KLIK(tate zx6r @ Syys. 21 2009,10:42) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Pieni mainostus: Micron Zeta race -käyrästö tulossa myyntiin syksyllä, ollut paikallaan tämän kauden. Paketointi + kaikki hilppeet. Sopii 03/04 ZX-6R ja voinee käyttää pienillä modifikaatioilla 05/06 sivuputkikonversioon. Sopii moniin eri slipareihin. Hinta 200e + mahdolliset postituskulut.
Harvemmin saa käyrästöä tähän hintaan.
Edit: sopinee myös 2000 ja uudempiin kaasaripeleihin, 2002 636:een varmasti.
'03 ZX6R
Morjensta kaikille!
Olen vieraillut usein näillä sivuilla vieraana ja nyt viimein rekisteröidyin jäseneksi. Olen omistanut viimeiset kolme kesää tuollaisen -99 vuotisen zx6r:n ja on mukava huomata, että en ole ainoa joka painii kyseisen helmen ongelmissa ja haasteissa.
Tähän liittyen voisin esittää ensimmäisen kysymyksen. Onko jollain havaintoa, että tarviiko tuollaiseen kaasaripeliin tehdä mitään säätöjä kun asentaa Yoshimuran bolt on:in paikalleen? Itse en ainakaan ole huomannut muuta eroa kuin mahtavat äänet ja lisääntyneen polttoaineen kulutukseen.![]()
Mulla on ainakin dynojetin suutin satsi kiinni,mut on kyllä yoshin koko putkistokin.(sekato @ Syys. 24 2009,11:31) kirjoitti
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Kiitos vain! Tuostahan olikin sitte ihan mukavasti tietoa ku nyt osasi hakea oikealla nimellä. Missä oot Turussa käyttäny pyörää vai teetkö huollot itse?
Minä tutustuin Salossa olevaan MP-asennus nimiseen liikkeeseen ja ne vaikutti asiallisilta. Näkyvät tekevän myös noita suutinasennuksia, niin täytyy kysellä nyt jos teettää muutenki huollon siellä.
Raisiossa käytin fly wheelissä kun oli ongelmia sen dynojetin kanssa,osasi korjata kuntoon puolessa tunnissa eli hyvä paikka. Etupään stefat kävin vaihdattaa power bikessa,siellä myös erittäin hyvä palvelu. Suosittelen näitä paikkoja kun ei muista ole kokemusta.(sekato @ Syys. 24 2009,13:13) kirjoitti
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Löytyyköhän PPG:n värikoodeja kawalle mistään? Color-riten koodit kyllä löytyy. Oletan että tuo oma mopo on väriltään "black pearl" joka puolestaan viittaa colorriten koodiin 3540.
Paikallisessa maalaamossa ihmeteltiin noita koodeja joita se kone ppg:n kannasta antoi, ja tarjosi nimeltään semmoistakin väriä kuin black purple pearl ja oisko ollu sparkling black. Ei ollu kuitenkaan noista väreistä lastuja niin ei voinut vertailla.
Ps. ostakaa multa noi ´03-04 mallin kaatumatappien jalat pois.
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Mun mielestäni 03 636 ei kyllä oo helmiäismusta, vaikka Black pearl nimellä kulkeekin. Ainakaan sen helmiäisen kanssa ei oo mitenkään iloteltu. Ihan tarkkaan en oo tota kyllä viime aikoina tarkastellut, et saatan muistaa väärinkin...
Sparkling black ja black purple pearl kuulostaa molemmat hilemaalilta?
'03 ZX6R
Ainakin kawasaki irtse väittää :Black Pearl (B5)(iirot @ Syys. 24 2009,19:54) kirjoitti
Itselläni on E1 mallin ysi, joka on tuo "black purple pearl". Tämä väritys on tosiaan hyvin tumman (mustan) violetin värinen normi valossa. Kirkkaassa auringossa väri muuttuu hieman helmeileväksi.
black purple pearl
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Morjens,
kiikarissa olisi tuommonen ZX-6R vm.-07, ajettu vaivaiset 1100km....
