Säätöön tarvitaan joko adapteri ja kommukaapeli tai kittijohtosarja ja kommukaapeli. Pelkän ecun saa kiinni ilman adaptereita tai johtosarjoja.(visu @ Tammi. 05 2010,10:45) kirjoitti
Multa löytyy tuo kommunikaatiokaapeli, jota voin lainata kahvirahaa vastaan, mikäli jollain tarvis kittiecu säädättää. Löytyy myös tarkoitukseen käypä läppäri, mutta siinä vain softa vanhalle (-04) kittieculle.
Oma säätö tehtiin Powerbikessa Turussa, mutta eiköhän jokainen asiansa osaava dynopaja osaa tuota säätöohjelmaa käyttää.
'03 ZX6R
Joo, mullakin on kilkkeet myös uusiin malleihin koska on jonkun verran tullut pelattua noiden kilpalaitteiden kanssa. Mutta ihan juuri sen takia kysyin koska tiedän että niitä ei hinnan ja saatavuuden takia takia tietääkseni ole yhdelläkään dynopajalla omia. Ja lisäksi kun noita kawan kittiecuja on suomessa käytössä varmaan huikeat viisi kappaletta tms. niin eipä ole säätötyön kyselijöitäkään jonoksi saakka.
Piuhaa on kahta erillaista: uutta ja vanhaa. Eroista en tiedä, mutta käyvät ristiin. Softa tuleekin aina ecun mukana.
'03 ZX6R
Ainakaan euroopassa softa (Kawasaki FI Calibration Tool) ei tule ecun mukana (eikä tietääkseni jenkeissäkään)
Ok. Sumekolla on kyllä hyvä dyno mutta eipä tule sieltä mieleen ketään joka osaisi pelata tuon kittiecun kanssa ja tehdä ratakäyttöön hyvän kartan.(JaL3 @ Tammi. 05 2010,18:58) kirjoitti
Ehkä turhaan näitä sulle kerron jos pyörä tulee jollekin muulle, mutta se keula on vakiona niin hyvä ettei se millään valve kitillä parane. Eli oikean jäykkyiset jouset vaan paikoilleen (saa joko kittiosana tai esim. Öhlinsiltä), öljyn määrä kohdalleen ja kovaa ajoa. No, jos on ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi niin voihan sinne toki hankkia jotain kalliita sisäkaluja...
Ainoa etu jonka esim. Öhlinsin cartridge kitillä saa on se että jousen vaihto on tosi helppo ja nopea. Mutta sen setin asennus tuohon keulaan maksanee myös jotain koska ei ole mikään tosta vaan homma, mm. telarin nilkka pitää purkaa irti liukuputkesta kun alapäässä alunperin oleva hydraulinen esijännityssäädin pitää poistaa ja korvata muilla osilla että tilalle saadaan comppisäädin.
Kiittis kommenteista vaan. Vaikkei mopo itelle käyttöön tulekkaan niin kyllä nuo silti kiinnostaa. Ja hyvä tietää jos joku multa moisia kyselee.
Kittiecun mukana tuli softakalutkin, ainakin joku romppu näky paketissa olevan.
Mopo lähtee huomen satamaan, ohessa kuvatus kun mopo on jo trukin lavalla. Kerkes tulla pimee illalla ennesku sain nippuun..
![]()
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Niin tai kerro että jos haluavat kylmää faktaa (-15c) niin ottaa vaan suoraan yhteyttä tänne peräpohjolaan.(JaL3 @ Tammi. 08 2010,01:12) kirjoitti
Ok, no ameriikoissa tulee ilmeisesti nykyjään onneksi softa matkassa (ainakin 6R:n tapauksessa). Juuroopassa ei uuden 6R:n eikä 10R:n kittiecun mukana tullut muuta kuin pahvilaatikko mihin ecu oli pakattu(JaL3 @ Tammi. 08 2010,01:12) kirjoitti
Aikoinaan kun -08 10R:n kittiecu maksoi ameriikoissa 284,20$ tms. (hinta sittemmin vähän pompannut...) niin laittelivat niitä siellä jonkunverran katuvehkeisiinkin ja kovasti kyselivät voorumeilla sen softan perään että mistäs sen sitten saa kun paketissa ei sitä ollutkaan.
