Öljyt pitäisi vaihtaa talvisäilytystä varten. Mitäs öljyjä ootte käyttäneet? Itsellä vm. 05 Kawa.
Castrol Gps 10-40W vaikka jotkut sitä haukkuu,että kytkin ei toimi/vaihteet(koskis @ Loka. 19 2009,14:03) kirjoitti
On toiminut ainakin mun pyörässä ja sitä merkkihuollossa käytetään.
No mä painan kytkimen pohjaan ja vaihdan rauhallisestin vaihteet,eli en pääse siitä öljyjä syyttämään![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Onko kellään TIETOA -04 636b venttiilivälyksistä??
Ja kait nyt kuitenkin kylmänä tarkistetaan vai?
Mulla ainakin toi Gastrol 10w-40 pelitti moitteettomasti kytkimellä tai ilman![]()
Kawasaki ZX-6R 636 -04
Tein -05:sta varten tommoset muistiläpyskät venttiilinvälyksiin:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/venttiilivalys/
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuosta venttiilivälysten tarkastuksesta;
Pitäiskös koneesta laskea öljyt pois ennen tarkastusta?
Entä pitääkö jotain tiivisteitä uusia kun tota repii auki, vai?
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Tuli semmonen mieleen että onko shimmeissä ilmoitettu koko? Mistäs sitä muuten tietää vanhan shimmin koon?
Mikrometrillä? Digitönärilläkin kyllä jo näkee.
Jos niissä on koko, niin se kawasakin merkintä ei aina oo niin itsestäänselvä. Muistaakseni.
'03 ZX6R
Kyl niis pitäis kokomerkintä olla(JarkkoV @ Loka. 28 2009,09:53) kirjoitti
50,55,60,...,40,45,50 vastaa
2.50...3.50 shimmejä
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Teetätin venttiilien säädön ammattilaisella ja 11 säätöpalaa saatiin menemään arvojen saattamiseksi oikeanlaisiksi. Ei siis ihan turha homma. Mukavampi hoitaa homma kuntoon nyt syksyllä![]()
Kawasaki ZX-6R 636 -04
Mulla ainakin löyty tyyliin 63 ym. hajakokoja. Monesta oli kyllä kulunu pois.(scuuba @ Loka. 28 2009,14:56) kirjoitti
'03 ZX6R
Öljyt sisällä tahi ei, aivan sama venttiilejä säädettäessä.(iirot @ Loka. 28 2009,09:23) kirjoitti
Venttiilikopan kannen tiiviste kannattaa (pitää) uusia.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Oliks siit säädetty välykset joskus aikasemminkin? /Käytetty tarvikeshimmejä?(markketo @ Loka. 28 2009,22:27) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joku sankari oli napsauttanut peilin pyörästä katki..
Onko kukaan laitellut jotain yleismallin peilejä tai muita jälkiasennuspeilejä pyöräänsä? Olisko kuvia ja paljonko kustansi? Allrightilla mallikohtanen maksaa 69e/kpl. Kyseessä '06 ZX-6R. Täytyy vielä Sumekolta kysyä alkuperäsen hintaa![]()
Stormilta varmaan saa edukkaammin, mikäli on noin uuteen.
Itellä on se7en peilit 03 vuotisessa ja ulkonäkö istuu ainakin omaan silmään.
'03 ZX6R
Stormilla tosiaan halvempaa jos haluaa orkkispeilit pitää jatkossakin: Storm Peilit
Moro, meinasin laittaa ninjaani (-05 C1) talven aikana -1/+2 eli 14/45 välitykset ja samalla vaihtaa uuden 110 lenkkisen ketjun joka tulee paketin mukana. Kysymys kuuluu: mahtuuko paikoilleen? Jossain lukee että mahtuu, jossain että saattaa mahtua ja jossain että ei mahdu. Ota nyt siitä sitten selvää.