Ilmeisesti kannattaa öljyt pistää vaihtoon, kun 1.omistaja ei ole viela mitään huoltoja tehnyt(?)
Mitä muuta yleensä tehdään ensimmäisessä huollossa? Entä Kawasakin takuu (tehdastakuu käsittääkseni on 2v), onko riippuvainen siitä että huollot on tehty asianmukaisesti??
Voihan ne öljyt tosiaan ekan kerran tossa tonnin paikkeilla vaihtaa.(Hamilton @ Syys. 28 2009,13:30) kirjoitti
Mitä nyt olen ymmärtänyt, niin uudemmissa pyörissä (ainakin vanhassa piikissäni) takuun säilyttäminen vaatii tosiaan sen huoltokirjan tarkkaa pitämistä ja merkinnät siihen saa vain valtuutetuilta pajoilta
Tuli tässä mieleen ku on öljynvaihto edessä niin onko näin syksyllä hyvä laittaa litkumpaa öljyä kun käy kuitenkin kylmempänä vai ihan sitä perus 10W-40?
Pumpattavuuden rajalämpötila ilmoittaa kylmänkeston eli lämpötilan jossa moottorin öljypumppu ei pysty enää pumppaamaan öljyä, ja:(Ztuge @ Syys. 30 2009,23:10) kirjoitti
10W = -30C
Eli tuskimpa 10W-40 öljyn kylmäkestossa on zx-6r-käytössä ongelmia.
Ellei sitten hanki nastarenkaita ja lähe siperiaan elämysmatkalle.
Mutta toki, jos haluaa hifistellä, niin ainahan sen kylmäkestoisemman, esim 5W tai 0W, öljyn viskositeetti on hieman pienempi kylmäkäynnistyksen yhteydessä jos vertaa esim 10W ölppään.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
10W-40 vaihdoin mäkin eilen. Kaks asia ihmetyttää, ku ohjekirja kertoo öljytilavuuden olevan 3,6l suodattimen kanssa, niin ei sillä kyllä öljyjä ylärajalle asti ainakaan saa
Toinen ihmetyksen aihe, kun kävin Raisiossa Bike World:ssä
eilennnä kysymässä venttiilien säätöhintaa, niin mulle lyötiin kopio huoltoohjelmasta jossa säätö on 42tkm välein
Mulla se on ohjekirjassa ainakin 24 tonnin välein. Onkohan toi 42tkm uudemman mallin ohjeistus?
Kawasaki ZX-6R 636 -04
Joo no oikeestaa menee aina n. 3.8l . Pari desii jää kannuu ku täyttää niin et suodattime ollessa täynnä on öljy ylärajassa.
636 -06
Ai niin kävin eilen koittamassa uutta 10R:ää ja pyörä oli tosi kevyt ja ketterä ajaa. Ajoasento paljon pystympi ko 6R:ssä.
Pienen lenkin jälkeen mieleen jäi ne saatanan rumat peilit/vilkut, mut toisaalta, kun kaasua väänsi eipä niitä ollut aikaa kyllä kauheesti katellakkaan![]()
Raju härveli kyllä![]()
Kawasaki ZX-6R 636 -04
-05-06 636 service manuaali:(tate zx6r @ Loka. 03 2009,07:26) kirjoitti
jenkkilässä 24tkm
muualla 42tkm
eli tkm-arvonta voi johtuu esim päästömääräyksistäkin, tai esim kuun, maan ja auringon konjunktiosta.
Itse ajattelin nyt huvikseni talven aikana tarkastaa noi, kun tolla on tullu rataa ajaettuu jotain 15tkm tänä ja viimekesänä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jumankaut, nelkyt ratapäivää per kesä on kyllä hatunnoston arvonen suoritus.On vissiin menny renkaita?
![]()
'03 ZX6R
Niinno, viime kesänä ei ollu vauhtii olleenkaan, joten ei menny ku ~puoltoista settii nakkeja. Tänä kesänä sentää vähä enemmä vauhtia, ja kolme settii nakkeja.(markketo @ Loka. 04 2009,19:55) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Millä gummeilla oot ajanu? Itellä oli tänä vuonna Power 2:t alla ja on ne ollu katukumeiksi ihan hyvin pitävät. Takana nyt Power One B ja sillä alotellaan tod.näk. ens kaudella.