Ihan sellasta vaan kyselisin ku alko syksyllä vesipumpun stefa vuotamaan ja heittämään nesteet pihalle vesipumpun pohjassa olevasta reiästä et millanen homma olis ite vaihtaa kyseinen stefa? Olis kvia teitää, että mitä kaikkea saa ottaa irti, että stefaan pääsee käsiksi?![]()
Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
Vuosimalli?(jazne @ Tammi. 08 2010,18:44) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Nii joo vois senki ilmottaaPyörä on tosiaan vuosimalli -00
Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
Ihan mutulla heitän; pumpun koppa irti, imprelleri irti (pultti keskiössä), niin saat vaihdettuu stefan, vaihtuu ihan "by hand".(jazne @ Tammi. 08 2010,20:11) kirjoitti
-05-06 manuuaali tosta:
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
ja räjäytyskuvat tuolta:
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....id=1692
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....&id=416
Eipä ne ihan sama mopo oo, mut eipä noissa pikkuninjojen koneissa, varsinkaan "oheislaitteissa" oo paljoo eroavaisuuksii ollu vuosien varrella. Lähinnä jotain hienosäätöä. Toki joku "oheislaite" voi vaihtuu jossain vaiheessa ihan täysin, mut kuvien perusteella noi 00 ja 05 vesipumput on "samat".
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ei mene ihan by hand, tarviit ainakin "sokean" laakerin ulosvetäjän, joka pitäisi olla aika liki oikeaa kokoakin.
Tosiaan, turhaa tilaa irrottamiselle ei ole, eikä taustapuoleltakaan pääse lyömään. Ja on vielä aivan jäätävän piukassa. Tehtävissä kuitenkin.
'03 ZX6R
Oliko kone ollu kuivana eli ilman jäähdytysnestettä ennen vuotamista?(jazne @ Tammi. 08 2010,18:44) kirjoitti
Tuli mieleen kun joskus vuosia siten tein konerempan vanhaan ZX-10:n niin ekan startin jälkeen tihkutti, tai aluks vuoti ihan kunnolla, nestettä pumpulta. Syynä tähän kuivahtanu "hiilitiiviste". Muutaman minuutin käytyään vuoto loppu kun tiivari tupos takas normikuosiin. Saattaa olla että kehitys on noista ajoista kehittyny tosin...
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Nykyään siellä on ns. mekaaninen tiiviste, joten yleensä ne on kyllä valmiita jos alkavat vuotamaan.
'03 ZX6R
Se vesitiiviste ei ole ns. stefa. Öljytiiviste siinä vieressä on stefa joka sekin kannattaa luonnollisesti vaihtaa samalla jos hommaan ryhtyy.(scuuba @ Tammi. 08 2010,22:08) kirjoitti
Vanhan poistamiseksi ja uuden asentamiseksi vesipumpun runko pitää irroittaa. Kuten markketo sanoi vanhan saa varmaan pois myös sopivan kokoisella laakeriulosvetimellä mutta ainakin lämmittämällä ja varovasti lyömällä jos osaa, mutta en suosittele ensimmäiseksi harjoituskappaleeksi jos ei ole vastaavaa hommaa ennen tehnyt koska riski vaurioittaa akselin reikää on aika iso.
Uuden tiivisteen saa parhaiten paikoilleen ehjänä ja oikeaan asentoon prässillä ja oikeankokoisella työkalulla (jonka voi tehdä itse esim putkenpätkästä.
Mun mielestä 98-04 on kuutosissa sama vesipumppu. Tiivisteen vaihto-ohjeita ei ollut edes service manualissa, mutta saatan muistaa väärin. Joka tapauksessa tässä pumpussa vastakkaiselta puolelta lyöminen ei oikein ole mahdollista, koska pumpun akselin reikä on 8-10mm ja tiivisteen sisähalkasija jotain 15mm hujakoilla. Eli ruuvaria saati muuta työkalua ei saa väännettyä sellaiseen asentoon, että se ottaisi tiivisteeseen kiinni.
Sokealla ulosvetimellä, ~100 lämmöllä ja reippaalla voimankäytöllä se kuitenkin sieltä tuli pois.
Niin, ja uuden asentelin ihan lämmöllä, hylsyllä ja vasaralla. Hiukan tarttee kärsivällisyyttä että saa menemään suoraan, mutta paljon helppoa irrottamiseen verrattuna...
'03 ZX6R
Ei oo ollu kone kuivana missään vaihees. Tosin kesällä pyörä oli käyttämättä kolmisen viikkoa ja sen jälkeen vuotaminen alkoi. Elin siinä toivossa pari päivää, että se stefa on vain kuivahtanut ja turpoaa hetken ajelun jälkeen ja vuotaminen loppuu mutta näin ei kuitenkaan käynyt vaan vuotaminen alkoi pahenemaan(JaL3 @ Tammi. 09 2010,00:32) kirjoitti
mutta kiitoksia neuvoista
Koitan jossain vaihees järkätä aikaa vesipumpun korjaamiseen.
Kaikkea on kokeiltava paitsi omaa äitiä!
No niinkun tossa jo kävi ilmi niin vaihtaessa ymmärrät miksi se tiiviste ei siellä mihinkään pääse turpoamaan.
Tällänen:
+öljypuolen stefa sieltä löytyy.