Kyseinen ketju on D.I.D G&B 520 VM, X-Ring
ja JT rattaat
Mittaa.(JarkkoV @ Marras. 04 2009,10:52) kirjoitti
Eturattaasta yks piikki osoittamaan suoraan ylöspäin (käytä vaik vatupassii), taka-akseli täysin eteen, takarattaasta yks piikki osoittamaan suoraan ylöspäin.
Jos piikkien väli on 641mm tai vähemmän, niin 110 lenkkinen ketju menee 14/45 rattailla (30mm "slack" laskettu mukaan).
Tai mittaa rattaiden akseliväli; 635mm tai vähemmän nii mahtuu.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ok, kiitoksia vinkistä!(scuuba @ Marras. 04 2009,11:35) kirjoitti
Edit-korjasin; ei enemmän, vaan siis vähemmän.(JarkkoV @ Marras. 04 2009,12:02) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onkos sytytystulpissa merkkien välillä mitään merkittävää eroa? Pitäis iridium tulpat hommata ja mietin NGK:n ja Denson välillä kummat tilaisi.
636 -06
Densoisssa on hiukan vielä kapeampi kärki kuin NGK:ssa. Molemmissa se on kuitenkin niin paljon tavan tulppia kapeampi, etten tiedä onko tuolla niin merkitystä.
Autossa on ollut NGK:n iridiumit ja hienosti on pelanneet.
'03 ZX6R
Juu(markketo @ Marras. 07 2009,11:07) kirjoitti
Tuskinpa noissa käytännön eroja. Tilasin NGK. 45e posteinee briteist. Suomessa 92e+postit *
636 -06
Hmm, voiskohan pitää paikkansa ett täyteen tankattuna -05 ZX-6R eturenkaalla 96,0 kg ja takarenkaalla 84,5kg, eli yht 180,5 kg. Käytin iha tavis henkilövaakaa ja etu ja takapukkia. Rekisteriotteessa lukee omamassa 192 kg.
Vai tuleeko tosta takapäästä liian kevyt emäputkesta nostavan etupukin takia, jolloin alaspäin vipuava keula keventää perää?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Hajakoot on varmaankin tehtaalta lähtöisin. Ainakin Z750 oli sellaset paikallaan kun eka kerran siitä säädettiin venat.(scuuba @ Loka. 29 2009,01:17) kirjoitti
Omnomnom... Eikös toi riipu vähän siitä missä kohtaa maa ottaa vastaan suurimmat voimat. Jos se on esim etupyörän takapuolella voi keventyä jonkin verran. Nosta takapukilla etuakselin reiästä ja kato tuleeko eroa tuloksiin (siis jos pukit on edes vähän eri kohdissa pyörään nähden).(scuuba @ Marras. 07 2009,17:14) kirjoitti
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Oukei, toi on hyvä tietää.(slip @ Marras. 07 2009,20:21) kirjoitti
Joo, tarviipa testailla toi. Se emäputkesta nostavan pukin tukipiste on tosiaan jonkun verran eturenkaan kosketuskohdan takapuolella. Tuli mieleen vast siin vaihees ku tulin koneelle ja laskeskelin yhteen noi luvut. Kylmäs kellaris ei jaksanu paneutuu asiaan.
Toki jos hifistelis, niin laskis tukipisteiden suhteen perusteella vääntövarret ja niistä sit ne painot. *
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jollei vehje oo kokonaan vaa'an päällä niin momentin avulla tarttis tarkka paino laskea...
Vaikka se etu-/takapää on nostimella niin eihän se paino siitä välttämättä tasasesti siirry.
Piti joskus punnita oma pyörä trukkilavavaa'alla, mutta jäi sitten. Ens kesänä voiskin mielenkiinnosta, tietäis miten erinaiset asiat on pyörää keventäneet.
BTW oman pyörän omamassa otteessa 263kg.Vissiin joku näppäilyvirhe, kun kuivapaino heittää tuosta yhdellä numerolla...
'03 ZX6R