Tuossahan pitäisi olla vakio istuinkorkeus 820mm, jos se on korkeampi niin joku on säätänyt tuota takajousen esijännitystä kireämmälle. Ajellut painavilla kuormilla (2 päällä tjsp) tai sitten vaan halunnut korottaa perää.(bazi89 @ Huhti. 18 2010,11:26) kirjoitti
Jousen esijännitystä saat löysättyä niistä isoista muttereista jotka ovat siinä jousen yläpäässä. Varmaan näet että siinä iskarin rungossa on jengat joissa mutterit pyörii? Puhdista jengat hyvin ennen säätöä. Ylempi mutteri on lukitusta varten joten se ensiksi auki ja sen jälkeen alempi. Muista säädön jälkeen lukita tuolla ylemmällä mutterilla se alempi!
Iskarien säädöt kannattaa kans tsekata. Jos on ajeltu painavilla kuormilla niin niidenkin säädöt on ehkä ruuvattu tappiin, tai sit ei.
Ja onnea hyvän pyörävalinnan johdosta.
ZX-7R P5
Haynesin manuaali sanoo 12tkm, -97 6R:rän käyttöohje/huoltokirja 10tkm. Eli eiköhän tuo 12tkm ole ihan hyvä.(salmiakki @ Huhti. 18 2010,12:57) kirjoitti
ZX-7R P5
Mitkä koiranluut? Oon senverran vielä tietämätön, että en oo kuullukkaan.. Niihin kahteen tosi isoon mutteriin pitää varmaan olla omat työkalut, jos tarkoitat niitä mitkä ovat siinä jousen päällä? Niissä on jotain uriakin, samanlaisia oon nähny esim. autojen alustasarjoissa.. Oonkohan nyt vääris muttereis..![]()
Koiranluut; "Tie Rod":(bazi89 @ Huhti. 18 2010,17:20) kirjoitti
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1702
Oikeissa muttereissa oot. Haka-avaimet ois oikee ase niihin. Menee tosin jollain lyömäaseellakin, mieluiten mahollisimman tylpällä, ettei mutterit kärsi. Ne on aika pehmeetä materiaalia.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Terveeks
Forumineitsyys viedään nyt todella koskettavalla tavalla. Eli ajoin viime syksynä pyörän lämpimään talliin enkä suorittanut mitään sen erikoisempia toimenipiteitä. *
Talven aikana sitten ihmetellyt takavilkkujen toimintaa ja sen sellaista. Uuden vuoden aikaan yritin sitten käynnistellä prätkää mutta eihän se pärähtänyt käyntiin, sitten se taas unohtui. Tässä nyt kauden lähestyessä uutta käynnistysyritystä akun lataamisen jälkeen. Ei käynnistynyt. Starttimoottori kuitenkin pyöri jne. mutta kone ei vaan reagoinut. Tästä vedin johtopäätöksen, että taitaa olla polttoainesysteemin tyhjentäminen edessä. No tänään uutta käynnistystä yritin niin nyt ei edes starttimoottori pyöri, sen sijaan (Exhaust Butterfly Valve:n(?)) kohdalta kuuluu kamala prööp-tyylinen ääni. Koska olen kädetön enkä tiedä termejä, toivon että ymmärtäisitte ja pystyisitte auttamaan mahdollisen vian löytymisessä ja korjaamisessa.
Kiitos ja anteeksi *![]()
^Mikä vm ja missä päin?