'03 ZX6R
Mitäs porukka meinailee kummosissa kilometrimäärissä ois hyvä alkaa pyörien laakereita uusimaan? -03 vuotisessa kohta 40 000 mittarissa ja renkaiden vaihto alkaa olla ajankohtainen, joten tässä nyt pähkäilen oisko hyvä samalla kertaa nyt vaihtaa laakeritkin kun pyörät kerta irti pitää käyttää. Ei ne kyllä vielä mitenkään oireile mutta...
Pitkää päätyyn ja perään...
No ainakin jos ne rahisee niin vaihtoon.Tai jos sormella pyörittäessä tuntuu pienikin välys/pykälä.
'03 ZX6R
Jos jatketaan vielä aiheesta sen verran, että mikä tuollaisten laakereiden karkealla skaalalla keskimääräinen käyttöikä mahtaa olla?![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
En ole nyt ihan varma,mutta muistaakseni laakereitten käyttö ikä on jotain 30000-100000 tuntia. Korjatkaa jos olen väärässä.(Jarrujälki @ Tammi. 11 2010,11:57) kirjoitti
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Tuskin on. Toihan tietäisi jo 50km/h keskinopeudella 30000x50km eli lähes 2 miljoonaa kilometriä.
30-60tkm käytöstä riippuen lienee suuntaa antava vaihtoväli. Yksilöllisesti sitä on mahdoton sanoa, kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa pyörällä on ajettu, onko pyörässä ollut miten paljon kuormaa jne.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Käytännön kokemukseen perustuen suosittelen vaihtoa n. 30tkm välein niin ei tarvitse miettiä kestääkö ne vai ei.
Tätä ei sitten pidä tulkita niin että ne laakerit hajoavat kaikista noilla kilsoilla koska voivat ihan hyvin kestää vaikka 80tkm+, homma riippuu niin monesta tekijästä. Että siitä sitten miettimään vaihtaako vai ei.
Ja vaikka ne pyöränlaakerit onkin sivulevylliset kestovoidellut 2RS laakerit (pl. vetopakan laakeri Kawassa) niin myös pölytiivisteet kannattaa silti vaihtaa samalla ettei vesi ja lika pääse ainakaan ulkopuolelta heti laakerille. Sisäpuoleltahan se ikävä kyllä pääsee aika vapaasti kun vanne on Kawassakin keskiöstä kokolailla avonainen.
Mielenkiinnon vuoksi ajattelin kysäistä, että minkälaisissa lämpötiloissa teidän pyöränne käyvät ajettaessa maantiellä ja kaupungissa, kun joutuu pysähtelemään ja ajelemaan hiljakseen.
Itsellä lämpötila maantiellä ajettaessa pyörii siinä 70-80 -astetta. Kaupungissa liikennevaloissa seisoskelussa yms. lämpötila nousee hyvinkin nopeasti tuonne 90-105 -asteeseen. ''Punaraja'' on kuitenkin muistaakseni vasta hieman ennen 120 -astetta, mutta mietin vain minkälaisissa käyntilämpötiloissa tiedän pyöränne käyvät.
itsellä aika pitkältä samanlaiset lämmöt(Änd1 @ Tammi. 13 2010,22:17) kirjoitti
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Tää on totta, kutonen "käy kuumana".(Flippo @ Tammi. 13 2010,22:35) kirjoitti
Noin 10 astetta kuumempana kuin kymppi.
Ei siis syytä huoleen.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Maantiellä 60-70 astetta, radalla 75-85, kaupungissa 90-100 astetta. Flekti lähtee sadan korvilla.
Vuosimallia 03 ja normaaleissa lämmöissä käy.
'03 ZX6R
Hoi!
Meinasin että tilaisin solomotopartsilta sellasen ketjurataspaketin, mutta sit siinä pyydetään valitsemaan ketjut ja takarattaan erikseen muutamasta vaihtoehdosta. Ongelma on siinä etten tiedä mitkä ketjut ja rattaan valitsen. Värillä ei niinkään ole merkitystä vaan sillä että osat on hyvät ja sopii. Tossa on linkki sille sivulle mistä niitä pitäisi valita. Voisiko joku hieman opastaa että mitkä noista kannattaa valita? Tarkotuksena kans on että rattaat olis -1/+2 että sais vähän potkua enemmän.
Ymmärsin vielä että DID ja RK ketjut tulee sellasena että ne täytyy niitata ja EK ketjut ei tarttis? En tiedä tosta ketjutjen niittaamisesta mitään niin kannattaako sellaiset sit tilata?
Tietty jos jostain muualta saa halvemmalla ja helpommin tilattua ni linkkiä saa laittaa![]()
Kiitoksia paljon jos joku viitsii vastata.
zx-6r -05
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Tuolta meinasin itse tilata tämän kevät-talven aikana. Ketjurataspaketti 107e + postikulut 17e. Saa valita haluamansa ratastuksen. Vaikka sivut ovat saksaksi, niin vastaavat nopeasti sähköpostiin myös englanniksi. Tuossa myös plussana ettei se jää tulliin.