Sivu: 67 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1757656667686977117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1981:stä 2010:een 4602:sta
  1. #1981
    Lainaa (markketo @ Loka. 12 2009,09:28) kirjoitti
    Mites noissa mahtaa olla ton sensorin kanssa? Toimii molempiin suuntiin, mutta saako sen jostain valittua kumpaan. Muutenhan sammuttaa pyörän jarrutuksissa? Muuten ihan asiallisen olonen kampe.

    Harmi että kittiecuihin tuli sifteri vasta 07 etiäpäin. Hoituis kaikki samalla elektroniikalla...
    Eikös noi yleensä toimi vaan yhteen suuntaan?

    Esim dynojetillä tarvii ostaessaan viel erikseen valita tarviiko push vai pull-tyyppisen palikan, ts miten päin vaihdekaavio toimii.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #1982
    Yleensä joo, mutta toi cordona toimii molempiin suuntiin ja sitä ihmettelinkin...
    '03 ZX6R
  3. #1983
    Lainaa (markketo @ Loka. 12 2009,16:55) kirjoitti
    Yleensä joo, mutta toi cordona toimii molempiin suuntiin ja sitä ihmettelinkin...
    Veikkaisin että siitä siltikin valitaan käyttöön vain toinen suunta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #1984
    Mitäs toho 12000km huoltoo sisältyy ja mitä yleensä ovat maksaneet? Manuaalit on 100km päässä ja netti niin hidas taas jostai syyst ettei jaksa surffata kymmenel sivul ja ettiä


    636 -06
  5. #1985
    Lainaa (Zip @ Loka. 12 2009,23:30) kirjoitti
    Mitäs toho 12000km huoltoo sisältyy ja mitä yleensä ovat maksaneet? Manuaalit on 100km päässä ja netti niin hidas taas jostai syyst ettei jaksa surffata kymmenel sivul ja ettiä *
    Tarkastetaan kaikki.
    Vaihetaan öljyt+filsu ja sytytystulpat.
    Esim:
    http://www.powerbike.fi/www/index.php?page=3
    Kawasaki zx6r 636 12000km 265,00e
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #1986
    Lainaa (scuuba @ Loka. 13 2009,00:20) kirjoitti
    Lainaa (Zip @ Loka. 12 2009,23:30) kirjoitti
    Mitäs toho 12000km huoltoo sisältyy ja mitä yleensä ovat maksaneet? Manuaalit on 100km päässä ja netti niin hidas taas jostai syyst ettei jaksa surffata kymmenel sivul ja ettiä *
    Tarkastetaan kaikki.
    Vaihetaan öljyt+filsu ja sytytystulpat.
    Esim:
    http://www.powerbike.fi/www/index.php?page=3
    Kawasaki zx6r 636 12000km 265,00e
    2viikkoa sitten RM.Heinolla 311€.
    Tosiaan tulpatkin vaihdettiin tuossa 12tkm huollossa.Hintaa nosti se kun "lisätyönä"pesivät/öljysivät tuon vapaavirtaussuotimen
    Hattussani ei ole kukkia.
  7. #1987
    Sairaan hintaista.. Ite vaihtaa öljyt/suodattime ja tulpat nii säästää n.200e ? .. huhhuh. Taidan siis tehdä ite mieluummi





    636 -06
  8. #1988
    Ja sit tää "tarkastetaan kaikki" on kyl nii turha maksuerä pajalla. Itsekin pystyy kattoo että vaijerit ei oo kuivat, katteet on kiinni ja et jarruneste on ok


    636 -06
  9. #1989
    Lainaa (Zip @ Loka. 13 2009,17:12) kirjoitti
    Sairaan hintaista.. Ite vaihtaa öljyt/suodattime ja tulpat nii säästää n.200e ? .. huhhuh. Taidan siis tehdä ite mieluummi
    Elämä on
    Hattussani ei ole kukkia.
  10. #1990
    Lainaa (Zip @ Loka. 13 2009,17:16) kirjoitti
    Ja sit tää "tarkastetaan kaikki" on kyl nii turha maksuerä pajalla. Itsekin pystyy kattoo että vaijerit ei oo kuivat, katteet on kiinni ja et jarruneste on ok
    Njoo, se vähä on.
    Tietty jos paja tosiaan tekee huolella kaikki noi tarkastukset, nii sitten hinta on ihan ok:

    Fuel System
    Throttle control system (play, smooth return, no drag)
    Engine vacuum synchronization
    Idle speed
    Fuel leak (fuel hose and pipe)
    Fuel hose and pipe damage
    Fuel hose and pipe installation condition

    Cooling System
    Coolant level
    Coolant leak (radiator hose and pipe)
    Radiator hose damage
    Radiator hose installation condition

    Air Suction System
    Air suction system damage

    Clutch
    Clutch operation (play, disengagement, engagement)

    Wheels and Tires
    Tire air pressure
    Wheel/tire damage
    Tire tread wear, abnormal wear
    Wheel bearing damage

    Drive Train
    Drive chain wear
    Drive chain guide wear

    Brake System
    Brake fluid leak (brake hose and pipe)
    Brake hose and pipe damage
    Brake pad wear
    Brake hose installation condition
    Brake fluid level
    Brake operation (effectiveness, play, no drag)
    Brake light switch operation

    Suspensions
    Front forks/rear shock absorber operation (damping and smooth stroke)
    Front forks/rear shock absorber oil leak
    Rocker arm operation
    Tie-Rods operation

    Steering System
    Steering play

    Electrical System
    Spark plug condition
    Lights and switches operation
    Headlight aiming
    Side stand switch operation
    Engine stop switch operation

    Others
    Chassis parts
    Bolts and nuts tightness
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #1991
    Iha jäätävä lista 12000km kohdalla.. Tuntuu et mopo on ku pakast vedetty edelleeki ja sit tollane määrä pitäs tarkastaa "ettei oo rikki" Toi lista sopis paremmi johonki yli 40tkm huoltoon.


    636 -06
  12. #1992
    Lainaa (Zip @ Loka. 13 2009,22:08) kirjoitti
    Iha jäätävä lista 12000km kohdalla.. Tuntuu et mopo on ku pakast vedetty edelleeki ja sit tollane määrä pitäs tarkastaa "ettei oo rikki" Toi lista sopis paremmi johonki yli 40tkm huoltoon.
    Niin ja noi siis tsekataan aina 12tkm välein.

    Ja sen lisäks:

    24tkm vaihdetaan:
    Engine oil
    Oil filter
    Brake fluid
    Spark plug

    36tkm vaihdetaan:
    Coolant
    Radiator hose and O-ring
    Engine oil
    Oil filter

    48tkm vaihdetaan:
    Fuel hose
    Engine oil
    Brake hose and pipe
    Brake fluid
    Rubber parts of master cylinder and caliper
    Spark plug
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #1993
    Joo noi huollot ymmärtää ku kilometrejä tulee enemmän. Omasta mielestä 12tkm pyörä on vieläki käytännössä "uusi" jos on vaan hyvin pidetty siksi tuntuu hullulta että moinen määrä tarkastuksia pitäs huoltomiehen antaa tarkastaa heti 12tkm kohdalla





    636 -06
  14. #1994
    Eikös tu Scuuban lista ole ihan selvää "pässin lihaa"?
    Meinaan sellaisia asioita jotka vähääkään mopoista jotain ymmärtävä kiinnittää huomiota normaalissa ajossakin.
    Ei ne huoltotoimenpiteinä ole aikaa vieviä.

    Esim. "Brake System
    Brake fluid leak (brake hose and pipe)
    Brake hose and pipe damage
    Brake pad wear
    Brake hose installation condition
    Brake fluid level
    Brake operation (effectiveness, play, no drag)
    Brake light switch operation"

    Toimiiko, vuotaako, onko palat loppu, onko nestettä (suom. huom.)

    Melko normi homma, vai mitä? ei mee kauaa aikaa?

    Edit: meinaan että tehkää ite.



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  15. #1995
    Lainaa (Goofy S @ Loka. 13 2009,22:57) kirjoitti
    Edit: meinaan että tehkää ite.
    Samaa mieltä kyllä


    636 -06
  16. #1996
    Lainaa (Goofy S @ Loka. 13 2009,22:57) kirjoitti
    Eikös tu Scuuban lista ole ihan selvää "pässin lihaa"?
    Meinaan sellaisia asioita jotka vähääkään mopoista jotain ymmärtävä kiinnittää huomiota normaalissa ajossakin.
    Ei ne huoltotoimenpiteinä ole aikaa vieviä.

    Esim. "Brake System
    Brake fluid leak (brake hose and pipe)
    Brake hose and pipe damage
    Brake pad wear
    Brake hose installation condition
    Brake fluid level
    Brake operation (effectiveness, play, no drag)
    Brake light switch operation"

    Toimiiko, vuotaako, onko palat loppu, onko nestettä (suom. huom.)

