Käytin Heinolla tuon oman 36k huollossa. Tuntui tyyriiltä, mutta en viitsinyt tiskillä mutista kun vieressä jöpitti joku varakkaalta tuoksuva bussikuski. Summaksi viivan alle saatiin 403.90e
Sisältäen suotimet, ölppää 4.2L?!?, pari kateniittiä, takakumi alta-alle(oma kumi), sekä tuntityötä 3,25h. Tuon 36k huollon lisäksi siis kiristettiin nokkaketjun kiristintä.
Fiiliksen kruunasi vitullinen vesisade joka aurinkoisista ennusteista huolimatta alkoi juuri kun olin saanu ajokamat päälle ja ajattelin lähteä kotiin päin. Ennusteiden ansioista ei tullut sadepukua pakattua ees mukaan.
Pari kertaa tuli mietittyä että tää mopoiluhan on ihan paskaa hommaa, mut fiilikset kyl muuttuu kummasti heti kun saa virrat koneeseen.![]()
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Ainakin omassa katumopossa (10R) on ilmansuodatin ollut 6tkm ajon jälkeen sen näköinen, että kyllä se kannattaa vaihtaa ensitilassa.(JarkkoV @ Heinä. 20 2009,20:53) kirjoitti
Samaten kilpurin ilmansuodatin on näyttänyt jo parin-kolmen tonnin jälkeen siltä, että olen vaihtanut sen ihan syystäkin moisella välillä.
ZX-10R + ZX-6RR
Juu, en kyllä mitään pilipali ketjuja/rattaita ajatellutkaan, hintavertailua vain(Jarrujälki @ Heinä. 23 2009,20:49) kirjoitti
![]()
Mistäs oot oman settis tilannut? Ihanko vain "maailmanlaajuisestaverkosta"?
Niin ja mitä tuli maksamaan?
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Liikkessä sanoivat, että "ei se edes ollut kovin likainen, putsattiin suurimmat paskat pois". Pitäisi itse katsoa ja todeta totuuden laita. Huono vaan kun ei oo oikein mitään vertailukohtaa että mikä on paskanen ja mikä ei.(Janne10r @ Heinä. 24 2009,03:51) kirjoitti
Orkkis seat cover saapui kahdenviikon odottelun jälkeen ja sopii ko nenä päähän![]()
Kawasaki ZX-6R 636 -04
Kannattaa kiristää se kehikko kunnolla kiinni muoviin. Siis jos on samanlaine ku miulla.(tate zx6r @ Heinä. 24 2009,17:20) kirjoitti
Nimimerkillä "Sain seatcoverin talvella -> kiristin pultit käsineen -> en muistanut keväällä kiristää kunnolla kun pistin sen pyörään kiinni -> muoviosa lensi komeessa kaaressa n 120 vauhdista asfaltille". Ei menny onneks paskaks mutta mukavat naarmut jäi.
2006 6r kyseessä ja manuaalista etsein alkuperäisten rattaiden kokoa, en löytänyt, olisko tietoa![]()
![]()
Tosta kunnon manuaali nii ei tarvi ihmetellä:(Stigi @ Heinä. 24 2009,20:22) kirjoitti
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/
15/43
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mikäs ton vanteen idea on ko öljynsuodattimen ympärillä on?
Pitääkö se avata ennen ko suodattimen aukaisee?
-04 636b malli siis kyseessä
Kawasaki ZX-6R 636 -04
Varmistusklemmari, ratamielessä siihen lykätty. Tarvii siis avata.
'03 ZX6R
Venttiilien säätäjät ja sliparin+filtterin vaihtajat puhukaa.(JarkkoV @ Heinä. 23 2009,23:20) kirjoitti
Onko kukaan laittanyt rekisterikilpeä renkaan taakse eli sinne takapöntön ja katteen taakse? Jos on niin miten on laitettu kiinni? Lähti kilpi irti ja nyt alko näyttää paljon paremmalta niin en viittis laittaa enään samaan paikkaan takas.
Tere!
Mikäs ninjassa voisi pitää sellaista hassua rallatus- tai nakutusääntä? Tänään huomasin, että tuollaista ääntä pitää, mutta vain vedossa, eli kun vedetään kytkin pohjaan niin ääni katoaa. Samoin todella matalilla kierroksilla ääntä ei kuulu (n. 1000-1500 rpm).
Jotain puhetta ollut äänekkäästä nokkaketjujen kiristimestä? oisko nyt mahdollisesti kyseessä tuo?
Kyseessä siis sigun mukainen vuosimalli.
Suzuki SV1000s '03 - V for Power
Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
Jos se ääni loppuu, niin sitten on aihetta huoleen.(Cad @ Heinä. 27 2009,19:03) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ourait! Aloin vain ihmettelemään kun ei aiemmin ole pistänyt korviin, mutta ei siis syytä huoleen.(scuuba @ Heinä. 27 2009,21:23) kirjoitti
![]()
Suzuki SV1000s '03 - V for Power
Kawasaki ZX-6R '03 - "El Tornado" - EX
noniin!
rupesin tuossa vaihtamaan ketjuja ja rattaita, mutta mutta ongelmaa tuli heti.. grr *Elikkäs eturattaan se suojakoppa siinä, niin ei sitte lähe irti millää, vaikka *kaikki pultit oon tietääkseni jo pois ottanu, ja siitä keskeltäki sen mikä on ilmeisesti nopeusmittarin anturi.. Elikkäs niillä joilla on kokemusta asiasta, niin onko siinä vielä joku lukitus hommeli? vai lähteekö silkkaa voimaa käyttäen irti..`? Vituttaa tuommoset vastustelijat
mutta mutta asiasta villasukkaan, sahasin sen alkuperäsen kurakauhan perästä pois, ja tein saranasta rekkaritelineen, ja vilkut vaihdoin erikohtaan, ja vaihdoin *lexus* valon taakse, tuli heti mukavamman näkönen =) vilkut vaihtuu vielä kirkaslasisiin(nyt siinä on jotkut tummennetut hiilari yritelmät) ja eteen katevilkut.
jos jotakin kiinnostaa niin voin vaikka laittaa tänne kuvan tai kaksi.
