysin hakattu pois mutterin eestä, että pääsee vapaasti pyörimään. Omassa pyörässä oli myös liimaa rattaan kierteissä.
    Paljon Newtoneita pyssys antaa?
    Mutteri saatiin tänään auki, elikkä rautakanki tohon takahaarukan väliin niinkuin scuuba sanoi ja pirusti vääntöä niin johan aukes, kiitokset scuuballe En muista nyt yhtään paljon newtoneita lähtee tosta mutta halppis mopo se onkin joten en ihmettele kyllä yhtään ettei sillä auennut
  25. #2455
    Pyörä ei oikeen käy kunnolla ja sammuilee. Laittaa kaasua niin röpöttäen kierrokset nousee. Käynnistää jalan kanssa ja nostaa pyörän pystyyn niin sammuu esim. Oireet alkanut talven jälkeen. Toimi heti alkuun muuten hyvin, mutta sammui aina kun nosti pyörän pystyyn(laitettu jalan kanssa käyntiin). Nyt seissy 3viikkoa kortin lähdön takia ja kohta tulee kortti takas ja olis kiva saada mopo kuntoon. Mitä kantsis tehä? Tulpat ja ilmansuodatin vaihtoon? Olisko putkeen esim. päässy vettä ku käy niin tukalaisesti? -05 636 kyseessä. Mitään testelenkkei ei pysty tekee
  26. #2456
    Uutta bensaa koneeseen ja kokeile sitten uudestaan
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  27. #2457
    Olis etenkin ratailijoille tarjolla seuraavaa:
    07 mittaristo, ml. n. 13tkm. Mahdollista asentaa 03-06 vuotisiin ja helpottaa kierrosluvun seuraamista radalla (viisari). Sopimuksen mukaan vaihtoliitin, liitin johdonpätkillä tai 03-04 vuotiseen sopiva koko keulan johtosarja vaihtarina vanhaan. Omakustanne olis 200e, mutta tarjouksiakin otetaan vastaan. Muutenkin lisätietoja sopii kysyä.

    Samoten Speedohealer 4 03/04 vuotiseen (voi asentaa 05/06 pienillä johtotöillä), mieluiten pakettina ylläolevan kanssa. Erikseen hp. 60e.

    Hitto kun pitää suunnitelmia muuttaa kokoajan...
    '03 ZX6R
  28. #2458
    Hei onkos toi normaalia ettei mene suoraan vapaalta vaihteet ylöspäin ? Elikkä 2 vaihteelle ei saa oikeen koskaan suoraan vapaalta
  29. #2459
    Lainaa (nato26 @ Touko. 20 2010,13:14) kirjoitti
    Uutta bensaa koneeseen ja kokeile sitten uudestaan
    on Talven jäljiltä tankattu uutta bensaa ja talvel oli säilöntäaineet laitettun. Vois sanoo et nyt täs kolmen viikon aikana mitä on seissy pihalla niin sinä aikana alko toi älytön röpötys. Paha sanoo ku ei pääse heittää lenkkiä et toimisko sit sen jälkeen hyvin.
  30.  
  31. #2460
    Lainaa (Henkka636 @ Touko. 20 2010,14:26) kirjoitti
    Hei onkos toi normaalia ettei mene suoraan vapaalta vaihteet ylöspäin ? Elikkä 2 vaihteelle ei saa oikeen koskaan suoraan vapaalta
    On normaalia, Kawasaki Positive Neutral finder on toiminnon nimi. Kakkosen on tarkoitus mennä pesään vain vauhdista.
    '03 ZX6R
Sivu: 82 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3272808182838492132 ... ViimeinenViimeinen