Akku on tyhjä/sökö, ja startin solenoidi hakkaa koska startti ei jaksa pyörähtää.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tosiaan unohtu, eli pyörä on vuoden 2006 636 Ninja(scuuba @ Huhti. 24 2010,19:18) kirjoitti
Ja Rovaniemellä jos sitä meinasit
Kannattaa ehkä kokeilla laittaa akku lataukseen tai uudella akulla varsinkin jos pyörässä jäljellä vielä alkuperäinen.Itsellä oli vähän samankaltasia ongelmia, akku oli kuollut talven aikana. Vähän oli mehua jäljellä akussa ,mutta *ei ottanut virtaa vastaan. Se on kuitenkin helppo ja nopea vaihtaa.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Samalla ku vaihat akun, nii osta esim ctek xs800 motonetistä 39,90e, ja pistä sen piuha valmiiks akkuun kiinni, niin ens talven ylläpitolataus on sillä sit helposti hoidettu ja akku säilyy paljo pidempään hengissä.(LePeksi @ Huhti. 25 2010,11:06) kirjoitti
Se ctekin liitinpiuha on aika lyhyt, ett jos sen haluu helppoon paikkaan, niin sitä kannattaa jatkaa ja pistää se takasatulan alle.
Ota tost huoltomanuska:
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuli hommattua itelle tollanen 6r joka pitäisi kuitenkin vielä täksi kesäksi kuristaa. Kauheita hintoja tuntuu olevan pk seudulla sille. Onko jollain tietoa miten ja missä sen sais halvimmalla ja helpoiten?![]()
Kawasaki zx6r -00
Teretulemast joukkiohon hurjaan...
Vähän riippuu, mikä on edullista ja helppoa kenenkin mielestä.
Itellä ei oo kureista mitään tarkempaa tietoa, mitä nyt muistelee keskusteluissa nähneen hintahaitaria parinsadan euron luokassa...
Varmaankin se helpoin tie on olla arpomatta hintaa niinkään vaan soitella noita huoltopajoja läpi, keneltä saisi edes kohtuullisella odotusajalla tällä hetkellä asennusta, voipi olla hieman kiireistä meinaan vähän kaikkialla. Toki, jos ei kiirettä niinkään ole, niin sitten tilanne hieman muuttuu...
Abusus non tollit usum
Mun pyörä kuristettiin niin, että laitettiin kaks sellasta alumiinipalasta kaasuvaijerin molemmille puolille sinne kaasarien viereen, http://vilho.viuhka.fi/kuri.jpg tohon tyyliin ja tuosta menee siis vielä pystysuunnassa ruuvi läpi, joka pitää ton systeemin kasassa. Toi on siis sivukuva ja tuo ura sahattiin rautasahalla, että se kaasuvaijeri istuu siinä hyvin. Sitten sen vaan laittaa sopivaan kohtaan (pitää penkityksen yhteydessä säätää) ja silleesti. Voin ottaa kuvan kyllä vielä siitä palikasta jahka tuonne tallin puolelle meen.
Vielä ei oo kuitenkaa penkitetty ja muutoskatsastettu tuota meikämannen pyörää, eilen katteita kiinni laittaessa jäi kämmenen kokonen pala sivukatteesta kouraan.. Edellinen omistaja oli pyörän avk:lta ostanu ja oli sitten juuri tuo kyseinen pala lohjennut ja se oli sitten liimailtu siihen kiinni ja eipä tuo näyttänyt pysyvän.. Pääsee siis fixailu hommiin.. Tuli tilattua myös underi jenkeistä (ebay), jospa tuo ens viikolla jo tulis.
EDIT:
Ja tässäpä niitä kuvia..
Kuva 1, Kuva 2. Kuva 3, Kuva 4, Kuva 5, Kuva 6
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Kaikki liittimet tsekattu ja putsattu, mut commanderi ei vieläkään tiedä kaasun asentoa :o Oisko se muka voinu mennä talviunilla rikki koko boksi?
Ei ois vissii ensimmäinen tapaus. Muistelisin lukeneeni, että PC:t on menny sököksi seisoessakin??(|Henq @ Huhti. 26 2010,21:29) kirjoitti
05-06 6R:n kurisarjan saat reilusti alle satasella maahantuojalta, Sumekolta.(vilmaJ @ Huhti. 26 2010,09:39) kirjoitti
Sisältää yhden pultin ja yhden hyppylangan ja mikä tärkeintä sisältää todistuksen tyyppihyväksynnästä.