Tulevaisuudessa tarttis melkeen valita laittaisko Supercorsat vai P-onet?
'03 ZX6R
Viime vuonna corsa3 ja tänä vuonna surpercorsa sc2.(markketo @ Loka. 06 2009,10:34) kirjoitti
Kyl noi seoskumit on iha ehottomat (keskiryhmässäkin) jos vähäkään enemmän ajaa rataa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onkos joku asennellu -05/-06 zx-6r shifteriä? Vähän on nyt ristiriitaista tietoa että pitääkö shifterin asentaessa asentaa myös Ignition Module jotta homma toimii?
Tekis mieli pistää tohon shifteri rata-ajoa varten mut jos ton Ignition Modulenki joutuu hommaa nii tulee sen verra kallis paukku et taitaa jäädä haaveeks..
636 -06
Jos nyt puhutaan vaan siitä vaihdekiksiin korvaavasta palikasta, niin se ei ole mitään muuta kuin kytkin joka sitten taas ohjaa polttoainetta ja tai sytkää katkovaa palikkaa.(Zip @ Loka. 08 2009,10:00) kirjoitti
Eli kiksikytkimen lisäks tarvitaan joku palikka mikä sit taas varsinaisesti katkoo sen polttoaineen ja tai sytkävirran.
Eli riippuu kans minkä firman palikoista puhut.
Dynojetin sifteri on pelkkä kiksikytkin, esim:
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/p...ils.php?p=2332
Ja sillä voi katkoa polttoaineen jos mopossa pelkkä PC.
Ja sytkämoduli myydään erilisenä:
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/p...ails.php?p=676
Jos siis haluaa katkoo sytkääkin.
Lisäks: Jotku mopot vaatii sen sytkäboxin että Dynon sifteri toimis.
Mutta esim Translogikin sifterikitissä toi sytkänkatkojaboxi on kiinteenä mukana:
http://www.translogicuk.com/quickshifter-system-4.htm
Dynojetin sytkäboxilla pystyy _myös_ säätämään sytytystä.
Kun taas Translogikin katkojaboxi on pelkkä katkoja minimaalisella logiikalla.
Siitä hintaero.
Sitten lisäksi on vielä esim "nappisifteri", joka Dynolla on pelkkä katkaisin kuten kiksikin.
Mutta Translogikilta saa nappivaihteet jos haluaa:
http://www.translogicuk.com/powershi...rshift-ps1.htm
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ok! Eli ymmärsinkö oikein että jos ostan tuollaisen Translogicin shifterin niin en tarvitse muuta sen kanssa että homma toimii? Pyörässä on kyllä PC III asennettuna jos se mitään nyt asiaan vaikuttaa.
Eli onko Translogicin shifteri ikään kuin Dynojetin shifter+ign.mod?
Vai olenko täysin ulapalla *
edit: siis erona Translogicin sarjaan ja Dynojetin shifter+ign.mod se että Ignition Modulella voi säätää sytkää kun taas Translogicilla ei
636 -06
Jep.(Zip @ Loka. 08 2009,11:17) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kiitän tiedoista. Pitänee siis alkaa kyselee tarjouksia moisesta(scuuba @ Loka. 08 2009,12:17) kirjoitti
![]()
636 -06
Cordonan shifterit pelittää myös samalla kaavalla ja jos olen oikein ymmärtänyt niissä on myös esim ohjaus vaihtovalolle. Hintaluokka muistaakseni vähän alle Translogicin.
http://www.cordona.net/
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Mites noissa mahtaa olla ton sensorin kanssa? Toimii molempiin suuntiin, mutta saako sen jostain valittua kumpaan. Muutenhan sammuttaa pyörän jarrutuksissa?Muuten ihan asiallisen olonen kampe.
Harmi että kittiecuihin tuli sifteri vasta 07 etiäpäin. Hoituis kaikki samalla elektroniikalla...![]()
'03 ZX6R