    Melko normi homma, vai mitä? ei mee kauaa aikaa?

    Edit: meinaan että tehkää ite.
    No oha tos listassa paljo sellasiiki tsekkejä jotka edellyttää mopon "perus avaamista"/työkaluja/mittarii, jos ne tosiaan meinaa tehä huolella.
    Kuten:
    Engine vacuum synchronization
    Fuel leak (fuel hose and pipe)
    Fuel hose and pipe damage
    Fuel hose and pipe installation condition
    Coolant leak (radiator hose and pipe)
    Radiator hose damage
    Radiator hose installation condition
    Air suction system damage
    Spark plug condition
    Headlight aiming
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #1997
    ^ no ei tossa montaa pahaa rastia ollut.
    Imujen saaminen synkkaan vaatii mittareita/työkaluja mutta ei oo mahoton homma.
    Sytytystulpan tsekkaus vaatii työkalua ja tarkkuutta, meinaan ettei tiputtele sontaa reiästä sisään.
    Muutoin nuo kaikki muut on vaan silmämääräistä letkujen tms. tarkastelua vuotojen tai ahtaiden (tukkeumien) paikkojen varalta.
    Toki jotain joutuu aina ensin purkamaan.

    Ai niin, valojen suuntaus. Se on paha rasti...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  18. #1998
    Toi synkkaus on sinäänsä v-mäinen, että kawa pitäis synkata tiettyyn imuarvoon. En ainakaan ite saanu mistään lainaan kunnon mittareilla varustettua synkkauslaitetta, vaan ihan sellasen perinteisin nestepalkkivehkeen, joten oli pakko synkata imut pelkästään tasasiksi.

    Huomaa kyllä tyhjäkäynnillä, ettei imut oo ihan tehdasarvoissa.
    '03 ZX6R
  19. #1999
    Mitä slipereita on saatavilla 07/08 malliin. Itse en löytänyt muita kun tän
    Onko jollain kokemuksia tuleeko tolla ongelmia radalla melujen kanssa. Kadulle toi taitaa olla hyksytty.



    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  20. #2000
    Lainaa (markketo @ Loka. 15 2009,06:57) kirjoitti
    Toi synkkaus on sinäänsä v-mäinen, että kawa pitäis synkata tiettyyn imuarvoon. En ainakaan ite saanu mistään lainaan kunnon mittareilla varustettua synkkauslaitetta, vaan ihan sellasen perinteisin nestepalkkivehkeen, joten oli pakko synkata imut pelkästään tasasiksi.

    Huomaa kyllä tyhjäkäynnillä, ettei imut oo ihan tehdasarvoissa.
    Mikäs tällane imuhomma on. Mitä se vaikuttaa jos on pieles? Miten se menee pieleen? Kuinka tärkeetä se synkkaus on? Koskaan oikein kuullut että kukaan aiheesta olisi edes puhunut


    636 -06
  21. #2001
    Lainaa (Oddo @ Loka. 15 2009,09:13) kirjoitti
    Mitä slapereita on saatavilla 07/08 malliin. Itse en löytänyt muita kun tän
    Onko jollain kokemuksia tuleeko tolla ongelmia radalla melujen kanssa. Kadulle toi taitaa olla hyksytty.
    http://www.ninja6zone.com/forums/showthread.php?t=2533

    Kaikkia ei saa kotikulmilta mutta rapakon takaa kyllä





    636 -06
  22. #2002
    Lainaa (Zip @ Loka. 15 2009,10:18) kirjoitti
    Mikäs tällane imuhomma on. Mitä se vaikuttaa jos on pieles? Miten se menee pieleen? Kuinka tärkeetä se synkkaus on? Koskaan oikein kuullut että kukaan aiheesta olisi edes puhunut
    Siis synkatessa varmistetaan että jokaisen kurkun kautta menee samanverta ilmaa.

    Vaikuttaa hieman kaasuun vastaavuuteen ja etenkin tyhjäkäyntiin / mataliin kierroksiin / pieneen kaasuun tai siitä avaamiseen. Naru piukassa tuskin on eroa, kun kurkut on kokonaan auki.

    Kaasaripeleissä synkkaus on hyvinkin tärkeää, ruiskuvehkeessä ei mielestäni niinkään. Hyvä se on tehdä, jos mahdollisuus on, kerta huolto-ohjelmaankin on otettu...