Eli ei tarvii enää penkitystä vaan luottavat paperin kertomaan.
Sumekolla asennettuna jotain 150€, eikä muuuta kun konttorille leimaa hakemaan.
Kaasu on hassun tuntuinen mutta kulkee silti melko rapeesti. Kerää mittariin yllättävänä paljon (kehtaako sanoa, no sanon 170kmh...). Ei jää jalkoihin...
Joopa joo, wilmajllapa onkin vähän vanhempi kaasaripeli.
Kuten vilhov ja Woooops jo huomauttivatkin.
Mistä mä olin kattovinani et -05...
Mun moka mut tuskinpa on iso homma tuohon vanhempaankaan.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Sellanen juttu vaan, että hänen allekirjoituksessa lukee "Kawasaki zx6r -00"
Kawasaki ZX-6R -98
EX Honda CBR 125R -04
Sepä se, kun ei ole ruiskukone niin tarttee säädellä pikkasen erilailla...(vilhov @ Huhti. 26 2010,23:24) kirjoitti
Mutta ei se kovin moniosainen juttu siitä huolimatta kyllä ole.
Abusus non tollit usum
Taudinmäärityshän oli tyhjä akku sitten loppujen lopuksi. Ilmeisesti edellisen latauskerran jälkeinen käynnistely tyhjensi sen uudestaan. Nyt hörähti käyntiin ja kehräsi kuin leijona![]()
Palatakseni tuohon vanhempien kuutosten jarrutiivisteiden ikävään hintaan...(MadMan @ Huhti. 06 2010,18:55) kirjoitti
Tilasin etujarrusatuloihin uudet tiivisteet nyt sitten 123bikes.co.uk:sta. Tulivat maksamaan about 65€ postikuluineen. Ei varsinaisesti halvat vieläkään, mutta useamman tunnin nettisurffailun tuloksena ehdottomasti halvimmat löytämistäni. Ja kun vertaa Biketeamin 252€ hintaan, niin tuohan on suorastaan ilmaista...
Jospa pehmeä jarrutuntuma tuolla konstilla paranisi. Tiivisteet on kyllä turvonneet ihan selkeästi. Halkaisija irrotetussa tiivisteessä on millitolkulla isompi kuin pesässä mihin se asennetaan.
Wemoto oli hyvä kakkosvaihtoehto, mutta sielläkin satsi oli jonkun verran hintavampi.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-6r/936175
Pistetään nyt tännekki ilmootus, että pyörä on jouduttu laittamaan myyntiin ku tuli mällättyä porukoitten autonKipiää tekee, mutta tulottomana ei oikeen muita vaihtoehtoja jäänyt.
Hyvää ajokautta vaan kaikille ja ajelkaa ihmisiksi![]()
Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
Nyt parhaan ajokauden kiusaksi ilmeni kawassa mielenkiintoinen "ominaisuus".
Eli probleema on seuraava: pyörä jättää ajoittain käynnistymättä. Välillä starttaa laakista kuten normaalisti, mutta usein, esim. heti ajon jälkeen, ei edes pyöräytä starttia, kun painaa nappulaa. Työntäen on toistaiseksi lähtenyt aina tarvittaessa.
Ongelma ilmeni ihan yllättäen viime viikolla. Sitä ennen toimi siis moitteetta. *
Itse veikkaisin jonkinsorttista kosketushäiriötä joko katkasinmekanismissa tai muualla johtohärpäkkeissä.
Ei kukaan osaavampi osaisi neuvoa ihan näin kylmiltää ??
Kawa vuosimallia -99
Starttikatkaisia avattu, eikä siinä näkynyt omaan silmääni mitää rikkinäistä. Myös akku, sen johdot ja niihin joskus syntyvät hapettumat yms. katsottu, eikä niissäkään kummempia.