Edittiä: Ratassuoja lähti irti, mutta rattaan mutteri oli niin pirun tiukas ettei näillä siimoilla väännetty irtipulttipyssyä odotellessa siis.
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Mulla ainakin nakuttaa ja rallattaa kovinkin iloisesti. Tarvis varmaan painaa kiristintä yks napsu kireemmälle... Tosin huoltoonhan tuo pian menee, kilomeetrejä jo 34.000.(Cad @ Heinä. 27 2009,19:03) kirjoitti
-FZ-1N-
-ZX-6R-
Onkohan noilla jarrupaloilla suuria eroja? Hinnoissa / pitävyydessä / kestävyydessä.
Mopo liikkeestä nyt tulossa 55e maksavat palat eteen, eli siis 2x 55e, onko toi nyt normi hinta?
zx-6r 05
Tarjoavat suoraan tähän sintrattuja paloja ja onhan merkeillä jotain eroja tuntumassa / purevuudessa.
Itellä on EBC:n HH:t ja oon tyytyväinen, jarrut tosin ei ole vakiot.
'03 ZX6R
Kertokaas nyt typerälle että, kumman lainen kierre tuossa eturattaan mutterissa on? oon sitä nyt tässä pähkäilly ja netistä kattellu mutta ei, vainoharhaseks tässä tulee!
niin että joku jolla on varmaa tietoa niin valaiskoon mua, KIITOS![]()
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Normikierre siinä on. Omasta -03 kawasta lähti vasta metrin jatkovarren kanssa mutteri auki. Helpoimmalla pääsee jos pulttipyssyllä aukasee.(mazaas @ Heinä. 30 2009,14:20) kirjoitti
ex. ZX6R 2003
Täänks!(JVR @ Heinä. 30 2009,15:10) kirjoitti
Ei ihan joutunu hullujenhuoneelleei muutakun pyssyllä tärryyttään ;D
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Normikierre.(mazaas @ Heinä. 30 2009,14:20) kirjoitti
Mä pistin rautakangen poikittain haarukan päälle, ja kaveri polki jarruu, ja puolentoista metrin putki jatkovartena...
Siinä kun hitaasti lisäs voimaa, niin momenttii oli ehkä jotain 500-1000Nm, rupee pelkään ett mitä hajoo ku lisää vääntöö.
Ja kun mutteri vihdoin PAUKAHTAA auki niin mitä-hajos-paskat-housussa-fiilis on saletti.
Nopeesti laskien ykkösvaihteella (-05 636) rattaaseen/ketjuun kohdistuu max ~390Nm vääntö, joten sinänsä noi kestää varmaan aika paljonkin vääntöö. Usko vaan loppuu kesken sen jatkovarren kans.
Ja takasi laittaessa se peltilevy kannattaa taittaa kunnolla sitä mutterin kylkeä vasten.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tuo on niin totta! Joka perkeleen kerta se säikäyttää paskat housuun, vaikka tuon on tehnyt monta kertaa(scuuba @ Heinä. 30 2009,15:41) kirjoitti
nyt kun kymppiin vaihdoin paketin about kuukausi sitten, niin "paukahtaessa" taas perinteiset, mitä hemmettiähän sieltä nyt meni paskaksi
- P
Tuli sitten hankittua 06 kuusärrään sirompi kilpiteline ja minivilkut. Alkuperäset vilkut revittiin irti ja uudet tilalle, mutta eipäs toimikkaan. Vilkuissa lukee H21W ja kun pistää johot kiinni vilkut eivät vilku vaan rele jää jumittamaan jotenkin. Minkä tehoset on alkuperäset vilkut ja millä toimenpiteillä nuo vilkut saa toimimaan? *Taitaa olla kyseiset vilkut
Kawasaki on vihreä.
Jep, toi kannattaa muistaa, ni ei lähe aukeamaan eturattaan mutteri.. Sellastakin on käynyt jollekin tumpelolle...(scuuba @ Heinä. 30 2009,15:41) kirjoitti
GAAAAAZ!!!!
Meneekö ne 14 ja 45 rattaat noilla normaali ketjuilla? Oisko mitään paikkaa mistä nyt kannattais tilata noi?
vm 05
zx-6r 05
Ihan siinä ja tossa, uusilla ketjuilla menee kyllä tiukille, hiukan ajetuilla tod.näk. sopii. Varman päälle ostat 2 lenkkiä pidemmät ja lyhennät niitä mikäli riittävät...?
'03 ZX6R
Tekisi mieli vaihtaa nuo tangonpää painot ja kyselisin neuvoa, et kun sen alkuperäisen ruuvaa pois niin tangonpäähän jää vielä se kierreosa, niin kuinkahan se irtoaa tangosta vai irtoaako ollenkaan? *![]()
ZZR-600 -93
ZX-6R -05
- - - - - - - -