    Ja on tosta kyllä maailmalla ollut paljon puhetta, etenkin kaasarivehkeissä.
    '03 ZX6R
  23. #2003
    Lainaa (markketo @ Loka. 15 2009,16:30) kirjoitti
    Lainaa (Zip @ Loka. 15 2009,10:18) kirjoitti
    Mikäs tällane imuhomma on. Mitä se vaikuttaa jos on pieles? Miten se menee pieleen? Kuinka tärkeetä se synkkaus on? Koskaan oikein kuullut että kukaan aiheesta olisi edes puhunut
    Siis synkatessa varmistetaan että jokaisen kurkun kautta menee samanverta ilmaa.

    Vaikuttaa hieman kaasuun vastaavuuteen ja etenkin tyhjäkäyntiin / mataliin kierroksiin / pieneen kaasuun tai siitä avaamiseen. Naru piukassa tuskin on eroa, kun kurkut on kokonaan auki.

    Kaasaripeleissä synkkaus on hyvinkin tärkeää, ruiskuvehkeessä ei mielestäni niinkään. Hyvä se on tehdä, jos mahdollisuus on, kerta huolto-ohjelmaankin on otettu...

    Ja on tosta kyllä maailmalla ollut paljon puhetta, etenkin kaasarivehkeissä.
    Perkiles.. pitäsköhä tuon takia nyt sitte kiikuttaa toi pajalle vai antaisko vasta 24k huollos kattoa. Ei viittis nyt paria sataa maksaa että joku synkkailee noita kuntoo


    636 -06
  24. #2004
    Mun mielestä toi kuuluu 24tkm ja 48tkm vasta, et no worries.
    '03 ZX6R
  25. #2005
    Mites teillä muilla. Joko alkaa menopelit olemaan tallin perukoilla?

    Ite mietin, josko sitä tänään joutuis lykkäämään sen talviunille

    Alkaa meinaa olla jäätävää puuhaa näissä lämpötiloissä köröttely, vaikka olisi pilkkihaalarit päällä.
  26. #2006
    Lainaa (salmiakki @ Loka. 16 2009,10:01) kirjoitti
    Mites teillä muilla. Joko alkaa menopelit olemaan tallin perukoilla?

    Ite mietin, josko sitä tänään joutuis lykkäämään sen talviunille *

    Alkaa meinaa olla jäätävää puuhaa näissä lämpötiloissä köröttely, vaikka olisi pilkkihaalarit päällä.
    On joo. Pyörä on toisella paikkakunnalla tallissa. Pitäis joku päivä mennä pesemää viimisen päälle, vetäsee kunnon vahat pintaa ja tekee huoltoa jotta kelpaa sit keväällä taas lähtee päristelee

    Toi kylmässä ajaminen ei tosiaankaan ole kovin hääviä. Ajoin edellis keväänä reilut 100km +2 lämmössä. Sillo kyl ajatteli et ei siin hommas mitää järkeä ole eikä ajamisesta nati yhtään. Kokoajan ajatteli vaan että koska pääsee perille.. viel 40km.. viel 30km jne.


    636 -06
  27. #2007
    Lainaa (markketo @ Loka. 16 2009,07:01) kirjoitti
    Mun mielestä toi kuuluu 24tkm ja 48tkm vasta, et no worries.
    Joo eiköhän tuo sitten saa sinne 24k huoltoo odottaa. Eikait tuo nyt mitään riko vaikka vähä vinos oliski. Jos tuo nimenomaa tyhjäkäyntii ja kaasun vastaavuutee vaikuttaa niin kyl sit pitäs olla iha kunnos oma. Tyhjäkäynti tasainen ja kaasun herkkyys on vastaavanlainen mitä uudessa pyörässä


    636 -06
  28. #2008
    No harvemmin noi paljoo ruiskuvehkeissä muuttuu, tietty jos putkistoa, suodatinta ja ehkä imukurkkujakin vaihtaa niin sit on satavarmasti päin mäntyä.

    Oma pyörä menee talviteloille huomenna. Jos sen nyt kerkeis pesemään hyvin ni se olis paljon. Ja malttais olla purkamatta. Talven aikana saa taas toteuttaa kaikkia "kivoja" suunnitelmia...
    '03 ZX6R
  29. #2009
    No slipari vaihdettu ja vapaavirtaussuodatin


    636 -06
  30.  
  31. #2010
    Mut puhuttiinkin putkistosta...
    '03 ZX6R
Sivu: 67 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1757656667686977117 ... ViimeinenViimeinen