Seuraavaks ku on mykkä, niin kokeile heilutella sarvia puolelta toiselle, josko ois johto poikki/ kulunu puhki/ maadottaa/ tjsp niillä main.(salmiakki @ Huhti. 29 2010,17:30) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuota samaa ongelmaa oli itellä viimekeväänä kun akku oli sanomassa sopimustaan irti... Kun sanoit tarkistanees akkua, tarkistitko myös jännitetasot?(salmiakki @ Huhti. 29 2010,17:30) kirjoitti
Abusus non tollit usum
Perkulas ko kortti meinas mennä hyllylle het koht alku kilometreilläVähän rapiat 80km 50 alueella ja 360e lappu,onneks on pieni palkka
![]()
Kawasaki ZX-6R 636 -04
Jännitteitä en ole katsastanut, kun ei ole siihen tarvittavaa mittaristoa. No, oiskin kiva juttu, jos selviäis ihan akunvaihdolla..(whoooops @ Huhti. 30 2010,09:53) kirjoitti
Itse johdoissa kun ei näyttänyt olevan mitään kummempia, vaikka niitä sieltä mittariston seuduilta vähän levittelinkin.
Nyt tarvittais vähäsen jelppivä tommosen 05 zx 6R:n kanssa.
Elikkäs käväsin eilen tankkaamassa pyörän ja tankkauksen jälkeen käänsin virrat päälle ja nollasin tripin. Kaikki toimi tähän asti aivan normaalisti, mutta sitte ku paino starttinappia niin koko vekotin täysin pimeäksi. Ei pyörittäny starttia hetkeäkään vaan kaikki sähköt hävisi![]()
Nyt olen koittanut vähäsen ettiä vikaa, mutta ei vaan ota toimiakseen. Elikkäs kaikki sulakkeet ovat ok ja myös akun pitäisi olla täydessä timmissä. Sivujalantunnistimen liittimet ok. Niin myös käynnistyksen eston, kallistuskulman, tappokatkaisimen ja pääsulakkeen. Ei vaan siltikään anna virtaa avainta kääntäessä.
On kuin akkua ei olisi ollenkaan paikallaan.
Oliskos kellään käyny samalla tapaa tai tietoa mikä siellä on menny? Itellä loppus tieto/taito tähän
Historiasta sen verran, että pyörällä on nyt ajettu vähän päälle 30 000 ja ite sen 24 000. Tähän mennessä pyörässä ei ole ollut mitään vikaa. Eikä ole muuta voinut olla kuin tyytyväinen kyseiseen pärrään![]()
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Paljon pitäis irrota takapyörältä ehjästä 636 vm.2002 kawasta?
Suutinsarja ja yoshimuran slipari on vaihdettu.
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Eli kun käännät virtalukosta virrat päälle niin edes mikään merkkivalo ei syty?(666 @ Touko. 01 2010,11:33) kirjoitti
Oletko mitannut akun jännitteen? Muuttuuko mitenkään kun kääntelet virta-avainta?
Vaikuttais yhtäkkiä vähän siltä että jompikumpi ( + tai - ) akulta lähtevistä johdoista on hapettunut. Rassaa noiden liitokset ja kokeile mitata vastus johdoista, voi olla eristeen sisältä hapettunut ja palanut poikki.
Tai sitten päävirtarele ei vaan yhdistä. Kokeile mittailla noita aikasi kuluksi jos vika ei ole jo löytynyt.
Tai päävirtasulakkeen pohja on hapettunut ja kärähtänyt.
Tuon perusteella että startatessa on virrat kadonnut veikkaisin vahvasti jotain hapettumaa. Startatessa kysytään isoa virtaa jolloin joku hapettunut liitos toimii sulakkeena ja kärähtää siihen malliin ettei johda virtaa enää ollenkaan.
ZX-7R P5